Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2017, 10:48   #421
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
De vraag is nu , is zij een echte Vlaamse ? ik heb zo lichtjes de indruk dat het hier in ons land alleen maar gaat over immigratie dochters & zonen die broodnodig aan de top moeten om zo te tonen kijk !! wij zijn hier diegene die langzaam maar zekers over gaan nemen......................
Uiteraard is zij een "echte" vlaamse...
Waarom zou zij dat niet zijn ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 10:50   #422
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Waarom zou ze geen echte Vlaamse zijn? Ga je hierdoor niet op N-VA stemmen?
ons muyleke is een onvoorwaardelijke fan van PhDW dus...
Oud 25 februari 2017, 10:54   #423
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Demonen weet maar �*l te goed waarover hij spreekt. Vanuit zijn bloedeigen overtuiging toch. Ambtenaren, statutairen en N-VA-ers zijn luilakken die vanaf hun geboorte tot aan hun dood aan de staatsuier hangen. Forummers die nooit klaagden over hun letterlijk kapot gewerkte rug en hun minimum pensioen scheldt hij uit omdat hij hen stokoud acht en hen liever een graf gunt dan een pensioen.

Ik heb in deze draad geen énkele Vlaams-nationalist van de N-VA horen vitten op ZD en de politieke boost die haar zopas te beurt viel. De enige praat waarvoor het VB het etiket "racistisch" krijgt opgeplakt kwam van poco's, uitkeringstrekkers en belgicisten.

Het verschil in attitude valt op als ik zie om welke reden een zekere Van Biesen op de brandstapel moest en zou branden. Hij had het lef om een rode truttebel eraan te herinneren waar ze vandaan kwam, en waar ze terug naartoe kon dankzij haar dubbele nationaliteit. Dezelfden die destijds het vuur van de brandstapel voor Van Biesen aanwakkerden staan vandaag op de eerste rij om ZD haar dubbele nationaliteit te ontnemen en haar het land uit te zetten. Nietwaar demonen?
Voor wie het niet gelooft, het staat zwart op wit in post 49.

Tien posten later beschuldigt Het Oosten Demir van politieke schizofrenie omdat ze de dubbele nationaliteit heeft, en naast Belg ook Koerd is. Neen, geen Turk, maar "Koerd". Begrijpelijk, wetend dat een Vlaming voor een Belgische nationalist in de eerste plaats Belg moet zijn. (Behalve voor Limburgers en West-Vlamingen. Daarvoor mag het eigen volk eerst komen. )

Bembem doet er een schep bovenop door Vlaamse boeren in de schoenen te schuiven dat dat ze nooit "aangespoelde gekleurden" als één van hen zullen beschouwen. Daar voegt ze aan toe: "Getuige oa de uitspraken van sommigen hier". Ik raad iedereen aan om er de gedane uitspraken in deze draad even op na te lezen....Ook die van bembem.

Ik pleit ook voor de afschaffing van de dubbele nationaliteit, maar dan niet alleen voor de Zuhals, maar ook voor de Kitirs en de Emir Kirs. Deze laatste kwam zo duidelijk voor zijn Turkse nationaliteit uit dat hij weigerde aanwezig te zijn op een herdenking in de kamer van de Armeense genocide. Maar d�*�*r hebben we demonen, bembem, HO en co nooit over horen piepen.

Kitir en Kir zijn geen Vlaams-nationalisten maar rooien. Rooien van allochtone origine met nationalistische sympathieën voor hun thuisland, maar die vormen geen gevaar.....voor Belgique.
Vandaar.
Goed dat je die links-belgicistische schizofrenie aan de kaak stelt.

Overigens tijdens de dagen na de mislukte staatsgreep in Turkije, was er in Limburg onder de hier ingeweken Turken en hun nakomelingen geweldig veel pro-Erdogan herrie. Maar Zuhal Demir wees hen heel consequent er op dat ze zich hier niet als Turk horen te gedragen. Zij bekritiseerde evenzeer die dubbele nationaliteit. Blijkbaar behoort het tot de Turkse strategie om wie van die Turkse nationaliteit af wil zoveel mogelijk te dwarsbomen. Demir zelf zou graag die dubbele Belgisch-Turkse nationaliteit kwijt willen. Ik heb nog maar onlangs gelezen dat Erdogan van plan is om, weeral eens, een Europese rondreis te organiseren met het doel de Turken in Europa op te jutten om hem steun te verlenen voor zijn voorgenomen wijziging van de Turkse grondwet.

Laatst gewijzigd door quercus : 25 februari 2017 om 11:18.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 10:59   #424
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Heb geen probleem met Demir, en met haar afkomst.

Wel zielig dat de discussie wordt aangegrepen om Kitir opvattingen aan te meten die ze nooit heeft geuit.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 11:02   #425
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat N-VA de SPa aan het nabootsen is : originele vreemdelingen in hun rangen opnemen.
Originele vreemdelingen ??? Ze is geboren in Genk, wat volgens mij toch echt wel in België ligt hoor...
Oud 25 februari 2017, 11:05   #426
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Heb geen probleem met Demir, en met haar afkomst.

Wel zielig dat de discussie wordt aangegrepen om Kitir opvattingen aan te meten die ze nooit heeft geuit.
Dat klopt, ik vind dat degene die haar die woorden in de mond legt dat minstens zou mogen proberen te onderbouwen...
Oud 25 februari 2017, 11:22   #427
Jakko
Minister-President

Standaard

Demir pleitte voor de afschaffing van de dubbele nationaliteit, maar bij de N-VA moeten ze wel weten wat ze willen.

Citaat:
CD&V-voorzitter Wouter Beke benadrukt dat men goed moet nadenken over wat men wil. "Twee weken geleden kondigde de N-VA nog aan dat de partij gemakkelijker de Belgische nationaliteit wil afnemen van veroordeelde terroristen. Dat kunnen we begrijpen. Maar als je de dubbele nationaliteit afvoert, dan zijn zulke mensen allemaal Belgen en kan je hen niet terugsturen."
Beke vindt het verder logisch dat iemand slechts één nationaliteit heeft. "De keuze voor een nieuwe nationaliteit is een positieve keuze. Wie die maakt, aanvaardt ook een aantal consequenties. Het is een teken van integratie en van gehechtheid aan je land. Vanuit die optiek lijkt het ons logisch dat iemand slechts één nationaliteit heeft."
De praktijk is echter minder evident, stelt de voorzitter. Er zijn immers landen, zoals Marokko, Syrië of Turkije, die niet toestaan dat mensen die van daar komen hun nationaliteit opgeven. Ook die landen zouden dus hun wetgeving moeten aanpassen. Daarnaast hebben ook veel Belgen die in het buitenland verblijven de dubbele nationaliteit, brengt Beke in herinnering.
deredactie.be
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 11:48   #428
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Waarom zou ze geen echte Vlaamse zijn? Ga je hierdoor niet op N-VA stemmen?
NVA heeft al lang afgedaan bij mij , hoe kan je nu jezelf een nationalistische Vlaamse politieke partij noemen ? met ,halve Turken aan het stuur ..... t'is daar dat ik mijn hersens verlies in diepe denkwerken...vandaar mijn vraagstukje "dubbelzinnige koek met gestoofde peren"
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 11:56   #429
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inderdaad daarom heeft de N-VA die staatssecretaris gemaakt, om aan de vlamingen duidelijk te maken dat vlaanderen multicultureel is en zal blijven.

Wie het niet aanstaat mag het afbollen.
Misschien, en ik zeg duidelijk heel misschien voor haar capaciteiten.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 11:57   #430
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inderdaad daarom heeft de N-VA die staatssecretaris gemaakt,
Citaat:
om aan de vlamingen duidelijk te maken dat vlaanderen multicultureel is en zal blijven.
Wie het niet aanstaat mag het afbollen.
Jaja al goed en wel maar echte Vlamingen zien dat nu wel wat anders ... die zijn niet zo fel voorstander van dat multiculturele Vlaanderen ...of heb ik het mis?
Oud 25 februari 2017, 12:01   #431
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Voor mij zal het niet zo dramatisch zijn denk ik want ik gaf al geen stem aan N-VA. Dat zag je toch zooooooo aankomen dat die zouden meehuilen met de wolven in het bos.
Oud 25 februari 2017, 12:05   #432
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Misschien, en ik zeg duidelijk heel misschien voor
Citaat:
haar capaciteiten
.
Aaahaaa gaat ze alle binnenkomende immigrant stromende wereldse mensen omtoveren in Vlaamse pens misschien? de wonder formule ....van NVA & zijne schoonmadammen "een echte make over maken
Oud 25 februari 2017, 12:26   #433
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja al goed en wel maar echte Vlamingen zien dat nu wel wat anders ... die zijn niet zo fel voorstander van dat multiculturele Vlaanderen ...of heb ik het mis?
Wat is een echte Vlaming? Ik ben voor een multicultureel Vlaanderen, ben ik dan een echte Vlaming?
Oud 25 februari 2017, 12:28   #434
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is een echte Vlaming? Ik ben voor een multicultureel Vlaanderen, ben ik dan een echte Vlaming?
Oud 25 februari 2017, 12:40   #435
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever allemaal !
Het hangt allemaal maar af van wat je verstaat onder de begrippen Vlaming, echte Vlaming, nationalist, multicultureel, en zelfs samenleving.

Iets anders. Kijk wat ik las in het Nieuwsblad dat haar interviewde:

(laatste paragraaf: naast het rechterlijk activisme - rechters die zich inlaten met beslissingen die toehoren aan de politiek - heb je in Unia het ambtenaren-activisme, ambtenaren dus die zich in de plaats stellen van de politiek ...)

Citaat:
“Maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik niet streng mag zijn”, aldus Demir. “Ik voel me ook helemaal niet goed bij die bijnaam. Want ik heb net een warm en gul hart – ik wil het beste voor iedereen. En ik combineer dat inderdaad met een strenge aanpak. Dat is zoals mijn vader. Hij verplichtte ons bijvoorbeeld om elke week een pakket boeken van de bibliotheek uit te lezen, zodat we goed Nederlands leerden. Ook moesten we elke avond tot zeven uur studeren. En o wee als we nog niet in bed lagen toen hij om tien uur ’s avonds terugkwam van de mijn. Maar dat heeft mij en mijn vier broers en zussen allemaal wel *geholpen. Ik ben blij dat we zo streng zijn opgevoed. Daardoor hebben we alle vijf hogere studies kunnen doen (Demir is advocate, nvdr.).”

Die opvoeding mag u nu *toepassen voor heel het land, u bent nu bevoegd voor Gelijke Kansen.

“Ik wil die lijn inderdaad voortzetten. Ik neem geen genoegen meer met de slachtofferrol waarin allochtonen zich te vaak wentelen. Ik ontken niet dat er discriminatie is, maar er zijn genoeg kansen in ons land. Allochtonen hebben de plicht om die kansen te grijpen. En als er dan nog drempels zijn waar je op botst, dan wil ik bekijken hoe we die kunnen wegwerken.”

...

“Unia heeft op zijn minst een perceptieprobleem. De burgers hebben het gevoel dat het te moraliserend is. Ik vraag me af of Unia nog wel doet waarvoor het is opgericht, namelijk de gelijke kansen bevorderen. Het lijkt steeds meer een politieke instelling. Als je ziet hoe obsessief Unia bijvoorbeeld bezig is met de zwartepietendiscussie, dan vraag ik me af waar het mee bezig is. Want *intussen blijven de echte problemen wel liggen.”

“Unia maakt zich ook belachelijk met sommige voorstellen. Toen ik Unia hoorde pleiten om bepaalde vacatures enkel voor vrouwen uit te schrijven, viel ik bijna van mijn stoel. Is dat nog de rol van Unia?”

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 12:55   #436
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA heeft al lang afgedaan bij mij , hoe kan je nu jezelf een nationalistische Vlaamse politieke partij noemen ? met ,halve Turken aan het stuur ..... t'is daar dat ik mijn hersens verlies in diepe denkwerken...vandaar mijn vraagstukje "dubbelzinnige koek met gestoofde peren"
Ja kom zeg! In Amerika is omzeggens iedereen ergens van vreemde afkomst. Wanneer iemand hier als hier geboren zoon of dochter van een immigrant in de openbaarheid treedt als politiek mandataris, daar ben je dus tegen? Ook al heeft de betrokkene zich op een voorbeeldige wijze volkomen geïntegreerd, spreekt zij Nederlands even goed of misschien zelfs beter dan jijzelf dan nog zou het voor u niet mogen. Dat is toch wel een schandalige vorm van discriminatie louter en alleen op grond van iemand zijn afkomst.

Voor jou komt iemand als Vlaams politiek mandataris slechts in aanmerking wanneer hij/zij etnisch "zuiver Vlaams" is. Also sagen wir reinrassisch.

Terloops nog even: denk jij dat die "echte" Vlamingen allemaal etnisch van een homogene herkomst zijn?

Laatst gewijzigd door quercus : 25 februari 2017 om 12:58.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 13:20   #437
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Daarnet op het nieuws: een Belg van Algerijnse afkomst mocht Amerika niet binnen en werd geboeid teruggestuurd naar België. Uit zijn verkaring blijkt nu dat hij DRIE nationaliteiten heeft: Belg, Algerijn en Italiaan! Kandat ook al?
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 13:31   #438
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een zever allemaal !
Citaat:
Als je ziet hoe obsessief Unia bijvoorbeeld bezig is met de zwartepietendiscussie, dan vraag ik me af waar het mee bezig is.
Voor ze spreekt kan ze zich beter informeren gezien niet Unia maar het minderhedenforum met de zwartepieten kwestie bezig was.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 13:34   #439
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De partijraad heeft beslist.

Een Vlaamse dame van Turks-Koerdische origine zal opgenomen worden in uw federale regering.

De rwa Phphphillipe zal braaf haar eed aanhoren.

.
Waar ligt het probleem?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2017, 13:38   #440
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Voor mij zal het niet zo dramatisch zijn denk ik want ik gaf al geen stem aan N-VA. Dat zag je toch zooooooo aankomen dat die zouden meehuilen met de wolven in het bos.
Opnieuw gesproken als een pure vlaams blokker !

En dan maar overal huilie-huilie doen "wij zijn geen racisten..."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be