Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2017, 06:53   #101
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jullie verklaringen raken kant nog wal.
PTB en PVDA willen enkel dat het volk terug krijgt waar het recht op heeft, "volksvertegenwoordigers" en geen graaiende kapitaalvertegenwoordigers.
Waarom zouden de beloftes van die partij anders zijn dan die van andere politici wereldwijd (gebakken lucht)?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 07:37   #102
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jullie verklaringen raken kant nog wal.
PTB en PVDA willen enkel dat het volk terug krijgt waar het recht op heeft, "volksvertegenwoordigers" en geen graaiende kapitaalvertegenwoordigers.
Oei, enkel dat?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 07:50   #103
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De ogen van Panda gaan eindelijk open .
Da's na een wilde nacht van 't beest altijd een straffe move.
En nu terug on topic, Witte: den Bart heeft begrepen dat de onafhankelijkheid een frigo van Miele nodig heeft, ene met liefst levenslange garantie.
Oud 15 mei 2017, 07:57   #104
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
De communautaire strategie van de N-VA is uiteraard pure propaganda.

Op 26 april 2017 wordt via Doorbraak, die het ledenblad van de N-VA citeert, aangekondigd dat Objectief V (alweer) nieuw leven wordt ingeblazen

Op 2 mei wordt het boek Onvoltooid Vlaanderen voorgesteld, waarin De Wever in een essay precies hetzelfde schrijft als wat de N-VA al sinds 2014 - en in feite al sedert 2010 - in zijn programma heeft uitgestippeld

Op 13 mei zegt Bourgeois dat de werking van justitie gesplitst moet worden

Op 14 mei zegt Jambon dat mobiliteit gesplitst moet worden

idd, veel woorden, weinig daden.
Oud 15 mei 2017, 08:14   #105
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Panda, je kunt nog zoveel pogen de draad te steken met onze Witte Kaproen, maar één zaak staat als een paal boven water: de enorme succes van de PTB-versie van het marxisme in Wallonië zal de Belgische kloof serieus verdiepen. Ook al zal dit wellicht (nog) niet leiden tot Vlaamse onafhankelijkheid, het zal het Vlaamse streven naar nog veel meer eigen beleidsbevoegdheid alleen maar vergroten. Tot grote ontzetting van het zogenaamde WalloBrux en van de Vlaamse Belgicisten Óók die op dit forum.
Misschien, maar eerst moet een bepaalde voorwaarde ingevuld worden: de PTB moet het nog beter doen in de peilingen (kloppen die wel?) om helemaal incontournable te worden.

En daar geloof ik niet in. Ik geloof eerder is een vorm van cordon rond de PTB vanuit de andere partijen.
Oud 15 mei 2017, 08:19   #106
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
idd, veel woorden, weinig daden.
En het gaat verder die richting uit :

Citaat:
Beste lezer,

De politiek zit vol gevaren. Dat is genoegzaam bekend.

Neem nu Antwerps schepen en Vlaams parlementslid Ludo Van Campenhout (N-VA). Hij is te snel gestopt met drinken.

Van zijn partij moest hij zich laten behandelen voor zijn alcoholprobleem. Dat was eind maart. Goed zes weken later is gebleken hoe verraderlijk zo'n abrupte stop kan zijn.

Typisch zo'n moment is dat waarop je denkt dat N-VA nóg meer van de PS kan leren. Wijlen Kameraad Porsche bijvoorbeeld, zou zo'n abrupte stop nooit overkomen zijn.

Maar goed, het strekt Van Campenhout tot eer dat hij open praat over een thema waar nogal wat van zijn collega's de lallende lippen vooral stijf op elkaar over houden.

Dat Van Campenhout onderuit ging, kan trouwens ook aan de warmte in het Vlaams Parlement gelegen hebben. Of aan de stress en aan de bergen politiek werk die er worden verzet.

Uitgerekend aan dat laatste willen N-VA en Open VLD niets doen. Je herinnert zich nog dat de fractieleiders in de Kamer frisse ideeën zouden aanvoeren om de excessieve postjespakkerij aan banden te leggen? Dat was na de Publifin-affaire en een weekje Boomerang Bracke.

Wel, de meest voor de hand liggende maatregel - een cumulverbod - stuit op het njet van N-VA en Open VLD. Het gevolg is dat de meest hardwerkende onder de politici - soms op liefst 42 plaatsen tegelijk! - blijvend het zweet onder de oksels zullen moeten werken.

Een mens zou van minder onderuit gaan.
Dit stukje satire komt uit de e-mail die Apache.be rond stuurt.

De vlaamse meerderheid wil dus zelfs na het publifin schandaal niets doen op vlak van een structurele oplossing tegen graaierij. We doen rustig voort, alsof er niets gebeurde...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 08:23   #107
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Misschien, maar eerst moet een bepaalde voorwaarde ingevuld worden: de PTB moet het nog beter doen in de peilingen (kloppen die wel?) om helemaal incontournable te worden.

En daar geloof ik niet in. Ik geloof eerder is een vorm van cordon rond de PTB vanuit de andere partijen.
Een de facto cordon, doordat niemand met hen zal willen onderhandelen.
Oud 15 mei 2017, 08:30   #108
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Da's na een wilde nacht van 't beest altijd een straffe move.
En nu terug on topic, Witte: den Bart heeft begrepen dat de onafhankelijkheid een frigo van Miele nodig heeft, ene met liefst levenslange garantie.

Nu snap ik het weeral niet meer hoor Jay-P.
De persoon die U "t' beest" noemt kent U blijkbaar zo goed dat hij wist wanneer U iets schrijft dat het om te lachen was en niet ernstig dus.
Hij maakte dus gebruik van uw bijdrage om te pogen mij belachelijk te maken omdat ik een bloemetje gooide naar U voor die bijdrage.
"Oh; my God....." Ken je die stopwoorden nog niet Jee-Pie?
Maar bon. Nog nooit in heel mijn leven heb ik zulk kinderachtig gedrag gedoogd. Dat maakt geen deel uit van mijn leefwereld.
Een van de redenen dus waarom ik beloofd heb om er hier mee te stoppen.
Maar......er gebeuren hier dingen dus die "mijn bakkes" open breken omdat ik af en toe iets niet begrijp.
Maar kom. Als je de ratten niet uit de schuur krijgt moet je de schuur maar in brand steken. Ik ben altijd te vinden voor diplomatische oplossingen.

Laatst gewijzigd door werkman : 15 mei 2017 om 08:41.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 08:39   #109
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
De persoon die U "t' beest" noemt kent U blijkbaar zo goed dat hij wist wanneer U iets schrijft dat het om te lachen was en niet ernstig dus.
Hij maakte dus gebruik van uw bijdrage om te pogen mij belachelijk te maken omdat ik een bloemetje gooide naar U voor die bijdrage.
Maar bon. Nog nooit in heel mijn leven heb ik zulk kinderachtig gedrag gedoogd. Dat maakt geen deel uit van mijn leefwereld.
Maar......er gebeuren hier dingen dus die mijn bakkes open breken omdat ik af en toe iets niet begrijp.
Maar kom. Als je de ratten niet uit de schuur krijgt moet je de schuur maar in brand steken. Ik ben altijd te vinden voor diplomatische oplossingen.
Ben je terug?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 09:40   #110
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Maar......er gebeuren hier dingen dus die "mijn bakkes" open breken omdat ik af en toe iets niet begrijp.
Dag werkman, je hebt het weer niet lang volgehouden hee ?
Oud 15 mei 2017, 10:03   #111
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als de andere partijen de N-VA zeer duidelijk laten weten dat ze niets van het communautair willen weten, zal de N-VA ermee moeten leven en het communautair terug naar de koelkast zetten.
Op dat ogenblik wordt het meer dan tijd dat NVA en VB samen verder gaan.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 10:16   #112
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Op dat ogenblik wordt het meer dan tijd dat NVA en VB samen verder gaan.
Onmogelijk op federaal niveau.
Zelfs al zouden beide een monsterscore behalen, geen enkele franstalige partij wil in zee met het VB.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 10:17   #113
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veel geblaat hier, maar weinig wol.

Wat zouden de sossen doen, mochten ze de grootste partij zijn, maar toch niet incontournabel ? Een sossen-maatschappij inrichten ? Of water bij de wijn doen ?

Wat deden de blokkers met hun grootse overwinning ? Zelfs geen water bij de wijn.

Laat ons maar gerust verder boeren.
Word je er bang van ? Dan kan je er veel draden over beginnen.
Word je er niet bang van ? Zwijg ons dan dood.

.
Goed dat u ondertussen inziet dat N-VA een partij als de anderen is, meebepaald als de SOSSEN.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 10:18   #114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waarom zouden de beloftes van die partij anders zijn dan die van andere politici wereldwijd (gebakken lucht)?
Omdat de ene partij beter is dan de andere ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2017, 10:24   #115
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

sorry

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 mei 2017 om 10:34.
Oud 15 mei 2017, 10:48   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En het gaat verder die richting uit :

Dit stukje satire komt uit de e-mail die Apache.be rond stuurt.

De vlaamse meerderheid wil dus zelfs na het publifin schandaal niets doen op vlak van een structurele oplossing tegen graaierij. We doen rustig voort, alsof er niets gebeurde...
Ik vind het net goed dat de nva sommige actuele dingen verbinden aan de afschaffing van de senaat.
Jullie zijn echt penny wise but pound foolish.

.

Oud 15 mei 2017, 10:48   #117
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Al komt er niets communautair ter spraken in 2019 en de coalitie gaat gewoon door, dan pakt het goed uit voor N-VA.
Nog eens 5 jaar federale oppositie voor de PS zal ze nog meer pijn.

Jammer voor de kiezers die zich bedrogen voelen en verwachtten dat de onafhankelijkheid binnen één verkiezing een feit zou zijn.
Die gaan (terug?) naar het VB want die zijn zogenaamd principieel. Hoe het VB met haar principes de onafhankelijk gaat afdwingen is mij echter een raadsel.
Hoe dan ook gaan die stemmen in de stemmenkluis en daar worden de trado's ook niet beter van.
Als alle Vlamingen die pro de onafhankelijkheid zijn nu eens voor het VB zouden stemmen dan zou er wel snel een verandering kunnen komen.
Oud 15 mei 2017, 10:51   #118
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Onmogelijk op federaal niveau.
Zelfs al zouden beide een monsterscore behalen, geen enkele franstalige partij wil in zee met het VB.
Met een monsterscore zullen de Franstaligen wel moeten anders wordt de kraan voor de Walen gewoon dicht gedraaid.
Oud 15 mei 2017, 10:53   #119
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Oei, enkel dat?
Als begin is het al zeker iets; de rest kan daarop volgen.
Oud 15 mei 2017, 10:54   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Goed dat u ondertussen inziet dat N-VA een partij als de anderen is, meebepaald als de SOSSEN.
Gelieve de zaken toch een beetje genuanceerd te bekijken.

Wij spelen hetzelfde democratische spelletje (afgezien van de maffia-situatie van de machtsverbonden die de zuilen zijn).

D�*�*r scheelt de nva als hemel en aarde van de oude machtspartijen.
De groenen doen hetzelfde als ons, behalve dat zij een quasi communistisch regime nog verkiezen boven logische ecologische maatregelen.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be