Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2017, 11:39   #101
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Bijna niemand hier wil de sociale zekerheid volledig afbreken. Men wil er echt voor zorgen dat mensen die er geen recht op zouden mogen hebben, er ook niet van profiteren.

De analogie werkt dus perfect: geen uitkeringen betalen aan mensen die kunnen werken = geen antibiotica geven aan mensen die niet ziek (genoeg) zijn / de verkeerde ziekte hebben
Goed uitgelegd!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 11:40   #102
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de oorspronkelijke zin klopt de analogie wel degelijk:

"Saying welfare creates poverty is like saying medicine creates disease."

Uitkeringen betalen aan mensen die het niet nodig hebben, creëert armoede zoals medicijnen geven aan iemand die niet ziek is, ziekte kan creëren.
Idd
Oud 10 oktober 2017, 11:41   #103
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwijs naar de eerste uitspraak, de gele (zie vorige post). De tweede uitspraak (de zwarte) is slechts een mogelijke interpretatie, ik geef er een andere.

Overdoseren kan inderdaad resistentie in de hand werken. Dat is een ander voorbeeld van verkeerd gebruik van medicijnen. Ook in dit voorbeeld is een analogie met steuntrekkers snel te maken.
Goede conclusie.
Oud 10 oktober 2017, 11:53   #104
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
i see.....
That is all you got ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 12:01   #105
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
ja hoor maar het is niet aan derden om uit te maken wie ziek is, dat doen dokters, niet de jaloerse werkmens ahum sorry *werkezel*
Hier verspreek je jezelf...
Mensen die werken vergelijken met ezels die hun kop moeten houden zodat mensen die op hun gemak niet willen werken verder rustig de hele sociale maatschappij kunnen ontwrichten...
De sociale zekerheid is er niet om luierikken te pamperen... want die luierikken zijn de meest onsociale wezens die er bestaan...
als je wilt luierikken, wat ieders goed recht is dan doe je dat zonder de andere mensen te vragen om je luie kont te onderhouden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 12:05   #106
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
i see.....
En ik begrijp ook dat je geen zin hebt om de hele tijd zielig te doen, maar liever probeert blij te zijn. Maar er is een verschil tussen blij zijn en mensen "trots" inwrijven dat jij van je uitkering op vakantie kan en dan nog geirriteerd raakt doordat iemand je hulp biedt bij het zoeken naar werk.
Oud 10 oktober 2017, 17:45   #107
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijna niemand hier wil de sociale zekerheid volledig afbreken. Men wil er echt voor zorgen dat mensen die er geen recht op zouden mogen hebben, er ook niet van profiteren.

De analogie werkt dus perfect: geen uitkeringen betalen aan mensen die kunnen werken = geen antibiotica geven aan mensen die niet ziek (genoeg) zijn / de verkeerde ziekte hebben
inderdaad. Mensen zoals bembem horen geen uitkering te trekken. Die moeten ofwel werken, ofwel maar hun plan trekken en creperen in de goot
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 18:19   #108
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Volledig akkoord. Zo werkt het systeem, zo heeft men het ontworpen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 18:22   #109
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik verwijs naar de eerste uitspraak, de gele (zie vorige post). De tweede uitspraak (de zwarte) is slechts een mogelijke interpretatie, ik geef er een andere.

Overdoseren kan inderdaad resistentie in de hand werken. Dat is een ander voorbeeld van verkeerd gebruik van medicijnen. Ook in dit voorbeeld is een analogie met steuntrekkers snel te maken.
En laat ons de gespeelde hypocrisie van bembem maar effe parkeren hee... Elke mens met een minimum aan begrip weet dat we hier niet over resistentie tg antibiotica aan het zeveren zijn maar over sociale parasieten, en de maatschappelijke weerstand die daar tegen bestaat.
Oud 10 oktober 2017, 19:14   #110
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hier verspreek je jezelf...
Mensen die werken vergelijken met ezels die hun kop moeten houden zodat mensen die op hun gemak niet willen werken verder rustig de hele sociale maatschappij kunnen ontwrichten...
De sociale zekerheid is er niet om luierikken te pamperen... want die luierikken zijn de meest onsociale wezens die er bestaan...
als je wilt luierikken, wat ieders goed recht is dan doe je dat zonder de andere mensen te vragen om je luie kont te onderhouden...
wanneer men mij aanvalt zoals TFHM deed door me af te schilderen als een sociale parasiet dan neem ik idd geen blad voor de mond en reageer ik net als hij: bot & onomfloerst, ik zal me laten doen zeker

en euh laat ik je er toch maar even aan herinneren dat de Vdab bekend staat om haar heksenjacht - nee wat zeg ik, klopjacht!- op de werklozen en ze dat in la Wallonie mss niet zo goed weten (en al zeker niet in het afgelegen Durbuy), want alle kritiek op de grote francofonie ten spijt het is in Vlaanderen helemaal niet zo aangenaam als men zonder werk valt, dan ben je ineens een "parasiet", een "profiteur", et j'en passe .... wat peinsde dat ik dat allemaal zo plezant vind, ik zou ook liever in de Walen wonen, veel relaxter al was het maar in mentaliteit, Vlamingen (niet allemaal natuurlijk) het zijn vooral zuurpruimen!!

daarbij ik heb me feitelijk niet te verantwoorden, dat ik uiteindelijk naar de psychiatrie werd doorverwezen door uw geliefkoosde Vdab en hierdoor niet eens bij het Ocmw mocht aankloppen gaat men luchtig aan voorbij want dat was mijn eigen schuld zeker (ik die me tenslotte had omgeschoold door een opleiding met succes af te ronden + diverse stages (onbetaald! jawel)

dat ik mede uit pure frustratie er dan maar voor koos om me af te reageren door er de draak mee te steken omdat de ellende gewoon té werd en ik geen weg meer wist met m'n miserie wordt me zelfs in K&K kwalijk genomen, de boog moet blijkbaar altijd gespannen staan, re-

men maakt me uit voor het vuil vd straat aka parasiet en andere leuke benamingen (dat mag dan ineens wel) maar als ik dan reageer met 'werkezel' in de mond te nemen dan is het kot te klein in Durbuy, ewel ik zou zeggen verhuis naar Vlaanderen, kan je aan den lijve ondervinden wat het is: de n-va dictatuur & de klopjachten vd Vdab!!!!!!!!! (wel makkelijk van in la Wallonie op mij te zitten kappen precies alsof ik zat hier in de Club Med, en dat verwijt mij te parasiteren) ....

anyway ik zen zodanig woest en over m'n toeren dat ik denk ik een tijdje vh forum verdwijn, het zal me goed doen, DUH!

Laatst gewijzigd door bembem : 10 oktober 2017 om 19:33.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 19:18   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zit hier op het esl cafe forum mee te lezen en ik moet zeggen dat er interessante discussies gaande zijn, zo blijken parasiterende steuntrekkers als zogezegde oorzaak van het perpetueren van armoede daar eveneens een hot topic te zijn....

yep, ook daar zijn er die er een sport van maken om 'steuntrekkers' te bashen, men zou haast denken dat ze van dit forum afkomstig zijn j/k ... in ieder geval lijkt het er imo sterk op dat het een westerse genoegdoening is om zij die niet zo meekunnen te bekritiseren... anyway er worden terloops gelukkig wel intelligente dingen gezegd, met name onderstaande analogie vind ik toch wel het vermelden waard en dan vooral wat daar in de laatste quote wordt opgemerkt:

voila sé de nagel op de kop, it could not have been said better, big 2 i second that totally....!!
Het is dus wel zo dat mensen laten afsterven van ziektes, evolutionair degenen met een natuurlijke resistentie laat overleven en uiteindelijk de gehele populatie resistenter maakt.

Je kan het ook zien dat we beter armen laten creperen zodat die armen geen arme kinderen meer maken....

Allez, als ik jouw (foute) analogie verder mag trekken he...
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 19:21   #112
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ha zie daar gaat het dus om, mij vd sz willen gooien onder valse premissen (zij is niet ziek want ik zeg het), dacht ik het niet... en dan zogezegd verschieten van m'n misprijzen ik zal een beteke thank you zeggen zeker aan een n-va troll die mij op straat wilt zetten
Ik ben zeer zeker geen n-va troll, en ik wil dat ook. Elke uitkeringsfraudeur moet eruit.
Net zoals ik me altijd zal uitspreken tegen het volk dat de werkloosheidsvergoeding wil kapot maken door het recht tijdelijk te maken.
De 59 jarige die deze week in de pers kwam met 800 sollicitaties en 800 weigeringen kan niet het doel zijn van de jacht op onterechte hangmat-fraudeurs.
Hangmat-toeristen zoals bimbam of onze kickboxer van aantwaarpe daarentegen moeten eruit.
Oud 10 oktober 2017, 19:24   #113
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ben zeer zeker geen n-va troll, en ik wil dat ook. Elke uitkeringsfraudeur moet eruit.
Net zoals ik me altijd zal uitspreken tegen het volk dat de werkloosheidsvergoeding wil kapot maken door het recht tijdelijk te maken.
De 59 jarige die deze week in de pers kwam met 800 sollicitaties en 800 weigeringen kan niet het doel zijn van de jacht op onterechte hangmat-fraudeurs.
Hangmat-toeristen zoals bimbam of onze kickboxer van aantwaarpe daarentegen moeten eruit.
Die twee ondermijnen de steun voor de sociale zekerheid. Partijen merken dat. In de toekomst ga je meer aanvallen vanuit politieke partijen zien op de sociale zekerheid: de werkloosheidsuitkering beperken in de tijd, het afschaffen van allerhande sociale tarieven, enz....

Als we naar stemrecht zouden gaan, wordt dat alleen maar erger. Armen zijn meer geneigd om thuis te blijven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 19:40   #114
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is dus wel zo dat mensen laten afsterven van ziektes, evolutionair degenen met een natuurlijke resistentie laat overleven en uiteindelijk de gehele populatie resistenter maakt.

Je kan het ook zien dat we beter armen laten creperen zodat die armen geen arme kinderen meer maken....

Allez, als ik jouw (foute) analogie verder mag trekken he...
awel waar wacht je op, sluit alle hospitalen, ben je meteen verlost vd natuurlijke 'zwakkeren'
Oud 10 oktober 2017, 19:50   #115
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die twee ondermijnen de steun voor de sociale zekerheid. Partijen merken dat. In de toekomst ga je meer aanvallen vanuit politieke partijen zien op de sociale zekerheid: de werkloosheidsuitkering beperken in de tijd, het afschaffen van allerhande sociale tarieven, enz....

Als we naar stemrecht zouden gaan, wordt dat alleen maar erger. Armen zijn meer geneigd om thuis te blijven.
dat ze zich dan ook maar rappekes voorbereiden op meer sociale onrust, niet dat 'de partijen' dat niet zouden weten, uiteindelijk is het vooral om de goede vrede te bewaren dat ze de armen een aalmoes toekennen, of wat dacht je
Oud 10 oktober 2017, 20:57   #116
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

anyway ik zen zodanig woest en over m'n toeren dat ik denk ik een tijdje vh forum verdwijn, het zal me goed doen, DUH!
Beloven, ja.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 21:00   #117
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En ons ook.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2017, 21:23   #118
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat ze zich dan ook maar rappekes voorbereiden op meer sociale onrust, niet dat 'de partijen' dat niet zouden weten, uiteindelijk is het vooral om de goede vrede te bewaren dat ze de armen een aalmoes toekennen, of wat dacht je
LOL van uw allooi moeten we alvast niet te veel actie verwachten. Mensen gelijk gij zijn zelfs nog te lui om hun vettigen brol zelf te gaan halen en laten die liever aan huis leveren. Sociale onrust moeten we van uw kant niet verwachten.
Oud 10 oktober 2017, 21:24   #119
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL van uw allooi moeten we alvast niet te veel actie verwachten. Mensen gelijk gij zijn zelfs nog te lui om hun vettigen brol zelf te gaan halen en laten die liever aan huis leveren. Sociale onrust moeten we van uw kant niet verwachten.
Oud 10 oktober 2017, 21:25   #120
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Inderdaad. En ons ook.
Ja, ja.... en dan op mijn kap gaan zitten ipv op die van bimbam...

Laatst gewijzigd door kojak : 10 oktober 2017 om 21:28.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be