Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2017, 15:39   #121
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij een splitsing ven Belgie zal Brussel een aparte 'staat' worden. Dat heeft niks met een 'Brussels volk' te maken.
zolang Brussel maar zelfbedruipend is, kan mij dat eigenlijk niet (meer) schelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 15:39   #122
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen: Vlaams Gewestische Belgen
Vlaams geweeste Belgen.
Oud 7 juli 2017, 15:40   #123
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlaamse sucessen?
Daar kan een Waal zich wel iets bij voorstellen denk ik....
je bedoelt handje naar boven gehouden om 16 miljard euro per jaar binnen te rijven???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 15:40   #124
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
De Vlaamse sucessen?
Daar kan een Waal zich wel iets bij voorstellen denk ik....
je bedoelt de handje naar boven gehouden om 16 miljard euro per jaar binnen te rijven???
Oud 7 juli 2017, 15:41   #125
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
je bedoelt de handje naar boven gehouden om 16 miljard euro per jaar binnen te rijven???
Neen, ik bedoel "sucessen".
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 15:43   #126
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol 'etnische Vlamingen'. Wie zou die wiki geschreven hebben?

Zou het kunnen dat dat mensen zijn die zich niet hebben laten indoctrineren door francofone zever???
Oud 7 juli 2017, 15:44   #127
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou het kunnen dat dat mensen zijn die zich niet hebben laten indoctrineren door francofone zever???
Die mensen moeten dringend onschadelijk gemaakt worden!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 16:03   #128
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De laatste Europese kolonie?
Bizar... Wat is Schotland dan, volgens jou?

Of het is misschien zo dat jij, steeds bij uw gebrek aan kennis en argumenten, een woord gebruikt waar je de betekenis niet van kent?
Net als jij u inbeeldt dat Vlaanderen een arme, onmenselijke, in puin echtergelaten regio is dat niet het kloppend economisch hart van Belgie is, met 60% van de bevolking, een grote mate van autonomie dank zij deelstaat Vlaanderen, meer parlementsleden, enz.

Het hangt er uiteraard van af van hoe je de wereld bekijkt.

btw "calimerohouding" en "zelfverheerlijking", dat is nogal tegenstrijdig...
Zelfverheerlijking als argumentatie kan men enkel ophouden als men bij iedere logische kritiek daarop een calimerohouding van 'ze houden niet van mij' of 'ze haten mij' inroept en daar is de francofonie toch inderdaad groot in...

Goed zo Bad Attila, je struikelt terecht over het woordje 'laatste', maar niets meer of niets minder dan een 'kolonie' om leeggehaald te worden is het inderdaad voor onze franstalige opgefokte hogere klasse..., met Parijs achter de schermen als drukkingsmiddel en om de europese instellingen gunstig te stemmen en niet zo nauw te kijken wat de antidemocratische, antihumanistische francofone inhaligheid betreft...

En dat Vlaanderen er niet in puin bijligt en het economisch kloppend hart is van la Belgique (iets dat de franstaligen Vlaanderen nooit zal vergeven gezien hun voortdurende haatcampagnes tegen Vlaanderen) heeft Vlaanderen te danken aan zichzelf en niet aan la Belgique...
Maar daarbij heeft Vlaanderen ook overduidelijk aangetoond dat het beter op eigen benen kan staan en dat het alles behalve de stoute stiefmoeder, la Belgique, nodig heeft om zijn winsten en zijn welzijn af te romen en af te kalven voor een pampereconomie in het zuiden van het land...
Vlaanderen heeft bovendien duidelijk aangetoond dat het de franstalige taal en kultuur kan missen als kiespijn, want deze slaat alleen maar etterende en stinkende wonden in ons Vlaanderenland... zoals ze bovendien in bijna alle kolonies die ze uitgebuit achter zich heeft gelaten heeft gedaan...

Grootheidswaanzin brengt geen brood op de plank; grootheidswaanzin brengt enkel nep voor...
En er zijn er die daar rijk van zullen worden, zelfs stinkend rijk, maar dan is het enkel doordat anderen verarmen...
Oud 7 juli 2017, 16:09   #129
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb ongeveer diezelfde uitleg eens gekregen op een Engelstalig forum.

Het kwam er op neer dat Cesar eigenlijk geen Romein was maar een Italiaans staatsburger.

Voor alle zekerheid vroeg ik of dat het Etruskische volk bestaan had, ook daar was het antwoord negatief, waren allemaal Italiaanse staatsburgers.
Dus het Italiaans volk bestaat dan weer wel??? Aloewel Italië als land, ook nog niet zo lang bestaat...
En de Koerden bestaan die nu wel of niet???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 7 juli 2017 om 16:10.
Oud 7 juli 2017, 16:14   #130
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo goed als Xeno kan niemand de onnozelaar spelen....
Neen, Xeno zet klaar en duidelijk de onnozeliteiten van de anderen, hier de zogenaamde betweters, op het voorplan...

Het belachelijkste is dat ze het zelf niet eens doorhebben hoe ze zichzelf voortdurend tegenpraten...
Oud 7 juli 2017, 16:24   #131
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de laatste Europese kolonie...
Niets om fier op te zijn, zeker niet voor de Vlamingen maar evenmin voor de grote Francofonie die zo laat zien wat ze al is en al altijd geweest is...
Een aggressieve nepotistische veroveraar die een groot en breed spoor van vernieling, verarming, ontmenselijking en zo veel meer achter zich laat en die dat tracht te verdoezelen door een eeuwige calimerohouding van indoctrinatie en zelfverheerlijking... Niets dan goed over zichzelf, geen enkele minpunt van de vijand vergetend en eeuwig herhalend...

Mooi niet dat in la Belgique de Vlamingen, de Vlaamse kultuur en de Vlaamse sucessen gezien worden als de vijand...
Een land durven ze dat dan nog noemen...
Doe niet belachelijk. Vlamingen zijn geen kolonie.

Wij zijn de meerderheid, Vlaanderen heeft alles zelf in handen.

Dat we er geen gebruik van maken ligt aan onszelf en niet aan het feit dat we een kolonie zouden zijn van de 'Grote Francofonie'.

Het wordt tijd dat de Nederlandstaligen zich eindelijk eens gaan gedragen als wat ze zijn, met name de meerderheid qua populatie en zeker qua economisch potentieel.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 16:27   #132
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Dat we er geen gebruik van maken ligt aan onszelf en niet aan het feit dat we een kolonie zouden zijn van de 'Grote Francofonie'.

Het wordt tijd dat de Nederlandstaligen zich eindelijk eens gaan gedragen als wat ze zijn, met name de meerderheid qua populatie en zeker qua economisch potentieel.
100% mee eens; maar waarom gebeurt dat niet???

Of waarom mag dat niet gebeuren???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 7 juli 2017 om 16:29.
Oud 7 juli 2017, 16:29   #133
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schriftvervalser...............
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 16:34   #134
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfverheerlijking als argumentatie kan men enkel ophouden als men bij iedere logische kritiek daarop een calimerohouding van 'ze houden niet van mij' of 'ze haten mij' inroept en daar is de francofonie toch inderdaad groot in...
De zaken niet omdraaien, hé... JIJ beweert dat de francophonie zo arrogant is als het maar kan, en zichzelf steeds verheerlijkt. Jij doet dat, terwijl je hen verwijt Calimero te spelen. Die twee begrippen zijn en blijven tegenstrijdig. Je gaat moeten kiezen.

Citaat:
Goed zo Bad Attila, je struikelt terecht over het woordje 'laatste', maar niets meer of niets minder dan een 'kolonie' om leeggehaald te worden is het inderdaad voor onze franstalige opgefokte hogere klasse..., met Parijs achter de schermen als drukkingsmiddel en om de europese instellingen gunstig te stemmen en niet zo nauw te kijken wat de antidemocratische, antihumanistische francofone inhaligheid betreft...
We zijn het er dus over eens dat beweren dat Vlaanderen de laatste Europese kolonie is, complete bullshit is?

En ik merk dat je ineens het woord 'kolonie' tussen tekens plaatst.

Goed, we gaan vooruit!

[quote]En dat Vlaanderen er niet in puin bijligt en het economisch kloppend hart is van la Belgique (iets dat de franstaligen Vlaanderen nooit zal vergeven gezien hun voortdurende haatcampagnes tegen Vlaanderen) heeft Vlaanderen te danken aan zichzelf en niet aan la Belgique...[\quote]

Bizar, je zegt dat Vlaanderen een puinhoop is door de Franstaligen, en nu ineens is het geen puinhoop meer... wat is het nu?

Citaat:
Maar daarbij heeft Vlaanderen ook overduidelijk aangetoond dat het beter op eigen benen kan staan en dat het alles behalve de stoute stiefmoeder, la Belgique, nodig heeft om zijn winsten en zijn welzijn af te romen en af te kalven voor een pampereconomie in het zuiden van het land...
Helemaal akkoord! Ik heb horen zeggen dat de Vlaamse Texas het ook beu was!

Citaat:
Vlaanderen heeft bovendien duidelijk aangetoond dat het de franstalige taal en kultuur kan missen als kiespijn, want deze slaat alleen maar etterende en stinkende wonden in ons Vlaanderenland... zoals ze bovendien in bijna alle kolonies die ze uitgebuit achter zich heeft gelaten heeft gedaan...
Tiens, ik dacht dat je aanvaard had dat Vlaanderen geen kolonie is, maar een 'kolonie'. Waarom vergelijk je appelen en peren dan?
En over welke wonden spreek je? De taalgenocide in Vlaanderen misschien?

Citaat:
Grootheidswaanzin brengt geen brood op de plank; grootheidswaanzin brengt enkel nep voor...
En er zijn er die daar rijk van zullen worden, zelfs stinkend rijk, maar dan is het enkel doordat anderen verarmen...
Kuch, bij nader inzien, is Vlaanderen stinkend rijk, en Wallonië de arme gast...
Oud 7 juli 2017, 16:34   #135
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht

Dat doen ze nu toch..... Het zijn nog altijd Eburonen, Nerviërs, Aduatiekers en Menapiërs die nog altijd tegen elkaar vechten i.p.v. samen sterk te zijn........en ik vrees als ik dit forum lees dat dit de eerstvolgende eeuwen nog niet gaat veranderen. Dat de Francofonen dat intelligent uitspelen is de normaalste zaak van de wereld.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 16:34   #136
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
100% mee eens; maar waarom gebeurt dat niet???

Of waarom mag dat niet gebeuren???
Oei nu zijn we ineens geen kolonie meer volgens u?

Waarom gebeurt dat niet: Ik denk dat het antwoord op die vraag vrij simpel is.

Al bij al heeft de Vlaming het - zeker in vergelijking met tal van andere landen - gewoon enorm goed. Mensen die het erg goed hebben zijn niet snel geneigd om grote institutionele veranderingen te wensen. Zekerheid wordt verkozen boven het onzekere. De portefeuille is belangrijker dan de taalstrijd.

Dat mag ons natuurlijk niet weerhouden om onze mede-Vlamingen van het tegendeel te proberen overtuigen.

Waarom mag dat niet gebeuren?: Ik geloof niet in zulke complotten. Er is niets dat de Vlaming weerhoudt om massaal op Vlaams-nationalistische partijen te stemmen. De Vlaming wil dat (momenteel) gewoon niet.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 16:41   #137
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mensen moeten dringend onschadelijk gemaakt worden!
In een cordon gestoken ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 16:55   #138
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hm, ik dacht dat je op pensioen was?

Aan dit tempo ga je dus in jouw leven geen onafhankelijk Vlaanderen meer zien.
Ik ben wel van plan om 115 jaar oud te worden. Vanzelfsprekend met de nodige wisselstukken.
En tot de laatste dat zullen ze mijn pensioen storten. En op tijd, iedere maand.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2017, 17:07   #139
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij een splitsing ven Belgie zal Brussel een aparte 'staat' worden. Dat heeft niks met een 'Brussels volk' te maken.
We zullen zien.

Het zou het gedeelte Belgische schuld dat Vlaanderen meepakt van 50% naar 33% brengen. Veel Vlamingen zullen zeggen, graag.

Maar, we zullen zien.
Oud 7 juli 2017, 17:09   #140
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben wel van plan om 115 jaar oud te worden. Vanzelfsprekend met de nodige wisselstukken.
En tot de laatste dat zullen ze mijn pensioen storten. En op tijd, iedere maand.
Dat van die wisselstukken dat geloof ik wel, maar dat er dan nog een ambtenarenpensioen zoals vandaag zal gestort worden is pure SF.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be