Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2017, 16:22   #1701
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij mijn weten staat er nergens in stenen tafelen gebeiteld dat de tsjeven moeten deel uitmaken van de federale coalitie. Toch hebben de tsjeven, als de meester regisseurs die ze nu eenmaal zijn AL hun coalitiegenoten naar hun pijpen laten dansen, en staat het compromis in het regeerakkoord.

Ondanks mijn afkeer voor tsjeven, bewonder ik hun capaciteit om elke keer opnieuw iedereen bij zijn pietje te pakken en die achteraf nog "dank u" te laten zeggen.
Welk compromis? Er staat in het regeerakkoord dat men gaat zoeken naar een oplossing?

Zoeken wil enkel dat zeggen volgens mij, zoeken.
Oud 17 juni 2017, 16:35   #1702
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Waar zit het geweld???

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 17 juni 2017 om 16:36.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2017, 16:58   #1703
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Welk compromis? Er staat in het regeerakkoord dat men gaat zoeken naar een oplossing?

Zoeken wil enkel dat zeggen volgens mij, zoeken.
Ik wacht -met rustige vastheid- op de vrucht van de intellectuele arbeid van minister Johan op wiens deskundige schouders de zware taak ligt om een formule te vinden om het regeerakkoord in daden om te zetten. En als die laatste zou talmen, weet hij dat meester Kris Peeters klaarstaat met de karwats om hem via wat kastijding tot bekwame spoed aan te zetten.
Kris zijn ACW kornuiten weten dat er tegen de volgende budgetcontrole en rapportering naar eurostat toe veeel geld nodig is. En dat een verkoop van Belfius de oplossing is. Maar dat die onmogelijk is zolang dat kleine akkefietje niet van de baan is.

Paris vaut bien une messe...

Good things come, to those who wait.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2017, 17:03   #1704
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wacht -met rustige vastheid- op de vrucht van de intellectuele arbeid van minister Johan op wiens deskundige schouders de zware taak ligt om een formule te vinden om het regeerakkoord in daden om te zetten. En als die laatste zou talmen, weet hij dat meester Kris Peeters klaarstaat met de karwats om hem via wat kastijding tot bekwame spoed aan te zetten.
Kris zijn ACW kornuiten weten dat er tegen de volgende budgetcontrole en rapportering naar eurostat toe veeel geld nodig is. En dat een verkoop van Belfius de oplossing is. Maar dat die onmogelijk is zolang dat kleine akkefietje niet van de baan is.

Paris vaut bien une messe...

Good things come, to those who wait.
Bij leven en welzijn, we zullen zien.
Oud 17 juni 2017, 23:16   #1705
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2017, 08:41   #1706
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Panda, hoe lang ga je in dit topic nog blijven trollen?

Je beseft goed genoeg dat de Arco 'spaarders' geen cent van de overheid zullen zien.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2017, 09:54   #1707
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Panda, hoe lang ga je in dit topic nog blijven trollen?

Je beseft goed genoeg dat de Arco 'spaarders' geen cent van de overheid zullen zien.
Ik geloof niet dat n-va onder haar verplichtingen uit het regeerakkoord zal raken. De tsjeven gaan daarop niet loslaten.
Oud 19 juni 2017, 10:00   #1708
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof niet dat n-va onder haar verplichtingen uit het regeerakkoord zal raken. De tsjeven gaan daarop niet loslaten.
Het is in dit concrete geval nochtans heel erg gemakkelijk om onder haar verplichtingen uit het regeerakkoord te raken. Men weet dat EU geen enkele vergoeding zal toestaan. Het gaat hen niet lukken om de steun op een dergelijke manier te 'vermommen' dat het niet onder het verbod op staatssteun valt.
Oud 19 juni 2017, 10:02   #1709
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen concreet akkoord. Alleen een engagement tot het zoeken naar een oplossing. Dat kan héél lang duren...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2017, 10:14   #1710
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Er is geen concreet akkoord. Alleen een engagement tot het zoeken naar een oplossing. Dat kan héél lang duren...
Natuurlijk kan dat lang duren. Vandaar dat de tsjeven dat ook koppelen aan andere zaken, die voor N-VA belangrijk zijn. Zoals bijvoorbeeld de privatisering van Belfius. Die komt er pas nadat er een oplossing voor arco is.

Dus : rustig wachten. En genieten van het spektakel.
Oud 19 juni 2017, 10:30   #1711
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan dat lang duren. Vandaar dat de tsjeven dat ook koppelen aan andere zaken, die voor N-VA belangrijk zijn. Zoals bijvoorbeeld de privatisering van Belfius. Die komt er pas nadat er een oplossing voor arco is.

"Genieten" ??? Je komt bij mij over als een grote bewonderaar van CD&V/beweging.net.
Oud 19 juni 2017, 10:49   #1712
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Genieten" ??? Je komt bij mij over als een grote bewonderaar van CD&V/beweging.net.
Ik heb al meerdere keren toegelicht dat het mij maar om één ding gaat : de nieuwe tsjeven van N-VA zien spartelen, als ze gaan mogen uitleggen aan hun kiezers dat ze alsnog die spaarders vergoeden. Ik wil daarbij vooral de butthurt zien van peter dedecker.
Oud 19 juni 2017, 12:07   #1713
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, de N-VA is dan ook volop en met vereende krachten op topsnelheid naar een oplossing aan het zoeken, zoals in het regeerakkoord staat.

En daar zal het bij blijven.
Oud 19 juni 2017, 12:08   #1714
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stilstand dus, en die brengt Belgie grote schade toe.
Oud 19 juni 2017, 12:15   #1715
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan dat lang duren. Vandaar dat de tsjeven dat ook koppelen aan andere zaken, die voor N-VA belangrijk zijn. ....
Zoals de Vlaamse Onafhankelijkheid.

Met de jaarlijkse Waalse Miljarden Transfers kunnen alle Vlaamse Arco spaarders ruimschoots vergoed worden.

Hopelijk beginnen de Arco spaarders dit nu langzaam aan te beseffen .
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2017, 12:18   #1716
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Met de jaarlijkse Waalse Miljarden Transfers kunnen alle Vlaamse Arco spaarders ruimschoots vergoed worden.

de Vlaamse Onafhankelijkheid is voor de n-va helemaal niet belangrijk, die partij lijkt vandaag Belgischer dan het atomium.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2017, 12:20   #1717
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Leef jij in het verleden ? N-VA is helemaal niet meer bezig met onafhankelijkheid. Die zijn hard aan het werken om België te redden.
Oud 19 juni 2017, 12:38   #1718
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb al meerdere keren toegelicht dat het mij maar om één ding gaat : de nieuwe tsjeven van N-VA zien spartelen, als ze gaan mogen uitleggen aan hun kiezers dat ze alsnog die spaarders vergoeden. Ik wil daarbij vooral de butthurt zien van peter dedecker.
Je mag blijven hopen. Er wordt uiteindelijk geen euro vergoed door de staat.
Oud 19 juni 2017, 13:04   #1719
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind uw houding, op zijn zachtst uitgedrukt, nogal eigenaardig. Uw hekel aan N-VA moet wel zéér groot zijn, zodanig groot dat u ze zelfs "nieuwe tsjeven" noemt. Dat vind ik persoonlijk zeer grof omdat uitgerekend ikzelf een gloeiende hekel aan de tsjeven heb. Eigenlijk zie ik in gans uw verhaal één constante: je wil N-VA (en vooral dan in de persoon van De Decker) zien vernederd worden. Ik ben er van overtuigd dat de werkelijke reden hiervoor in uw hondstrouw belgicisme moet gezocht worden. Ook al hebben ze, in hun strijd tegen de PS en SPa, het er voor over gehad om voor deze legislatuur het communautaire op een waakvlammetje te zetten, toch is N-VA potentieel een gevaar voor de huidige constellatie van België-Belgique. Daarom zit je stilletjes te hopen dat het CD&V/beweging.net plannetje zou slagen.
Oud 19 juni 2017, 13:21   #1720
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind uw houding, op zijn zachtst uitgedrukt, nogal eigenaardig. Uw hekel aan N-VA moet wel zéér groot zijn, zodanig groot dat u ze zelfs "nieuwe tsjeven" noemt. Dat vind ik persoonlijk zeer grof omdat uitgerekend ikzelf een gloeiende hekel aan de tsjeven heb. Eigenlijk zie ik in gans uw verhaal één constante: je wil N-VA (en vooral dan in de persoon van De Decker) zien vernederd worden. Ik ben er van overtuigd dat de werkelijke reden hiervoor in uw hondstrouw belgicisme moet gezocht worden. Ook al hebben ze, in hun strijd tegen de PS en SPa, het er voor over gehad om voor deze legislatuur het communautaire op een waakvlammetje te zetten, toch is N-VA potentieel een gevaar voor de huidige constellatie van België-Belgique. Daarom zit je stilletjes te hopen dat het CD&V/beweging.net plannetje zou slagen.
Wat is het verschil tussen hondstrouw staatsnationalisme, regionaal nationalisme, orangist nationalisme of provinciaal nationalisme?
Ik bedoel maar: zijn niet allen ziek in hetzelfde bedje?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be