![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mensen die hun oude dag wel voorbereiden zijn dus alweer de klos als we u te werk laten gaan. Iedere vorm van rechtvaardigheidsgevoel ontbreekt u. Maargoed, het lijkt me ook een non-issue. Er zijn op dit moment geen ouderen die op straat leven omdat ze geen rusthuis kunnen betalen. Er zijn voldoende vangnetten, die gelukkig ook uitgaan van individuele verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het einde van de wereld is nabij. De duivels zullen veranderen in engelen en ook de hemel mogen betreden om de heiligen verder te mogen pesten. En op die manier is Jack dus zeker van zijn toekomstig paradijs zonder er ooit iets voor gedaan te hebben. En......de zoveelste draad is om zeep. Waarover ging het weeral? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor die mensen moet er een sociaal vangnet zijn. Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2017 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of kunnen we nu ook weer zeggen: best niet te goed uw best doen in het leven, de overheid zorgt voor alles. Neen, voor mij mogen mensen die geen pensioen opbouwen en niet op een alternatief kunnen teruvallen inderdaad in de problemen komen. Klinkt hardvochtig, maar het is elementaire rechtvaardigheid. Iedereen weet dat hij of zij ouder wordt. Iedereen heeft de verantwoordelijkheid om daar iets aan te doen en voorbereidingen te treffen. Werken is bijvoorbeeld een uitstekende voorbereiding. Trouwen ook, want vrouwen krijgen een overlevingspensioen en bij scheiding een pensioen dat 60 % van het loon van de man in rekening brengt. Opties genoeg. Het zullen hier de eeuwige doppers en OCMW hangers zijn die in de problemen komen: ongetrouwd, geen kinderen, geen geld, geen huis. Mijn excuses, maar they had it coming. PS: Gehandicapten, chronisch zieken, de echte sukkelaars, die worden zelden zo oud. Voor hun stelt dat probleem niet. En die gun ik het wel. Laatst gewijzigd door Tavek : 1 mei 2017 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kind dat zwaar gewond op de spoeddiensten aankomt heeft ook geen boodschap aan uw gemoraliseer, dat kind moet verzorgd worden. Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2017 om 19:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Velen krijgen geld van hun ouders.
Om een huis te kopen bijvoorbeeld. In grote gezinnen waar geen geld is, is de verzorging van de ouderen het middel bij uitstek om ruzie over te maken.
Laatst gewijzigd door Demper : 1 mei 2017 om 19:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard zullen de dringende zorgen toegediend worden, maar gratis zal het niet zijn. Het leven is geen rozegeur en manenschijn. De realiteit is dat zelfs in een land als Belgie, met een uitgebreide sociale zekerheid, mensen hun eigen leven in handen moeten nemen. En in andere landen nog veel meer. Er zijn velen in dit land (vooral van links slag) die denken dat de overheid voor alles moet instaan, en dat de middenstand en de rijken er voor moeten betalen. Kindergeld, enkel voor armen. Rusthuizen, gratis enkel voor armen. Kinderopvang, bijna gratis, enkel voor armen. Enz.... Op een gegeven moment pikt men dat niet meer. Ik geloof ook niet in uw stelling dat de Vlaming niet wenst dat mensen in armoede terecht komen. Ik geloof eerder dat Vlaming het moe is gepluimd te worden om voor jan en alleman te zorgen. Ben je overigens CD&V'er geworden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom hoor ik jou dan nooit praten over het sluiten van de grenzen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook liberalen: "Elke patiënt heeft recht op kwaliteitsvolle zorg, vrije keuze, transparantie en juiste en volledige informatie. Goede gezondheidszorg begint met gezond leven. Daarom investeren we éérst in preventie en eerstelijnsgezondheidszorg. Wachtlijsten horen niet thuis in de zorg. Daarom kiest Open Vld resoluut voor een financiering van mensen in plaats van structuren. We bepalen als samenleving de kwaliteit waaraan zorg moet voldoen, maar stimuleren vrij initiatief en engagement" Bron: Openvld.be Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2017 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want wie gaat wat bijleggen? En hoeveel dan wel? "ja maar die heeft vroeger een auto gekregen en ik niet" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
CD&V ? Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 1 mei 2017 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof je overigens niet. Als ik kijk naar de haat die je toont voor Trump / Le Pen, dan kan dit nooit de enige reden zijn. Face it: de politiekers waar jij zo een fan van bent, faciliteren dit allemaal, ook al beweer je geen voorstander te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, ik denk dat die zin toch iets anders betekent. Ik denk dat iedereen toegang moet hebben tot kwaliteitsvolle zorg. Maar gratis, neen, dat betekent dat niet. Of is de OpenVLD nu opeens PVDA geworden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trump is geen voorstander van massa-immigratie.
Je redenering is pure emotie, een beetje zoals vrouwen denken, het gaat niet uit van logisch denkvermogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken geen overheidstaken die geen geld kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Banneling
|
![]() Iemand die denkt dat een muur mensen tegenhoudt, dat is pas pure emotie.
Laatst gewijzigd door Another Jack : 1 mei 2017 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |