![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De feiten zijn er en die blijven zichtbaar voor iedereen. Ze ontkennen is een leugen. De schepping is een verhaal waarin de "zonde des vleesch" een primordiale rol speelt. Ook doodslag en ook het doden van de vijand zijn kinderen wordt in dat verhaal aan mekaar gezwansd. Zelfs Mozes sloeg met zijn stok op een rots en er kwam water uit. Die vent was al zo oud dat hij sukkelde met een fameus prostaat. Feitelijk is de schepping een verhaal van eten en gegeten worden. De sterkste heeft en krijgt alle rechten om te doden. We zitten bijna aan het eindpunt want de slimste apensoort is bezig met zijn eigen leefwereld en niet alleen eigen soort maar alle andere soorten kapot te maken. En ook hier geeft die God of Allah dus afwezig. Ofwel begint die zogezegde slimme apensoort regels te maken en af te dwingen die de Goddelijke macht van enkelingen inperken ofwel zal het dus nog vlugger gedaan zijn met die apensoort. Al de rest is inzet om eigen zakken te vullen. Met of zonder medewerking van de kerk of Godsdienst. Godsdienst en huizen van God of Allah hebben nog nooit de levende diersoorten; de homo erectus inbegrepen; een stap vooruit geholpen. Alleen maar meer lijden veroorzaakt. Dat zijn de feiten. De bijbel of de koran zijn dus leugenboeken ofwel zijn alle anekdotes neergeschreven in onze geschiedenisboeken leugens. Want het bloed druipt uit al die boeken. De ene soort vermeldt die bloederige verhalen en de andere soort probeert ze te vergoelijken met God en Allah als rechtvaardiging. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De consequentie van die vrijheid is natuurlijk dat de mens zelf verantwoordelijk is voor de keuzes die hij maakt. Om één en ander toch in goede banen te leiden heeft Hij ons Christus gestuurd, die de mensheid een handleiding schonk om de juiste keuzes te maken. En opnieuw is de mens vrij die handleiding te volgen of niet. Enfin, om kort te gaan: verwachten dat God ingrijpt is eigenlijk absurd. Dan ontneemt Hij ons de facto onze vrijheid. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan er trouwens geen liefde zijn tussen een slaaf en zijn/haar Heer? (Sommige) christenen vinden zich ook slaaf van God of Christus. Eenmaal de mens kiest om God (te aanbidden) wordt die weldegelijk slaaf en is hij/zij niet meer vrij. God bepaalt dan het leven van die mens o.a. dmv de handleiding. Je bent bv. niet soms wel, soms geen moslim... je kan natuurlijk nog wel zondigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"God" is een uitvinding van bepaalde mensen die dat begrip/uitvinding gebruiken om macht te krijgen over zijn medemens! Al sinds het begin der tijden! In naam van dat begrip zijn er al ontelbare slachtoffers gevallen, dat wel... "God" heeft nooit bestaan en zal nooit bestaan! Mocht dat toch het geval zijn dan is hij de grootste smeerlap die het universum heeft gekend! "God" geeft ons de vrijheid... Juist. Laatst gewijzigd door andev : 29 juli 2017 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien: de relatie met God vergt offers die men uit liefde en geloof brengt, niet omdat er sprake is van een heer/slaaf-verhouding. Althans in het katholicisme. In de islam is de liefde inderdaad ver te zoeken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
God is ook uw Heer. Citaat:
Als men elke handeling (voor de godsdienst) enkel en alleen uit geloof of liefde moet doen, dan zullen er zaken niet worden gedaan. Sommige offers zijn ook groot, waarvoor de nodige dosis Godsvrees nodig is om ze te kunnen doen. Laatst gewijzigd door Guinevere : 29 juli 2017 om 20:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() iedereen die gelovig is, heeft teveel vijzen die los zitten. Ik stel voor dat al hun eigendom geconfisqueerd wordt en dat ze in een gesloten opvangcentrum gestoken worden. Dit om henzelf en de mensheid te beschermen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 29 juli 2017 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mijn uitgangspunt is veel simpeler. Als God of Allah smeerlappen heeft gemaakt die anderen den duivel aandoen en hen daartoe de macht heeft gegeven dan wil ik niet in zijn hemel komen met dat uitschot. Dus kom ik niet in die beloofde hemel dan is het de fout van dat ongedierte. En ik laat God of Allah zijn vrijheid. Hij kan kiezen wie hij zal straffen. Wilt één van beiden blijvend onrechtvaardig doen dan is dat zijn probleem. Trouwens met al dat bidden en kruipen zal er niet veel tijd overblijven om zich bezig te houden met al die maagden. Hij mag ze dus voor mijn part houden. Want ik denk dat ze niet tevreden zullen zijn als ik mij met hen zou bezig houden. Ik denk dat ze zwarten zullen verkiezen en dat ik er toch maar zal bijlopen om de hoop te vergroten. Hoeft voor mij dus niet. Om opnieuw mee te maken zeker wat er op aarde reeds gebeurde. Nee. Bedankt! ![]() Bovendien zullen er tussen die maagden ook wel zitten die non willen worden? Of mogen zij ook daar niet kiezen? Is het weeral van t'zelfde dus? ik zie die hemel meer als een circus vol met gillende maagden en daarachter hollend Quasimodo; de klokkenluider van "Notre Dame" in Parijs. Ergens moet het er toch plezant zijn. Daarvoor moet men dat bidden en kruipen wel over hebben. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 29 juli 2017 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() We zijn het zelden eens, maar hier dus 100%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maakt U zich zorgen over onbewezen zaken? Wat is er ooit bewezen dat er in uw genesis staat? Jullie zijn gedeeltelijk gevaarlijke mensen. Balken tegen de mensen over "de zonde des vleesch"en ondertussen friemelen aan het geslacht van zwakke jongeren. Niks is zo walgelijk. Niet de daad op zich want nog anderen durven dat spelletje spelen; zelfs soms met eigen kinderen. Maar dat huichelen en gelijktijdig andere mensen hun voeten spelen vind ik het ergste. En zwijg maar over uw eerste christenen. De kerk heeft veel erger zaken op zijn geweten. (geweten?) Om opgegeten te worden door een leeuw of tijger is een mogelijke natuurlijke gebeurtenis. Die dieren weten niet beter. Maar mensen levend verbranden kan men ook een natuurlijke gebeurtenis noemen maar niet als er een hoop idioten in naam van God de brandstapel aansteken en er mensen bestaan die gaan kijken naar de gebeurtenis alsof het een toneelvoorstelling was. De geschiedenis heeft ons geleerd dat de kerk meer duivels heeft voortgebracht dan engelbewaarders. Draait verdomd niet rond de pot hier. Uw Genesis is één bewezen leugen. Niks klopt er op deze wereld van hetgeen er in staat. Ik lees liever de sprookjes van Grimm. Trouwens ik ben nog van in den tijd toen alle papier moest gebruikt worden in het kleine kabinet van de burgemeester. Uw genesis heeft er ook aan een haak gehangen en was nogal vlug opgebruikt. Zelfs het perkament was van slechte kwaliteit. Evenzeer zoals de schepping van jullie Goden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Lees hem maar grondig. Misschien geraak ik dan van uw gezaag af. Ik kom hier niet voor mee te doen aan onnozele discussies vent. Ik lees hoe jij er over denkt en jij mag lezen hoe ik er over denk. Met mijn gespannen voet heb je trouwens geen zaken. Denken mag je zoveel je wilt. Maar uw commentaar op hetgeen ik denk zijn uw zaken dus niet. Ben zelfs blij voor jou dat je uw tijd met plezier wilt verneuten aan onnozele zaken. Dat is wat ik denk. Zeg niet dat ja niet naar mijn gedacht informeerde. Oke. Nu nog biechten zeker en alles is aangenamer. Uw plaatske hierboven is voorbehouden. Dat is wat ik denk dus. Maar of uw wens of gedacht verkeerd is? Het is niet aan mij om daar over te oordelen. En.....zeker niet om daarover een polemiek te starten. Ik gun het U hoor. Laatst gewijzigd door werkman : 30 juli 2017 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|