![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige dat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat het argument 'men zal het toch blijven doen' geen geldig argument is. Een pistool of een mes zijn evenmin crimineel 'op zich'. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 december 2017 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steeds weer die nietszeggende algemeenheden...
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...g-drugsgebruik http://www.hpdetijd.nl/2015-03-08/wa...moeten-kijken/ https://www.trouw.nl/home/decriminal...ugal~a7fb0b56/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dan heeft het ook geen zin om wetten te maken tegen te snel rijden of tegen fout parkeren (om eens wat minder extreme voorbeelden te geven dan bijvoorbeeld diefstal of moord).
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 december 2017 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan zijn. Op vlak van softdrugs neig ik inderdaad ook naar legalisering. Wat harddrugs betreft moet ik eerlijk toegeven dat ik er niet voldoende over weet om een mening te kunnen vormen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inzake harddrugs ben ik er ook nog niet echt uit. Sowieso vind ik het nogal wiedes dat crack een heel andere aanpak vergt dan pakweg ketamine of cannabis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins, de 'verkeerd parkeren situatie' wordt dus als melkkoe gebruikt eerder dan het proberen tegen gaan van verkeerd parkeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat met crack, heroine speedballs, en andere leuke dingen? Coke lijkt me ook niet echt een probleem om te legaliseren, zorgt er ineens voor dat een aantal Marokkaanse families droog gelegd worden wanneer je de media mag geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men probeert zelfs niet het verkeerd parkeren tegen te gaan, men gebruikt de situatie om er zoveel mogelijk geld uit te sleuren. De wetgeving ter zake dient dus niet om het verkeerd parkeren tegen te gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetgeving zorgt er immers voor dat een verkeerd geparkeerd voertuig mag worden weggesleept. Nu, ondanks die wetgeving gebeurt het wel eens dat auto's zich toch voor een oprit, een poort... zetten. De vaststelling dat men niet 100% kan vermijden dat iemand zich foutief voor mijn oprit zet, is geen argument om parkeren voor iemands oprit toe te laten. Uiteraard telt dit niet enkel voor mijn oprit maar bijvoorbeeld ook voor het te dicht bij een kruispunt parkeren etc. Indien u echt problemen blijft hebben bij mij voorbeeld van verkeerd parkeren, dan mag u het gerust vervangen door diefstal of te snel rijden. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 14 december 2017 om 17:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, ik heb toegegeven dat er tal van goede argumenten zijn pro het legaliseren van drugs.
Kan u me uitleggen waarom het argument 'men kan een verbod toch nooit afdwingen' wel zou gelden bij het verhandelen van drugs en niet bij tal van andere misdrijven? |
![]() |
![]() |