![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Combineer dat met terugvallende reclame inkomsten, en je weet dat ze geen andere keuze hebben om te overleven dan ervoor te zorgen dat je ofwel een digitaal abo neemt ofwel de krant echt koopt. Kijk maar eens hoe beperkt de open website van BBC nog is, in vergelijking met enkele jaren geleden. De fantastisch goede website van The Guardian is een uitzondering in de poel van platvloersheden en trivialiteiten. Maar ook zij staan onder financiële druk... Le Figaro, idem : steeds meer beperkt tot de printmedia en/of achter de betaalmuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind de aanpak van doorbraak.be heel lovenswaardig en het is niet omdat een journalist niet betaald wordt dat hij ineens geen journalist meer zou zijn... Er is toch niets of niemand die belet dat de artikels van doorbraak.be worden tegengesproken of indien ze niet aan de journalistieke voorwaarden voldoen worden afgebroken... Maar ik heb vanuit de officiële wereld geen weet van een reactie over het feit dat de artikels van doorbraak.be niet aan de deontologische voorwaarden zouden voldoen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Van een totale subsidie&btw-ruif van zo'n 576 miljoen vloeit er wat, 5.000 naar Doorbraak via Media21? Het argument dat dit zorgt voor een verschraling van het medialandschap lijkt me dus niet onterecht. Uw punt is natuurlijk ook correct dat men moeilijk subsidies kan verwachten als men ook niet onderworpen is aan een of andere vorm van controle mbt deontologie. Aan de andere kant, het zou mij niet verbazen dat het subsidiegeld bij de grote publicaties ook in de algemene pot terecht komt waar ook opinie-bijdragers van betaald worden, welke ook geen beroepsjournalisten en bijgevolg niet aansprakelijk zijn. De oplossing voor Doorbraak is dus: langzaamaan vervellen van opinie-blog naar een nieuws-blog. Laatst gewijzigd door Klein Licht : 3 mei 2017 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onlangs zag ik ergens het woord 'fichebak-journalist'.
Diegene die het gebruikte had het daarmee over nieuws- en opiniemakers die zelden of nooit de veilige cocon binnen de muren van hun eigen en/of de collectieve ivoren toren verlaten, maar toch elke maand een niet onaardig bijkomend bedrag op hun bankrekening zien verschijnen. Het probleem met de vaderlandse pers lijkt mij dat er buiten die zgn. 'fichebak-journalisten' amper nog andere rondlopen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bekendmaking van de schandalen komen inderdaad meestal veel te laat, maar de meeste mensen weten al lang dat het er niet pluis aan toe gaat... En inderdaad zijn de parlementen + fiscale diensten pas na de publicaties van wat mis loopt gedwongen wakker geschud... Maar je gaat mij toch niet vertellen dat dat vertrouwenswekkend is..., alsof ze daar voor niet wisten dat het verkeerd liep of moet ik zeggen dat het gesmeerd in hun eigen belang liep..., maar duidelijk niet in het belang van de burgers... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nog altijd betere praat dan leugenaar spelen Panda. Uw zever en uit verband getrokken bijdragen heb ik absoluut evenmin nodig. Als je echt slim bent besef je dat je beter uit mijn buurt blijft. Ik zeg op dit forum niet mijn mening voor jou slimmer te maken en evenmin ben ik vragende partij voor je blijvende zever. Je voelt U steeds maar geroepen om kritiek te spuien op anderen. Nochtans ben je toch geen moderator? Of denk je soms dat je dat wel bent? Ik ben op rust Panda. Dus ik kom op het forum wanneer ik wil. Hoe jij er in slaagt om hier ganse dagen betaald te komen niksen is mijn zaak niet. Maar ik denk er toch het mijne over. En dat nieuws haal ik niet uit uw gerenommeerde kranten. Dat nieuws haal ik uit vaststellingen; nadenken en een mening vormen. En voor de rest; zever maar verder. Laatst gewijzigd door werkman : 3 mei 2017 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
U bent nu blijkbaar aanbeland bij "we wisten al lang dat het niet in de haak was dus waarom wachten die gazetten toch met erover te schrijven tot ze het onderzocht hebben?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de journalistieke controle op stukken uit Doorbraak ? Die is onbestaande. De VVJ (vlaamse raad voor journalistiek) heeft nul komma nul te zeggen tegen of over een stuk dat geschreven is door iemand van doorbraak. (net omdat hij geen echte journalist is...) Citaat:
Die mensen vallen helemaal niet onder de verplichtingen die weegegeven zijn in de code van de Raad voor de journalistiek... Citaat:
En voor alle duidelijkheid : ik zeg niet dat er iets schort aan de inhoud van hun stukken. Wel dat er geen controle bestaat, en niemand vanuit de echte journalistieke wereld over hen enig toezichtrecht heeft. Noem dan ook een kat, een kat. Dit zijn géén journalisten. Iedereen heeft grondwettelijk de vrijheid om een blog te publiceren, te drukken, te verkopen. Maar dat maakt die persoon niet tot een journalist.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 3 mei 2017 om 13:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets is gemakkelijker dan hele artikels te wijden aan politiek correcte rotzooi en dat hier als journalistiek kond te maken... Die subsidies, waarvoor dienen die??? Om de kranten in het gelid te houden of om echte journalisten de mogelijkheid te bieden om echt onderzoekswerk te verrichten??? Subsidies kunnen heel duidelijk een dubbel snijdend zwaard zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch is de nieuwe onderzoeksjournalistiek een goede zaak. Hierdoor komen heel wat verantwoordelijken uiteindelijk in de rechtbank. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen weet dat postjes bij intercommunales politiek verdeeeld worden, maar wat er daar bij Publifin gebeurde was toch andere koek. Ik herinner mij dat toen zelfs leden van de Raad Van Bestuur geen informatie kregen over hoe de vork echt in de steel zat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hewel, ik vertrouw daar niet meer op, daarvoor hebben ze ons teveel voorgelogen, teveel verzwegen, teveel verdraaid... teveel geschoemeld... teveel kleine feitjes opgeblazen tot grote olifanten om de aandacht van wat echt belangrijk is af te leiden... Oh, geen probleem, het is niet enkel een Vlaamse kwestie... Maar het is duidelijk een wereldkwestie... Overal in de zogenaamde democratiën keren de burgers hun rug af van de betuurselite en hebben ze hun buik vol van al die leugens... Vraag is, hoe moet het verder en op wie kan men wel nog vertrouwen??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opiniestukken zijn niet geschreven door journalisten, wat niet wegneemt dat de redactie daar een taak tot toezicht en controle op heeft. Men schrijft niet ongestraft eender wat... cfr de relevante passage uit de code van de raad voor de journalistiek. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet er nog zand zijn over goed bestuur??? Laatst gewijzigd door marie daenen : 3 mei 2017 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |