![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het negativisme van het Blok-Belang heeft
in 25 jaar nog NIETS gerealiseerd. Meer nog, ze hebben zelfs geen oplossingen aan te bieden. De Blok circusleeuwen hebben zich op grond van de Karel Dillen doctrine opgesloten in hun kooi. Brullen kunnen ze goed, maar daar stopt het mee. Laatst gewijzigd door Clemens : 28 december 2004 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gelukkig nieuwjaar, Geert Bourgeois.
Bedankt voor de splitsing.
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is vooral pijnlijk voor de N-VA dat de kritiek op het uitblijven van de splitsing van BHV dan nog van CD&V'ers moet komen... Moet ik nu aannemen dat CD&V de facto vlaamsgezinder is dan de N-VA????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
In gelijkaardige omstandigheden, zou ik even sarcastisch reageren tegenover VB. De psychologische impact van de splitsing van het kies en juridisch arrondissement BHV is belangrijk genoeg.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 30 december 2004 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burger
|
![]() Laatst gewijzigd door Surlet : 30 december 2004 om 23:12. Reden: typfouten |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() Dat de splitsing van B-H-V nog niet gerealiseerd is bewijst nogmaals dat de Vlaamse regering en parlement - ondanks alle grootspraak- niet bevoegd zijn om zich daarmee in te laten. De splitsing is federaal en moet daar democratisch gestemd worden.
Geert Bourgeouis pinde zich echter wel vast aan de onmiddelijke splitsing van B-H-V om deel te nemen aan de vlaamse regering, wat zijn goed recht was. Ik hoop dat hij zijn consequenties trekt. Ik ben alles behalve vlaamsgezind, maar als democraat zou ik het spijtig vinden dat de laatste democratisch vlaamsnationale partij zou verdwijnen. Het enige wat zou resten is dan een populistisch VB, waarbij het niet veel zin heeft rationele standpunten in stelling te brengen, daar de ratio het van het populisme -althans in het mediatieke debat- niet kan winnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik van jou een nieuwe datum?
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom schaarde Bourgeois zich niet achter het VB toen die het vuurtje krachtig opstookte? Waarom koos hij ervoor zich achter de twijfelachtige 'Vlaamse CD&V en de nog twijfelachtiger VLD en SP-A te scharen?
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Wohooow, wat 'n reply. Ik kan niet onmiddellijk op de Nederlandse term komen, dus ff in't Engels: WICKED!!!
![]() ![]() ![]() Afijn, back on topic: beste Geert, ne gelukkige nieuwjaar ook he... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je van mij wil aannemen dat ik B-H-V even graag gesplitst zie worden als jij, maar ik geloof niet dat we door als enige regeringspartij de forcing te voeren dat verwezelijkt zouden hebben. N-VA en VB hebben tijdens paars-groen j�*renlang gehamerd op die splitsing, maar het is nooit serieus op de agenda gekomen van Dewael. Nu heeft het dossier sinds de Vlaamse regeringsvorming geen moment stilgelegen, al moet het een hele processie van parlementaire procedures en vertragingsmanoeuvres passeren. Bon, ik wil dat gerust erbij nemen, zolang ik erin geloof dat wanneer de laatste trukjes van de federale bonzen opgebruikt zijn, B-H-V zonder prijs gesplitst zal zijn. Daar wil ik wel een dwaze verkiezingsbelofte voor breken, daar wil ik wel de hoon van het VB voor ondergaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 1 januari 2005 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |