Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet Francken ontslag nemen?
Ja 11 15,49%
Nee 60 84,51%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2017, 11:01   #341
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Zwak excuus.
Je weet toch wat dat is?
Oud 25 december 2017, 11:50   #342
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
N-VA: de partij die meer wakker ligt van Catalaanse blauwe plekken dan van folteringen in Soedan.
Op zoek naar de stomste quote van het jaar?
En jij ligt wakker van de folteringen in Soedan zeker? Plus al de rest dat gebeurt in de wereld!
Allen naar hier laten komen! Wat zeg ik: we moeten ze zelf gaan afhalen!
andev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 11:58   #343
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
hij heeft een paar keer gelogen, Francken is gewoon onbekwaam voor zijn functie voor migratie.
Wat een zielige zever! Niks interessanter te vertellen?
En wat doe je met al de leugens, en dat zullen er een pak zijn, van al het vreemde rotzooi dat hier zonder toelating aankomt en rond loopt?
Dat vernietigend multiculgedoe zal hoe dan ook een oplossing moeten krijgen voor onze landen ook naar de bliksem zijn!
Met jullie praatjes stevenen we af op een nieuwe Hitler die eerst jullie soort zal monddood maken vooraleer te kunnen doen wat nodig is. Is het daar op dat jullie wachten?
Of denk je dat niet ingrijpen en alles en iedereen maar laten doen de goede oplossing is?
Oud 25 december 2017, 12:05   #344
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Er zal geen bewijs van zijn daar het allemaal in scene gezet is.
Straks geven ze er daar een paar wat blauwe plekken om ze te gebruiken als bewijs!
Maar vooral: ook al zou er daar "gefolterd" zijn, dan kan dat nog geen reden zijn om duizenden uit die bevolking naar hier te laten komen en hier op te stapelen! Dat men dan militair ginder gaat ingrijpen en de folteraars bij de kraag grijpt! De werkelijkheid, voor nog vele decennia, zal waarschijnlijk zijn dat men dat gedoe aldaar toch niet kan stoppen! Het zit in hun "cultuur" gebakken sinds eeuwen en dat waait zo maar niet over...
Hetzelfde met die eeuwige oorlogen die ze daar voeren. Indien men er in slaagt om die nu te doen ophouden... herbeginnen ze over een paar jaar toch weer! Een tekening van hun niet zogezegde profeet is voldoende, en duizenden nietsnutten kunnen zich weer interessant maken!
Oud 25 december 2017, 12:15   #345
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Bron?
Of wil je zeggen dat de samenleving meer en meer afzakt naar het niveau van brood en spelen???
Die 98 procent zijn vast serieus overdreven, er zijn wel meer mensen die door hebben dat het niet meer zozeer om sport gaat maar om grof geld met miljonair-spelers en ploegen met bij elkaar gekochte spelers van over gans de wereld. Geld dus... bijna maffia.
Het is ook en vooral de media die ganse dagen daarover zit en ligt te leuteren op tv, radio en in de kranten om de mensen af te leiden van andere zaken...
Brood en spelen voor diegenen die niet meer nodig hebben.
Oud 25 december 2017, 13:02   #346
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Op zoek naar de stomste quote van het jaar?
En jij ligt wakker van de folteringen in Soedan zeker? Plus al de rest dat gebeurt in de wereld!
Allen naar hier laten komen! Wat zeg ik: we moeten ze zelf gaan afhalen!
Is het dan niet dom om wel een heel spel te maken van een paar blauwe plekken in Catalonië? Die dubbele moraal ontgaat je?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 13:40   #347
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Werkman waar die "C " vroeger voor stond bij CVP en nu CD& V heeft totaal niets meer met die partij te maken. Persoonlijk vind ik dat de Kardinaal een klacht bij het gerecht zou moeten indienen voor valselijk dragen van een titel. Iedere weldenkende Christen mens en minder weldenkende ook, in Vlaanderen zou die partij moeten mijden als de pest. Ik steek iedere folder van hen die ze in mijn bus duwen terug in de brievenbus van de burgemeester.
Ik trek het mij niet meer aan.
Geen enkele politieker uit mijn omgeving krijgt mijn stem en evenmin de partij waarop er voorkomen op de kieslijst; die kunnen profiteren van mijn stem; als ik ze persoonlijk ken. Wie niet zien wil en niet wil opkomen voor rechtvaardigheid is geen steun waard. Folders met zelfophemeling zijn dan uitsluitend verfoeilijk. Het zal dus puzzelen worden.
Maar ik moet ze niet meer. Huichelachtige tronies in mijn omgeving kan ik missen als kiespijn. Meer kiezers moesten zo handelen. Misschien begrepen ze dan dat de kiezer ook een mens is die zich weet te verdedigen.
Uit zelfbeveiliging dan. Jaloezie moet uit de weg gegaan worden.
Buren zijn gevaarlijker dan vreemden.
En jaloerse buren of zelfs familieleden met onbeperkte macht zijn bereid tot gangsterisme. Niet alleen geld noch God of principes kunnen optornen tegen jaloezie.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 13:50   #348
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat een zielige zever! Niks interessanter te vertellen?
En wat doe je met al de leugens, en dat zullen er een pak zijn, van al het vreemde rotzooi dat hier zonder toelating aankomt en rond loopt?
Dat vernietigend multiculgedoe zal hoe dan ook een oplossing moeten krijgen voor onze landen ook naar de bliksem zijn!
Met jullie praatjes stevenen we af op een nieuwe Hitler die eerst jullie soort zal monddood maken vooraleer te kunnen doen wat nodig is. Is het daar op dat jullie wachten?
Of denk je dat niet ingrijpen en alles en iedereen maar laten doen de goede oplossing is?
Wat doet Francken eigenlijk met die leugenaars? Een goede vraag.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 18:22   #349
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag wil ik jullie deze tip meegeven maar ook om een gunst vragen.

In deze toch wel voor vele mensen moeilijke tijden moeten we elkaar een beetje steunen, ieder op zijn manier.

Daarom wil ik jullie vragen om onze minder bedeelde landgenoten te helpen en alzo een steuntje bij te dragen tot ieders geluk.

Geef deze mensen een kans, boek bij deze familie, want zij hebben het werkelijk hard nodig.

Dank bij voorbaat en nog een fijne dag verder.

5 slaapkamers, 10 bedden, 5 badkamers...
Prijs tussen 4660 en 7990 euro per week afhankelijk van het seizoen...

La Macinaia is rustig gelegen in het hart van de Chiantiwijnstreek.
Het hoofdgebouw met drie verdiepingen dateert uit de 17de eeuw
en is zorgvuldig gerestaureerd door de Belgische eigenaar die moderne design combineerde met de oorspronkelijke Toscaanse architectuur.
De inrichting beantwoordt aan de hoogste eisen van het moderne comfort met airco, wi-fi, een groot flatscherm tv en
een bijzonder volledig uitgeruste keuken. Smaakvol ingerichte slaapkamers met aansluitend individuele badkamer.
Tegenover de villa bevindt zich een gastenverblijf waar 6 personen kunnen gehuisvest worden in dezelfde kwaliteitsvolle voorwaarden als het hoofdgebouw.
De overdekte veranda is de uitgelezen plaats om te ontbijten ?* l'aperto (in de open lucht)
met een prachtig panoramisch uitzicht op de zachtglooiende Toscaanse heuvels.
Uiteraard is er een ruim openluchtzwembad met alle toebehoren.
De Engelssprekende conciërge woont apart op het terrein met een gesepareerde personeelsingang.

De vriendelijke gastvrouw is politierechter in haar vrije tijd en de gastheer klust bij als volkscommissaris bij de EU.
Gun deze familie uw vakantiebudget, zij kunnen het gebruiken !
Zat toevallig nu tussen mijn mailtjes (niet voor de eerste keer, ik weet het...) maar ik vond dat het wel paste bij het imago van onze "volkscommissaris bij de EU. "
Allé, misschien toch iemand op een ideetje gebracht voor de rest van de kerstvakantie?
Oud 25 december 2017, 18:25   #350
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het dan niet dom om wel een heel spel te maken van een paar blauwe plekken in Catalonië? Die dubbele moraal ontgaat je?
Neen, je spelletje ontging me niet! Het gaat natuurlijk vooral over een paar mensen met een paar blauwe plekken in Catalonië... Wat daar rond en het waarom van het gebeuren zijn amper te vernoemen peanuts...
Oud 26 december 2017, 00:20   #351
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat moet onderzocht worden. Moest Francken op de hoogte geweest zijn dat, toen hij de Soedanezen terugstuurde, deze zouden gemarteld worden door de Soedanese overheid of dat er een kans daartoe bestond, dan moet hij ontslag nemen natuurlijk. En zo snel mogelijk. Vaneiges. Maar dat weten we (nog) niet. Het zou wel heel erg zijn moest hij dit op voorhand geweten hebben.

En dus, ik geef de man het voordeel van de twijfel: iedereen is onschuldig tot de schuld wordt bewezen.
Hij wist het!
Nog voordat hij terugstuurde hebben talloze NGO's hem gewaarschuwd dat ze zouden gefolterd worden. hij heeft deze moedwillig genegeerd.
Nog erger, door de soedanese inlichtingendienst uit te nodigen om in België te helpen met 'identificatie', is hij gewoon medeplichting.

Francken moet in de bak voor ten minste grove nalatigheid met foltering tot gevolg

in september, gewaarschuwd door Amnesty International nog voordat ze werdenteruggestuurd:
Citaat:
De Soedanese overheid zou recent nog chemische wapens ingezet hebben tegen burgers. In heel het land hebben de Soedanese politie en inlichtingendiensten een immense grip op de samenleving. Er heerst een diepgewortelde cultuur van straffeloosheid onder de veiligheidsdiensten, die er niet voor terugschrikken om burgers te folteren en mishandelen
http://www.dewereldmorgen.be/artikel...-problematisch

g

Om nu af te komen met 'Francken wist het niet' is te zot voor woorden.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 26 december 2017 om 00:22.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 00:33   #352
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Beschamend hoe extreem-rechts geen ene fuck geeft om mensenrechten of liegende politici.
de maskers vallen weer eens af.
dit.

rechts is de rotste kanker van de wereld. het kan hen geen moer schelen dat er mensen worden gefolterd, zolang het geen blanken zijn.

het is nog maar eens bewezen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 00:59   #353
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
dit.

rechts is de rotste kanker van de wereld. het kan hen geen moer schelen dat er mensen worden gefolterd, zolang het geen blanken zijn.

In 2013 zat rechts nog niet in de regering toen Belgie voor het VN-Comité tegen Foltering moest verschijnen.
Ik dacht dat toen Di Rupo met zijn sossen er in zaten.
Niet rechts maar links bleek toen de rotste kanker te zijn en nog !!!

Citaat:
De woorden ‘mishandeling’ en ‘foltering’ doen niet meteen aan België denken. Toch doen zich ook in ons land toestanden voor die het VN-Verdrag tegen Foltering schenden.
Dat zegt Amnesty International in haar schaduwrapport over België voor het VN-Comité tegen Foltering. België moet op 5 en 6 november in Genève verschijnen voor dat Comité en er zich verantwoorden.
https://www.amnesty-international.be...r-belgie/44528

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 december 2017 om 01:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 01:00   #354
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit.

Ik denk het niet aangezien rechts al verschillende keren heeft aangedrongen om een delegatie naar Spanje te sturen om vast te kunnen stellen of daar de politiek gevangene wel menswaardig behandeld worden. Het is juist Europa, sterk links vertegenwoordigd, die geen aanstoot wil maken om ook maar iets te ondernemen in die zin.

Maar ja, dat zijn maar witten die ze daar hebben opgesloten en iets ondernemen op dat gebied tegen een eigen lidstaat, dat past niet zo goed in het kraampje van Europa.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 december 2017 om 01:04.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 01:41   #355
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja. Persfotografen geraken makkelijker in Barcelona dan in een politiecel in Khartoum. Niets aan de hand.

Of toch: lees misschien eens de rapporten van HRW en Amnesty over Soedan.

https://www.hrw.org/news/2017/09/27/...ituation-sudan

https://en.wikipedia.org/wiki/Sudan#Foreign_relations

<<

... Sudan has extensive economic relations with China. China obtains ten percent of its oil from Sudan. According to a former Sudanese government minister, China is Sudan's largest supplier of arms.

In December 2005, Sudan became one of the few states to recognize Moroccan sovereignty over Western Sahara.

In 2015, Sudan participated in the Saudi Arabian-led intervention in Yemen against the Shia Houthis and forces loyal to former President Ali Abdullah Saleh, who was deposed in the 2011 uprising...

>>

Een bondgenoot van onze 'bondgenoot'

Soedan is ten andere ook lid van de Organisation of Islamic Cooperation.

https://en.wikipedia.org/wiki/Organi...#Member_states

Allahu Akbar!

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:13   #356
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

We hebben weer een nieuw dieptepunt bereikt. Een liegende staatssecretaris wordt met hand en tand verdedigd. Ooit nam er ééntje ontslag vanwege een leugen op haar cv. Nu liegt er één over een mensenrechtenkwestie en blijft hij zitten als een zich aan zijn postje vastklampende pasja.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.

Laatst gewijzigd door dalibor : 26 december 2017 om 10:15.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:37   #357
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dit.

Alleen de folteringen zijn niet bewezen. Wat wel bewezen is dat de Soedanezen het vertikken om asiel aan te vragen in Belgie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 10:44   #358
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Alleen de folteringen zijn niet bewezen. Wat wel bewezen is dat de Soedanezen het vertikken om asiel aan te vragen in Belgie.
Dat ontgaat me toch ook. Waarom mensen die uit zo'n gevaarlijk regime komen het vertikken om asiel aan te vragen ? Alles is toch beter dan het risico lopen om gefolterd te worden ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 11:00   #359
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ter verdediging van Theo Francken : enkele forumleden gaan wel heeel gemakkelijk over "bewijslast" heen als ze vinden dat een bewering van NGO's voldoende bewijs levert hoor...
Op dit moment is er nog altijd nul komma nul fysiek bewijs over martelingen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 11:20   #360
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat ontgaat me toch ook. Waarom mensen die uit zo'n gevaarlijk regime komen het vertikken om asiel aan te vragen ? Alles is toch beter dan het risico lopen om gefolterd te worden ?
Om de één of andere reden willen ze absoluut naar het VK.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be