Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2017, 19:17   #401
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik probeer u te begrijpen, maar het lukt me niet.
U hebt echt geen idee hoe de onderkant van de maatschappij eruit ziet.
Of dat ze maar 5, 10 of 30% van de bevolking uitmaakt, dat maakt eigenlijk niet uit.
De overgrote meerderheid van de Belgen wil geen behoeftige berooide ouderen de straat opsturen om te creperen, dat vertaalt zich in het politieke spectrum: geen enkele partij wil de zorg voor behoeftige ouderen afbouwen.
Ik ga hier niet mee akkoord. Net het feit dag men nu voorstellen op tafel legt om kinderen verplichten mee te laten betalen ipv het ocmw duidt er op dat er politiek het idee leeft dat dit niet de taak van de overheid is. Maar het individu en zijn familie.

mensen die hun oude dag wel voorbereiden zijn dus alweer de klos als we u te werk laten gaan. Iedere vorm van rechtvaardigheidsgevoel ontbreekt u.

Maargoed, het lijkt me ook een non-issue. Er zijn op dit moment geen ouderen die op straat leven omdat ze geen rusthuis kunnen betalen.

Er zijn voldoende vangnetten, die gelukkig ook uitgaan van individuele verantwoordelijkheid.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 19:23   #402
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik probeer u te begrijpen, maar het lukt me niet.
U hebt echt geen idee hoe de onderkant van de maatschappij eruit ziet.
Of dat ze maar 5, 10 of 30% van de bevolking uitmaakt, dat maakt eigenlijk niet uit.
De overgrote meerderheid van de Belgen wil geen behoeftige berooide ouderen de straat opsturen om te creperen, dat vertaalt zich in het politieke spectrum: geen enkele partij wil de zorg voor behoeftige ouderen afbouwen.

Het einde van de wereld is nabij.
De duivels zullen veranderen in engelen en ook de hemel mogen betreden om de heiligen verder te mogen pesten.
En op die manier is Jack dus zeker van zijn toekomstig paradijs zonder er ooit iets voor gedaan te hebben.
En......de zoveelste draad is om zeep.
Waarover ging het weeral?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 19:33   #403
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga hier niet mee akkoord. Net het feit dag men nu voorstellen op tafel legt om kinderen verplichten mee te laten betalen ipv het ocmw duidt er op dat er politiek het idee leeft dat dit niet de taak van de overheid is. Maar het individu en zijn familie.

mensen die hun oude dag wel voorbereiden zijn dus alweer de klos als we u te werk laten gaan. Iedere vorm van rechtvaardigheidsgevoel ontbreekt u.

Maargoed, het lijkt me ook een non-issue. Er zijn op dit moment geen ouderen die op straat leven omdat ze geen rusthuis kunnen betalen.

Er zijn voldoende vangnetten, die gelukkig ook uitgaan van individuele verantwoordelijkheid.
Niet iedereen heeft kinderen of geld.
Voor die mensen moet er een sociaal vangnet zijn.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2017 om 19:34.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 19:40   #404
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet iedereen heeft kinderen of geld.
Voor die mensen moet er een sociaal vangnet zijn.
Wat hebben die mensen hun hele leven gedaan ?

Of kunnen we nu ook weer zeggen: best niet te goed uw best doen in het leven, de overheid zorgt voor alles.

Neen, voor mij mogen mensen die geen pensioen opbouwen en niet op een alternatief kunnen teruvallen inderdaad in de problemen komen. Klinkt hardvochtig, maar het is elementaire rechtvaardigheid. Iedereen weet dat hij of zij ouder wordt. Iedereen heeft de verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen en voorbereidingen te treffen. Werken is bijvoorbeeld een uitstekende voorbereiding. Trouwen ook, want vrouwen krijgen een overlevingspensioen en bij scheiding een pensioen dat 60 % van het loon van de man in rekening brengt.

Opties genoeg. Het zullen hier de eeuwige doppers en OCMW hangers zijn die in de problemen komen: ongetrouwd, geen kinderen, geen geld, geen huis.

Mijn excuses, maar they had it coming.

PS: Gehandicapten, chronisch zieken, de echte sukkelaars, die worden zelden zo oud. Voor hun stelt dat probleem niet. En die gun ik het wel.

Laatst gewijzigd door Tavek : 1 mei 2017 om 19:41.
Oud 1 mei 2017, 19:44   #405
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat hebben die mensen hun hele leven gedaan ?

Of kunnen we nu ook weer zeggen: best niet te goed uw best doen in het leven, de overheid zorgt voor alles.

Neen, voor mij mogen mensen die geen pensioen opbouwen en niet op een alternatief kunnen teruvallen inderdaad in de problemen komen. Klinkt hardvochtig, maar het is elementaire rechtvaardigheid. Iedereen weet dat hij of zij ouder wordt. Iedereen heeft de verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen en voorbereidingen te treffen. Werken is bijvoorbeeld een uitstekende voorbereiding. Trouwen ook, want vrouwen krijgen een overlevingspensioen en bij scheiding een pensioen dat 60 % van het loon van de man in rekening brengt.

Opties genoeg. Het zullen hier de eeuwige doppers en OCMW hangers zijn die in de problemen komen: ongetrouwd, geen kinderen, geen geld, geen huis.

Mijn excuses, maar they had it coming.

PS: Gehandicapten, chronisch zieken, de echte sukkelaars, die worden zelden zo oud. Voor hun stelt dat probleem niet.
Die filosofische vragen zijn irrelevant wanneer het op zorg aankomt.
Een kind dat zwaar gewond op de spoeddiensten aankomt heeft ook geen boodschap aan uw gemoraliseer, dat kind moet verzorgd worden.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2017 om 19:47.
Oud 1 mei 2017, 19:48   #406
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Velen krijgen geld van hun ouders.
Om een huis te kopen bijvoorbeeld.

In grote gezinnen waar geen geld is, is de verzorging van de ouderen het middel bij uitstek om ruzie over te maken.

Laatst gewijzigd door Demper : 1 mei 2017 om 19:48.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 19:51   #407
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Velen krijgen geld van hun ouders.
Om een huis te kopen bijvoorbeeld.

In grote gezinnen waar geen geld is, is de verzorging van de ouderen het middel bij uitstek om ruzie over te maken.
Maar ik denk dat het méér de enige kinderen zijn die de grootste sukkelaars gaan zijn... zij draaien voor héél de boel alleen op ... als hun ouders beiden zéér zéér oud en dement worden. hoe groter de bende kinderen hoe kleiner het bijleg bedrag toch?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2017, 19:51   #408
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Die filosofische vragen zijn irrelevant wanneer het op zorg aankomt.
Een kind dat zwaar gewond op de spoeddiensten aankomt heeft ook geen boodschap aan uw gemoraliseer, dat kind moet verzorgd worden.
Als de ouders van dat kind geen hospitalisatieverzekering hebben zal voor het gedeelte dat niet gedekt wordt door de ziekteverzekering ook een factuur komen. En als die ouders dat niet kunnen betalen, zullen ze daar ook de incasso en deurwaarder voor over de vloer krijgen, in die volgorde.

Uiteraard zullen de dringende zorgen toegediend worden, maar gratis zal het niet zijn.

Het leven is geen rozegeur en manenschijn. De realiteit is dat zelfs in een land als Belgie, met een uitgebreide sociale zekerheid, mensen hun eigen leven in handen moeten nemen. En in andere landen nog veel meer.

Er zijn velen in dit land (vooral van links slag) die denken dat de overheid voor alles moet instaan, en dat de middenstand en de rijken er voor moeten betalen. Kindergeld, enkel voor armen. Rusthuizen, gratis enkel voor armen. Kinderopvang, bijna gratis, enkel voor armen. Enz....

Op een gegeven moment pikt men dat niet meer. Ik geloof ook niet in uw stelling dat de Vlaming niet wenst dat mensen in armoede terecht komen. Ik geloof eerder dat Vlaming het moe is gepluimd te worden om voor jan en alleman te zorgen.

Ben je overigens CD&V'er geworden ?
Oud 1 mei 2017, 19:53   #409
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof eerder dat Vlaming het moe is gepluimd te worden om voor jan en alleman te zorgen.
Waarom hoor ik jou dan nooit praten over het sluiten van de grenzen?
Oud 1 mei 2017, 19:54   #410
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de ouders van dat kind geen hospitalisatieverzekering hebben zal voor het gedeelte dat niet gedekt wordt door de ziekteverzekering ook een factuur komen. En als die ouders dat niet kunnen betalen, zullen ze daar ook de incasso en deurwaarder voor over de vloer krijgen, in die volgorde.

Uiteraard zullen de dringende zorgen toegediend worden, maar gratis zal het niet zijn.

Het leven is geen rozegeur en manenschijn. De realiteit is dat zelfs in een land als Belgie, met een uitgebreide sociale zekerheid, mensen hun eigen leven in handen moeten nemen. En in andere landen nog veel meer.

Er zijn velen in dit land (vooral van links slag) die denken dat de overheid voor alles moet instaan, en dat de middenstand en de rijken er voor moeten betalen. Kindergeld, enkel voor armen. Rusthuizen, gratis enkel voor armen. Kinderopvang, bijna gratis, enkel voor armen. Enz....

Op een gegeven moment pikt men dat niet meer. Ik geloof ook niet in uw stelling dat de Vlaming niet wenst dat mensen in armoede terecht komen. Ik geloof eerder dat Vlaming het moe is gepluimd te worden om voor jan en alleman te zorgen.

Ben je overigens CD&V'er geworden ?
Praat voor uzelf, ik geloof dat de meerderheid van de Belgen wel bereid is inspanningen te leveren voor zorg.
Ook liberalen:
"Elke patiënt heeft recht op kwaliteitsvolle zorg, vrije keuze, transparantie en juiste en volledige informatie. Goede gezondheidszorg begint met gezond leven. Daarom investeren we éérst in preventie en eerstelijnsgezondheidszorg. Wachtlijsten horen niet thuis in de zorg. Daarom kiest Open Vld resoluut voor een financiering van mensen in plaats van structuren. We bepalen als samenleving de kwaliteit waaraan zorg moet voldoen, maar stimuleren vrij initiatief en engagement"
Bron: Openvld.be

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2017 om 19:58.
Oud 1 mei 2017, 19:54   #411
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom hoor ik jou dan nooit praten over het sluiten van de grenzen?
Ik ben geen voorstander van massa-immigratie.

Maar ik heb geen interesse om in die toxische discussies mee te gaan. Die glijden hier nogal heel snel af in puur onversneden racisme.
Oud 1 mei 2017, 19:55   #412
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar ik denk dat het méér de enige kinderen zijn die de grootste sukkelaars gaan zijn... zij draaien voor héél de boel alleen op ... als hun ouders beiden zéér zéér oud en dement worden. hoe groter de bende kinderen hoe kleiner het bijleg bedrag toch?
Onzin.

Want wie gaat wat bijleggen?
En hoeveel dan wel?

"ja maar die heeft vroeger een auto gekregen en ik niet"
Oud 1 mei 2017, 19:59   #413
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin.

Want wie gaat wat bijleggen?
En hoeveel dan wel?

"ja maar die heeft vroeger een auto gekregen en ik niet"
Er is ouderplicht van vaderke staat ..opgelegd wettelijk. Ik weet er alles van er moet een deel opgelegd worden van de kinderen als de financiële middelen opgesoupeerd zijn van pa en ma.. naast het O.C.M.W. deel..; huidige model , maar wie wil het helemaal op de kinderen gaan schuiven in de toekomst

CD&V ?

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 mei 2017 om 20:03.
Oud 1 mei 2017, 20:00   #414
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen voorstander van massa-immigratie.

Maar ik heb geen interesse om in die toxische discussies mee te gaan. Die glijden hier nogal heel snel af in puur onversneden racisme.
Wat een vreemde redenering...

Ik geloof je overigens niet.

Als ik kijk naar de haat die je toont voor Trump / Le Pen, dan kan dit nooit de enige reden zijn.

Face it: de politiekers waar jij zo een fan van bent, faciliteren dit allemaal, ook al beweer je geen voorstander te zijn.
Oud 1 mei 2017, 20:01   #415
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een vreemde redenering...

Ik geloof je overigens niet.

Als ik kijk naar de haat die je toont voor Trump / Le Pen, dan kan dit nooit de enige reden zijn.

Face it: de politiekers waar jij zo een fan van bent, faciliteren dit allemaal, ook al beweer je geen voorstander te zijn.
Trump is een mongool. Dat is mijn probleem met hem.
Oud 1 mei 2017, 20:02   #416
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Praat voor uzelf, ik geloof dat de meerderheid van de Belgen wel bereid is inspanningen te leveren voor zorg.
Ook liberalen:
"Elke patiënt heeft recht op kwaliteitsvolle zorg, vrije keuze, transparantie en juiste en volledige informatie. Goede gezondheidszorg begint met gezond leven. Daarom investeren we éérst in preventie en eerstelijnsgezondheidszorg. Wachtlijsten horen niet thuis in de zorg. Daarom kiest Open Vld resoluut voor een financiering van mensen in plaats van structuren. We bepalen als samenleving de kwaliteit waaraan zorg moet voldoen, maar stimuleren vrij initiatief en engagement"
Bron: Openvld.be
Dus de Open VLD pleit voor gratis gezondheidszorg ?

Neen, ik denk dat die zin toch iets anders betekent. Ik denk dat iedereen toegang moet hebben tot kwaliteitsvolle zorg. Maar gratis, neen, dat betekent dat niet.

Of is de OpenVLD nu opeens PVDA geworden ?
Oud 1 mei 2017, 20:03   #417
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trump is een mongool. Dat is mijn probleem met hem.
Trump is geen voorstander van massa-immigratie.

Je redenering is pure emotie, een beetje zoals vrouwen denken, het gaat niet uit van logisch denkvermogen.
Oud 1 mei 2017, 20:07   #418
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus de Open VLD pleit voor gratis gezondheidszorg ?

Neen, ik denk dat die zin toch iets anders betekent. Ik denk dat iedereen toegang moet hebben tot kwaliteitsvolle zorg. Maar gratis, neen, dat betekent dat niet.

Of is de OpenVLD nu opeens PVDA geworden ?
Gratis??
Ik ken geen overheidstaken die geen geld kosten.
Oud 1 mei 2017, 20:08   #419
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Trump is geen voorstander van massa-immigratie.

Je redenering is pure emotie, een beetje zoals vrouwen denken, het gaat niet uit van logisch denkvermogen.
Iemand die denkt dat een muur mensen tegenhoudt, dat is pas pure emotie.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2017 om 20:12.
Oud 1 mei 2017, 20:10   #420
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die denkt dat een muur mensen tegenhoudt, dat is pure emotie.
pure emotie is ook geen wetten hebben ... pure emotie is ook chaos ..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be