![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben net zo verbijsterd als u.
Dat ik - fanatiek flamingant - mijn kinderen vér wég zou houden van alles wat zichzelf met "Enseignement de la Fédération Wallonie-Bruxelles" identificeert, zou min of meer begrijpelijk kunnen zijn. Dat ook 'fanatiek niet-flamingante' collega's van mij zoiets doen, slaat mij met verstomming. De malaise in Franstalig België - en dan vooral bij de 'nouveaux arrivé(e)s' - moet wel héél diep zitten/ver gaan, niet? Wat is/zijn daarvan de oorzaak/oorzaken? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan kunt ge toch niet functioneren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op het einde van het zesde leerjaar moeten alle leerlingen van het franstalig onderwijs een staatsexamen afleggen die hetzelfde is over het hele land... 90% slaagt daarin, maar een van de inrichters van dat examen vraagt aan de leraren verbeteraars om, indien een individu slechts enkele punten onder de helft terecht komt om het examen te herlezen en hier en daar wat punten bij te plakken... Vraag: is dit zuiver en goed te keuren empathie of is zulk een houding totaal af te keuren? Hoe wil je met zulk een houding nog voor een goed onderwijs staan? Leerlingen mogen niet zakken en als ze zakken, de leraren hadden dat maar tijdens het jaar moeten inzien en inspringen om de leerling bij te staan... En/of anders gezegd... Het is de fout van de leraar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of ik uw vraag goed heb begrepen, maar ik ben geneigd te antwoorden:
'we roeien met de riemen die we hebben, niet met de riemen die misschien ooit wel eens op een mooie dag uit de lucht zullen komen vallen'. Volgens mijn leerlingen - en niet weinig collega's - hoef ik me eigenlijk geen zorgen te maken: meneer djimi is een goed leerrrar, want hij niet hebben vooroordélen, he hebben véél geduld, en he lusteren waaneer we hij iets vertelen. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 22 juni 2017 om 18:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cruciaal lijkt mij het scheiden van het 'onderwijzen, opleiden, wijzer maken, ...' enerzijds, en het 'beoordelen, diplomeren, ondervragen, ...' anderzijds. Een diploma zou NOOIT mogen worden gegund door personen die 'de desgevallend te diplomeren persoon' persoonlijk kennen. Anderzijds vind ik dat leraren/leraressen inderdaad (zo goed als) "ALLES" moeten doen om hun leerlingen (m/v) te helpen in het bereiken van hun doel: in hun leven - en hun examens - te slagen. Examens vervalsen behoort echter NIET tot de taak van een leraar/lerares. En zo goed als ALLE leerlingen gaan daarmee akkoord.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik word nog steeds - elk jaar opnieuw - geconfronteerd met (pogingen tot) 'emotionele chantage': TRANEN MET TUITEN, EN EXTREEM-PLECHTIGE BELOFTEN: "sur la tête de ma mère". De dag dat ik al die plechtige beloften au sérieux begin te nemen, verander ik in een massa-moordenaar ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 juni 2017 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik vind persoonlijk dat het meer voordelen dan nadelen heeft. Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 juni 2017 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder leerlingen is er immers geen onderwijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, ondertussen ben ik 'vast benoemd', en kan ik me wel het een en ander beginnen te permitteren. Dat ik de lat elk jaar een beetje hoger leg, wordt mij door niemand (op de enkele onvermijdelijke luilakken na) openlijk kwalijk genomen. Geloof het of niet: de "Fédération Wallonie-Bruxelles" mag zich gelukkig prijzen dat ze iemand als "djimi" MAG betalen voor wat hij/zij daar doet. Sans blague.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik u voldoende vertrouwen, nodigde ik u uit voor een 'ontmoetingsmoment', al dan niet met koekjes en muntthee. Voorlopig zult ge 't moeten doen met m'n erewoord ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedoelt u dat het CDH, MR etc. nu op regionaal en gemeenschapsniveau opnieuw met de PS zouden regeren? En, zoja, wat zou dat dan niet doen met de geloofwaardigheid van het CDH?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |