Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 mei 2017, 10:16   #361
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nochtans heeft Micele een punt, en onnozel doen zal u niet verder helpen.
BS,
want dan moeten ze ook nog eens gaan berekenen of iemand wel of geen zonnepanelen heeft, misschien wel bij een van de electriciteitsleveranciers werkt zoals de man van mijn collega en daarom korting krijgt op de electriciteitsrekening enz enz.


Sorry alleen maar omdat het niet in uw electrische kraam past wenst ge u allerlei afwijkingen bij de berekeningen van de Tesla´s.

Want hoe je het ook draait of keert, de omvang van de korting die werknemers van de automotive krijgen is vele malen groter dan de omvang van dat "gratis" laden.

Als je niet met de cijfers eens bent zoals ADAC schrijft mag je nog steeds zelf de berekening doen https://www.adac.de/autokosten
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 10:24   #362
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Blijf maar verder dieselen man. De paardenfokkers dachten dat begin 20ste eeuw ook nog. Niets zou het paard vervangen.

Vooruitgang wordt niet tegengehouden door enkele oude mannen die vrezen voor hun job omdat ze niet flexibel genoeg zijn om met de nieuwe technologie mee te gaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 10:28   #363
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.900
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=307




http://www.kba.de/DE/Presse/Pressemi...tml?nn=1558890

Van welke automerken zouden die Tesla-kopers komen? 😙

En niet bleiten over een extra-subsidie hé, die krijgen Tesla-kopers niet:
Citroen geraakt zijn DS blijkbaar niet goed kwijt.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 10 mei 2017 om 10:28.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 10:28   #364
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Oberklasse...hmm. Even snel opgeteld, 'oberklasse' verkopen (alle modellen geteld zoals aangegeven in de wikipedia pagina voor oberklasse) in Q1 in Duitsland: 13200. Dat geeft dus een marktaandeel voor Tesla van 8.4 %
Thx voor het opzoekwerk

Dat lijkt me helemaal niet slecht tussen die talrijke Oberklassemodellen in D.
Tesla S verkoopt nu zowat iets beter dan BMW 6 of bijna zo goed als de Audi A7, heb ik op EV Sales gevonden. Ze hebben de fossiele concurrentie quasi bijgebeend, toch qua inschrijvingen maart en feb 2017, april komt wslk nog op EV Sales

Tesla & Others

Maart 2017 inschrijvingen
BMW 7 series: 602
Mercedes S-klasse: 587
Porsche Panamera: 482
Tesla model S: 457
Audi A7: 283

BMW X6: 251
Tesla X: 213


Februari 2017 inschrijvingen
Audi A7 : 374
Porsche Panamera: 237
Tesla model S: 163
Mercedes CLS : 144
BMW 6-series: 127


Citaat:
Pittig detail: in Q1 verkocht Porsche meer Panamera's (1288) dan Tesla X+S, en de relatieve stijging in Panamera-verkoop was groter dan die van Tesla X+S (255% vs 153%).
Ik neem sterk aan door de splinternieuwe Panamera, want de oude zat op zijn tandvlees, en kregen ze niet meer kwijt. Zeer logische stijging. Vele Panamera rijders zaten ook op het nieuwe model te wachten dat al lang voordien aangekondigd was.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 10:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 10:41   #365
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Blijf maar verder dieselen man. De paardenfokkers dachten dat begin 20ste eeuw ook nog. Niets zou het paard vervangen.

Vooruitgang wordt niet tegengehouden door enkele oude mannen die vrezen voor hun job omdat ze niet flexibel genoeg zijn om met de nieuwe technologie mee te gaan.
Je bent toch niet dement aan het worden gezien ik je vorige week nog schreef dat binnen een jaar of 5 als mijn huidige wagen versleten is ik het aanbod nog eens zou bekijken of dat ik al eerder schreef dat ze pas binnen 10 jaar zullen doorbreken.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 11:01   #366
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Je bent toch niet dement aan het worden gezien ik je vorige week nog schreef dat binnen een jaar of 5 als mijn huidige wagen versleten is ik het aanbod nog eens zou bekijken of dat ik al eerder schreef dat ze pas binnen 10 jaar zullen doorbreken.
Hou dan eens op met te kakken op de early adopters. Het is dankzij hun dat jij over 5-10 jaar een uitgebreide keuze kan hebben.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 11:14   #367
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Hou dan eens op met te kakken op de early adopters. Het is dankzij hun dat jij over 5-10 jaar een uitgebreide keuze kan hebben.
Ook dat is koffiedik kijken en toch moet de meerderheid daar nu al voor betalen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 11:46   #368
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Thx voor het opzoekwerk
Deze website Link, is vrij goed - helaas blijft de gedetailleerde content maar zichtbaar gedurende 7 dagen.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 12:01   #369
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ook dat is koffiedik kijken en toch moet de meerderheid daar nu al voor betalen.
Het publiek betaalt al jaren voor uw dieselwagens. Dus niet hypocriet komen doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 13:31   #370
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het publiek betaalt al jaren voor uw dieselwagens. Dus niet hypocriet komen doen.
Nooit een eco aankoop premie gehad of andere voordelen, over welke voordelen heb je het dus ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 13:32   #371
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als je niet met de cijfers eens bent zoals ADAC schrijft mag je nog steeds zelf de berekening doen https://www.adac.de/autokosten
Ik heb veel meer vertrouwen in deze zeer flexibele tool, waarbij je trouwens nog bijna alle parameters kunt aanpassen naargelang rijstijl, prijs met opties van de wagen enz... men komt ook alle details duidelijk te weten van de
standaard aannames in de berekening, en eventueel nog zelf kan bijsturen in de tool zelf.

http://www.milieuvriendelijkevoertui...ool/index.html

één hoofdstuk qua aannames:

Citaat:
Algemene aannames
Voor de berekening in deze webapplicatie werden de volgende aannames gemaakt:

Jaarlijkse inflatie van 2,03% (bron: FOD Economie, december 2016)
Vennootschapsbelasting van ondernemingen 33,99%
Vennootschappen hebben voldoende ruimte in de belastbare winst om de fiscale aftrek van wagens maximaal te benutten

Standaard elektriciteitsprijs: 0,28 €/kWh inclusief BTW (bron: VREG, november 2016)

Standaard aardgasprijs: 0,990 €/kg inclusief BTW (cfr beschikbare prijzen op www.dats24.be op 1/1/2016 voor hoogcalorisch gas (H-gas, 11.3662 kWh/m3))

Standaard benzine E10-prijs: 1,416 €/L inclusief BTW (gemiddelde van maximumprijzen in december 2016 volgens Petrolfed)

Standaard dieselprijs: 1,315 €/L inclusief BTW (gemiddelde van maximumprijzen in december 2016 volgens Petrolfed)

De catalogusprijzen zijn afkomstig van de website van Directlease (bron) of van de websites van Belgische importeurs en geraadpleegd in december 2016.

Het veld "Theoretisch versus realistisch verbruik" laat vijf waardes toe, gaande van "Volgens laboratoriumtesten" tot "Sportief". Volgens een studie van TNO en ICCT in november 2016 bedroeg de gemiddelde verbruiksfactor in Europa in 2015 1,42. Deze waarde heeft een effect op het berekende brandstof- en energieverbruik en rijbereik. Het berekende verbruik wordt berekend volgens een zogenaamde verbruiksfactor (van 1,00 (rijgedrag volgens laboratoriumtesten) tot 1,75 (sportief rijgedrag)) maal het door de constructeur opgegeven verbruik. Het berekende rijbereik wordt berekend volgens de beschikbare batterijcapaciteit en/of tankcapaciteit en het berekende verbruik.

Verzekeringspremie van 395 euro per jaar (BA-verzekering) + 2% van de cataloguswaarde inclusief opties en (in het geval van BTW-plichtige organisaties: niet-recupereerbare) BTW, jaarlijks geïndexeerd met de inflatie (bron: TCO model elektrisch rijden, prof. ir M. Steinbuch, TU Eindhoven).
Onderhoudskost van 0,02 + 2 miljoenste van de cataloguswaarde inclusief BTW €/km (bron: TCO model elektrisch rijden, prof. ir M. Steinbuch, TU Eindhoven).

Herverkoopwaarde van de cataloguswaarde inclusief BTW X een restwaardefactor in functie van de totale afstand (bron: TCO model elektrisch rijden, prof. ir M. Steinbuch, TU Eindhoven), met een restwaardefactor van:
80% (20.000 km) tot 30% (120.000 km) met stappen van 10% per 20.000 km.
30% (120.000 km) tot 15% (180.000 km) met stappen van 5% per 20.000 km.
15% (180.000 km) tot 5% (260.000 km) met stappen van 2,5% per 20.000 km.
5% (meer dan 260.000 km).

http://www.milieuvriendelijkevoertui...index.html#tco
Dus met deze tool kan men bvb in het geval van Tesla rekening houden met het gratis laden aan de Superchargers, indien men de helft van zijn gereden kWh aan de Sucs laad, kan men bvb 0,14 €/kWh ingeven opv de standaard 0,28 €/kWh.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 13:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 13:37   #372
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Dat is dezelfde brol als eerder gepost met foute "catalogusprijzen" van wagens die al uit produktie zijn.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 13:41   #373
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dat is dezelfde brol als eerder gepost met foute "catalogusprijzen" van wagens die al uit produktie zijn.
Dat speelt toch geen rol, iedereen kan zijn individuele wagen berekenen met de prijzen en kortingen die hij wenst, je hebt de tool nog niet eens bekeken.

Citaat:
Stel een benzinewagen samen
Op basis van eigen criteria.
En wat jij met kosten uit Duitsland gaat aanvangen begrijp ik nog altijd niet.
Domicile in D ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 13:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 13:48   #374
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Ze zijn niet eens in staat de brandstofprijzen correct weer te geven en dan maar opscheppen dat volgens hun "tool" de Zoé goedkoper was.

Typisch vlaamse regering veel willen, maar niks kunnen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 13:56   #375
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze zijn niet eens in staat de brandstofprijzen correct weer te geven en dan maar opscheppen dat volgens hun "tool" de Zoé goedkoper was.
.
Geldt eveneens voor de stroom, en daar zijn de verschillen procentueel veel hoger als jouw brandstofprijzen.

Niet iedereen tankt/laadt aan de goedkoopste prijzen daar is niets mis mee.

Bovendien kan je stroomprijs en brandstofprijs aanpassen volgens jouw individueel gebruik.
Ik betaal thuis maar 0,263 €/kWh ipv de standaard in de tool van 0,28€/kWh daarvoor ga ik niet zagen hoor., is maar 6 % minder dat ik betaal.

Citaat:
https://www.ecopower.be/elektriciteit/prijs

Totaal verbruik 3000 kWh
Prijs 0.2287 €/kWh
Kostprijs elektriciteit in euro per jaar 686.1 €
Inschatting voorschot per maand 57.18 €
Inschatting voorschot 3 maanden 171.53 €
Bijdrage Energiefonds in euro per jaar 103.37 €
Totale kostprijs in euro per jaar 789.47

Extra informatie over de prijzen van Ecopower, een unieke energieleverancier

Vaste prijs per netgebied, geen extra kosten

Ecopower kiest ervoor om geen abonnementsgeld te vragen en maakt geen verschil tussen dag- en nachttarief. Ook hanteren we een vaste prijs per kilowattuur. Daarin zijn alle kosten inbegrepen (21% btw, heffingen, meterkosten, transport- en distributiekosten, ...). Enkel de Bijdrage Energiefonds en het prosumententarief worden apart aangerekend.

Door de uiteenlopende tarieven van de netbeheerders hanteert Ecopower sinds 1 januari 2017 een nieuw prijssysteem, met een eigen vaste kWh-prijs voor elk netgebied. Bereken hoeveel u betaalt op jaarbasis met onze vernieuwde prijssimulator.

Voor het elektriciteitsverbruik tot en met 31 december 2016 betalen alle Ecopower-klanten 0,2598 euro per kWh.

Je gebleit levert dus niets op.

Stroom- en brandstofprijzen veranderen ook regelmatig, blijkbaar begrijp je gemiddelde ook niet...

Citaat:
Typisch vlaamse regering veel willen, maar niks kunnen.
Dat tool is in opdracht gegeven door de VL regering, het tool is niet van de regering.
Citaat:
Over deze webtool
De webapplicatie "Vergelijk milieuvriendelijke en conventionele wagens" werd ontwikkeld door projectbureau The New Drive en ontworpen door MADE in opdracht van het departement Leefmilieu, Natuur en Energie.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 14:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 15:37   #376
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geldt eveneens voor de stroom, en daar zijn de verschillen procentueel veel hoger als jouw brandstofprijzen.
Niks als foutieve berekeningen dus, naast verkeerde catalogusprijzen en wagens die niet meer in produktie zijn.


En dergelijke brol moet dan dienen om te kunnen vergelijken.

Laatst gewijzigd door dpg : 10 mei 2017 om 15:37.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 15:43   #377
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Niks als foutieve berekeningen dus, naast verkeerde catalogusprijzen en wagens die niet meer in produktie zijn.

En dergelijke brol moet dan dienen om te kunnen vergelijken.
Integendeel ADAC staat vol met rare berekeningen, verkeerde prijzen, en vage schattingen, die Duitse brol is echt niet te overtreffen. 😙

Je moet wel weten waarover je het hebt hé.
Ten eerste: je moet de Duitse taal beheersen.
Ten tweede: je moet de prijzen eens bekijken via je brollink.

Volgens ADAC
Citaat:
Tesla Model S 75D 92320,– Euro
Tesla Model S 90D 103320,– Euro

Tesla Model S P100D 154820,– Euro
Volgens Tesla.de
Citaat:
Tesla Model S 75D 84470,– Euro
Tesla Model S 90D 98220,– Euro
Tesla Model S P100D 157670,– Euro
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 16:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 15:48   #378
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Integendeel ADAC staat vol met rare berekeningen, verkeerde prijzen, en vage schattingen, die Duitse brol is echt niet te overtreffen..
En toch gebruik je deze foutieve berekeningen om je fantaziektes kracht bij te zetten, zegt meer over u dan over de ADAC.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 16:10   #379
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.707
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En toch gebruik je deze foutieve berekeningen om je fantaziektes kracht bij te zetten, zegt meer over u dan over de ADAC.
Tja dan heb je wel serieus pech, dat jouw lievelingsADAC tool Tesla serieus benadeeld voor 2 specifieke modellen

Volgens ADAC
Citaat:
Tesla Model S 75D 92320,– Euro
Tesla Model S 90D 103320,– Euro

TeslaModel S P100D 154820,– Euro
Volgens Tesla.de
Citaat:
Tesla Model S 75D 84470,– Euro
Tesla Model S 90D 98220,– Euro
Tesla Model S P100D 157670,– Euro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Als je niet met de cijfers eens bent zoals ADAC schrijft mag je nog steeds zelf de berekening doen https://www.adac.de/autokosten
Zoals je ziet ben ik niet verder gekomen dan de flagrante fouten van de prijs.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 mei 2017 om 16:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2017, 16:27   #380
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht



Zoals je ziet ben ik niet verder gekomen dan de flagrante fouten van de prijs.
En toch gebruik je deze foutieve berekeningen om je fantaziektes kracht bij te zetten, zegt meer over u dan over de ADAC.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be