Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 31 mei 2017, 17:59   #541
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom vergelijk je de hele toestand niet met wat vandaag gebeurt in Afrika met het kapen en ontvoeren door de moslimextremisten van meisjes en de mensonterende behandelingen die ze moeten ondergaan en dat in naam van de Islam bovendien???
Omdat het ene niks met het andere te maken heeft?
Oud 31 mei 2017, 18:01   #542
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Inderdaad, zowel Abedi als de Westminster Bridge terrorist waren 2 van die subjects of interest. Met jouw kennis van de werking van de veiligheidsdiensten zou ik dus alvast niet te veel opsnijden.

Verder is het door jouw aangehaalde artikel geenszins de bron van het mijne, gezien deze quote er niet in terug te vinden is:

Dit lijkt er meer op:

https://www.thetimes.co.uk/article/h...ists-3zvn58mhq
Mmmh, ok, bij gebrek aan voldoende bevestiging aan mijn kant, trek ik momenteel mijn woorden in deze in: mogelijks gaat het inderdaad om 23.000 geradicaliseerden.
Oud 31 mei 2017, 18:03   #543
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef ze gelijk omdat ik ze niet gelijk wil afschieten, de manier waarop moslims hun problemen aanpakken?

Je wordt met de minuut krankzinniger in je betoog...
Weer eens, totaal niet.

Je geeft de Franstaligen gelijk in die zin dat zij voortaan de meerderheid vormen in de Rand (en in Brussel, dit terzijde), dat de Vlamingen dus voortaan in de minderheid zitten, en dat het dus normaal is dat de Rand bij de meerderheid terecht komt, nl. de Franstaligen.

Ik spreek nergens van 'afschieten', dat is jouw uitvinding.
Oud 31 mei 2017, 18:23   #544
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Weer eens, totaal niet.

Je geeft de Franstaligen gelijk in die zin dat zij voortaan de meerderheid vormen in de Rand (en in Brussel, dit terzijde), dat de Vlamingen dus voortaan in de minderheid zitten, en dat het dus normaal is dat de Rand bij de meerderheid terecht komt, nl. de Franstaligen.

Ze zijn er toch niet op illegale wijze terecht gekomen?

Dat Brussel en omgeving verfranst is, vind ik, als Nederlandstalige, natuurlijk een spijtige zaak, maar waarom ze daarom plots bij Brussel zouden moeten gevoegd worden omwille van taal, religie of wat dan ook, is me een raadsel.

Net zoals het me een raadsel is waarom islamitische Filipino's zich zouden moeten afscheuren en een kalifaat zouden mogen stichten omdat ze ergens in het land dan wel de meerderheid vormen, dan wel in de verdrukking geraken door inwijkelingen uit het noorden, die jij met enige zin voor overdrijving kolonisten noemt.

Wetende wat de niet islamitische inwoners van die streken, ze claimen maar liefst 1/3 van het land, dan te wachten staat onder zo'n moordzuchtig bewind, begrijp ik heel goed dat de opstandelingen geen duimbreed wordt toegegeven.

Meer nog, ik hoop van harte dat ze tot de allerlaatste koppensnellende religioot regelrecht naar Allah worden gebombardeerd.

En als ze zo dom zijn om alle 5 miljoen buiten de Filipijnse staat hun eigen kalifaat te eisen, dan hoop ik zonder de minste ironie dat er lange wachtrijen voor de poorten van hun islamitisch paradijs zullen staan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 18:47   #545
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar nu doe je het opnieuw: we hebben nu al bewezen dat zowel in de koran en de bijbel in naam van God opgeroepen wordt tot massamoord.

Nochtans zouden het enkel de moslims zijn en niet de christenen die het effektief doen. Dat betekent toch dat moslims intrinsiek slechte mensen zijn?
Maar nu doe je het opnieuw, naast het antwoord kijken en je onnozele onwaarheid als waarheid de ether insturen...
Waar zijn de Christenen die vandaag oorlog voeren in naam van de bijbel???
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 18:52   #546
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het ene niks met het andere te maken heeft?
Ha, die Afrikaanse wantoestanden in naam van de Islam, hebben niets te zien met de Islam??? De Saoudische discriminerende vrouwen maatschappij in naam van de Islam heeft niets met de Islam vandoen???
Man, man, man, over oogkleppen gesproken... en de praat van zo iemand zou ik voor vol moeten aannemen???
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 18:54   #547
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Weer eens, totaal niet.

Daarop verder gaand zal er dus binnenkort in Bruxelles de sharia worden ingevoerd...
Hewel ik gun het mijn franstalige broeders... misschien dat ze eindelijk hun kinderachtige kleinzieligheid zullen gaan inzien...
Maar zoals steeds in zulke gevallen, dan zal het te laat zijn...
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 18:56   #548
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nu doe je het opnieuw, naast het antwoord kijken en je onnozele onwaarheid als waarheid de ether insturen...
Waar zijn de Christenen die vandaag oorlog voeren in naam van de bijbel???
http://www.telegraph.co.uk/news/2017...ch-30-says-un/
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 18:59   #549
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry hoor maar ze laten mij niet toe op jouw site, dus kan ik niet oordelen of het inderdaad om moordenaars in naam van God gaat of om iets anders...
Het is niet omdat men zegt dat ergens Christenen doden dat ze het dan ook in naam van God doen... daarvoor moet ik meer informatie hebben om dat te weten...
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 19:03   #550
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry hoor maar ze laten mij niet toe op jouw site, dus kan ik niet oordelen of het inderdaad om moordenaars in naam van God gaat of om iets anders...
Het is niet omdat men zegt dat ergens Christenen doden dat ze het dan ook in naam van God doen... daarvoor moet ik meer informatie hebben om dat te weten...
Christelijke milities moorden gewoonlijk niet in naam van Allah. Misschien omdat ze een moeilijke jeugd gehad hebben?
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 19:12   #551
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Christelijke milities moorden gewoonlijk niet in naam van Allah. Misschien omdat ze een moeilijke jeugd gehad hebben?
Christelijke milities kunnen ook beschermend optreden...
Pas op, het ging over dertig man en dat is natuurlijk totaal te vergelijken met alle over de hele wereld verspreide moslimterreur...
Zou het kunnen zijn dat daar waar die Christelijke milities moorden ze zich beschermen tegen moslims???
zou men over Christelijke milities spreken zoals we over protestanten of over zigeuners zouden kunnen spreken omdat het nu eenmaal Christenen zijn en geen protestanten of geen zigeuners...
En zelfs indien het Christelijke milities zijn, welke regeringen steunen hen??? Gaat het inderdaad om godsdienstoorlogen of enkel om stammentwisten waarbij de ene Christen is en de andere mohamedaan???

Maar kan het zijn dat wanneer je het woord Christelijke militie ziet staan het voor jou volstaat om over godsdienstgeweld in naam van God te spreken, maar wanneer we het over islamietisch geweld hebben wij er vooral de koran niet mogen bijhalen???

En buiten plaatselijk, als het echt om een godsdienstoorlog zou gaan, waar Christenen andere mensen doden enkel en alleen omdat ze geen Christenen zijn, wie steunt die godsdienst misdadigers dan???
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 19:18   #552
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Christelijke milities kunnen ook beschermend optreden...
Pas op, het ging over dertig man en dat is natuurlijk totaal te vergelijken met alle over de hele wereld verspreide moslimterreur...
Zou het kunnen zijn dat daar waar die Christelijke milities moorden ze zich beschermen tegen moslims???
zou men over Christelijke milities spreken zoals we over protestanten of over zigeuners zouden kunnen spreken omdat het nu eenmaal Christenen zijn en geen protestanten of geen zigeuners...
En zelfs indien het Christelijke milities zijn, welke regeringen steunen hen??? Gaat het inderdaad om godsdienstoorlogen of enkel om stammentwisten waarbij de ene Christen is en de andere mohamedaan???

Maar kan het zijn dat wanneer je het woord Christelijke militie ziet staan het voor jou volstaat om over godsdienstgeweld in naam van God te spreken, maar wanneer we het over islamietisch geweld hebben wij er vooral de koran niet mogen bijhalen???

En buiten plaatselijk, als het echt om een godsdienstoorlog zou gaan, waar Christenen andere mensen doden enkel en alleen omdat ze geen Christenen zijn, wie steunt die godsdienst misdadigers dan???
Het wordt altijd maar beter: Christelijke milities zijn beschermend. Christelijke terreur is gerechtvaardigd.

Fyi ik heb nooit moslimterreur vergoelijkt, integendeel, men moet er keihard tegen optreden.
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 19:36   #553
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het wordt altijd maar beter: Christelijke milities zijn beschermend. Christelijke terreur is gerechtvaardigd.

Fyi ik heb nooit moslimterreur vergoelijkt, integendeel, men moet er keihard tegen optreden.
En waar vergoelijk ik Christelijke milities??? Het ben jij die ermee afkomt dat het hetzelfde is als het huidige moslimterreur dat west-Europa bedreigt of omgekeer gezegd, dat dat moslimterreur hier in west-Europa niet erger is dan die paar (dertig in dit geval) christelijke milities, ik weet niet waar, ergens in een afgelegen achterlijk land op deze wereld...

Het ben jij die blijft afkomen met de bijbel, waar de bijbel een boek is waar geen enkele Westerse openbare persoon, buiten een priester misschien, zich, buiten in zijn godsdienstige privesfeer, nog op beroept, in tegenstelling met de koran...

En ik heb het al eerder gezegd, ik keur elk godsdienstig geweld af en ten andere geweld in naam van God kan niet... Zij die dat verkondigen kunnen God niet kennen en dus nog minder in zijn naam tot geweld oproepen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 31 mei 2017 om 19:38.
marie daenen is offline  
Oud 31 mei 2017, 19:48   #554
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar vergoelijk ik Christelijke milities??? Het ben jij die ermee afkomt dat het hetzelfde is als het huidige moslimterreur dat west-Europa bedreigt of omgekeer gezegd, dat dat moslimterreur hier in west-Europa niet erger is dan die paar (dertig in dit geval) christelijke milities, ik weet niet waar, ergens in een afgelegen achterlijk land op deze wereld...

Het ben jij die blijft afkomen met de bijbel, waar de bijbel een boek is waar geen enkele Westerse openbare persoon, buiten een priester misschien, zich, buiten in zijn godsdienstige privesfeer, nog op beroept, in tegenstelling met de koran...

En ik heb het al eerder gezegd, ik keur elk godsdienstig geweld af en ten andere geweld in naam van God kan niet... Zij die dat verkondigen kunnen God niet kennen en dus nog minder in zijn naam tot geweld oproepen...
Goed: kunnen we dan als volgt overeenkomen: we keuren alle religieus geinspireerde terreurdaden af en bestrijden de terroristen en we laten de niet terroristen gerust (islam of christelijk)?
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:04   #555
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... ik heb nooit moslimterreur vergoelijkt, integendeel, men moet er keihard tegen optreden.

Luidkeels "Give peace a chance" zingen?

Met bloemen en theelichtjes gooien?

Een keer kwaad kijken?

Doodknuffelen?
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:04   #556
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Neen, ze zijn verplicht geëvacueerd door het leger, zoals te lezen stond op de site waarnaar je linkte om je uitlating te bewijzen dat 90% van de moslims uit de stad naar het Filipijns leger is gevlucht.

Het verschil zit hem in de nuance die je maar niet schijnt te (willen) snappen.

Het artikel zegt verder niks over de eventuele steun of afkeer van de bevolking voor de rebellen, hoewel jij daar wel een duidelijk standpunt in meent te lezen.
Nergens in het artikel staat te lezen dat het over een verplichtte evacuatie ging.
Indien de bewoners die extremistische Islam terroristen zouden steunen, zouden ze nooit op de vlucht geslaan zijn, maar integendeel hun kant hebben gekozen om de Philipijnse legereenheden te bevechten. Niet dus.
DucDEnghien is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:13   #557
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed: kunnen we dan als volgt overeenkomen: we keuren alle religieus geinspireerde terreurdaden af en bestrijden de terroristen en we laten de niet terroristen gerust (islam of christelijk)?
We keuren alle religieus geïnspireerde terreurdaden af,

we bestrijden - en met bestrijden bedoel ik wel degelijk bestrijden: tot de laatste man/vrouw over de kling en naar de hel jagen - zowel de terroristen als diegenen zonder wie de terroristen niet tot hun terreurdaden zouden zijn overgegaan (de leveranciers van financiële, 'intellectuele', logistieke, 'morele', politieke, ... steun)

en de rest van de religieus geïnspireerden lachen we minstens één keer per week op TV uit (liefst in prime time).

Deal!
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:14   #558
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Luidkeels "Give peace a chance" zingen?

Met bloemen en theelichtjes gooien?

Een keer kwaad kijken?

Doodknuffelen?
Over wie spreek je nu over moslims of over moslimterroristen?
Dadeemelee is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:15   #559
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Nergens in het artikel staat te lezen dat het over een verplichtte evacuatie ging.
Indien de bewoners die extremistische Islam terroristen zouden steunen, zouden ze nooit op de vlucht geslaan zijn, maar integendeel hun kant hebben gekozen om de Philipijnse legereenheden te bevechten. Niet dus.
Ze zijn niet op de vlucht geslagen. Het leger heeft ze geëvacueerd, volgens jouw artikel. Een evacuatie door zwaarbewapende soldaten tijdens een oorlogssituatie verloopt in zo'n landen volgens mij niet op vrijwillige basis.
Vermoedelijk zou dat hier overigens ook geen optie zijn.
Alleen maar om geen burgers te treffen, of geen 2 x te hoeven nadenken met wie men te doen heeft wanneer men iemand in het vizier heeft.
Je hardnekkigheid in deze is futiel.

Dat een evacuatie door het leger voor jou betekent dat ze geen sympathie koesteren voor de extremisten is jouw persoonlijke mening, maar verder op geen enkel tastbaar feit gebaseerd.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 mei 2017 om 20:19.
Nierika is offline  
Oud 31 mei 2017, 20:17   #560
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
We keuren alle religieus geïnspireerde terreurdaden af,

we bestrijden - en met bestrijden bedoel ik wel degelijk bestrijden: tot de laatste man/vrouw over de kling en naar de hel jagen - zowel de terroristen als diegenen zonder wie de terroristen niet tot hun terreurdaden zouden zijn overgegaan (de leveranciers van financiële, 'intellectuele', logistieke, 'morele', politieke, ... steun)

en de rest van de religieus geïnspireerden lachen we minstens één keer per week op TV uit (liefst in prime time).

Deal!
Neen, we handelen volgens onze wetten en die laten afhankelijk van de omstandigheden ook bruut geweld toe.
Dadeemelee is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be