Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Werken tot uw 70 met deeltijds pensioen
ja, we hebben geen andere keuze onze bazen verdienen te weinig. 7 14,89%
Nee tot max 60 of 40 jaar gewerkt. 14 29,79%
Nee het moet blijven zoals het was daarbij zijn de pensioenen te laag. 12 25,53%
Anders, omschrijf AUB? 14 29,79%
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2011, 15:19   #261
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ga hier hoger nog eens opnieuw lezen, dan zie je dat je mis bent.
Euh, nee ik ben niet mis, en daarvoor moet ik zelfs niet eens die post opnieuw gaan lezen. De pointe van mijn post is dan ook lichtelijk anders dan waar jou op aanstuurt .

Citaat:
Iedereen heeft recht op aftrek van het bedrag van de onkosten van zijn belastbaar inkomen voor zover hij die kosten maakte voor het verwerven of behouden van zijn inkomen.
Hij trekt dat niet terug van de belastingen, hij brengt dat in mindering van het belastbaar inkomen. Een belangrijke nuance.
Zover was ik ook wel al; en daar verwees mijn post ook helemaal niet naar.

En om hier op in te pikken: met een gratis trein-abonnement + fietsvergoeding, heeft hij geen dus de facto geen kosten gemaakt voor zijn vervoer van/naar het werk (tenzij je een afschrijving van een fiets + onderhoud van die fiets a rato van het werkelijk gebruik voor woon-werk verkeer wil in rekening brengen). Indien wel, dan hoor ik graag dewelke .

Citaat:
Dat hij gratis mag pendelen+fietsvergoeding lijkt me logisch als je met de fiets naar het station rijdt. Maarde inkomsten die hij daarvan heeft worden wél belast omdat hij een aftrek van woon-werkverkeer doet.
En daar zit het inefficënte. Hij maakt de facto geen kosten, dus moet die kosten ook niet kunnen inbrengen. Doet hij dat wel, dan gaat een overheid twee keer (ok, minder aangezien er een belasting op zit maar soit) betalen voor éénzelfde iets. Dat is geen verwijt aan zijn adres, dat is gewoon een vaststelling van slecht beheer bij de overheid. Als ik als manager twee keer zou gaan betalen voor de diensten waar ik gebruik van maak, ik zou waarschijnlijk geen maand extra aangeworven blijven.

Citaat:
Hoe ver woon jij van je werk? Als je 1 km van je werk woont doe je ook een forfaitaire aftrek (rond 2500 euro?) voor o.a. je onkosten van vervoer. Zonder dat je enig bewijsstuk moet voorleggen.
Op dit eigenste moment woon ik zowat 1000km van mijn werkplaats, als het je een plezier doet dat te weten .
De rest laat ik aan de accountants over.

Citaat:
PS zou jij 100 km van huis gaan werken als je op die hoge verplaatsingsonkosten ook nog inkomstenbelasting moest betalen? Ik denk het niet.
Dat is de clue helemaal niet. Posts beter lezen vooraleer je gaan reageren dus .
Ik zit niet te reageren op het feit dat hij dat doet, ik reageer op het feit dat dat uberhaupt mogelijk is. Als je gratis spoort van/naar je werk, dan stel ik me zeer de vraag welke kosten je dan nog maakt die je zou moeten kunnen inbrengen.

Laatst gewijzigd door Sfax : 18 mei 2011 om 15:19.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 14:52   #262
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er eigenlijk al van in het begin op voorbereid geweest om tot m'n dood te moeten werken of sowieso te zullen moeten bijklussen tot de dood. Ik vrees dat dit een keuze is die onze samenleving maakte doorheen de jaren.
dale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 15:19   #263
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dale Bekijk bericht
Ik ben er eigenlijk al van in het begin op voorbereid geweest om tot m'n dood te moeten werken of sowieso te zullen moeten bijklussen tot de dood. Ik vrees dat dit een keuze is die onze samenleving maakte doorheen de jaren.
Goed zo, leg er u gewoon bij neer. Voorwaarts slaven! Belgie moet blijven bestaan.
Oud 20 mei 2011, 15:21   #264
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Goed zo, leg er u gewoon bij neer. Voorwaarts slaven! Belgie moet blijven bestaan.
mannen sterven sowieso jong in m'n familie, ik geniet liever van de jaren die me resten dan me zorgen te maken
Oud 20 mei 2011, 15:22   #265
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mannen sterven sowieso jong in m'n familie, ik geniet liever van de jaren die me resten dan me zorgen te maken
Knap, een hele familie van modelbelgen.
Oud 20 mei 2011, 15:25   #266
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterven Belgen jong?

Btw, het is niet omdat ik tegen een betuttelende overheid ben dat ik tegen regionalisering ben hé...

Ik heb ook gewoon niets tegen werken, je hebt een leven lang de tijd om een job te vinden die je graag doet. Ik verdien goed en heb genoeg vrije tijd, ik geniet zoveel mogelijk, pensioen lijkt me niet noodzakelijk.

Laatst gewijzigd door dale : 20 mei 2011 om 15:29.
Oud 20 mei 2011, 16:09   #267
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

gans ons financieel systeem dient veranderd te worden; als je eender welk soort systeem bekijkt waar 5% van de massa 90% van de middelen bezit dan ben je verkeerd bezig.
Wij zijn dus verkeerd bezig, laat ons onze wereld veranderen en aanpassen aan onze noden.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2011, 17:34   #268
dale
Partijlid

dale's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Wij zijn dus verkeerd bezig, laat ons onze wereld veranderen en aanpassen aan onze noden.
Daar komt oorlog van, maar als je het ervoor over hebt, doe maar...
Oud 20 mei 2011, 17:42   #269
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
gans ons financieel systeem dient veranderd te worden; als je eender welk soort systeem bekijkt waar 5% van de massa 90% van de middelen bezit dan ben je verkeerd bezig.
Ja, laat ons peeschijven invoeren...
Of rantsoenbonnen zoals in Cuba...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 10:29   #270
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar komt oorlog van, maar als je het ervoor over hebt, doe maar...
enkel wanneer zij die momenteel profiteren niet inzien dat onze maatschappij aan het afkalven is en ten allen prijze hun profitariaat willen behouden.
Dan gaan we sowieso ten onder, en heeft de manier waarop niet veel belang.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2011, 10:40   #271
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
enkel wanneer zij die momenteel profiteren niet inzien dat onze maatschappij aan het afkalven is en ten allen prijze hun profitariaat willen behouden.
Dan gaan we sowieso ten onder, en heeft de manier waarop niet veel belang.
Wat hebt U tegen de vakbonden? Mogen die soms niet regelmatig het land platleggen om meer koopkracht?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 04:50   #272
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard Uitkering aanvragen moelijker voor wie zelf ontslag neemt

Citaat:
Wie zelf ontslag neemt, kan vanaf volgend jaar pas een werkloosheidsuitkering aanvragen nadat hij of zij drie maanden elders heeft gewerkt. Die verstrenging moet misbruiken tegengaan.

Wie zelf ontslag neemt of in onderlinge overeenstemming met zijn werkgever opstapt, heeft in ons land doorgaans geen recht op een werkloosheidsuitkering. Om een uitkering aan te vragen, moet wie zelf ontslag heeft genomen minstens drie weken met een ander contract hebben gewerkt. Enkel als dat contract vervolgens afloopt of de werknemer wordt ontslagen, kan de werkloze een werkloosheidsuitkering aanvragen. Bron.

Het wordt dus moeilijker om je ontslag te geven en om te scholen naar een job die je op latere leeftijd kan doen. Maw. de regering legt nog wat hindernissen naar het doel dat ze zelf stelt. Langer werken en een loopbaan die bestaat uit meerdere carrières. Doe een zware job en schakel dan over naar een lichtere op latere leeftijd. Werkbaar werk. Allemaal sowieso al mooi in theorie. Maar dan nog een beetje stokken in de wielen steken. Ik zie het zo voor me. De vriendjes van de zuilen zullen bediend worden, de grote massa gaat aan de ketting. Gore fascistische kutregering.
Pak de mensen aan die misbruik maken van regelingen in plaats van de regelingen af te schaffen voor mensen die er geen misbruik van maken en ze tot slaaf te maken.
Misbruikers gaan zich gewoon wegens ziekte laten ontslaan, die vinden altijd een weg. De brave man en vrouw gaan vast zitten in hun job. Of ze moeten bij Peeters gaan 'netwerken' voor een jobke ergens waarschijnlijk. Pijp Peters voor een betere Pree.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 11:39   #273
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is het . Ga maar eens naar een bejaardentehuis. Als daar 5 op de 100 bewoners mannen zijn is het een uitzondering. Ik denk dat ongeveer de helft van de mannen het loodje legt in de 60.
Iemand zei me ooit...zolang er met de tetten van een vrouw niks misgaat zijn ze vertrokken tot makkelijk hun 90.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2017 om 11:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 11:48   #274
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Och, de systemen die de wereld zouden veranderen, en streefden naar volledige gelijkheid, hebben het allemaal niet lang volgehouden. Ge moet de problemen, en oplossingen, wel ergens anders zoeken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 16:53   #275
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zo is het . Ga maar eens naar een bejaardentehuis. Als daar 5 op de 100 bewoners mannen zijn is het een uitzondering. Ik denk dat ongeveer de helft van de mannen het loodje legt in de 60.
Iemand zei me ooit...zolang er met de tetten van een vrouw niks misgaat zijn ze vertrokken tot makkelijk hun 90.
Wie is het zwakke geslacht?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 19:13   #276
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wie is het zwakke geslacht?
Ik ga enkel naar begrafenissen van 'jonge' mannen. Dat is wat ik meemaak; Ik heb misschien al een tiental vrienden begraven van min 60. Vriendinnen nog geen enkele
Oud 20 september 2017, 21:33   #277
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Werken tot uw 70 met deeltijds pensioen ?

Verkeerde vraag.

Meewerken aan de vernietiging door de onbetaalbaarheid er van te organiseren, van de sociale zekerheid, zie jij dat zitten ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 21:35   #278
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nog niet gestorven van je eerste overdrijvinkje ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 21:46   #279
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Er moet vooral werk gemaakt worden van 'werkbaar werk' voor 55+ Een beetje het Zweeds model achterna.

Ik merk achter de glazen wanden van al die hippe bedrijven weinig 'ouderen'. Die worden er vaak uitgebonjourd. Als je naar de ziektecijfers van onze 60+ werkenden kijkt ! Brengt dus niet veel zoden aan de dijk.

Mensen willen misschien wel verderwerken tot 70, maar dan moet het 'haalbaar' zijn.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2017, 22:22   #280
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog niet gestorven van je eerste overdrijvinkje ?
Zoals meestal ben je heel slecht geïnformeerd of helemaal niet....

Hier wat ik bv vind over rusthuizen waar men al spreekt dat 75 % van de bewoners vrouwen zijn

In het tehuis van mijn moeder zijn 100 kamers. 92 kamers zijn bezet door een vrouw.
Vraag het anders eens aan uw groote leider die weet ook van alles niks

https://www.zorgneticuro.be/sites/de...5%28WEB%29.pdf
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be