![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Men moet de mensen ontmoedigen om het te doen, meenemen in de opvoeding, taxen heffen, sensibiliseren enz... Met ongewenste zwangerschap moet men dit ook doen en men moet het zelfs doen voor het eten van groenten en fruit. Maar het feit dat het legaal is kan het thema bespreekbaar en zichtbaar maken. Nu kan men er niet over praten want het is verboden en dus het praten niet waard. Trouwens snel rijden wanneer men alleen in de auto is op een lege autostrade zonder dat het geluidsoverlast bezorgt vind ik ook een een individuele vrijheid en zou ook moeten toegelaten zijn. |
|
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar ik wel mee akkoord ga - en waar ik niet begrijp waarom iemand daar tegen is -: net zoals morfine medicinaal gebruikt wordt, zou cannabis dat ook moeten aangewend kunnen worden. Ik denk niet dat cannabis ook maar iets geneest, maar het onderdrukt bij sommige ziektebeelden heel erg nafaste symptomen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#343 |
|
Europees Commissaris
|
Wie is zij? Ik ken veel mensen die in hun jonge jaren een jointje gerookt hebben. Nu zijn dit zeer keurige mensen die veel meer verantwoordelijkheidsgevoel hebben dan de meesten hier op dit forum.
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergelijk: een rood licht voor auto's geeft aan dat rood licht rijden voor een bestuurder illegaal is; een rood voetgangerslicht geeft ook iets in die aard aan. Toch zit daar maatschappelijk een licht verschilleke op. Daar moet ge niet eens goed voor kijken. Een klein beetje willen kijken is al genoeg om dat te zien. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#345 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook het jointje dat ze vandaag roken zullen ze morgen 'gerookt hebben.'
|
|
|
|
|
#347 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
Europees Commissaris
|
Denk ik, ik zou eens moeten vragen indien ze er nu nog af en toe eentje opsteken. Ze vinden wel het verbod nog steeds hypocriet, zoveel is zeker.
Wat ik ook merk is dat ze nu meer drinken dan vroeger. Als ik student was werd er nogal het één en ander verzet. En ik was dan nog niet eens studentikoos, dus een cantus liet ik aan mij voorbijgaan. Bij hen was dit minder. Ik denk dat er bij studenten die cannabis gebruiken minder gezopen wordt. |
|
|
|
|
|
#349 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Pas op, ik ben zelf wel een beetje een oude zak maar ik ben niet bang of conservatief, ik omarm veranderingen die zinvol zijn. |
|
|
|
|
|
|
#351 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In Amerika is er medisch cannabis gekomen door veel onderzoek. Er is zo'n meisje Charlotte en die had meerdere aanvallen. Mensen uit de cannabiscultuur hebben voor haar een speciale soort samengesteld waar ze de werkzame stof die haar aanvallen minimaliseerden isoleerden. Maar de stof waarvan je high werd hield men er dan uit. Het meisje nam dit en haar aanvallen stopte, kon een normaal leven oppikken. Veel van die informatie is uitgewist, maar vroeger voor de oorlog tegen drugs was er in de apotheker veel drugs op te halen voor allerlei kwaaltjes. Cannabis o.a. voor glaucoma. Maar ik vind het voorbeeld van Charlotte nog altijd heel typerend. https://en.wikipedia.org/wiki/Charlo...%28cannabis%29 Ik vind dit een sterk argument dat cannabis wel degelijk medicinale doeleinden heeft. Laatst gewijzigd door Peche : 8 maart 2017 om 13:55. |
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Klopt, dat zullen ze gerookt hebben.
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Had die jongen invaliditeit gegeven, een sociale woning en aangemoedigd vrijwilligerswerk of dergelijke te doen, zijn lot had anders verlopen. Maar het is zoals die hulpverlener zei, het is een collectief falen. Alleen de drugs hier aanwijzen vind ik heel kort door de bocht, en laag bij de grond. |
|
|
|
|
|
|
#355 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu ben ik nog niet lang terug uit Californië. Zoals je weet is cannabis gebruik daar nu legaal Tot voor kort was het dat ook al maar dan enkel voor medicinaal gebruik. Wel Schoof....iedere inwoner van Los Angeles die wou gebruiken had wel een medisch attest.....aan de dokter zeggen dat je slecht kon slapen of wat hoofdpijn had....was al genoeg om medicinale cannabis te kunnen kopen. Vergelijk het met bij ons.....iedereen die hier wil krijgt wel een voorschrift voor kalmeerpillen.In sommige landen is doet men daar wel heel wat moeilijker over. Een medisch attest om morfine te gebruiken dat zal wel overal een ander paar mouwen zijn Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 maart 2017 om 14:28. |
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#358 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Inderdaad.....ik denk niet dat daar al enig onderzoek is rond gebeurd.....dat klopt.
Wel is het in mijn kring zo dat de zware drinkers die bij gelegenheid wat blowden.....nu nog vooral (veel) drinken....de cannabis is wat uit hun leefwereld verdwenen. |
|
|
|
|
|
#359 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar als het fout gaat is het de schuld van anderen. Al de rest is rond de pot draaien. |
|
|
|
|
|
|
#360 |
|
Europees Commissaris
|
Hop, Israel decriminaliseert ook http://edition.cnn.com/2017/03/06/he...bis-marijuana/
Tss, die linkse geitewolle sokken toch ook. |
|
|
|