Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2017, 08:55   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard ULB: leve het decoleté

Aen de ULB worden promoverende studentes verwacht in een "mooi decolleté".

Dat draagt mijn goedkeuring weg, maar (waarschinlijk extreem-rechtse) poco's zijn er weer tegen:

http://www.demorgen.be/binnenland/ul...lete-b32df6e4/

Citaat:
"Daar sta je dan", schreef een ULB-studente op Facebook. "Na een studie van minstens zes jaar willen ze alleen maar je tieten zien.
Natuurlijk willen wij tieten zien. Wat is dat nu voor een vraag?

Erger is dat de mannen een kostuum zouden moeten aantrekken. Waarom protesteert niemand daartegen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 08:57   #2
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Aen de ULB worden promoverende studentes verwacht in een "mooi decolleté".

Dat draagt mijn goedkeuring weg, maar (waarschinlijk extreem-rechtse) poco's zijn er weer tegen:

http://www.demorgen.be/binnenland/ul...lete-b32df6e4/

Natuurlijk willen wij tieten zien. Wat is dat nu voor een vraag?

Erger is dat de mannen een kostuum zouden moeten aantrekken. Waarom protesteert niemand daartegen?
een gezonde combinatie van eq en iq is blijkbaar geen selectie vereiste geweest bij de aanwervingen daar.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:10   #3
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Het is niet verplicht, waarom zou je er in godsnaam dan nog over zeuren. Omdat ze dan misschien een streepje voor krijgen bij de profs... En als dat zo zou zijn, krijg je weer het typische jaloerse gedoe. "Zij is knapper, blabla..."
Oud 29 mei 2017, 09:16   #4
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zie nu wel waarom die moslims die doeken hebben uitgevonden. Allemaal dezelfde bundel zakken; geen gezeik meer aan uw kop.
Oud 29 mei 2017, 09:19   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht

Het is niet verplicht, waarom zou je er in godsnaam dan nog over zeuren. Omdat ze dan misschien een streepje voor krijgen bij de profs... En als dat zo zou zijn, krijg je weer het typische jaloerse gedoe. "Zij is knapper, blabla..."
neenee, het is voor de proclamatie, dus post examens.
Oud 29 mei 2017, 09:22   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Op een proclamatie gaat het niet langer over streepjes voor.

Maar wat ik wou zeggen:
1) de rector gaf aan dat de mail uitgaat van het secretariaat, dat uitsluitend uit dames bestaat. (wat op zich ook al discriminerend is: dames alleen secretaresses ...)
2) de Franstalige cultuur is anders dan de Vlaamse. Erg om zeggen, maar zij (m èn v) kunnen zo'n dingen als een décolleté nog zonder gêne bewonderen.
3) de heren worden in kostuum verwacht: hoe ouderwets. Waar is mei 68 gebleven ? Dat is dan ook weer voorbij gegaan aan de Franstaligen ?
4) de dames in rok of kleedje (lees: geen broek ...) Ik vind dat even discriminerend als die décolleté.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 mei 2017 om 09:24.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:27   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Op een proclamatie gaat het niet langer over streepjes voor.

Maar wat ik wou zeggen:
1) de rector gaf aan dat de mail uitgaat van het secretariaat, dat uitsluitend uit dames bestaat. (wat op zich ook al discriminerend is: dames alleen secretaresses ...)
2) de Franstalige cultuur is anders dan de Vlaamse. Erg om zeggen, maar zij (m èn v) kunnen zo'n dingen als een décolleté nog zonder gêne bewonderen.
3) de heren worden in kostuum verwacht: hoe ouderwets. Waar is mei 68 gebleven ? Dat is dan ook weer voorbij gegaan aan de Franstaligen ?
4) de dames in rok of kleedje (lees: geen broek ...) Ik vind dat even discriminerend als die décolleté.
Wie zegt er nu dat ze onder dat rokje geen broekje mogen dragen?
Oud 29 mei 2017, 09:45   #8
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Wie zegt er nu dat ze onder dat rokje geen broekje mogen dragen?
of over die decolletée geen bourkini?
Oud 29 mei 2017, 09:49   #9
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar is mei 68 gebleven ?
.
Bedolven onder het feministische gezaag. Ik snap die "Van der Bellen" in Oostenrijk best. Verplicht ze allemaal om met een doek rond te lopen en het is allemaal gedaan met dat feminisme. Voor vrouwen is hun lichamelijk voorkomen een obsessie. Als ze zo blijven voortdoen, ben ik voor een verplicht "uniform" voor alle vrouwen.
Oud 29 mei 2017, 12:07   #10
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Stel u nu eens voor dat die van Fema topless komen protesteren tegen de verplichting een décolleté te dragen...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 12:11   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Stel u nu eens voor dat die van Fema topless komen protesteren tegen de verplichting een décolleté te dragen...
Oud 29 mei 2017, 13:49   #12
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Bedolven onder het feministische gezaag. Ik snap die "Van der Bellen" in Oostenrijk best. Verplicht ze allemaal om met een doek rond te lopen en het is allemaal gedaan met dat feminisme. Voor vrouwen is hun lichamelijk voorkomen een obsessie. Als ze zo blijven voortdoen, ben ik voor een verplicht "uniform" voor alle vrouwen.
Het zou de maatschappij veel miserie besparen alleszins.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 14:06   #13
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de slag iedere studente lid van Femen en in 'uniform'.
Oud 29 mei 2017, 14:11   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Van de slag iedere studente lid van Femen en in 'uniform'.
En aangezien het om de faculteit van geneeskunde gaat, mogen ze dat doorzetten in hun latere beroepsuitvoering ....

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 14:16   #15
marie daenen
Banneling

Standaard

Ik blijf met de vraag zitten of het misschien eerder, op verdoken wijze, een ludiek anti-Islam (vrouwen met hoofddoek en zoveel mogelijk bedekt) signaal is...
En zo gezien vind ik het enorm goed uitgekiend...

Want als je van een vrouw, terecht volgens mij, niet mag eisen dat ze er met een mooie decolté bijloopt.... waarom zou je dan wel mogen eisen dat ze een kopvod op het hoofd zou moeten hebben???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 29 mei 2017 om 14:26.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 19:14   #16
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of de heren die hun diploma komen ophalen in een pakje dat hun klokkenspel voordelig accentueert?

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 20:44   #17
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik blijf met de vraag zitten of het misschien eerder, op verdoken wijze, een ludiek anti-Islam (vrouwen met hoofddoek en zoveel mogelijk bedekt) signaal is...
En zo gezien vind ik het enorm goed uitgekiend...

Want als je van een vrouw, terecht volgens mij, niet mag eisen dat ze er met een mooie decolté bijloopt.... waarom zou je dan wel mogen eisen dat ze een kopvod op het hoofd zou moeten hebben???
Zou wel eens goed kunnen.
Oud 29 mei 2017, 20:49   #18
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Zijn dat geen vijgen na pasen ? 't is tijdens de examens dat de studentes een décolleté moeten tonen, niet na de examens.
Oud 29 mei 2017, 21:10   #19
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Zijn dat geen vijgen na pasen ? 't is tijdens de examens dat de studentes een décolleté moeten tonen, niet na de examens.
De beoordeling gebeurt dan a.h.v. de lengte van de rokjes, niet op basis van het décolleté.
Oud 29 mei 2017, 21:13   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Of de heren die hun diploma komen ophalen in een pakje dat hun klokkenspel voordelig accentueert?

https://www.youtube.com/watch?v=mSJVEb-qljA
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be