Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2017, 21:39   #201
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
jaja ... dat zal dan wel

neen dat zei ik niet en dat vind ik ook niet

ik reageerde enkel op dit : "Het feit dat het illegaal is volstaat voor mij om er vanuit te gaan dat het schadelijk is.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het zonder reden verboden is."
...dat is compleet iets anders

... ik zal je zelfs bijtreden...
( op een enkele uitzondering na ) heeft elk verbod een reden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het feit dat het illegaal is volstaat voor mij om er vanuit te gaan dat het schadelijk is.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat het zonder reden verboden is.
U vondt dat een giller.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 21:42   #202
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vondt dat een giller.
ja hoor .. en dat vind ik nog steeds

ik zal het misschien nog even herhalen want het was niet duidelijk :
"... ik zal je zelfs bijtreden...
( op een enkele uitzondering na ) heeft elk verbod een reden."

is het duidelijk ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2017, 21:48   #203
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, zelfs dat heb ik nooit beweerd... je zet weer stropoppen op dat het niet schoon meer is

maar blijkbaar was 'schadelijk' of 'ongezond' een goede reden volgens jouw bericht #141 om ermee te stoppen
Dus ik vraag je nogmaals : waarom ben je dan nog niet gestopt met alcolhol drinken ?

... maar twee minuten later in jouw post #143 bleek het weer om het argument 'ongezond' & illegaal' te gaan

... en nu kom je te stellen dat het wel illegaal zal zijn omdat het schadelijk is voor de gezondheid

Hou iemand anders voor de zot
Volgens mij zet gij stropoppen op.
Doei.

Laatst gewijzigd door Bobke : 17 december 2017 om 21:51.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 00:37   #204
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zet gij stropoppen op.
Doei.
...ach ja tot de volgende hé Bobke kan je weer van meet af aan wat rond de pot gaan draaien
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 01:19   #205
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Cold turkey gestopt met nicotine in 2008.
Cold turkey gestopt met speed op mijn 27.
Cold turkey gestopt met cocaïne op mijn 45.
Cold turkey gestopt met wiet in 2009.
Laatste keer alcohol gebruikt in 2014.

Wat heb jij dat ik niet heb, een korter lijstje.
Knappe laatste zin daar!
Ik buig nederig het hoofd en betaal een rondje Springbank 18 y.
Oud 18 december 2017, 06:43   #206
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Zet de dealers tegen de muur en het probleem zal zichzelf oplossen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 06:48   #207
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Of ze zitten je aan het andere kant van het spoor uit te lachen.
Oud 18 december 2017, 08:31   #208
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. De grote garnalen blijven altijd buiten schot. Graag een andere oplossing want die van jou blijkt al 100 jaar te mislukken.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2017 om 08:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 08:33   #209
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen.
Ja. Omdat ze zitten te lachen als je het ziet.
Ik kon ze wel vermoorden.
Oud 18 december 2017, 08:39   #210
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...ach ja tot de volgende hé Bobke kan je weer van meet af aan wat rond de pot gaan draaien
Wat kan hij anders doen ? Wie niet voor legalisering is en daar geen echt argument kan voor vinden dan wat prut rondstrooien die sowieso heel makkelijk te weerleggen is heeft niet veel keuze.
Oud 18 december 2017, 08:49   #211
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen. De grote garnalen blijven altijd buiten schot. Graag een andere oplossing want die van jou blijkt al 100 jaar te mislukken.
Hoeveel dealers zijn er de laatste 100 jaar in België tegen de muur gezet?
Oud 18 december 2017, 16:33   #212
^_^
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En wat staat er in? Ik kan lezen van... tot: "Decriminalisering van drugsgebruik klinkt soft. Maar het werkt...

...Ook niet in Antwerpen.
"
^_^ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2017, 16:41   #213
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
En wat staat er in? Ik kan lezen van... tot: "Decriminalisering van drugsgebruik klinkt soft. Maar het werkt...

...Ook niet in Antwerpen.
"
Jij wil graag gratis lezen
Oud 19 december 2017, 15:34   #214
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel dealers zijn er de laatste 100 jaar in België tegen de muur gezet?
Geen. Zal U ook niet snel meemaken.Heel waarschijnlijk zullen die grote dealers er wel voor zorgen dat eerst U zal worden doorzeefd. Niet tegen een muur maar achter een muur.
Oud 19 december 2017, 21:49   #215
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen. Zal U ook niet snel meemaken.Heel waarschijnlijk zullen die grote dealers er wel voor zorgen dat eerst U zal worden doorzeefd. Niet tegen een muur maar achter een muur.
En dat is de weg die je wil volgen Fred? Ik ben uw gezever beu, je gaat ook mijn negerlijst op. Have fun.
Oud 26 december 2017, 12:16   #216
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Er zijn weer problemen met het door links geïmporteerde gespuis in Antwerpen. Daar blijkt uit een reportage van Pano dat er binnen de Marokkaanse gemeenschap nogal een probleem is met het grootschalig dealen van cocaïne, de reportage is hier online te bekijken.

Blijkt dat de drugdealers tien tot twintigduizend Euro per week kunnen verdienen en kapitalen kunnen opbouwen van honderdduizenden tot miljoenen Euro's... Politiemannen worden omgekocht om tips te krijgen, kinderen van 12-13 jaar worden ingezet om allerlei karweitjes uit te voeren zoals het blokkeren van simkaarten en het verstoppen van geld...

Waar gaat dit eindigen en hoe moet dit opgelost worden?
Ten eerste: begin met cannabis te legaliseren.
Werk met geregistreerde kwekers en verkoop in reguliere winkels. Een beetje zoals in Oregon bv.
Voordeel? Voor het criminele circuit wordt op die manier cannabis een heel eind minder interessant. Als mensen het legaal kunnen aanschaffen zullen ze minder geneigd zijn om het in het criminele circuit te gaan zoeken.
Bijkomend voordeel is dat de cannabis zuiverder kan zijn. Geen risico op haarlak, gasparels, loodstof ed.
Grote voordeel is dat de centen die nu gestoken worden in een op voorhand verloren war on drugs kunnen besteed worden aan preventie, hulp en voorlichting. Net zoals de centen die de overheid binnenkrijgt door accijnzen enzo op de legaal verkochtte cannabis.

Ten tweede: haal alle andere druggebruik uit het strafrecht.
Voordeel: er moet geen tijd/geld gestoken worden in het opjagen van simpele gebruikers. Dat geld kan besteed worden aan de jacht op de grote dealers/importeurs of aan de hulp, preventie en voorlichting aangaande harddrugs.
Bijkomend voordeel: mensen die hulp nodig hebben hebben alle mogelijkheid om die te zoeken zonder bang te moeten zijn in aanraking te komen met het gerecht. Geen gebruikers meer in de gevangenis waar ze toch niet van hun verslaving af komen en enkel geld kosten aan de maatschappij.
Oud 26 december 2017, 12:28   #217
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Werk met geregistreerde kwekers en verkoop in reguliere winkels. Een beetje zoals in Oregon bv.
Voordeel? Voor het criminele circuit wordt op die manier cannabis een heel eind minder interessant. Als mensen het legaal kunnen aanschaffen zullen ze minder geneigd zijn om het in het criminele circuit te gaan zoeken.
Bijkomend voordeel is dat de cannabis zuiverder kan zijn. Geen risico op haarlak, gasparels, loodstof ed.
Grote voordeel is dat de centen die nu gestoken worden in een op voorhand verloren war on drugs kunnen besteed worden aan preventie, hulp en voorlichting. Net zoals de centen die de overheid binnenkrijgt door accijnzen enzo op de legaal verkochtte cannabis.

Voordeel: er moet geen tijd/geld gestoken worden in het opjagen van simpele gebruikers. Dat geld kan besteed worden aan de jacht op de grote dealers/importeurs of aan de hulp, preventie en voorlichting aangaande harddrugs.
Bijkomend voordeel: mensen die hulp nodig hebben hebben alle mogelijkheid om die te zoeken zonder bang te moeten zijn in aanraking te komen met het gerecht. Geen gebruikers meer in de gevangenis waar ze toch niet van hun verslaving af komen en enkel geld kosten aan de maatschappij.
prima idee, voor wie meerderjarig is.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 12:43   #218
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Helaas, dat gaat in tegen het Belgische credo, 'alcohol goed, cannabis slecht'.

Men kan toch niet, na al die jaren dat men er over liegt, plots zeggen, 'cannabis goed, alcohol slecht'.
Oud 26 december 2017, 14:29   #219
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helaas, dat gaat in tegen het Belgische credo, 'alcohol goed, cannabis slecht'.

Men kan toch niet, na al die jaren dat men er over liegt, plots zeggen, 'cannabis goed, alcohol slecht'.
Arme paters trappisten
Oud 26 december 2017, 16:00   #220
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Ten eerste: begin met illegale wapendracht te legaliseren.
Werk met geregistreerde handelaars en verkoop in reguliere winkels. Een beetje zoals in de USA bv.
Voordeel? Voor het criminele circuit wordt op die manier wapenverkoop een heel eind minder interessant. Als mensen het legaal kunnen aanschaffen zullen ze minder geneigd zijn om het in het criminele circuit te gaan zoeken.
Bijkomend voordeel is dat de wapens veiliger zijn. Geen risico op malfuncties, loodstof ed.
Grote voordeel is dat de centen die nu gestoken worden in een op voorhand verloren war on illegale wapens kunnen besteed worden aan preventie, hulp en voorlichting. Net zoals de centen die de overheid binnenkrijgt door BTW enzo op de legaal verkochtte wapens.

Ten tweede: haal elke wapendracht uit het strafrecht.
Voordeel: er moet geen tijd/geld gestoken worden in het opjagen van simpele wapenfreak. Dat geld kan besteed worden aan de jacht op de grote wapendealers of aan de hulp, preventie en voorlichting aangaande terroristen.
Bijkomend voordeel: mensen die hulp nodig hebben hebben alle mogelijkheid om die te zoeken zonder bang te moeten zijn in aanraking te komen met het gerecht. Geen liefhebbers meer in de gevangenis waar ze toch niet van hun hobby af komen en enkel geld kosten aan de maatschappij.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 december 2017 om 16:01.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be