Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2017, 09:54   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vandaar dat je zo graag een stukje terug kruipt, toch?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 10:08   #62
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Je moet gewoon begrijpen dat er ook vrouwen zijn die niet de ambitie hebben om 3 jobs te doen ipv 2.
Bovendien, als mijn man niet graag heeft dat ik werk en hij voorziet in m'n behoeftes, dan heb ik al helemaal geen zin om in een muf kantoortje te zitten (laat staan te kuisen of iets dergelijks). Het belangrijkste aspect is moeder zijn, de rest is bijzaak in de islam. Kinderen hebben daarin ook geen zelfbeschikkingsrecht en moeten naar hun ouders luisteren. Ambitie is goed binnen de grenzen van de islam en er dienen op dat vlak prioriteiten te worden gelegd. Ik ben niet zeker hoeveel meer hooggeschoolde dan lager geschoolde moslima's aan hun kinderen meegeven: meer recepten, een verbetering van de was en plas, meer kennis en verfijning van de islam hopelijk,... Wat geven hooggeschoolde moeders zoveel meer mee aan hun kinderen? Meer speelgoed van Disney? Meer snobisme?
Wat indien er iets zou gebeuren met je man? Ziekte, handicap, overlijden? OF: moest man je verlaten? Dan sta je daar hé, als 'hoogopgeleide' vrouw.
OCMW dan maar? Het is nog de vraag of dat wel mag van Allah....
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 10:26   #63
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaar dat je zo graag een stukje terug kruipt, toch?
Terug naar de ku(s)t. Als je dat nummer kent.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 10:30   #64
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Natuurlijk wel.

https://www.google.com/search?q=yout...ive&gws_rd=ssl
Oud 28 juli 2017, 11:07   #65
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertel liever wat jij allemaal met 'je jongen' uitspookt.
Jongen en meisje: De kansen geven die ze verdienen zonder discriminatie omwille van wat dan ook.
Oud 28 juli 2017, 11:08   #66
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Een Britse lerares heeft seks met jongen van haar klas
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf201707...=krantenkoppen

Het zou in deze normeloze samenleving ooit wel uw zoon kunnen overkomen... maar slaap lekker verder.

Ik moet dat allemaal inderdaad niet
Normloos: Ze krijgen in ieder geval geen zwaard om koppen af te hakken.
Oud 28 juli 2017, 11:09   #67
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Nu ja, een moslimjongen speelt niet zomaar even 5 glazen wijn naar binnen. Moest het hem toch overkomen... zolang hij maar trouwt met een leuk moslimmeisje ooit achteraf, zal ik ook content zijn.
Weer discriminerend gepraat.
Oud 28 juli 2017, 11:20   #68
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Jongen en meisje: De kansen geven die ze verdienen zonder discriminatie omwille van wat dan ook.
Zo hoort het idd.
Oud 28 juli 2017, 11:21   #69
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Oud 28 juli 2017, 11:30   #70
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet gewoon begrijpen dat er ook vrouwen zijn die niet de ambitie hebben om 3 jobs te doen ipv 2.
Bovendien, als mijn man niet graag heeft dat ik werk en hij voorziet in m'n behoeftes, dan heb ik al helemaal geen zin om in een muf kantoortje te zitten (laat staan te kuisen of iets dergelijks). Het belangrijkste aspect is moeder zijn, de rest is bijzaak in de islam. Kinderen hebben daarin ook geen zelfbeschikkingsrecht en moeten naar hun ouders luisteren. Ambitie is goed binnen de grenzen van de islam en er dienen op dat vlak prioriteiten te worden gelegd. Ik ben niet zeker hoeveel meer hooggeschoolde dan lager geschoolde moslima's aan hun kinderen meegeven: meer recepten, een verbetering van de was en plas, meer kennis en verfijning van de islam hopelijk,... Wat geven hooggeschoolde moeders zoveel meer mee aan hun kinderen? Meer speelgoed van Disney? Meer snobisme?
De meisjes wel ja! Die moeten gehoorzamen of er zwaait wat.
De jongens wordt van kleinsaf geleerd dat een vrouw (ook dus de moeder) minderwaardig is. Ik spreek uit ervaring trouwens: ik werk sinds 1995 met kinderen en het valt op dat jongetjes van pakweg 3-4 jaar geleerd wordt om niet te gehoorzamen aan vrouwen. Op mijn werk is er zelfs ééntje die mij weigert aan te kijken. Ook bij mijn vrouwelijke collega's draait dat kereltje z'n hoofdje weg en weigert elk oogcontact. Is nochtans een heel lief kind!
Oud 28 juli 2017, 14:48   #71
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als die jongen enigszins normaal is, dan liet die de kans echt niet voorbij gaan, en dat zonder trauma of andere geestelijk letsel.

@ Guinevere, als echte moslima zou u moeten weten dat die lerares, indien ze geen moslima is, gerust besprongen mag worden door uw zoon, want ze is gewoon krijgsbuit. Lees hoofdstukje 8 van uw handleiding nog maar eens.
Dat beweer jij. Een moslimjongen zou aan zoiets wel een geestelijk letsel overhouden (voor zover hij het zich nog voor de geest kan halen).

Laatst gewijzigd door Guinevere : 28 juli 2017 om 14:48.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 14:53   #72
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Dat beweer jij. Een moslimjongen zou aan zoiets wel een geestelijk letsel overhouden (voor zover hij het zich nog voor de geest kan halen).
Dus het geestelijk letsel is bij de verkrachter, de jongen...
Oud 28 juli 2017, 14:56   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vandaar dat die moslimjongens alles pakken wat maar kan, tot ze moeten trouwen, liefst met een nicht die zo aan verblijfsdocumenten sukkelt...kom zeg, beetje eerlijkheid moet zelfs bij uw mening nog haalbaar zijn.Ik wacht trouwens nog op antwoord...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 14:56   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. het ging over kinderen die trouwen, die hebben dus wel zelfbeschikkingsrecht. Dit houdt in dat uw kinderen zelf beslissen of ze trouwen, met wie ze hun bed en leven delen, en boven dat wettelijk recht staat uw religie dus niet. Dat u eist, uw kinderen verstoot wanneer ze niet beantwoorden aan uw islamitische norm zegt alles over dwang die ouders hun kinderen opleggen.
2. u weet heel goed dat u toestemming nodig hebt van uw man om te mogen werken, dit verkopen als " rekening houden met zijn wensen" is liegen, beetje zielig denkt u niet?
3. Hoger opgeleiden vinden meestal een job, wat niet betekent dat je geen inspanning moet leveren, heeft u net lang genoeg gewerkt om een uitkering op te strijken? Betalen wij voor uw onwil om te werken? Daar hebben we wel degelijk iets over te zeggen ongeacht de motivatie van uw " keuze".
4. je kijk geef je niet genetisch mee( bent u echt hoger opgeleid? ) maar via opvoeding.
5. u ontwijkt de vraag, heeft u een uitkering of niet? Dat is namelijk in strijd met uw religie, vreemd genoeg maken moslims tegen alles, maar hier nooit bezwaar tegen. Religie zoals het uitkomt dan?
Hier op dus...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 15:02   #75
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dus jij vind je "relatie" met een imaginair vriendje belangrijker dan je eigen vlees en bloed?

Doet me denken op een horror-film waarbij een kind zijn familie uitmoordde omdat zijn imaginair vriendje hem dit ingefluisterd had.
Ik hou bv. zielsveel van mijn dochter mashAllah en bid elke dag voor haar... maar hou bovenal van God inderdaad en zij is ook van God.

Om terug te komen op mijn zogenaamde zoon ( die ook van God zou zijn): als mijn kind zich als een ongelovige begint te gedragen, ga ik hem proberen terug op het rechte spoor te krijgen. Lukt mij dat niet en hij wordt of blijft ongelovig, dan moet ik hem laten gaan.
Zie het verhaal van profeet Noach in de Koran. Die moest zijn zoon en vrouw laten gaan, God zei tegen hem: 'laat dat gesmeek om hem, hij hoort niet tot uw familie'. De Koranverhalen zijn bedoeld voor moslims om lessen uit te trekken.

En dan heb je de visie van mijn man nog niet gehoord. Die zou dat ongeloof er nog willen uitkloppen, enz

Er zou bij ons geen draagvlak zijn voor het ongeloof van onze zoon.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 28 juli 2017 om 15:06.
Oud 28 juli 2017, 15:07   #76
Tavek
Banneling

Standaard

En daarom ben je getrouwd met een gewelddadige grotmens.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2017, 15:12   #77
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat indien er iets zou gebeuren met je man? Ziekte, handicap, overlijden? OF: moest man je verlaten? Dan sta je daar hé, als 'hoogopgeleide' vrouw.
Dan heb ik toch nog God? Hij zal in de 1ste plaats wel iets voorzien. Ik heb ook nog een vader, moeder, 2 broers, een dochter,... het komt er dan ook op aan om bij de juiste persoon aan te kloppen. En hier heb je inderdaad sociale vangnetten ook nog.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 28 juli 2017 om 15:15.
Oud 28 juli 2017, 15:17   #78
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
De meisjes wel ja! Die moeten gehoorzamen of er zwaait wat.
De jongens wordt van kleinsaf geleerd dat een vrouw (ook dus de moeder) minderwaardig is. Ik spreek uit ervaring trouwens: ik werk sinds 1995 met kinderen en het valt op dat jongetjes van pakweg 3-4 jaar geleerd wordt om niet te gehoorzamen aan vrouwen. Op mijn werk is er zelfs ééntje die mij weigert aan te kijken. Ook bij mijn vrouwelijke collega's draait dat kereltje z'n hoofdje weg en weigert elk oogcontact. Is nochtans een heel lief kind!
Waarom moeten mannen gehoorzamen aan vrouwen? Laat staan er geheel vrijuit mee omgaan?
Oud 28 juli 2017, 15:18   #79
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En daarom ben je getrouwd met een gewelddadige grotmens.
Als jouw zoon thuiskomt met een transgender, dan zullen we wel zien of jij een gat in de lucht springt..
Oud 28 juli 2017, 15:23   #80
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan heb je de visie van mijn man nog niet gehoord. Die zou dat ongeloof er nog willen uitkloppen, enz

Er zou bij ons geen draagvlak zijn voor het ongeloof van onze zoon.
Is dat er uitkloppen iets waar God met welbehagen op kijkt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be