![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#841 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 20 december 2017 om 23:48. |
||||
|
|
|
|
|
#842 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw helden are "shooting fish in a barrel" , triest
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 20 december 2017 om 23:50. |
|
|
|
|
|
|
#843 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Gloria In Israel wordt sinds lang aan herbebossing gedaan . De regenval is toegenomen. Ben een alfa, beperkte wetenschappelijke kennis, maar toename van de vegetatie doet de regenval toenemen Waar is uw bewijs? Ik wacht! |
|||
|
|
|
|
|
#844 | |
|
|
Citaat:
In Israel wordt sinds lang aan herbebossing gedaan . De regenval is toegenomen. Ben een alfa, beperkte wetenschappelijke kennis, maar toename van de vegetatie doet de regenval toenemen Dit is de bewering die ik contesteer, en dan komt gij met een artikel. En als ik u wetenschappelijk bewijs vraag begint ge te kronkelen: 'jamaar jamaar, ik geef gewoon een artikel ...' |
|
|
|
|
|
|
#845 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#846 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zijn soldaten die hun land beschermen in opdracht van hun leiders. Het feit dat de Palestijnen momenteel geen wapens hebben die Israël bedreigen, wil alleen zeggen dat ze die niet hebben, niet dat ze ze niet willen gebruiken. En shooting fish in a barrel, als Israël het volledige pakje whoopass loslaat , dan gaan de paar overlevenden in Gaza , als ze er blijven vluchteling wezen, het stenen tijdperk herbeleven.
|
|
|
|
#847 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Daar zijn ze al in en volledig afgesloten plus een boycot over de import en export, ze hebben niets meer te makken !
|
|
|
|
|
|
#848 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Blijkbaar hadden ze dan in het stenen tijdperk vuurpijlen.
|
|
|
#849 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Met elke raket (hoe inefficiënt ook...) bestendigen zij zelf hun hopeloze situatie. |
||
|
|
|
|
|
#850 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 21 december 2017 om 07:06. |
||||
|
|
|
|
|
#851 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#852 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#853 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#854 |
|
|
Ik quote ze letterlijk! Ik 'verwring' dus niets.
Ik leg ze helemaal niet in uw mond. Gij komt tussen in een discussie tussen mij en gloria, en ge kiest de kant van gloria, wel dan zijt ge het eens met zijn stelling. Waarom anders kiest ge zijn kant? En ik heb u niet zien nuanceren 'ik ben het evenwel niet 100% eens met gloria'. |
|
|
|
|
|
#855 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#856 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
er zit er hier weer ene op ne wier.
|
|
|
#857 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het toont eigenlijk vooral de nutteloosheid van de VN aan wanneer het gaat over gevoeligere conflicten. Bij elk van deze conflicten zal minstens één van de permanente leden constant haar veto-recht gebruiken. Schaf het veto-recht af en de VS, Rusland en China stappen er meteen uit waardoor de VN evenmin nuttig kan zijn. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 december 2017 om 09:51. |
|
|
|
|
|
|
#858 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het resultaat tot nu toe is dat die ie arme Gazanen worden gewoon gebruikt als "usefull idiots" door alle betrokken partijen.
|
|
|
|
#859 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En of hun wapenarsenaal nu klein is, groot is, efficiënt of waardeloos speelt geen enkele rol. Elke aanval steeds vergelden is een bijzonder efficiënte techniek om hen te ontmoedigen om grotere operaties toch maar niet uit te voeren. Citaat:
En al het voluntarisme dat tien jaar geleden wel degelijk aanwezig was vanuit europa om Gaza een luchthaven te financieren en laten bouwen, een zeehaven enz is to-taal afwezig nu. Enkel nog wat diplomatieke retoriek, maar géén centen meer en al zeker geen initiatieven om konkreet iets te doen. Waarom zouden ze ? Hamas start toch elke keer opnieuw een conflict op, waarna de bommenwerpers de boel nog een keer moeten gaan platleggen. Dit kan en zal pas veranderen als er een totale stop is vanuit Gaza met hun zinloze aanvallen. Je maakt nog een vergissing : israël claimt géén gebied van Gaza, in tegendeel zelfs. Ze sloten hun grens met Gaza hermetisch af. In essentie komt het hier op neer : ze hebben niets meer met Gaza te maken en willen dat de gazoenen hen gerust laten. Met rechtvaardigheid heeft dit -uiteraard- niets te maken, het gaat puur om machtspolitiek en hoe een land zijn eigen veiligheid weet af te dwingen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 december 2017 om 09:51. |
|||
|
|
|
|
|
#860 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hamas weet dat hun toekomst enkel veilig is zolang het conflict ad perpetuum blijft bestaan. Die vegen hun kloten aan de rest van de eigen bevolking. Net zoals de Israëlisch hun kloten vegen aan de bevolking van gaza. |
|
|
|
|