Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2017, 07:12   #181
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Terug On Topic :

een klein lichtpuntje in de maak :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.3012402

Lol, de woorden van een tsjeef geloven. Gisteren nog hengelde de man naar moslim aalmoezen, vandaag dreigt hij met een stok.
Die criminele advocaat heeft eigenhandig het one law for them and another law for us er door gedrukt. Die doet niets dan liegen vanop zijn kansel.
Oud 30 juni 2017, 07:31   #182
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We waren onlangs bij een nicht van die van ons in Nederland, we gingen even langs de apotheek - ze was kort daarvoor geopereerd - haar medicatie, net als de operatie trouwens was kosteloos.

Toen ik haar vertelde wat ik moest betalen voor mijn operaties en mijn maandelijkse geneesmiddelen werd ze bijna niet goed, ze geloofde me eerst niet eens.
Ik heb ook Nederlandse vrienden. Hun systeem zit heel anders in elkaar. Medicamenten zijn goedkoper dat klopt. Maar anderzijds moeten zij veel meer betalen als ze volledig gedekt willen zijn.
Verder is het zo dat ik weet heb van veel Nederlanders die zich hier komen laten opnemen en niet vise versa.....dat wil naar mijn inziens toch zeggen dat er daar ook toch iets minder interessant is.
Verder als je in Belgie een goede hospitalisatie hebt toch helemaal niet de indruk dat je hier veel moet betalen voor en operatie...als je niet kiest voor zuivere privé hospitalen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 07:55   #183
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb ook Nederlandse vrienden. Hun systeem zit heel anders in elkaar. Medicamenten zijn goedkoper dat klopt. Maar anderzijds moeten zij veel meer betalen als ze volledig gedekt willen zijn.
Verder is het zo dat ik weet heb van veel Nederlanders die zich hier komen laten opnemen en niet vise versa.....dat wil naar mijn inziens toch zeggen dat er daar ook toch iets minder interessant is.
Verder als je in Belgie een goede hospitalisatie hebt toch helemaal niet de indruk dat je hier veel moet betalen voor en operatie...als je niet kiest voor zuivere privé hospitalen.
Als Nederlanders zich hier laten opnemen heeft dat te maken met de wachtlijsten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 09:47   #184
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
hopelijk gaan de flikken nu en masse daar die gasten gaan treiteren in Borgerocco en in Molembeek. En als ze reageren: de matrak uithalen
Is een robbertje vechten met de flikken niet iets van alle tijden ? In de jaren 30 en 40 waren er enkel wat champetters dus toen konden ze nog niet vechten tegen elkander ....in de jaren 50 waren er de mods....in de jaren 60 de rockers en de studenten....toen kwamen de hippies en daarna de punks en de hooligans die het met regelmaat opnamen tegen de flikken....Nu zijn het de Marokkaantjes....binnen 10 jaar misschien de Eskimo's.
Vroeger had je natuurlijk nog niet die media die alles gaat uitvergroten en uit is op sensatie....vroeger maakten mensen ook nog geen filmpje of foto van alles en nog wat.

Bijlage 106384

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  rockers.jpg
Bekeken: 92
Grootte:  398,7 KB
ID: 106385

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2017 om 09:51.
Oud 30 juni 2017, 09:53   #185
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bijlage 106385[/quote]
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  mods.jpg‎
Bekeken: 58
Grootte:  140,7 KB
ID: 106386  

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2017 om 09:55.
Oud 30 juni 2017, 10:10   #186
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Verhouding bruto en nettoloon en het te verwachten pensioen.
Toch gaat het weer goed.....kijk er is zelfs weer geld over.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-cijfers.dhtml
Oud 30 juni 2017, 11:00   #187
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een robbertje vechten met de flikken niet iets van alle tijden ? In de jaren 30 en 40 waren er enkel wat champetters dus toen konden ze nog niet vechten tegen elkander ....in de jaren 50 waren er de mods....in de jaren 60 de rockers en de studenten....toen kwamen de hippies en daarna de punks en de hooligans die het met regelmaat opnamen tegen de flikken....Nu zijn het de Marokkaantjes....binnen 10 jaar misschien de Eskimo's.
Vroeger had je natuurlijk nog niet die media die alles gaat uitvergroten en uit is op sensatie....vroeger maakten mensen ook nog geen filmpje of foto van alles en nog wat.

Bijlage 106384

Bijlage 106385
Toen werden tenminste geen agenten aangevallen door groepen jongeren.
Oud 30 juni 2017, 11:14   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja, voor mensen die geld hebben is er geen probleem, nergens in de wereld trouwens, maar verder, wie geen geld heeft wordt niet geholpen.

Jamaar, zegt men dan, je trekt dat toch (een deel) terug?

Ja, als je geld hebt, wie geen geld heeft wordt niet geholpen.

Ik herinner me toen die van ons een zeldzame kanker had, op voorhand betalen of geen behandeling, zonder tussenkomst van de ziekenkas.

Neem de medicatie, ik neem zo'n 8 a 9 tal pillen per dag. Van de helft van die pillen wordt er niets terugbetaald, ik heb dozen die meer dan 100€ kosten, en daar krijg ik niets van terug.

Want, zegt de staat, die pillen zijn slecht voor mij. De dokters - huisarts, psychiater, neuroloog en cardioloog - daarentegen zeggen mij dan weer dat ik ze voor de rest van mijn leven moeten nemen, anders ga ik niet lang meer leven.

Dus, wie van de twee is nu aan het liegen?
Oud 30 juni 2017, 11:18   #189
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Denk dat het anders was. Sowieso was gans de tijdsgeest anders. Anderzijds is er toen wel veel ongeoorloofd en onterecht geweld geweest van politie naar weerloze burgers toe....en daar ben ik toch wel getuige van geweest in mijn jeugdjaren.Maar goed dat is dan weer een andere discussie.
Oud 30 juni 2017, 11:29   #190
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nochtans vaak gezien in Aalst in mijn jonge jaren.
Oud 30 juni 2017, 11:31   #191
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk dat het anders was. Sowieso was gans de tijdsgeest anders. Anderzijds is er toen wel veel ongeoorloofd en onterecht geweld geweest van politie naar weerloze burgers toe....en daar ben ik toch wel getuige van geweest in mijn jeugdjaren.Maar goed dat is dan weer een andere discussie.
Dat klopt.
Oud 30 juni 2017, 12:47   #192
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jaja, voor mensen die geld hebben is er geen probleem, nergens in de wereld trouwens, maar verder, wie geen geld heeft wordt niet geholpen.

Jamaar, zegt men dan, je trekt dat toch (een deel) terug?

Ja, als je geld hebt, wie geen geld heeft wordt niet geholpen.

Ik herinner me toen die van ons een zeldzame kanker had, op voorhand betalen of geen behandeling, zonder tussenkomst van de ziekenkas.

Neem de medicatie, ik neem zo'n 8 a 9 tal pillen per dag. Van de helft van die pillen wordt er niets terugbetaald, ik heb dozen die meer dan 100€ kosten, en daar krijg ik niets van terug.

Want, zegt de staat, die pillen zijn slecht voor mij. De dokters - huisarts, psychiater, neuroloog en cardioloog - daarentegen zeggen mij dan weer dat ik ze voor de rest van mijn leven moeten nemen, anders ga ik niet lang meer leven.

Dus, wie van de twee is nu aan het liegen?
Is dat niet wat overdreven ? Geld is ontegensprekelijk zeker een pluspunt maar ik denk toch dat zowat iedereen in dit land de medische zorg krijgt die hij nodig heeft zelfs de armste drommel.
Ik ga niet in detail treden betreffende jouw specifieke situatie maar volgens mij wordt medicatie in zowat alle gevallen betaalt door het OCMW als betrokkene onvermogend is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2017 om 12:50.
Oud 30 juni 2017, 17:52   #193
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat niet wat overdreven ? Geld is ontegensprekelijk zeker een pluspunt maar ik denk toch dat zowat iedereen in dit land de medische zorg krijgt die hij nodig heeft zelfs de armste drommel.
Ik ga niet in detail treden betreffende jouw specifieke situatie maar volgens mij wordt medicatie in zowat alle gevallen betaalt door het OCMW als betrokkene onvermogend is.
...en als het geneesmiddel goedgekeurd is voor terugbetaling...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 17:54   #194
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat was dan de tijd van de jonge anarchisten, waarvan sommige er wel hard tegenaan gingen (raf...).
Maar dit is mijn inziens toch weer iets anders.

Laatst gewijzigd door Bob : 30 juni 2017 om 17:58.
Oud 30 juni 2017, 17:54   #195
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
.(dubbel)

Laatst gewijzigd door Bob : 30 juni 2017 om 17:54.
Oud 30 juni 2017, 22:30   #196
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In welke achterbuurt ben jij opgegroeid? Ik heb dat in Aalst nooit gezien woonde er 26 jaar.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2017, 22:54   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Lol, de woorden van een tsjeef geloven. Gisteren nog hengelde de man naar moslim aalmoezen, vandaag dreigt hij met een stok.
Die criminele advocaat heeft eigenhandig het one law for them and another law for us er door gedrukt. Die doet niets dan liegen vanop zijn kansel.
Graag een verwijzing naar dat "niets dan liegen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2017, 06:15   #198
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Graag een verwijzing naar dat "niets dan liegen".
Ge hebt twee maand vakantie vent zoek het zelf op. Ik ben gisteren bijna ineen geslagen door een dolgedraaide neger die over de sporen liep omdat hij moest gaan werken. Hij was wel zo verdoofd dat hij niet wist waar hij moest gaan werken. Voorzekers één van de schapen van uw kerk.
Hier nog eens politiegeweld.
De flikken verdienen niet beter. Ze verdedigen de politiek van de politici van de open grenzen. Bemint uw naaste, zodat ge makkelijker in z'n zakken kunt graaien.
Oud 1 juli 2017, 11:44   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en als het geneesmiddel goedgekeurd is voor terugbetaling...
Inderdaad Bob.

Waarbij we weer bij mijn punt komen, als ik geen geld heb voor mijn medicatie dan heb ik geen medicatie.
Oud 1 juli 2017, 11:46   #200
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Nederlanders zich hier laten opnemen heeft dat te maken met de wachtlijsten.
Ook ja.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be