![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Praha was inderdaad 1 van die 3 geduldige forummers die geprobeerd heeft aan peche de evolutietheorie uit te leggen.
En die discussie begint hier terug. Kostelijk! |
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Minister
|
Citaat:
Schizofreen makende THC schrijf je..? En maakt die THC dan iedere gebruiker ervan schizofreen..? En is het niet zo dat een mens ook schizofreen kan worden zonder THC..? En in cannabis zitten ook nog heel wat andere stoffen naast THC.. heb je daar ook nuttige weetjes over in verband met schadelijkheid..? En wordt een mens al schizofreen van een snuifje THC of moet er veel gebruikt worden..? En andere drugs hebben dan minder schadelijke effecten..? Want jij stelde dat cannabis de grootste boecht is hé.. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 7 maart 2017 om 23:41. |
|
|
|
|
|
|
#303 | |||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daarom is het een win lose situatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In vergelijking met heroine valt het nogal mee. Snapt ge de nuance? PS Ik wacht nog altijd op de post waar ik beweer dat ik een hoog IQ heb. Laatst gewijzigd door geertvdb : 7 maart 2017 om 23:50. |
|||||||
|
|
|
|
|
#304 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
absoluut wel daar ge nog met geen enkel deftig argument op de proppen bent gekomen.
Maar goed ik kom U in feite ergens tegemoet dat we dat verbieden tot het tegendeel waar is Maar ben daar wel consequent in, gij blijkbaar niet |
|
|
|
|
|
#305 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga gewoon niet langer in in je bochtenwerk Maar kom ... nog maar eens Vertel me eens ne keer waar de evolutietheorie ons vertelt dat door evolutie een organisme zorgt voor de beste situatie om te overleven. In de context van waarnemen kan ik me een behoorlijk bijkomend arsenaal aan middelen bedenken die welkom waren voor een mens... doch die hebben we niet en wat we hebben is vrij 'belabberd' vergeleken met anderen. De 'beste situatie' is hier het misbruik daar ge dat verder gebruikt in heel uw betoog over die verschillende statussen. |
|
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#307 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#308 | |||
|
Minister
|
Dat vind ik van frisdrank ook.
Citaat:
De kunde aan te passen om te overleven en de wijze waarop, vind ik bewonderenswaardig.. hoe vanzelfsprekend of natuurlijk dat ook moge zijn. En of dat nu bij plant, dier of mens is.. of nog andere.. maakt niet uit. Citaat:
Leuk hé.. zo eens iets bijleren.. Ho.. ben ik nu al 'teler'.. Nu, met wat ervaring beste geertvdb, zou je weten dat die andere stoffen ook een aangenaam effect teweeg brengen dat toch anders is dan THC. Ik wilde gewoon van u weten of die ook schadelijk zijn. Want zie je, beste geertvdb, jij bent de enige die stelt dat cannabis de grootste boecht is.. alle onderzoeken, waarvan ik op de hoogte ben, die gevoerd zijn naar cannabis en andere middelen spreken u eigenlijk tegen. En nog niet een beetje. Ik had niet anders verwacht. Als het maar in uw kraam past hé. Citaat:
Maar die vergelijking is hier van geen tel en ook enorm lachwekkend. Jij haalt er nu plots appelen bij, terwijl het over drugs ging. Jij beweerde dat cannabis de grootste boecht was.. en daar ging je flink de mist in. Maar zie, ik was heel erg nieuwsgierig, want misschien had je wel gelijk met die uitspraak.. misschien had je wel goede argumenten.. maar niet dus. Al had ik niet anders verwacht. Correcte informatie is toch het begin van goed gebruik. Eender wat je gebruiken wil. Met minder correcte informatie is de kans groot dat het fout afloopt. Maar dat weet je ook wel natuurlijk. Ik ook. De zoekfunctie werkt niet steeds even vlot en ik heb uiteraard nog wel wat anders te doen. Nu, het kan ook zijn dat ik me vergis met een andere forummer. Ik herinner me iets van 134. Maar zelfs al vergis ik me, maakt dat uw uitspraak niet minder onzinnig. Nu, het zal in ieder geval niet meer voor vandaag zijn. Nog een prettige nacht. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 8 maart 2017 om 00:30. |
|||
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En ook nog, zijn er veel alcoholici die de Nobelprijs gewonnen hebben? Ik denk het ook niet. Matig gebruik van genotsmiddel stoort immers niet. |
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
|
Citaat:
Gij zijt degene die komt trollen en gewoon met statements afkomt �* la: 'wat een onzin'. Hebt gij ooit al op dit forum met argumenten afgekomen eigenlijk? Ge moogt mij altijd eens een voorbeeld geven, eender welke thread. Dit is voor mij wartaal. |
|
|
|
|
|
|
#312 | |||
|
|
Citaat:
Wéét gij dat dan niet? Want degenen die niet het beste aangepast waren aan de omgeving, die hebben het niet gehaald. Citaat:
Kom op, geef eens een vb. Citaat:
Wat niet moeilijk was, het was namelijk flauwe kul. |
|||
|
|
|
|
|
#313 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
src: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2944261/ Hoewel meditatie en mindfullness al duizenden jaren bestaan, is de wetenschap er maar de laatste tientallen jaren opgesprongen. fMRI scans tonen wijzigingen in de hersenstructuur aan en MBSR blijkt te werken. We study the impact of yoga and meditation on various cognitive and behavioral functions. Our results suggest that meditation can produce experience-based structural alterations in the brain. We also found evidence that meditation may slow down the age related atrophy of certain areas of the brain. http://scholar.harvard.edu/sara_lazar/home |
||
|
|
|
|
|
#314 |
|
Europees Commissaris
|
Een leuk weetje, de mitochondriële aandoening waaraan Charles Darwin zou geleden hebben had hij kunnen bestrijden met CBD (medicinale cannabis).
Niet dat Darwin relevant is in een discussie over drugwetgeving. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 8 maart 2017 om 08:36. |
|
|
|
|
|
#315 | |
|
|
Citaat:
Wow! Die heb ik gemist hoor! Ik heb daarover geen PM gekregen. Ik heb niets genegeerd hoor! |
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog even een schot voor de boeg:
hopelijk komt er ook in Vlaanderen een project zoals in Nieuw-Zeeland, waarbij tabak zo ongeveer in de praktijk gelijkgesteld kan worden als cannabis: marginaal, en voor marginalen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#317 |
|
|
502
Laatst gewijzigd door geertvdb : 8 maart 2017 om 09:16. |
|