![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Citaat:
Is dat gemeten in de praktijk? Neen. Staat die Tipo in die lijst van de VAB ? Neen. Dit zijn de wagens in de lijst: BUGETTEST 2013 HET WERKELIJKE VERBRUIK IN VERGELIJKING MET HET NORMVERBRUIK Gemeten verbruik Normverbruik benzine diesel verschil in liters benzine afwijking diesel afwijking verschil in liters Dacia Lodgy 6,8 6,1 0,7 5,8 15% 5,4 13% 0,40 Volkswagen Polo 6,1 4,8 1,3 5,5 10% 3,8 26% 1,70 Citroën C3 5,6 4,9 0,7 4,3 23% 4 23% 0,30 Opel Corsa 6,2 5 1,2 5,3 15% 4 25% 1,30 Renault Clio 5,7 5,3 0,4 4,5 21% 3,4 56% 1,10 Ford Fiesta 5,4 5,2 0,2 4,3 20% 3,3 58% 1,00 Volkswagen Golf 6,2 5,1 1,1 4,9 21% 3,8 34% 1,10 Skoda Superb 6,8 6,4 0,4 6,6 3% 5,9 8% 0,70 Mazda CX 5 7,2 6,7 0,5 6 17% 4,6 46% 1,40 Mercedes C 6,9 6 0,9 6,7 3% 4,4 36% 2,30 GEMIDDELDEN 0,74 liter 15% 32% 1,13 liter Dus volgens jou een samenzwering van de VAB? ![]() En deze figuur een samnezwering van Volkswagen en TE? De datum en de bron van VW-website staat erbij hé. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
En VW, die die zijn er niet bang voor om te sjoemelen hé. Laatst gewijzigd door Garry : 29 december 2017 om 01:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Citaat:
Die wagens zijn wel getest door de VAB. Jij hebt geen enkele bron van een zo objectief mogelijke verbruikstest in de praktijk, en dit van een voldoende aantal vergelijkbare wagens. Je moogt er eentje zoeken... Citaat:
Er staan er zelfs twee bij, een Polo en een Golf. Dus waarom zit je eigenlijk zo te kronkelen? Bovendien spreekt je bij je argumentatie nog in het nadeel van de VW benzine want VW sjoemelde enkel bij de diesels. LOL. De VW diesels komen er ook iets te goed uit wegens dat sjoemelen. ![]() Het verschil bij de Polo was 1,3 liter en bij de Golf 1,1 liter dus ruim boven het gemiddelde van 0,74 l van de tien wagens. Na een slappe software correctie - amper 1/3 minder NOx - verbruikten de VW diesels namelijk meer, volgens ADAC en ÖAMTC 2%: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 01:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
Diesel 5.55 * 26.5 = 147,07 g CO2/km) ligt de Tipo Diesel met zijn 110g/km nog gevoelig lager. De benzine met 145g/km draait er om. Wel is dit dan de uitzondering op de regel waar de benzine aanzienlijk meer uitstoot geeft dan de diesel versie. Zo zie je maar weer eens dat ge alles kunt bewijzen wat je wil bewijzen door bepaalde merken in je lijst te stoppen en andere te weren. Men kan niet aanhalen dat dit is omdat de Tipo toen nog niet zou uitgebracht zijn want dat is niet het geval. Ik ben er van overtuigd dat er nog een boel andere vergelijkbare wagens zijn die een heel ander resultaat zullen weergeven. Laatst gewijzigd door Garry : 29 december 2017 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Citaat:
Zeg Garry je begrijpt echt niet dat je sjoemelnormen van de NEDC rollenbank citeert? Snap je dat nu niet? VAB = PRAKTIJKcijfers Citaat:
Je hebt dus geen kloten bewijs. De test van VAB met 20 wagens is honderdmaal geloofwaardiger als jouw fiat-fabrieksfwaarde van 2 wagens waarvan een povere ouderwetse benzine. Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 01:32. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Citaat:
In die 2013-Test van de VAB staat ook geen enkel 1000 cc tje want die waren er toen nog niet, mss ene als die Ford 1.0 ecoboost erbij staat (die Ford Fiesta), maar bij de NEGEN merken andere zeker niet. Slaap dus maar verder. Hier nog een recente verbruikstest van de VAB nog meer dieselwagens versus benzinewagens in totaal 18 tegen 18: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 01:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.886
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Slaap verder, het gaat om CO2. Een benzine mag gerust 10% meer verbruiken dan een diesel ook dan stoot hij minder CO2 uit.
Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 01:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
|
![]() ah kijk micele
hier verbruikscijfers gemeten door echte levende mensen, die op levensechte dagelijkse manier rijden met hun auto. Geen journalisten die sensatie zoeken, geen onderzoeksburo's die iets aan de kaak willen stellen, geen tijdschriftjes die willen verkopen.. https://www.autoweek.nl/verbruiksmon...&model=Starlet je ziet daar gewoon de diesels gemakkelijk de benzinewagens verslaan je ziet ook dat normverbruiken zelfs kunnen geklopt worden.
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 december 2017 om 01:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Citaat:
, Citaat:
Citaat:
Citaat:
Normverbruik is 5.3 liter, en ik ben eens in de zomer met een ei onder mijn rechtervoet en eco gereden aan 4.9 liter geraakt en heb gewoon de snelheidslimieten gevolgd. Hopelijk ben ik een levende mens. Paul je toont nu eens geen fluit aan. VAB die tonen wel wat aan en dat nog met 10 sjoemeldiesels tegen 10 eerlijke benzines. Overigens dat die benzines maar 15% gemiddeld afwijken boven de norm klopt ongeveer aangetoond door de boordcomputer van die 1.2 tsi die over meerdere 1000 kms zowat 6.2 liter verbruikt, hoeveel % is dat boven 5.3 liter? Qua CO2 kloppen de benzines de diesels al in 2013, of toon me eens de fout in mijn post 99 ? kun je dat niet of kronkel je verder? Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 02:14. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
|
![]() Citaat:
het verbruik wordt dus niet gemeten op 1 tankje maar op 10-100 tankbeurten... https://www.autoweek.nl/verbruiksmon...gen&model=Lupo MAX MIN GEM VW LUPO Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 13 8,66 5,49 6,25 Diesel 17 4,64 2,70 3,51 VW GOLF https://www.autoweek.nl/verbruiksmon...gen&model=Golf Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 216 12,11 0,37 6,68 Diesel 171 7,31 3,73 5,20 LPG 1 - - 12,81 het verschil is niet zo groot, 1 liter minder, uiteraard trekt een GTI dat gemiddelde eventueel omhoog, en oudere modellen ook. Golf Diesel van de laatste 3 jaar verbruikt Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Diesel 33 6,80 3,73 5,35 Golf benzine... Brandstof Bruikbaar Max Min Gem. Benzine 52 7,56 4,42 5,93 dus laten we zeggen het verbruik scheelt 0.5 liter meer. Maar terug wetende dat er zwaardere benzinemotoren tussen zitten. Het Minimum verbruik is wel het laagst bij een diesel. De Hybrides kun je ook oproepen, maar statistiek loopt verkeerd In elk geval, Min verbruik zie je 2-3.5liter benzine electrisch 9-12kWh Dus het verbruik van de hybrides liggen lager dan de diesel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Waarom zou ik dat doen, het heeft geen objectieve relevantie met wat ik stel.
En de VAB getest heeft bij TWINTIG wagens in 2013: Ik ga het lijstje van die 20 duidelijker zetten, maar wat je niet past lees je toch niet zeker Paul? Citaat:
![]() Zeg Paul kun je niet of wil je niet? Ik vraag je nog eens: Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 10:38. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Al in 2010 haalde het gros van de benzines dezelfde norm-CO2 waardes van het gros van de diesels, en 2010 was pas het prille begin van de downsizing-di-benzines, in 2017 is hun aantal veel groter. Een groot aantal merken gebruikt nog enkel maar die di-turbotechniek voor hun benzines. Enkel de slaperige DDT-ers weten dat nog niet.
![]() "Wetenschappelijke" CO2-grafiek y-axis CO2 g/km op basis van normverbruik, x-axis de NOX-vervuiling in mg/km: Citaat:
Zelfs de cijfers van 2010... wat een hopeloosheid toch. ![]() ( aja, best de ganse link van ademloos.be aanklikken en lezen met de volledige context, want best interessant wat die Michela Maione (CV) daar uitlegt en duidelijk maakt in een tabel over luchtvervuiling en klimaat ) Uiteraard willen bepaalde hardnekkige dieselsnuivers dat niet waar hebben en beginnen dan maar te kronkelen. Ocharme toch, laat ze doen. P.S. de betere oplossing is natuurlijk electrisch. Maar dat zal pas heel geleidelijk komen. Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
|
![]() Citaat:
die site is net zoals uw god Elon aan big data doet dus ja je leert beter een site kijken van gebruikers die hun verbruik LOGGEN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Citaat:
gemiddeld duidelijk minder CO2 uit dan die 33 Golf diesels in de dagelijkse praktijk. Dieselbestuurders denken in de regel ook meestal dat als ze wat minder verbruiken en de diesel nog wat goedkoper is aan de pomp dat ze wat meer gas kunnen geven. Fijn gedaan Paul. (enkel de omrekening naar CO2 heb je vergeten, want dat komt uit de uitlaat) ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
|
![]() Citaat:
weet je wat: als VDAB zo heilig overtuigd is dat de benzine minder verbruikt en duurder is dan diesel, dat ze al hun dieselwagens in hun park vervangen door benzine. Zo simpel is dat. Dat is de proof of pudding voor mij |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.647
|
![]() Citaat:
![]() natuurlijk ik kan er niet aan doen dat diesel 10% meer energie bevat per liter hé
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 29 december 2017 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.700
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Diesel is nu eenmaal de zwaardere dikkere -minder vluchtige- brandstof. Goed voor schepen en de meeste zware vrachtwagens, maar ook dat laatste gaat niet meer lang duren. De uitvinder van de diesel is te vroeg gestorven want eigenlijk wou hij zijn motor nooit op die vuile diesel laten rijden. Naja met de grote doorbraak van de kerncentrales (eerst Frankrijk dan D) moesten ze die vuiligheid ook in personenwagens kwijt geraken, anders wisten ze er niet mee waarheen. Die klote-olielobby ook hé. Maar goed dat de diesel enkel in Europa en India doorgebroken is. Case closed, Europa heeft het nu ook begrepen, zelfs de modale dieselBelg die vooral naar zijn portemennee kijkt: ![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3017016 Als in 2018 de diesel evenveel of zelfs meer gaat kosten dan de benzine zal dat grafiekje rustig verdergaan en de dieselverkoop gaat verder omlaag. Helaas worden nu al die sjoemeldiesels gedumpt op de tweedehandsmarkt en die is groter dan de nieuwmarkt. Daar kan men dus dieselkoopjes doen in aankoopsprijs. Dus vooraleer ook het wagenpark die omslag naar meer benzines en alternatieven maakt zal nog enkele jaren duren. De overheid kan dat natuurlijk versnellen door de prijs aan de pomp. Laatst gewijzigd door Micele : 29 december 2017 om 14:37. |
|||
![]() |
![]() |