Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2017, 14:03   #861
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Waarom zou je uit alle macht iemand uit een buitenlandse cel willen halen, om de enige reden dat het een landgenoot is?

Ik vind het neerbuigend ten aanzien van die landen om te veronderstellen dat het per definitie onterecht is.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 14:37   #862
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Waarom zou je uit alle macht iemand uit een buitenlandse cel willen halen, om de enige reden dat het een landgenoot is?

Ik vind het neerbuigend ten aanzien van die landen om te veronderstellen dat het per definitie onterecht is.
Het eigen schult dikke bult principe gaat snel bij Belgen op. Zeker als het een geval in den vreemde betreft. Britten en Nederlanders gaan hier anders mee om.

Wellicht speelt koloniale geschiedenis mee. Congo was prive eigendom van de Belgische koning en betrof een extreem onderontwikkeld gebied waar noch wet en gebod heerste en een Belg ongemoeid werd gelaten. Nederlanders en Britten hadden daarentegen ervaring met een 'malle' sultan die een landgenoot in vieren wilde delen.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 14:42   #863
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Johan is geen traffikant of fabrikant. Dat is hier al aangetoond.
Als justitie door en door corrupt is, zijn straf, misdaad en boete relatieve begrippen, ook dat is hier al afdoende aangetoond.
Er is hier tot hiertoe nul komma nul aangetoond. Buiten vage beweringen die zouden uit "dichte bronnen" komen. En dan zijn de Argentijn en de Frans Hollandse ineens vrij maar dan is de Argentijn dat feitelijk niet maar dat de Hollandse vrij is daar is ook geen concreet bewijs van geleverd.

Het is niet met de overheid van Bolivia te bestoken met alle mogelijke corruptie vooroordelen om uw vriend buiten de wind te zetten dat hij geen misdaad heeft gepleegd. Hij heeft het zich geriskeerd en moet de gevolgen dragen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 14:44   #864
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het eigen schult dikke bult principe gaat snel bij Belgen op. Zeker als het een geval in den vreemde betreft. Britten en Nederlanders gaan hier anders mee om.

Wellicht speelt koloniale geschiedenis mee. Congo was prive eigendom van de Belgische koning en betrof een extreem onderontwikkeld gebied waar noch wet en gebod heerste en een Belg ongemoeid werd gelaten. Nederlanders en Britten hadden daarentegen ervaring met een 'malle' sultan die een landgenoot in vieren wilde delen.
Ik zeg ook niet dat het eigen schuld dikke bult is. En voor bijvoorbeeld een toerist of een trucker of zo kan het voor de hand liggen. Maar wie in Bolivië woont valt gewoon onder toepassing van de strafwet daar zoals de Bolivianen.

Zou je het gepast vinden als de Japanse overheid een Japanner die iets heeft mispeuterd in Nederland uit alle macht vrij wil krijgen nog voor de strafzaak is afgehandeld?
Oud 15 maart 2017, 15:02   #865
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Johan is geen traffikant of fabrikant. Dat is hier al aangetoond.
Als justitie door en door corrupt is, zijn straf, misdaad en boete relatieve begrippen, ook dat is hier al afdoende aangetoond.
Maar daarmee is nog altijd van geen kanten bewezen dat Johan effectief onschuldig is natuurlijk.

Het ziet ernaar uit dat hij zal moeten dragen wat de Boliviaanse rechter hem geeft.
Als ze er een voorbeeldzaak van willen maken, kan dat aanzienlijk zijn.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 15:06   #866
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat het eigen schuld dikke bult is. En voor bijvoorbeeld een toerist of een trucker of zo kan het voor de hand liggen. Maar wie in Bolivië woont valt gewoon onder toepassing van de strafwet daar zoals de Bolivianen.

Zou je het gepast vinden als de Japanse overheid een Japanner die iets heeft mispeuterd in Nederland uit alle macht vrij wil krijgen nog voor de strafzaak is afgehandeld?
Ja ineens zijn het corrupte apenlanden. Toen ik enkele dagen terug landde in Indonesia werd net voor de landing uitgeroepen voor zware straffen die op drugs staan tot de doodstraf. Als er dan toch nog kloten zijn die voor het executie peleton vallen kan ik daar geen compassie met hebben. Je hebt respect voor het land waar je komt zoniet blijf je thuis vooral als het is om criminele bezigheden te hebben of zaken die in die landen verboden zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 15:08   #867
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik zeg ook niet dat het eigen schuld dikke bult is. En voor bijvoorbeeld een toerist of een trucker of zo kan het voor de hand liggen. 1. Maar wie in Bolivië woont valt gewoon onder toepassing van de strafwet daar zoals de Bolivianen.

2.Zou je het gepast vinden als de Japanse overheid een Japanner die iets heeft mispeuterd in Nederland uit alle macht vrij wil krijgen nog voor de strafzaak is afgehandeld?
1. Dit bedoel ik dus. Ik merk een cruciaal verschil op in denken tussen een gemiddelde Belg en een Nederlander.

2.Niet van toepassing. Nederland kent geen (extreme) corruptie in het juridisch systeem. De wetten zijn begrijpelijk, toepasbaar, worden nageleefd en er zijn geen (extreem) lange wachttijden op een proces.

Off topic: Hoewel ik punt 2 opschrijf, hoor ik JB al met een reactie komen dat gelieerd wordt aan het kapitalistische en arrogante westen. Maargoed dat gaat voor hem nu niet op, want hij zit in de bak. Ik neem aan dat hij Bolivia niet meer door een roze bril ziet.

Ook off topic: Waarom ik JB geloof is dat hij geen smeergeld betaald heeft. Hij was zeker van zijn zaak en blijkbaar ook zeker in het 'eerlijke' rechtssyteem van Bolivia anders had hij in den beginne de boel afgekocht.

Ik blijf het vreemd vinden waarom dit er niet bij de gemiddelde Belg ingaat.

Er zijn meer dingen die ik vreemd van Belgen. Juist deze draad heeft hier aan bijgedragen moet ik nageven. Bijvoorbeeld: Zonder protest is de gekleurde piet in Belgie ingevoerd. Waarom was er wel veel protest in Nederland hiertegen. België is geschikt land bij uitstek voor het multiculturele experiment uitgevoerd door Soros en zijn cohorten. Teveel Belgen geven niet om hun land en mensen lijkt het wel..

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 15 maart 2017 om 15:11.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 15:25   #868
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft al met al een jaar geduurd. Ik herinner mij een Nederlandse die voor buitenechtelijke sex gevangen zat in Qatar. Deze was binnen een week vrij.

Hieruit kan je wellicht concluderen dat het voor een Belg ten zeerste is af te raden om naar India af te reizen.

Voorzeker dat een -Belg- 'voor eenzelfde vergrijp' langer dan 3 jaar huisarrest krijgt of zelfs het gevang in gaat.
Je hebt gelijk, we zijn nog aan het denken wat te doen. Crowdfunding is misschien achteraf gezien toch geen zo'n goed idee, want hoe leg je mensen de moeilijke situatie uit waarin Johan zich bevindt in een paar woorden? Ze zullen "drugs" lezen en al afhaken. En je kunt de corruptie ook niet al te publiek aan de kaak stellen want dat zal Johan in de huidige omstandigheden ook niet verder helpen.
Ik heb m'n best gedaan, m'n contacten aangesproken maar die willen niet helpen, ze willen zich ver houden van een drugszaak, op dat vlak heb je wel gelijk Belgen zijn lafaards.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 15:29   #869
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft al met al een jaar geduurd. Ik herinner mij een Nederlandse die voor buitenechtelijke sex gevangen zat in Qatar. Deze was binnen een week vrij.

Hieruit kan je wellicht concluderen dat het voor een Belg ten zeerste is af te raden om naar India af te reizen.

Voorzeker dat een -Belg- 'voor eenzelfde vergrijp' langer dan 3 jaar huisarrest krijgt of zelfs het gevang in gaat.
In België hangt het er van af wie je kent, en of die bereid is te helpen.
Als de zoon van een minister in de problemen komt zal die vlug geholpen worden. (maar goed, dat de dochter van de NEderlandse ambassadeur zo vroeg vrijkwam is wellicht ook geen toeval...)
Niet iedereen wordt op dezelfde manier geholpen, dat geldt zeker in de ambassades en consulaten.
Nederland is op dat vlak consequenter en daadkrachtiger, dat is uiteraard zo.
Oud 15 maart 2017, 15:32   #870
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan het ook omdraaien; armen -die altijd arm en onderontwikkeld zijn geweest- zijn nu eenmaal makkelijk te manipuleren. Het houdt de boel in evenwicht in dat soort apenlanden.

Een nieuwe elite -uit de armen opgestaan- kan voor nog meer problemen zorgen. Kijk wat er nu gaande is in Venezuela.
In Venezuela is het vooral de oude elite die de boel verkloot voor de nieuwe elite, geholpen door enkele domme beslissingen van die nieuwe elite.

Arme landen kunnen zich ook ontwikkelen, maar hebben een stevige hand nodig en de oude elite moet weggeblazen worden. Dat is wat gebeurde in China.
Oud 15 maart 2017, 15:33   #871
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wel ik heb hier bewezen dat de meerderheid van de procureurs in Bolivië corrupt zijn, en ook de president zelf bevestigd dat, dat maakt wat Johan zegt toch wel aannemelijk.
Oud 15 maart 2017, 15:35   #872
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er zijn Belgen vermoord tijdens de onafhankelijkheid.
Maar Leopold 2 zei dat Belgen boeren zijn die niet verder kijken dan het volgende dorp, en neerkijken op internationale avonturen, dat is nog steeds zo ergens.
Oud 15 maart 2017, 15:38   #873
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er is hier tot hiertoe nul komma nul aangetoond. Buiten vage beweringen die zouden uit "dichte bronnen" komen. En dan zijn de Argentijn en de Frans Hollandse ineens vrij maar dan is de Argentijn dat feitelijk niet maar dat de Hollandse vrij is daar is ook geen concreet bewijs van geleverd.

Het is niet met de overheid van Bolivia te bestoken met alle mogelijke corruptie vooroordelen om uw vriend buiten de wind te zetten dat hij geen misdaad heeft gepleegd. Hij heeft het zich geriskeerd en moet de gevolgen dragen.
Dat die Hollandse vrij is stond in de pers.
Corrupte vooroordelen? De president ZELF heeft gezegd dat de meerderheid van de procureurs in zijn land corrupt zijn, dat heb ik aangetoond.

U kent van de hele zaak niets af maar bent wel vlug om conclusies te trekken, en te zeggen dat Johan schuldig is. Gewoon het woord "drugs" gebruiken is blijkbaar al genoeg op stante pede veroordeeld te worden.
Oud 15 maart 2017, 15:39   #874
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel ik heb hier bewezen dat de meerderheid van de procureurs in Bolivië corrupt zijn, en ook de president zelf bevestigd dat, dat maakt wat Johan zegt toch wel aannemelijk.
Jij bent nogal een krak zeg...
Alle wereldcomplotten opgelost: "Soros zit overal achter".
Nu heb je in je eentje al heel het Boliviaanse openbare ministerie doorgelicht...

Chapeau.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 15:39   #875
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In België hangt het er van af wie je kent, en of die bereid is te helpen.
Als de zoon van een minister in de problemen komt zal die vlug geholpen worden. (maar goed, dat de dochter van de NEderlandse ambassadeur zo vroeg vrijkwam is wellicht ook geen toeval...)
Niet iedereen wordt op dezelfde manier geholpen, dat geldt zeker in de ambassades en consulaten.
Nederland is op dat vlak consequenter en daadkrachtiger, dat is uiteraard zo.
Onwillekeurig moet ik dan denken aan Joran Van der Sloot. De moeite die de Nederlandse diplomatie voor hem heeft gedaan in Peru is nutteloos bestede hulp aan iemand die dat niet nodig heeft. En een praktijk die klassenjustitie in de hand werkt.
Oud 15 maart 2017, 15:43   #876
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij bent nogal een krak zeg...
Alle wereldcomplotten opgelost: "Soros zit overal achter".
Nu heb je in je eentje al heel het Boliviaanse openbare ministerie doorgelicht...

Chapeau.
The judiciary is viewed as Bolivia's most corrupt sector. In 2015 Morales “called for a referendum designed to root out corruption in the judicial system.”[14]
In 2014, the Senate called on the attorney general to suspend 300 of Bolivia's 508 public prosecutors for corruption and other offenses. Between January and August 2014, 45 prosecutors were disbarred, twice the number disbarred in 2013.[15]

https://en.wikipedia.org/wiki/Corrup...ivia#Judiciary
Oud 15 maart 2017, 15:44   #877
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onwillekeurig moet ik dan denken aan Joran Van der Sloot. De moeite die de Nederlandse diplomatie voor hem heeft gedaan in Peru is nutteloos bestede hulp aan iemand die dat niet nodig heeft. En een praktijk die klassenjustitie in de hand werkt.
Johan heeft niemand vermoord, hij heeft enkel onderdak gegeven aan mensen die met drugs bezig waren.
Oud 15 maart 2017, 15:46   #878
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja ineens zijn het corrupte apenlanden. Toen ik enkele dagen terug landde in Indonesia werd net voor de landing uitgeroepen voor zware straffen die op drugs staan tot de doodstraf. Als er dan toch nog kloten zijn die voor het executie peleton vallen kan ik daar geen compassie met hebben. Je hebt respect voor het land waar je komt zoniet blijf je thuis vooral als het is om criminele bezigheden te hebben of zaken die in die landen verboden zijn.
In Indonesië, net als op de Filippijnen, worden ook heel wat onschuldigen vermoord. De mensenrechten rapporten van beide landen zijn ellenlang.
Oud 15 maart 2017, 15:46   #879
Another Jack
Banneling

Standaard

Kan je en passant de Wereldvrede niet bewerkstelligen, tommm?
Je contacten mogen gerust een bijrolletje krijgen....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2017, 15:47   #880
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Maar daarmee is nog altijd van geen kanten bewezen dat Johan effectief onschuldig is natuurlijk.

Het ziet ernaar uit dat hij zal moeten dragen wat de Boliviaanse rechter hem geeft.
Als ze er een voorbeeldzaak van willen maken, kan dat aanzienlijk zijn.
Ik heb bewezen dat het gerecht er corrupt is, dus is het een kwestie van geld, niet van gerechtigheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be