Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2017, 23:43   #841
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik denk dat Washington zeer blij gaat zijn dat U hem erbij betrekt.
Als het gaat over internationaal terrorisme gaat, moet Washington genoemd worden.

Citaat:
Daarom dat er bommen ontploffen in Brussel. Da's toch maar een loops teefje dat onderdanig naar Parijs kijkt.
Daar waar het veel aandacht trekt in de westerse landen kun je , extremisten maken geen oderscheid
Citaat:
Gebeurd niet gemakkelijk, maar hier ben ik het roerend met u eens.
Voor mij gaat het ook op voor politici die hun leger een order geven aan te vallen, in de wetenschap dat vooral onschuldigen gaan sneuvelen.
Citaat:
Ook de slachtoffers?
Die doen niet mee aan de terreur.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 20 december 2017 om 23:48.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2017, 23:46   #842
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zou dat ook moeten toejuichen.
Omdat er een arme Palestijnse vrijheidsstrijder een dikke vuurpijl afsteekt gebruiken die Zionisten voor miljoenen Shekels aan hi tech wapens.
Dat is een gevecht dat ze nooit kunnen winnen.
Vandaar ook dat die zogenaamd enorme dreiging die van de Palestijnen uit zou gaan dikke onzin is.
Uw helden are "shooting fish in a barrel" , triest

Laatst gewijzigd door atmosphere : 20 december 2017 om 23:50.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 00:09   #843
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gloria Bekijk bericht
Gatver, begrijpend lezen ook hier een huizenhoog probleem.
Palestijnen die grond vergiftigen? Een nieuwe benadering van het probleem.
Grond was moerassig en giftig door erosie vw de eeuwenlange kaalslag.
Dat was volgens u toch om 'een spoorweg te bouwen'? En hoe wordt een grond giftig door erosie? Wat is er dan giftig?

Citaat:
Joden hebben die gronden deels opgekocht aan 10 maal de prijs.
Serieus?? Geef eens een voorbeeld. En 10x de prijs van wat?
Citaat:
Sinds begin 20ste eeuw is er werk gemaakt van het weer leefbaar maken.
O.a. door herbebossing
Ja ja, begint maar al te kronkelen. Ge hebt evenwel dit LETTERLIJK geschreven:
Gloria

In Israel wordt sinds lang aan herbebossing gedaan . De regenval is toegenomen. Ben een alfa, beperkte wetenschappelijke kennis, maar toename van de vegetatie doet de regenval toenemen

Waar is uw bewijs?

Ik wacht!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 00:13   #844
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik geef gewoon een artikel weer dat er een relatie is tussen bebossing en regenval.

En al de rest heb je erbij gefantaseerd om de intelligente uit te hangen.
Ge kwam toch gloria ter hulp in deze discussie:

In Israel wordt sinds lang aan herbebossing gedaan . De regenval is toegenomen. Ben een alfa, beperkte wetenschappelijke kennis, maar toename van de vegetatie doet de regenval toenemen

Dit is de bewering die ik contesteer, en dan komt gij met een artikel.

En als ik u wetenschappelijk bewijs vraag begint ge te kronkelen: 'jamaar jamaar, ik geef gewoon een artikel ...'
Oud 21 december 2017, 01:07   #845
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ge kwam toch gloria ter hulp in deze discussie:

Dit is de bewering die ik contesteer, en dan komt gij met een artikel.

En als ik u wetenschappelijk bewijs vraag begint ge te kronkelen: 'jamaar jamaar, ik geef gewoon een artikel ...'
Waarom verwringt u de woorden van Gloria om die dan in mijn mond te leggen?
Oud 21 december 2017, 01:10   #846
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Vandaar ook dat die zogenaamd enorme dreiging die van de Palestijnen uit zou gaan dikke onzin is.
Uw helden are "shooting fish in a barrel" , triest
Waar geef ik aan dat Israëlische soldaten helden zijn?
Het zijn soldaten die hun land beschermen in opdracht van hun leiders.

Het feit dat de Palestijnen momenteel geen wapens hebben die Israël bedreigen, wil alleen zeggen dat ze die niet hebben, niet dat ze ze niet willen gebruiken.

En shooting fish in a barrel, als Israël het volledige pakje whoopass loslaat , dan gaan de paar overlevenden in Gaza , als ze er blijven vluchteling wezen, het stenen tijdperk herbeleven.
Oud 21 december 2017, 06:49   #847
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
En shooting fish in a barrel, als Israël het volledige pakje whoopass loslaat , dan gaan de paar overlevenden in Gaza , als ze er blijven vluchteling wezen, het stenen tijdperk herbeleven.
Daar zijn ze al in en volledig afgesloten plus een boycot over de import en export, ze hebben niets meer te makken !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 07:02   #848
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Daar zijn ze al in en volledig afgesloten plus een boycot over de import en export, ze hebben niets meer te makken !
Blijkbaar hadden ze dan in het stenen tijdperk vuurpijlen.
Oud 21 december 2017, 07:02   #849
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom verwringt u de woorden van Gloria om die dan in mijn mond te leggen?
Citaat:
Als ze stoppen met raketten af te vuren, kan er internationaal terug steun komen om te werken aan een oplossing. Zelfs vanuit de EU is er geen enkel geluid meer te horen om iets te doen aan het belangrijkste probleem : de zee blokkage. Geen enkel westers donorland zal het in zijn hoofd halen om met een terroristen regime dat israel beschiet samen te werken.

Met elke raket (hoe inefficiënt ook...) bestendigen zij zelf hun hopeloze situatie.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 07:06   #850
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het gaat over internationaal terrorisme gaat, moet Washington genoemd worden.
De stad, de staat of de eerste VS president. Ik vermoed dat u de stad washington in gedachte had. Awel, ik niet, ik had de eerste president van de VS in gedachte.
Citaat:
Daar waar het veel aandacht trekt in de westerse landen kun je , extremisten maken geen onderscheid.
Awel, dat we dan overeenkomen dat we extremisten een ferme stamp onder hunne inktpot mogen geven als het goed uitkomt.
Citaat:
Voor mij gaat het ook op voor politici die hun leger een order geven aan te vallen, in de wetenschap dat vooral onschuldigen gaan sneuvelen.
Vertel dat maar aan de Duitsers zo naar het einde van WO2. Hun lijden was het directe resultaat van de beslissingen van de leiders in de voorgaande jaren.
Citaat:
Die doen niet mee aan de terreur.
Ze zijn actief participant, als lijdend voorwerp.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 december 2017 om 07:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 07:12   #851
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als ze stoppen met raketten af te vuren, kan er internationaal terug steun komen om te werken aan een oplossing. Zelfs vanuit de EU is er geen enkel geluid meer te horen om iets te doen aan het belangrijkste probleem : de zee blokkage. Geen enkel westers donorland zal het in zijn hoofd halen om met een terroristen regime dat israel beschiet samen te werken.

Met elke raket (hoe inefficiënt ook...) bestendigen zij zelf hun hopeloze situatie.
Neen, de beschietingen zijn reacties op wat de ene kant doet naar de andere kant...dus is niet eenzijdig betreft dat probleem als ze er überhaupt iets van hebben en wie zegt dat zij het werkelijk zijn ? wie weet kan dat zelfs terstond geënsceneerd zijn alsof het zij het wel waren, rekening houdend met het feit dat palestijns wapenvolume veel lager ligt dan die van de israelies...de blokkade is te danken aan beide kanten maar vooral israelische invloed op europa om hier vooral geen oplossing voor te vinden, een verslaafde die grondgebied opeist en dan nog eens de oorspronkelijke inwoners een veeg uit de pan durft geven is naar mijn mening erg onrechtvaardig !!
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 08:09   #852
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
De stad, de staat of de eerste VS president. Ik vermoed dat u de stad washington in gedachte had. Awel, ik niet, ik had de eerste president van de VS in gedachte.
Ook de acteur niet vergeten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 08:17   #853
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, de beschietingen zijn reacties op wat de ene kant doet naar de andere kant...
Hmm, de eerste "post middeleeuwse" Joods-Palestijnse onrusten in het huidige gebied Israël waren Ottomaans gedoogde "pest de joodjes en luister naar de sultan".
Citaat:
dus is niet eenzijdig betreft dat probleem als ze er überhaupt iets van hebben en wie zegt dat zij het werkelijk zijn ?
Het zal altijd een probleem blijven zolang manipulatoren de psychische lobotomie der religie blijven gebruiken.
Citaat:
wie weet kan dat zelfs terstond geënsceneerd zijn alsof het zij het wel waren, rekening houdend met het feit dat Palestijns wapenvolume veel lager ligt dan die van de Israelies
Perfect mogelijk. Maar wie is dan de slimste?
Citaat:
...de blokkade is te danken aan beide kanten maar vooral Israëli invloed op Europa om hier vooral geen oplossing voor te vinden, een verslaafde die grondgebied opeist en dan nog eens de oorspronkelijke inwoners een veeg uit de pan durft geven is naar mijn mening erg onrechtvaardig !!
Het recht van de sterkste is nooit onrechtvaardig. Maar wel zeer vergankelijk.
Oud 21 december 2017, 09:13   #854
geertvdb

Standaard

Citaat:
Waarom verwringt u de woorden van Gloria
Ik quote ze letterlijk! Ik 'verwring' dus niets.
Citaat:
om die dan in mijn mond te leggen?
Ik leg ze helemaal niet in uw mond. Gij komt tussen in een discussie tussen mij en gloria, en ge kiest de kant van gloria, wel dan zijt ge het eens met zijn stelling. Waarom anders kiest ge zijn kant?

En ik heb u niet zien nuanceren 'ik ben het evenwel niet 100% eens met gloria'.
Oud 21 december 2017, 09:14   #855
geertvdb

Standaard

Citaat:
Het recht van de sterkste is nooit onrechtvaardig. Maar wel zeer vergankelijk.

Wat ne flauwe kul, weer typisch die ultra libertaire 'wijsheden' die niets betekenen.
Oud 21 december 2017, 09:16   #856
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

er zit er hier weer ene op ne wier.
Oud 21 december 2017, 09:48   #857
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over het Israëlisch Palestijns conflict en de stelselmatige veto's van de VS.
Klopt, maar ik wou toch even benadrukken dat de VS niet de koning van het veto-gebruik is.

Het toont eigenlijk vooral de nutteloosheid van de VN aan wanneer het gaat over gevoeligere conflicten. Bij elk van deze conflicten zal minstens één van de permanente leden constant haar veto-recht gebruiken.

Schaf het veto-recht af en de VS, Rusland en China stappen er meteen uit waardoor de VN evenmin nuttig kan zijn.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2017 om 09:51.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2017, 09:49   #858
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

Wat ne flauwe kul, weer typisch die ultra libertaire 'wijsheden' die niets betekenen.
Je moet het niet geloven. Je moet van mij totaal niks.

Maar het resultaat tot nu toe is dat die ie arme Gazanen worden gewoon gebruikt als "usefull idiots" door alle betrokken partijen.
Oud 21 december 2017, 09:51   #859
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, de beschietingen zijn reacties op wat de ene kant doet naar de andere kant...dus is niet eenzijdig betreft dat probleem als ze er überhaupt iets van hebben
Israël bombardeert Hamas in Gaza enkel nadat er een aanval gericht op hen is. Dit gaat puur om actie ==> reactie. Bewust disproportioneel uiteraard, anders leren ze het niet af.

Citaat:
en wie zegt dat zij het werkelijk zijn ? wie weet kan dat zelfs terstond geënsceneerd zijn alsof het zij het wel waren, rekening houdend met het feit dat palestijns wapenvolume veel lager ligt dan die van de israelies..
Of het Hammas is die ze afvuurt, of één van de andere gewapende milities speelt geen rol : Hamas heeft de macht in handen en krijgt bijgevolg de retaliatie op zijn dak na elke raket.

En of hun wapenarsenaal nu klein is, groot is, efficiënt of waardeloos speelt geen enkele rol. Elke aanval steeds vergelden is een bijzonder efficiënte techniek om hen te ontmoedigen om grotere operaties toch maar niet uit te voeren.

Citaat:
.de blokkade is te danken aan beide kanten maar vooral israelische invloed op europa om hier vooral geen oplossing voor te vinden, een verslaafde die grondgebied opeist en dan nog eens de oorspronkelijke inwoners een veeg uit de pan durft geven is naar mijn mening erg onrechtvaardig !!
De blokkade draait rond één ding : de absolute wil van Israël (en Egypte, vergeet dat niet) om ervoor te zorgen dat Hamas geen raketten meer kan importeren. En dat dwingen ze af ten koste van alles, letterlijk.
En al het voluntarisme dat tien jaar geleden wel degelijk aanwezig was vanuit europa om Gaza een luchthaven te financieren en laten bouwen, een zeehaven enz is to-taal afwezig nu. Enkel nog wat diplomatieke retoriek, maar géén centen meer en al zeker geen initiatieven om konkreet iets te doen. Waarom zouden ze ? Hamas start toch elke keer opnieuw een conflict op, waarna de bommenwerpers de boel nog een keer moeten gaan platleggen.
Dit kan en zal pas veranderen als er een totale stop is vanuit Gaza met hun zinloze aanvallen.

Je maakt nog een vergissing : israël claimt géén gebied van Gaza, in tegendeel zelfs. Ze sloten hun grens met Gaza hermetisch af. In essentie komt het hier op neer : ze hebben niets meer met Gaza te maken en willen dat de gazoenen hen gerust laten.

Met rechtvaardigheid heeft dit -uiteraard- niets te maken, het gaat puur om machtspolitiek en hoe een land zijn eigen veiligheid weet af te dwingen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 december 2017 om 09:51.
Oud 21 december 2017, 10:11   #860
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet het niet geloven. Je moet van mij totaal niks.

Maar het resultaat tot nu toe is dat die ie arme Gazanen worden gewoon gebruikt als "usefull idiots" door alle betrokken partijen.
Dat is zo. Onlangs nog een artikel gelezen in The Guardian, die schreven dat Hamas zijn "soldaten" 600 dollar per maand geeft. Dat is stukken meer dan het modale inkomen in Gaza. En als ze sneuvelen krijgt de familie hulp. Allemaal danzij de gulle sponsoring die ze krijgen vanuit de golfstaten.
Hamas weet dat hun toekomst enkel veilig is zolang het conflict ad perpetuum blijft bestaan.
Die vegen hun kloten aan de rest van de eigen bevolking. Net zoals de Israëlisch hun kloten vegen aan de bevolking van gaza.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be