![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Als er iemand een dubbelganger is van AJ dan zijt gij het! 90% van uw posten zijn korte bittere cynische commentaren die nergens toe leiden. Hebt gij hier ooit al op een positieve opbouwende manier een stelling verdedigd met argumentatie en feiten? Nooit! Ik zit hier een paar jaar, en ik heb nog nooit, ik herhaal nog nooit iemand beschuldigd een trol te zijn. Ik doe aan dat kinderachtig laf gedoe niet mee, en ook omdat het mij opvalt dat het net trollen zijn die constant zitten te gillen dat de anderen trollen zijn. Laatst gewijzigd door geertvdb : 30 augustus 2017 om 17:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
militairen. Onder hen Joris Van Severen en zijn luitenant. Een interessante studie over zijn loopbaan staat op het internet. Hieruit blijkt dat Van Severen helemaal niet de nazi was waarvoor de belgicisten hem verslijten. Nog iets : in de kiosk van Abbéville waren 77 personen opgesloten. Dat er "maar" 21 slachtoffers vielen is te danken aan een Franse luitenant die de slachtpartij kon stoppen. De militair die verantwoordelijk was, een zekere Caron kon rekenen op de dankbaarheid van de franse staat, zelfs een straat werd naar hem vernoemd. Hij werd in 1942 door de duitsers, samen met een kompaan, geëxecuteerd. Een terechte straf voor deze moordenaars. De vuile rol van G. Van Der Meersch mag ook onderlijnd worden. Deze kerel is, samen met andere belgische bewindvoerders, één van de voornaamste verantwoordelijken voor het bloedbad van Abbéville, dat zelfs door de vlaams-nationalisten niet bekend is. Zeer spijtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
|
![]() Citaat:
Van Severen vond dat Hitler "te zachtzinnig" was tegenover de Joden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar OOOOHWEEEEE als de Vlaming tijdens de ronde van Vlaanderen met Vlaamse vlagjes durft te zwaaien, mag niet, kan niet tot moet verboden worden met onmiddellijk verwijzing naar toestanden tijdens WO II afgestraft....en effectief je ziet er veel minder Vlaamse vlagjes dan enkele jaren terug! reactie was: Het verschil met Bij mijn weten hadden die Vlaamse vlaggen bij wielerwedstrijden héél weinig met Vlaamse gevoelens te maken maar des te meer met één persoon die dat sponsorde. Valt de sponsor weg, vallen de vlaggen weg. >>>>>Meer moet ge daarachter niet zoeken. En sponsor geeft geld uit aan zaken die ze uit delen. Ze delen dat uit om hun bedrijf in en goed daglicht te plaatsen, sympathie op te wekken zodat hun merk, bedrijf in het geheugen zou blijven plakken van hen die het gesponsord snoepje, fluitje, kaartspel, bloem en in dit geval tijdens de RONDE Van Vlaanderen en vlagje met de Vlaamse leeuw kreeg! Maar zoals in Gent steeds minder de Vlaamse leeuw zichbaar is en vervangen met en leeuw op groen achtergrond wat de identiteit van de Gentenaar moet weg moffelen….. zijn er de ander toestand. Als echter Politiekers om hun eigen of partij publiciteit in het TV nieuws komen verklaren dat het sponsoren van Vlaamse Leeuw vlagjes tijdens de ronde van Vlaanderen slecht signaal is naar het buitenland toe enz.. als buitensporig gedrag bestempelen word en meteen verwijzen word naar de gedrochten die bewust mee heulden met de Nazi’ s is de rede om te sponsoren onmiddellijk weg. En bedrijf sponsend, geeft geld uit om positieve reclame te verkrijgen om sympathie te krijgen niet om gelinkt te worden aan WO II en de gedrochten die bewust het nazi regime steunden! Laat mij duidelijk zijn, de gedrochten die bewust het nazi regime steunden zaten er compleet naast, de uitvluchten die aan gehaald werden was om te verbergen dat ze machtswellusteling wilden persoonlijke wint halen aan de situatie al was dat ten koste van mensen levens! PUNT UIT. 4 JAAAAAAR heeft het in totaliteit geduurd en zie, zelfs hier, word nog steeds verbeten met bloempoten van links naar rechts geworpen, verzuurde loopgracht gevechten gevoerd met woordgevechten. Terwijl Duitsland, Japan, Vietnam enz. lessen getrokken hebben uit het verleden en zonder bloempoten werpen hun maatschappij opbouwen met respect voor eigen volk. Hier worden die 4 JAAAAAAR en de gedrochten die bewust het nazi regime steunden te pas en te onpas tevoorschijn getoverd om om DE % MEERDERHEID van dit land De mensen die leven op Vlaamse bodem steeds weer de mond te snoeren, zodat wij ons zelf overladen met schuld gevoelens Ons persoonlijk induiken, afzonderen en zeker niet een samenhorigheid gevoel als een volk met respect voor ons zelf zouden voelen! en OPKOMEN!!!!!! Waar vooral Franstaligen maar ook zo gezegde Vlaamse politieke partijen zich van bedienen om ons te manipuleren. Hopen dat wij onderling elkaar bloempoten naar het hooft blijven werpen, zodat zij lekker verder kunnen sjoemelen en ons misbruiken. >>>>>Ik herhaal met u er op te wijzen dat een Belgische staat naar Zwitsers voorbeeld tevens het einde van Vlaanderen betekent. Mijn Antwoord: In Zwitserland zijn er drie deelstaten Duits, Frans, Italiaans. Waarom zou indien hier het Zwitserse systeem toegepast zou worden dit dan het einde van Vlaanderen beteken is mij en raadsel? Wel zou het respectloos schelden en parasiteren tussen de zelf beslissende deelstaten verdwijnen. Zou eindelijk aan vooruitgang gewerkt kunnen worden.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Banneling
|
![]() Waar halen ze die "onderdrukte" vlamingen toch vandaan...
Ik ken ze niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanonder de sloef van hun vrouw (?). Zoals van oudsher.
![]() |
#350 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedoeling is dan ook niet om de affaire van de spooktreinen, en het drama van abbeville te analyseren. Xeno provoceert met een bewering : "vlamingen op beestenwagons naar frankrijk" als legitimatie voor collaboratie met de bezetter. Om wat te stangen dus, niets plezanter dan wat drogredeneringen op tafel zwieren toch ? Uiteraard ben ik altijd blij om daar dan in mee te stappen ![]() Verder moet je daar niets achter zoeken. Wat in Abbeville gebeurde was een drama, en een misdaad. Wat je schrijft over Ganshof van der Meersch volg ik niet, het klopt dat men in vlaams nationalistische hoek zijn rol onvoldoende kent. Hoevelen weten dat het door zijn persoonlijke tussenkomst is dat het plan om verzetslieden te laten deelnemen aan de krijgsraden door de minister van justitie terug is ingetrokken ? Ganshof van der Meersch was een eminente jurist, en weigerde de rechtstaat op dergelijke manier te laten ontsporen. Om dat op het tijdstip dat de publieke opinie schreeuwde om vervolging er door te drukken was moed nodig, dat was alles behalve evident. Toch heeft hij het gedaan. Luc Huysse en Bruno De Wever o.a. hebben dat in detail beschreven. Een beknopte beschrijving van zijn rol tijdens en direct na de oorlog kun je hier vinden : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat betekent dat een Zwitsers kanton gemiddeld 280.000 inwoners telt. Op het Vlaamse gewest toegepast betekent dit 23 kantons waar de grootste beslissingsmacht ligt. Vlaanderen als gewest komt in staatsindeling naar Zwitserse voorbeeld te vervallen. Indien men in België het Zwitsers model zou toepassen zou idd. het respectloos schelden en parasiteren tussen de zelf beslissende deelstaten (kantons) verdwijnen. Zou eindelijk aan vooruitgang gewerkt kunnen worden. De staatsindeling van Zwitserland als goed voorbeeld vergelijken met hetgeen de huidige flamingante leiders voor ogen hebben is volksbedrog. Laatst gewijzigd door pajoske : 31 augustus 2017 om 08:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, er wordt door een zekere Vlaams-nationalistische –en al te dikwijls misleidende- geschiedschrijving de indruk gewekt dat door de Belgische overheid alleen Vlamingen werden afgevoerd. Alsof de Belgische staat het voornamelijk gemunt had op Vlaams-nationalisten. Niets is minder waar. Zoals u terecht aanhaalt, was er tevens een zekere Léon Degrelle bij de mensen die aangehouden werden. Het is juist, er waren weliswaar Vlaams-nationalisten bij de weggevoerden, maar ook communisten, enz. Dat Joris Van Severen bij de weggevoerden behoorde, berust op een spijtig misverstand. Op de steekkaarten van de Belgische staatsveiligheid stond Van Severen nog altijd geboekt als ‘staatsondermijnend’. Hetgeen natuurlijk een grove nalatigheid was vanwege de staatsveiligheid. Immers Van Severen had toen al zijn ‘Nieuwe Marsrichting’ afgekondigd en had van dit ogenblik af gekozen voor België. De staatsveiligheid echter had de fiche over Van Severen niet bijgewerkt. Ook Staf de Clercq werd even aangehouden maar na tussenkomst van hogerhand weer op vrije voeten gesteld. De Belgische Staatsveiligheid zat natuurlijk niet altijd mis. Cfr. de aanhouding van Léon Degrelle. Ook de aanhouding van Borms -bijvoorbeeld- bleek achteraf gerechtvaardigd en de juiste maatregel. Immers August Borms ontpopte zich tijdens de oorlog als verknocht collaborateur van de nazi’s. Tevens bleek de initiële aanhouding van Staf de Clercq door de staatveiligheid achteraf wel degelijk een correcte beslissing. Want reeds enkele dagen na de Duitse inval bood ‘den Leider van het VNV’ (in het geheim) zijn diensten en deze van zijn beweging aan aan de Duitse bezetter… En foetsi was de plechtige eed van de VNV-mandatarissen bij de inval van de Duitsers in 1940. VNV-belofte die luidde: ‘Géén tweede Activisme!!!’ . Jaa watte, we zullen het geweten hebben. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 augustus 2017 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De correcte vorm is "collaboratie met de bevrijder." De Vlaming had toen, net zoals nu, niets te verwachten van de Belgische dwingeland. Plus, de Vlaming had toen en nu geen morele verantwoording af te leggen aan Belgie.
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of hij van de trein weggehaald werd, weet ik niet (maar ik wil het wel eens nakijken). Maar wat wél een feit is, is dat hij ferm afgezien heeft tijdens deze 'trip'. Meer dan de doorsnee-weggevoerde. Al dan niet op de trein.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 augustus 2017 om 14:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Banneling
|
![]() niet op de trein ... wel van de bus gehaald en zo het bloedbad in Abbeville ontlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het klopt inderdaad dat in Zwitserland alles draait van uit de kantons. Toch is door de taal ook een soort gemeenschappelijk gevoel / reageren, verwerken en afhandelen van problemen in de gelijke taal kantons. Van Uit dat feit stel ik dat het Vlaamse gevoel of eigenheid niet zal verdwijnen indien men hier het Zwitserse kies / politiek systeem zou toepassen. Het Vlaamse gevoel en eigenheid zou er gewoon zijn en geen rede tot strijd, zelfs niet tussen West Vlaming en Limburgers, Bruggelingen tegen Zeebrugse bevolking enz. !!!! Het kanton systeem in Zwitserland is er inderdaad al van in de middeleeuwen maar was zeker niet humaan voor de bevolking. Omdat in de kantons tot begin 1900 de lijfeigene toestanden werden toegepast, voor het meest onnozele kon men de doodstraf krijgen van de plaatselijke “HEER” waar je eigendom/bezit van was. Een door verbanning naar "het vreemdelingen legioen >> de Pauselijke Zwitserse wacht" kon soms de strop omzeild worden. Daarom werd begin 1900 de directe democratie ingevoerd, >>>waardoor de bevolking hun eigen belangen via keuze met de persoonlijke stem van op de werkvloer van de maatschappij kon afdwingen. Waar de bereikte keuze van de behaalde meerderheid MOET uitgevoerd worden! Wat dus betekend wel nog het kanton die zelf kan beslissen maar dan niet meer een “partij of heerser/HEER” maar het volk die zelf de keuze maakt wat dient te gebeuren. Niets let ons om het identieke Zwitserse systeem over te nemen: Om niemand te schofferen, haha klein beginnen >> kanton oudenaarde >> kanton Brugge >> kanton Gent >> kanton Eeklo >> kanton Antwerpen >> kanton Mechelen >> kanton Genk >> enz…. Niets let ons om …. Maar waarom geen variant op het Zwitserse systeem zelf beslissend DEELSTAAT Vlaanderen met directe democratie, voor alles referendum kiezen met persoonlijke stem van de mensen die leven in die deelstaat!!! Waarom zou dit onmogelijk zijn? Gelet op wat nu hier al bestaat hier bij ons. Over gans de wereld is het duidelijk dat het middeleeuwse particratie systeem niet meer deugd. 1 X kiezen en dan een partij of sjoemelen/ konkelfoezen onder partijen om hun partij of ivoren torens te bevoordelen of EEN persoon almacht geven wat overal leid tot macht misbruik/ maffia praktijk met zwijgplicht en graalkuituren. Partijen maken nu ook al overeenkomsten voor er gekozen kan worden!!!!! Steeds meer stelen de verliezende partij dat er gesjoemeld werd met de verkiezing, waardoor de bevolking tegen elkaar opgezet word….Of stellen wij willen NIET/NOOIT SAMEN WERKEN maar eisen wel en plaats op in de regering????? Democratie??? Wat heeft de bevolking aan zulke toestanden. En dat hebben de Zwitsers voor eens en altijd na de eeuwen van lijfeigenschap onderdrukking willen vermeiden met de Directe democratie >> Waar iedere persoon zijn mening kan overbrengen via referendum kiezen! Daarom verwijs ik steeds naar het degelijk economisch en politiek werkend Zwitserse systeem! Maar hoe het daadwerkelijk bij ons uitgebouwd word dat zou afhankelijk moeten zijn van >>> en via een op directe democratie keuze van het volk bereikt moeten worden. Keuze van het volk en dat is alleen de toekomst voor en eerlijk democratie. Zeker in deze tijd waar steeds meer extreme partijen en personen hun waarheid preken om HUN almacht.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
|
![]() Citaat:
![]() Toch spijtig dat die nazi's na 5 jaar terug vertrokken zijn! |
|
![]() |
![]() |