Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2017, 19:43   #361
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Tja, je bent wel erg selectief in jouw commentaar. Natuurlijk waren de Oostfronters in dienst van het Nazi-regime.
Stop hier maar, al de rest van je reactie was totaal naast de kwestie.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:44   #362
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geschiedkundig en sociologisch onderzoek door de Ugent en de KUL is dus "belgicistische propaganda"...

Ja halloooo...
Uiteraard is het propaganda, de inhoud past niet in hun kraam.
Marie zou het zelfs niet lezen alvorens er commentaar op te geven, ze weet toch op voorhand wat erin staat.
Oud 5 april 2017, 19:45   #363
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, je bent wel erg selectief in jouw commentaar. Natuurlijk waren de Oostfronters in dienst van het Nazi-regime.
Stop hier maar... al de rest van je reactie was niet ter zake doende gespartel en het duwt je alleen maar moreel dieper in het moeras.
Oud 5 april 2017, 19:49   #364
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik reageerde op het idee van "één land, één volk, één partij" gepromoot door Marie.

Voor het overige heeft de huidige migrantendiscours van de NVA volgens mij niet veel te maken met de collaboratie in WWII en de zogezegde erfenis ervan binnen de partij. Al flirt de NVA, net als in het collaboratieverhaal, soms met randje van het democratisch aanvaardbare.
dat is al lang niet meer enkel een "randje" hoor.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 19:52   #365
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wat ze allemaal vroeger gemist hebben of waarvoor ze te lomp zijn om het te begrijpen, dat is allemaal propaganda...
Wie leest er nu boeken ?
Wie volgt er nu onderwijs ?
Wie heeft er nu interesse in geschiedkundig onderzoek ?
Terwijl je evengoed kunt voortgaan op de conclusies die politici in de jaren '80 in de gazet hebben geuit.
Oud 5 april 2017, 19:54   #366
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard is het propaganda, de inhoud past niet in hun kraam.
Marie zou het zelfs niet lezen alvorens er commentaar op te geven, ze weet toch op voorhand wat erin staat.
Je vat het eigenlijk goed samen.

Moest het niet zo triestig zijn, zou ik in lachen uitbarsten.
Oud 5 april 2017, 20:02   #367
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop hier maar... al de rest van je reactie was niet ter zake doende gespartel en het duwt je alleen maar moreel dieper in het moeras.
Ik krijg veeleer de indruk dat je de rest van mijn commentaar, met name op het Molotov-Von Ribbentrop pact, Polen, de Baltische staten, de dominantie van de communisten in het Belgisch verzet, de misdaden van het Sovjet-regime... niet wilt gezegd of geschreven hebben. Blijkbaar zijn dat voor jou ongemakkelijke waarheden. Jij zult wel weten waarom.

En terloops: wie ben jij eigenlijk dat jij jezelf aanmatigt om mij "moreel" te veroordelen?

Laatst gewijzigd door quercus : 5 april 2017 om 20:04.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 20:10   #368
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik krijg veeleer de indruk dat je de rest van mijn commentaar, met name op het Molotov-Von Ribbentrop pact, Polen, de Baltische staten, de dominantie van de communisten in het Belgisch verzet, de misdaden van het Sovjet-regime... niet wilt gezegd of geschreven hebben. Blijkbaar zijn dat voor jou ongemakkelijke waarheden. Jij zult wel weten waarom.

En terloops: wie ben jij eigenlijk dat jij jezelf aanmatigt om mij "moreel" te veroordelen?
De rest van je verhaal was totaal irrelevant. Sorry, ik kan het echt niet beknopter uitdrukken.
Oud 5 april 2017, 20:11   #369
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik val hier bijna van mijn stoel... Vergoelijking van een zuivere machtergreifung, die politische partei ist das volk...

Marie leeft mentaal in 1933 blijkbaar.
Het zijt eerder jij die in die jaren zijt blijven hangen... want Onckelinxs had het niet alleen over de NVa maar over alle Vlamingen die volgens haar nog steeds het nazisme achterna lopen waarvan volgens haar de NVa het bewijs is en was...
Onckelinkxs was in die jaren blijven hangen en denkt nog altijd dat het volstaat om een hele groep van Vlamingen het oorlogsverleden voor de voeten te blijven werpen om hen blijvend monddood te maken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 20:12   #370
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De rest van je verhaal was totaal irrelevant. Sorry, ik kan het echt niet beknopter uitdrukken.
Voor mij was het wel degelijk relevant, vermits het om twee conflicten ging waar een communistisch regime mee gemoeid was.
Oud 5 april 2017, 20:13   #371
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor zover ik genealogisch heb kunnen nagaan is geen enkele van de vrouwelijke exemplaren in mijn kwartierstaat ooit betrapt op het koken van mosselen in water. Gelukkig maar... Anders zou ik zeker een procedure tot naamsverandering overwegen.
En dat moet voor wijze praat doorgaan... Man, man, man, hoe zielig...
Oud 5 april 2017, 20:14   #372
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het zijt eerder jij die in die jaren zijt blijven hangen... want Onckelinxs had het niet alleen over de NVa maar over alle Vlamingen die volgens haar nog steeds het nazisme achterna lopen waarvan volgens haar de NVa het bewijs is en was...
Onckelinkxs was in die jaren blijven hangen en denkt nog altijd dat het volstaat om een hele groep van Vlamingen het oorlogsverleden voor de voeten te blijven werpen om hen blijvend monddood te maken...
Misschien heeft Onckelinx een syndroom. Was er enkele maanden geleden geen sprake in de media over een foute grootvader van haar ergens in een Zuid-Limburgs dorp?
Oud 5 april 2017, 20:16   #373
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ze allemaal vroeger gemist hebben of waarvoor ze te lomp zijn om het te begrijpen, dat is allemaal propaganda...

trolololololo
Oud 5 april 2017, 20:24   #374
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik reageerde op het idee van "één land, één volk, één partij" gepromoot door Marie.

Voor het overige heeft de huidige migrantendiscours van de NVA volgens mij niet veel te maken met de collaboratie in WWII en de zogezegde erfenis ervan binnen de partij. Al flirt de NVA, net als in het collaboratieverhaal, soms met randje van het democratisch aanvaardbare.
Ha, ha, ha, dat was de leuze van de grote franse vorsten en dat heeft inderdaad veel bloed en tranen en veel kultureel verval van andere entiteiten binnen en buiten het grote Frankrijk teweeg gebracht...
Vlaanderen betaalt nu nog een heel hoge prijs aan dat franstalig anachronisme en zuiver facisme...
en ik zou dat promoten...
Als er, zoals toen, meer dan dertig procent Vlamingen op het NVa gestemd hebben; als er bovendien een andere Vlaamse partij in een cordon zitten zodat de stemmen van de Vlamingen voor Vlaamsvoelende partijen op dat ogenblik goed boven de 40% lagen hewel dan is hier komen vertellen dat je de botten als hoort stampen in het parlement een vuistslag in het gezicht van heel Vlaanderen...

Als jij daar van maakt dat ik zeg één land, één volk, één partij dan kan dat alleen maar op enorm veel kwade wil van jouw kant duiden, maar niet op mijn onnozelheid...
Oud 5 april 2017, 20:31   #375
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
trolololololo
Ik was iets vergeten, in uw geval een combinatie van beide...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 20:41   #376
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop hier maar, al de rest van je reactie was totaal naast de kwestie.
Waarom, zijn er geen professoren aan de universiteit van Gent, Leuven of Brussel die over die andere onderwerpen spreken??? En zo niet, hoe komt dat en waarom niet???
Is la Belgique daar niet in geinteresseerd en wil het daarvoor misschien geen geld uitgeven??? Want professoren weten goed genoeg dat ze alleen dan maar opzoekingswerk kunnen doen als er geld van de overheid tegenover staat...
Ze leven nu toch ook niet van de dauw en de zonneschijn.... en moeten ook hun boterham verdienen...
Oud 5 april 2017, 20:42   #377
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha, ha, ha, dat was de leuze van de grote franse vorsten en dat heeft inderdaad veel bloed en tranen en veel kultureel verval van andere entiteiten binnen en buiten het grote Frankrijk teweeg gebracht...
Vlaanderen betaalt nu nog een heel hoge prijs aan dat franstalig anachronisme en zuiver facisme...
en ik zou dat promoten...
Als er, zoals toen, meer dan dertig procent Vlamingen op het NVa gestemd hebben; als er bovendien een andere Vlaamse partij in een cordon zitten zodat de stemmen van de Vlamingen voor Vlaamsvoelende partijen op dat ogenblik goed boven de 40% lagen hewel dan is hier komen vertellen dat je de botten als hoort stampen in het parlement een vuistslag in het gezicht van heel Vlaanderen...

Als jij daar van maakt dat ik zeg één land, één volk, één partij dan kan dat alleen maar op enorm veel kwade wil van jouw kant duiden, maar niet op mijn onnozelheid...
Hebben we een doorbraak?
Oud 5 april 2017, 20:45   #378
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom, zijn er geen professoren aan de universiteit van Gent, Leuven of Brussel die over die andere onderwerpen spreken??? En zo niet, hoe komt dat en waarom niet???
Is la Belgique daar niet in geinteresseerd en wil het daarvoor misschien geen geld uitgeven??? Want professoren weten goed genoeg dat ze alleen dan maar opzoekingswerk kunnen doen als er geld van de overheid tegenover staat...
Ze leven nu toch ook niet van de dauw en de zonneschijn.... en moeten ook hun boterham verdienen...
Mijn profs hebben zich nooit over de collaboratie of over repressie uitgesproken.
Ik vermoed dat dit komt omdat het thema niet rechtstreeks met mijn studiegebied had te maken....
Oud 5 april 2017, 21:13   #379
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De vraag is : wat wil men ermee zeggen?
Mocht ik een lijstje beginnen maken van fraudeurs die familie hebben bij VLD'ers, en dan er op zo'n schijnheilig toontje bijzeggen "ik geef daar geen waarde-oordeel over", het kot zou te klein zijn.
Ja goed, maar als u fraudeurs had onder uw voorouders, dan wil dit daarom toch nog niet zeggen dat u het frauderen goedkeurt . Of wel?

Welnu, NVA-adepten zoals Sleurs keuren de collaboratie in feite wel goed. Nog altijd. En dáárover gaat het.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2017, 21:16   #380
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn profs hebben zich nooit over de collaboratie of over repressie uitgesproken.
Ik vermoed dat dit komt omdat het thema niet rechtstreeks met mijn studiegebied had te maken....
Het ligt op het puntje van mijn tong om te vragen aan ons Marie of ze dat vroeger in de "huishoudschool" als vak kreeg. Maar ik ga het niet doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be