![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet over de gewone voetbalclubs, ik heb het over het nationale elftal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het aardige van de noemer 'Belg' is dat ze minder normatief geladen is dan 'Vlaming'. Ze verwijst eerder naar een civiel dan naar een etnisch-cultureel nationalisme. Zelfs al voldoe ik aan alle technische vereisten om voor een Vlaming door te gaan - taal, afstamming, woonplaats, bekendheid met lokale helden en tradities - van zodra men van mij verwacht dat ik mij Vlaming voel haak ik af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ook omwille het Waals/franstalig profitariaat tav Vlaanderen
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schotland bestaat al eeuwen. Vlaanderen bestaat eigenlijk niet.
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wie de buurt zo onveilig maakt daar. Al zeker geen moslims want die zitten binnen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Het enige dat een Vlaming nog interesseert is koers en voetbal. De rest kan hem geen bal schelen zolang hij nog 3 keer per jaar op verlof kan gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Vlaming is een inwoner van het Vlaams Gewest. Als u Vlaanderen louter beschouwt als een politiek gegeven zonder dat daar een Vlaams volk achter zit, dan is dat net een argument tegen het geen De Duistere Duikboot hierboven opwierp. Hoe kan het woord Vlaming immers etnisch gekleurd zijn indien er geen bepaalde etniciteit aan te koppelen valt? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juli 2017 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel u woont in Schotland, u praat met een Schots accent, uw ouders, grootouders, overgrootouders, betovergrootouders woonden in Schotland...
Zou u dezelfde problemen hebben om uzelf Schot te noemen of zou u zich enkel als Brit willen uiten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Daar is wel veel inlevingsvermogen voor nodig....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 11 Juli, ja, Vlaanderen onderhorig aan Belgie, niet echt iets om te vieren.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Vier maar eens iets als je geen druppel alchohol mag aanraken, massa's medicamenten slikt, suikerziek en obees bent...
![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2017 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is het nuchtere feit dat 11 juli niet erkend is als wettelijke feestdag ook niet onbelangrijk. Tenslotte nog dit. Ik ben nooit gelukkig geweest met de beslissing om 11 juli 1302 te promoveren tot Vlaamse feestdag. Historisch was de betekenis ervan té zeer beperkt tot het oude graafschap Vlaanderen. Ik zou véél liever zien dat men kiest voor 22 juli. Dat was de dag dat in 1581 de Staten Generaal van De Nederlanden formeel verklaarde dat zij Filips II niet meer als hun vorst erkenden. En dat werd, zowel door Brabant als door Vlaanderen mede ondertekend. De historische betekenis ervan is véél groter en kan vergeleken worden met de Amerikaanse Declaration of Independence uit 1776. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is het nuchtere feit dat 11 juli niet erkend is als wettelijke feestdag ook niet onbelangrijk. Tenslotte nog dit. Ik ben nooit gelukkig geweest met de beslissing om 11 juli 1302 te promoveren tot Vlaamse feestdag. Historisch was de betekenis ervan té zeer beperkt tot het oude graafschap Vlaanderen. Ik zou véél liever zien dat men kiest voor 22 juli. Dat was de dag dat in 1581 de Staten Generaal van De Nederlanden formeel verklaarde dat zij Filips II niet meer als hun vorst erkenden. En dat werd, zowel door Brabant als door Vlaanderen mede ondertekend. De historische betekenis ervan is véél groter en kan vergeleken worden met de Amerikaanse Declaration of Independence uit 1776. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |