Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2017, 10:25   #61
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zaag-draad.

Even de wiki citeren:

242 collaborateurs werden effectief ter dood gebracht met de kogel. (er werden meer doodstraffen uitgesproken, maar niet al deze werden dus uitgevoerd)

Moeten de zogenaamde kleinere collaborateurs daar nu nog altijd mee geconfronteerd worden ?

En ik spreek niet voor mijn eigen familie, waar niemand bij de collaboratie betrokken was.

.
Moet???
Hoe wil je anders dat la Belgique zijn ondemocratische greep op de meerderheid in stand houdt???
Alle middelen zijn goed om het zogenaamde primairschap van de grote francofonie op te dringen, zuiver facisme niet uitgezonderd en Bruxelles is het grote uithangbord van heel dat zuiver taalracistisch gegeven...
Een Vlaamse stad waar je nog de Vlamingen met een vergrootglas moet zoeken en ondanks dat ze herhaaldelijk gezworen hebben (bij elke vroegere staatshervorming) dat ze de Vlamingen op rechtvaardigere wijze zouden tegemoet komen (voor de francofonie is de enige rechtvaardige wijze dat zijzelf niet kunnen verplichten worden om Nederlands te spreken en dat dus de Vlamingen verplicht Frans moeten spreken)...

Wat willen jullie hier over morele waarden komen discuteren als een onnozele taal volstaat (in zijn grootheidswaan) om al die morele waarden op een hoopje te gooien en weg te smijten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 10:36   #62
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Nazi's waren dus oké ???

Zelfs zo oké dat je pakweg geen problemen ziet om naar het Oostfront te trekken of mensen op transport te zetten ?

Neen, Henri, de nazi's waren niet oké en dat heb ik nooit gezegd... maar de grote francofonie zelf is alles behalve oké en dus, in plaats van blijvend te provoceren, zou ze beter heel wat toontjes lager zingen en zich op haar eigen wandaden concentreren ipv anderen met hun facistische bemoeizucht het leven blijvend zuur te maken...
Oud 4 april 2017, 10:41   #63
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Gelukkig dat jij ons op de hoogte houdt van wat het buitenland over ons denkt.
Ik heb geen andere mensen nodig om mij te zeggen wat ik moet denken; ik heb mijn eigen verstand meegekregen en ik gebruik het...
Oud 4 april 2017, 10:41   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Nazi's waren dus oké ???

Zelfs zo oké dat je pakweg geen problemen ziet om naar het Oostfront te trekken of mensen op transport te zetten ?
LeopoldII was dus OK. Ook na 5 tot 10 miljoen racistische moorden op zwarten?
Oud 4 april 2017, 10:43   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Begrijp je eigenlijk dat je hier het concept van de erfzonde hanteert ? En dus net hetzelfde doet als wat topicstarter BWarrior op een goedkope manier doet om te polariseren ?
De reden waarom de Belgische strijder doet wat hij doet maakt niet uit. De Vlaams-nationalisten van vandaag zijn nog minder de erfgenamen van de zwarten als Flip een erfgenaam is van LeopoldII. De Belgische royals ZIJN en BLIJVEN de nazaten van LeopoldII, en daarmee letterlijk: zijn erfgenamen. Niet alleen via het erfelijke koningschap, maar eveneens via de Koninklijke Schenking, alsook via de dotaties die verbonden zijn met het koninschap. Dotaties die uit de zakken van de belastingbetaler komen. Alleen al daarom hebben "WIJ" wel degelijk recht van spreken.

Waarom schepen de Belgische nationalisten B-Warrior niet met hetzelfde foefje af waarmee Leopold II uit de wind wordt gezet?
Wat hebben Vlaams-nationalisten zoals ik, die na de oorlog geboren zijn, vandoen met die andere kerel van Duitschen bloed en bodem die, een halve eeuw na Leopold II, ettelijke miljoenen mensen over de kling liet jagen?

Wat de Nederlanders betreft waarvan de Belgicisten menen dat ze zich met recht een reden hebben afgescheiden. Hoeveel "Belgen" hebben zij over de kling gejaagd? Als er dat evenveel waren als er onder LeopoldII Congolezen werden vermoord was er niet één "Belg" meer over geweest.

Ter attentie voor de fans van Apache:

Citaat:
Dertien miljoen, zevenhonderd en zevenduizend euro

Het moet mij van het hart. Ik kan niet anders. Koningsgezinden haken nu beter af. Wat volgt is niet geschikt voor gevoelige royalisten.

Dertien miljoen, zevenhonderd en zevenduizend euro is wat het koningshuis op zijn zichtrekening gestort zal krijgen per 1 januari. Het kan ook 2 januari worden. De datum hangt af van de snelheid waarmee de banken werken. Voor diegenen die nostalgie hebben naar de Belgische frank, het gaat hier over meer dan een half miljard, om precies te zijn 552.9390.09,3 Belgische franken.

De Wilhelm Tell minnende Fabiola krijgt voor bewezen diensten 1,462 miljoen in haar knokige vingers geschoven. Een kleine 59 miljoen Belgische franken. Vanaf hier stop ik met de exacte bedragen uit te rekenen, want ik krijg lachbuien die mij verhinderen om deze column tot een goed einde te brengen.

De producten van koninklijke voortplantingsdrang Astrid en Laurent krijgen elk ook nog eens 300.000 euro op hun rekening doorgesluisd. Prins Filip moet het stellen met een miljoentje. Nog een geluk voor de belastingbetalende Belg dat Albert zijn koninklijk lid eventjes naast de pot hing en zijn in Londen toevende nazate geen blik waardig gunt. Delphineke kwam uit de verkeerde moeder gefloept. Kan gebeuren.

Die lintjesknippende, handjesdrukkende folklorefiguren hebben dan nog de gore moed om zich af te sluiten van hun onderdanen. Niets zal men te weten komen over wat wij hier uitspoken, redeneren ze. Dokken en zwijgen. Anderhalf miljoen eurootjes voor een plezierjacht waar zijne koninklijke hoogheid zijne majesteitelijke kop even kan laten uitwaaien tussen twee handdrukken door lijken niemand te storen.

Ik heb niets tegen die schertsfiguren. Integendeel. Ze zorgen voor lachwekkende situaties. Maar moet dit middeleeuws theater zoveel geld kosten? Ik heb medelijden met de hardwerkende Belg die netjes zijn belastingen betaalt, daar op het einde van het jaar een tournedos kan van kopen en eventueel nog een mooi cadeautje voor vrouw en kinderen, om twaalf uur gelukkig nieuwjaar wenst aan vrienden en familie en de volgende dag alweer zijn rug mag krommen om de dotatie voor 2012 bij elkaar te arbeiden.

Een gelukkig 2011.

Tom Lievens
https://www.apache.be/2010/12/29/der...nduizend-euro/
Oud 4 april 2017, 10:46   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Met wat?
Met het feit dat ze aan de kogel zijn ontsnapt?
B-WarriorII heeft gesproken.
Oud 4 april 2017, 10:54   #67
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En je fotootje met de minister van defensie naast de koning had ook niets met de aanklacht van BWarrior te maken???
Concentreer je even , en herlees #8 tot #10, dan weet je het antwoord op je vraag.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 10:57   #68
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoek bij Google naar karnaval aalst nazi
Het was in 2013

Titels:

Had je nu echt gedacht dat jouw hondstrouwe Belgische anti-Vlaamse media in het lang en breed daarover bericht zou hebben???

Toen ze de wereldse verontwaardiging zagen hebben zij, zoals trouwens de franstalige kant van dit land, wijselijk gezwegen en geprobeerd het hele gebeuren zo vlug mogelijk uit s' lands belanstelling te krijgen...

Want verdomme ze wisten goed genoeg waarom de hele wereld verontwaardig is en was en dat dat juist hetgene is en was dat la Belgique als sinds de tweede wereldoorlog de Vlamingen aandoet...

Maar voor één keer hielden ze hun mond vol van schijnheilige verontwaardiging die anders altijd en overal de kop opsteekt en vooral, in geen honderden jaren, mag vergeten worden...
Wacht... ik probeer het samen te vatten :
-dus de hele wereld viel om van verontwaardiging
-met uitzondering van de belgische pers

Is dat je verhaal ?
Oud 4 april 2017, 10:57   #69
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
LeopoldII was dus OK. Ook na 5 tot 10 miljoen racistische moorden op zwarten?
Wat een drama toch!

Ben je zeker dat het geen 15 miljoen is?
Oud 4 april 2017, 10:58   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat een drama toch!

Je bevestigt wat ik hier aanklaag.
Oud 4 april 2017, 10:59   #71
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Unesco is dan ook maar een dorpsgegeven... en de joden zijn een typische Vlaamse zaak...

Man, man, toch, wat kun je zeveren...

Maar het was toen wel duidelijk dat over dat onderwerp heel de wereld veel meer over la Belgique praatte dan la Belgique over zichzelf, waarvan de gesubsidieerde kranten er alles aan deden om de storm zo vlug mogelijk te laten overwaaien zonder dat de eigen burgers er te lang zouden bij blijven stilstaan en de werkelijke draagwijdte ervan zouden erkennen...

Het was een wereldse veroordeling van de Belgische werkelijkheid zonder dat die wereld wist dat wat ze aanklaagde de Belgische werkelijkheid is en was
en niet zomaar een carnavaleske uitschuiver van een paar, te vlug uit de broek gegroeide schooljongens......

Tot daar het niveau van onze Belgische werkelijkheid... En dan maar met beschuldigde vinger naar de anderen wijzen; terwijl jijzelf dat onrecht bent en verbreidt
Is er eigenlijk iemand die dit begrijpt ?
Oud 4 april 2017, 11:01   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mensen die een trombose hebben gehad misschien....
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 11:03   #73
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat beweert Bruno Yammine, historicus en medestichter van de BUB, een partijtje dat voortbouwt op het werk van gewelddadige francofone separatisten en dat de genocide van een Belgische vvorst in Congo minimaliseert en zelfs ontkent.
Ik herhaal:

Citaat:
Er bestaat GEEN TWIJFEL over onder serieuze historici dat de VU een PARTIJ WAS DIE GEDRAGEN WERD DOOR ZWARTEN
Al de rest is zever.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 11:05   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mensen die "de waarheid over de N-VA" graag uit de doeken doen, maar de racistische moord op 5 tot 10 Congolezen geen drama vinden?
Oud 4 april 2017, 11:05   #75
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die "de waarheid over de N-VA" graag uit de doeken doen, maar de racistische moord op 5 tot 10 Congolezen geen drama vinden?
Het gaat hier niet over een (fictieve) moord op Congolezen.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2017, 11:06   #76
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wacht... ik probeer het samen te vatten :
-dus de hele wereld viel om van verontwaardiging
-met uitzondering van de belgische pers

Is dat je verhaal ?
De Belgische pers valt altijd om van verontwaardiging als het haar past; maar voor een keer kroop ze stilletjes onder de banken om toch maar niet gezien te worden...
Want voor één keer kreeg ze, meer dan verdiend, het deksel op de eigen neus...
Oud 4 april 2017, 11:07   #77
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat een drama toch!

Doet dat er toe of is verontwaardiging alleen gegund als het in het Belgische plaatje past???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 april 2017 om 11:08.
Oud 4 april 2017, 11:09   #78
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wist ik al dat je moeite had met begrijpend lezen...
Oud 4 april 2017, 11:10   #79
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ik herhaal:

Al de rest is zever.
Alleen al de rest denk je???
Oud 4 april 2017, 11:15   #80
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Het gaat hier niet over een (fictieve) moord op Congolezen.
Hoe vind je dat jij enkel gezien wordt als een fictieve werkelijkheid en dat je dus eigenlijk ook niet bestaat en dat een eventuele moord op jou er dus ook helemaal niet toe doet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be