![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oldtimer en tegelijkertijd dagdagelijks vervoer.
Yamaha 550xjs - bouwjaar 1981 aangekocht in 1984. Nu 103000km. Ik kan niet zeggen dat de jaarlijkse afschrijving aan de hoge kant is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Alles hangt natuurlijk af wat de verzekeringsmaatschappijen gaan voorstellen. Na ontwaken in het hospitaal wist de dokter via het verslag van het ongeval dat ik op een stilstaande wagen zou gereden zijn... Tja..., ik denk dat ik toch eens ga navragen waar dat verslag vandaan komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat de schade aan uwzelf minimaal is.
Als die camerabeelden van uw ongeval zijn is het duidelijk dat u in de fout bent. Men moet nu eenmaal ten alle tijden kunnen stoppen voor onvoorzien obstakels.
![]() |
#44 |
|
![]() Valt wel mee. Niks gebroken, lichte hersenschudding, genaaid gezicht, de dag erna met 2 gram dafalgan gewoon gaan werken.
Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 juli 2017 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Hier hebben we een wagen die op het linker rijvak rijdt met een werkende linker pinker die duidelijk maakt waar hij naartoe wil. Via een plotse ingeving, met een nog werkende linker pinker het vrijgemaakt rechter rijvak oversteken - 4 meter, voor een op zijn eigen rijvak rijdende motor - kan men nog moeilijk beschouwen als een 'voorziene omstandigheid'. Indien dat nog 'een voorzien obstakel' zou zijn dan mag een motorrijder enkel in beweging zijn als alle andere voertuigen stilstaan. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 juli 2017 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helemaal uit elkaar genomen, volledig gespoten. Kwam uit Zweden, had gediend al camper, compleet met kachel in het midden. Bumpers laten namaken in RVS Motor volledig gereviseerd (met hulp) Vering terug origineel gemaakt Oldtimertreffen is mooi, het mooiste is echter het reviseren zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Jij en jij alleen bepaald wat er moet gebeuren en hoe het zal gebeuren om de wagen in topconditie te houden. Me laatst laten verleiden door een Renault Super5 'Flash' van 1987... Hij ziet er nu zo uit. Nog op zoek naar wat velgen en wat extra's... Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 juli 2017 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De auto maakt duidelijk een maneuver, en dat zorgt ervoor dat de auto in fout is in de reeks camerabeelden.
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Wel, uw reactie leek veel op wat men me na het ongeval probeerde wijs te maken. Gelukkig kon ik beslag leggen op die camerabeelden. Probeer anders maar weer eens uw gelijk te halen.
Gezien het verslag bij de spoedarts - tegen een stilstaande wagen gereden - ben ik wel benieuwd naar de verklaringen van de tegenpartij en/of getuigen. Volgende vrijdag ben ik uitgenodigd om mijn versie van de feiten te laten opnemen in een PV - hopelijk weet ik dan meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Moto's, auto's...
En dan maar klagen dat studies veel kosten, en dat mevrouw toch zo weinig verdient... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Als je het toch allemaal wil weten...
Een Yamaha XJS 550 bouwjaar 1981 aangekocht in 1984. Een Alfa 156 - bouwjaar 2005 aangekocht in 2015 voor 2000€ Een Alfa 156 Sportwagon - bouwjaar 2000 aangekocht in 2012 voor 900€ Een Alfa 147 TS 1600 - bouwjaar 2004 aangekocht in 2017 voor 800€ Een R5 1100cc Flash - bouwjaar 1987 aangekocht in 2017 voor 600€ Valt allemaal nog mee ... alles bij elkaar een som die misschien net genoeg is om een degelijke e-fiets aan te schaffen. Je moet natuurlijk enkele handige handen hebben en wat van techniek afweten natuurlijk. Citaat:
Dat mijn vrouw te weinig verdient om deeltijds dagelijks 50 km te rijden heeft niks te maken met onze inkomsten maar alles met het absurde systeem om mensen, maakt niet uit waar, een job op te dringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Another Jack beweerd hier leraar te wezen (en huisjesmelker), denk je nu echt dat die een inbusbout van een schotelveer kan onderscheiden?
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat boeit me inderdaad allemaal niet... Maar mij maak je niet wijs dat auto's restaureren geen geldverslindende hobby is. Over handigheid gesproken, vergeleken met Daelemans zijn brokkenparcours ben ik best wel handig achter het stuur: gemiddeld 30.000 km per jaar en nog nooit een accident. Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juli 2017 om 09:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, dat eert u. Als u dat nu eens altijd in gedachte zou nemen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als we de camerabeelden moeten geloven, is het een debiel in een blikken doos die het ongeval veroorzaakt heeft.
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 3 juli 2017 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een echt mannendraadje; ik ken echt niks van auto's maar: mijn schoonbroer heeft een Volvo Amazone (zo geschreven?) staan van bouwjaar 1989. En die auto rijdt nog
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hetgeen echt schade berokkent of gevaarlijk is zien ze natuurlijk nooit ![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/2.50743 Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juli 2017 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |