Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2018, 13:01   #1761
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ec...?eid=1.3019764

CD&V houdt vol dat er een extra belasting moet komen op vermogens. Anderzijds blijft de partij hameren op een oplossing voor de Arco-coöperanten. Peeters: “Ik ga ervan uit dat we het geheel gaan proberen oplossen en Arco zal daartoe behoren", besluit de minister vastbesloten. Of de andere partijen daarin zullen meegaan, dat zal een ander paar mouwen zijn.

Een oplossing voor Arco-coöperanten; wat houdt dat in ?

Kan de vereffening eindelijk eens worden afgesloten zodat de coöperanten hun ingelegde centen partieel terugkrijgen ?

Momenteel is er de absurde situatie bij erfenissen dat notarissen 100% van de waarde van Arco aandelen dienen te verrekenen. Dat zijn vermogensbelastingen op fictieve vermogens!
- lol -

De Arco-oplossing van de federale regering, twee maal droog in de ******.

Nog een keer langs de kassa passeren alstublieft...

Bedankt Belgische politici.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 5 januari 2018 om 13:05.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 13:02   #1762
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Zalig
2
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 18:30   #1763
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Krisje Peeters hoopt dat door zijn gezever die arco slachtoffers nog een keer op CD&V gaan stemmen.
Oud 5 januari 2018, 18:42   #1764
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is me momenteel niet duidelijk of het gedeelte uit de vereffening dat de "cooperanten" toekomt al ergens beschikbaar is....

Al dat gelul over het "verhogen" van dat bedragje met geld dat van ergens elders vandaan moet komen doet niks ter zake want is hoogstwaarschijnlijk onwettelijk en zou de toets van een rechtszaak niet doorstaan.....

Afsluiten en uitbetalen wat beschikbaar is en......GEDAAN...Daarmee is de werkbare oplossing,aangekondigd in de regeringsverklaring voor Michel 1,vervuld...

Zoniet dreigt het een zaak te worden bij de vorming van een volgende Belgische regering....

Laatst gewijzigd door kelt : 5 januari 2018 om 18:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 18:51   #1765
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Een nieuw jaar en zoals voorspeld nog steeds geen eurocent belastinggeld naar de Arco-aandeelhouders.

Zouden er nog steeds mensen zijn die werkelijk denken dat dit ooit gaat gebeuren?

Of zoals Kaaiman het vandaag zo mooi verwoordt in de tijd:

Bij het begin van het nieuwe jaar is het hier gebruikelijk een overzicht te geven van de prettige vooruitzichten voor de Arco-coöperanten. Kris Peeters,
die andere CD&V-frutselaar, en Geens hebben hen al in 2014 een spoedige terugbetaling van hun spaarcenten beloofd. Dat werd in 2015 herhaald. In 2016 ging er van dat terug te betalen bedrag 60 procent af en werd een werkgroep aangekondigd die zou onderzoeken hoe een commissie kon worden gevormd die de mogelijke compensaties in kaart zou brengen. In 2017 zouden Peeters en Geens niet meer dulden dat er voor het einde van het jaar geen duidelijkheid was.

Voor 2018 hebben ze hun Arco-plannen nog niet bekendgemaakt. Jammer, zo weten we niet hoe het n?*ét zal verlopen. Zoals onze voorzitter Wooter Beek zegt: betrouwbaarheid is het kostbaarste goed van een politicus. Of hij na op het ontslag van Theo ook aanstuurt op dat van Geens en Peeters is niet geweten.

Je merkt een zeer goed punt op ! Minister Johan heeft blijkbaar nog steeds geen positief gevolg gegeven aan zijn opdracht van de premier om een regeling voor te bereiden om de spaarders gedeeltelijk te vergoeden. Dringend tijd voor de kaloten om de regering vanaf nu te blokkeren tot dat de neo-belgicistische partij haar minister zijn job doet ! Anders gaat N-BA het zo spelen dat ze het "voorbij 2019" willen tillen en dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes toe...
Dringend tijd om de nieuwe tsjeven aan hun engagement te herinneren, desnoods met wat stampen tegen de weke delen.
De mama van Bart De Wever die centjes in Arco stak zit nu écht al lang genoeg te wachten tot die lamzak van een Johan eindelijk eens in gang schiet.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 januari 2018 om 18:56.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 19:03   #1766
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is me momenteel niet duidelijk of het gedeelte uit de vereffening dat de "cooperanten" toekomt al ergens beschikbaar is....

Al dat gelul over het "verhogen" van dat bedragje met geld dat van ergens elders vandaan moet komen doet niks ter zake want is hoogstwaarschijnlijk onwettelijk en zou de toets van een rechtszaak niet doorstaan.....

Afsluiten en uitbetalen wat beschikbaar is en......GEDAAN...Daarmee is de werkbare oplossing,aangekondigd in de regeringsverklaring voor Michel 1,vervuld...

Zoniet dreigt het een zaak te worden bij de vorming van een volgende Belgische regering....
Nul.

Er wachten de CD&V electorale petsen.

Ze gaan pijn doen.
Oud 5 januari 2018, 20:49   #1767
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Opgedrongen solidariteit voor Arco vergoeding, terwijl de gangsters nooit vervolgd werden.

Opgedrongen solidariteit voor de vreemdelingen industrie die leven van de mensen handel;

Opgedrongen solidariteit voor de hangmat-ers die onze sociale zekerheid opsouperen

Opgerdongen solidariteit met het versluizen van miljarden naar Franstaligen

Enz.. en dan is men verwonderd dat wij alles het duurste betalen van gans Europa!

En wat krijgen we er voor terug? Verouderde meubels, Tunnels die barsten, pensioen kas die leeg is, .....
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 11:17   #1768
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Het ACW is in de fout gegaan , het ACW moet daarvoor opdraaien, niet de modale belastingbetaler. Als het ACW geen geld genoeg heeft (wat me zou verbazen) moeten ze maar te bedelen gaan bij de CD&V en desnoods bij het ACV. Maar gezien eerlijkheid blijkbaar geen christelijke deugd meer is.???????????Of dat ze aan die "C" in hun naam geen geloof meer hechten????
Als de regering "dat " ten laste legt van de burger dan moeten ze ook de Lernaut & Hauspie gedupeerden vergoeden.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 11:42   #1769
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het ACW is in de fout gegaan , het ACW moet daarvoor opdraaien, niet de modale belastingbetaler.
Wat is volgens jou "het ACW" ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 11:46   #1770
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Krisje Peeters hoopt dat door zijn gezever die arco slachtoffers nog een keer op CD&V gaan stemmen.
Inderdaad, dat is zuiver politieke winstbejag.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 11:53   #1771
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat is volgens jou "het ACW" ?
Wat bedoel je met die vraag? Als je het echt niet weet dan zou ik zeggen de overkoepelende organisatie van de Christelijke zuil.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 12:31   #1772
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Als je het echt niet weet dan zou ik zeggen de overkoepelende organisatie van de Christelijke zuil.
Welke ondernemingsnummer(s) ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 13:07   #1773
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke ondernemingsnummer(s) ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 13:37   #1774
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Het ACW is in de fout gegaan , het ACW moet daarvoor opdraaien, niet de modale belastingbetaler. Als het ACW geen geld genoeg heeft (wat me zou verbazen) moeten ze maar te bedelen gaan bij de CD&V en desnoods bij het ACV. Maar gezien eerlijkheid blijkbaar geen christelijke deugd meer is.???????????Of dat ze aan die "C" in hun naam geen geloof meer hechten????
Als de regering "dat " ten laste legt van de burger dan moeten ze ook de Lernaut & Hauspie gedupeerden vergoeden.

Wie heeft Lernaut & Hauspie gepromoot voor het schandaal uit barste?
Was die dikke Sint Niklaas misschien?
Of was het degene die de problemen aanpakte als ze zich stelden?
Hij is er niet meer.
Daarom zal er nu langer moeten gewacht worden waarschijnlijk?

Laatst gewijzigd door werkman : 6 januari 2018 om 14:05.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2018, 19:27   #1775
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Hij is er niet meer.
Inderdaad Jean-Luc Dehaene >>Zoals ook het ophemelen /promoten van Lernaut & Hauspie en Dexia Arco toestanden net voor de beurs crash!!!

Inderdaad Jean-Luc Dehaene de loodgieter die pas kwam "als de problemen zich stelden". >>> problemen van toestanden die ze zelf veroorzaakten.....

Dus als het kalf in de put die nooit gevuld werd verdronken was!!!

Nogal duidelijk waar de corruptie bij de CD&V bende zit. CD&V en sp.a hebben steeds via hun stoottroep de indruk gewekt dat ze er stonden voor de mensen…. In werkelijkheid was het om de corruptie te verdonkeremanen!

De gangsters van Dexia / Arco zijn nooit vervolgd geweest omdat CD&V hen beschermde. De geïmplanteerde CD&V marionetten bij parket en justitie weigerden te handelen.

Sterker nog de gangsters zitten nog steeds op hun vet betaalde plaats in de nu eigendom van sjoemel merk België >>Dexia "bad bank" schuldenberg!

Dexia "bad bank" schuldenberg dat dood gezwegen word als of het er niet meer is om toch maar Arco clan te believen!!!

Terwijl Frankrijk via die Dexia "bad bank" schuldenberg België weer wil koloniseren via vliegtuigen en centrales!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 6 januari 2018 om 19:42.
Oud 7 januari 2018, 11:19   #1776
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Hij is er niet meer.
Het was wel Lernaut en Hauspie zelf die zich promoten. Ze zijn er wel dik in geslaagd om zowel het koningshuis, als de (gesubsidieerde) media, als de politiek voor hun kar te spannen. Ze beloofden dan ook van Ieper een wereldstad te maken, het middelpunt van de spraaktechnologie van gans de wereld.
Maar ook hier, hadden we uiteindelijk de Amerikanen nodig, om te ontdekken dat ze ons aan het bedriegen waren.
Maw het was wel veel meer onze zelfgenoegzaamheid, dan die dikke, die het daar gelapt heeft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2018, 12:57   #1777
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het was wel Lernaut en Hauspie zelf die zich promoten. Ze zijn er wel dik in geslaagd om zowel het koningshuis, als de (gesubsidieerde) media, als de politiek voor hun kar te spannen. Ze beloofden dan ook van Ieper een wereldstad te maken, het middelpunt van de spraaktechnologie van gans de wereld.
Maar ook hier, hadden we uiteindelijk de Amerikanen nodig, om te ontdekken dat ze ons aan het bedriegen waren.
Maw het was wel veel meer onze zelfgenoegzaamheid, dan die dikke, die het daar gelapt heeft.
Aanvulling: ge zijt de West-Vlaemsche beenhouwers vergeten die ze hun zwart geld afgeroomd hebben met hun ' afgespande kar'.
Oud 7 januari 2018, 21:10   #1778
epicurist_dirk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Aanvulling: ge zijt de West-Vlaemsche beenhouwers vergeten
Ooooh er zal misschien wel een beenhouwerke bij zitten......

Maar ik denk NIET dat CD&V zo veel moeite zou doen voor dat beenhouwerke maar dat de ARCO voornamelijk door Arco getrouwe Ambtenaren en hun families gespijsd werd met geld.
Dat daarom door CD&V om hun “omgekocht” kiesvee te behagen zo gegoocheld word om opgelegde solidariteit van gans de bevolking te verwezenlijken tot bij de kleinkinderen generaties lang schulden leggen om hun doel te bereiken.
Terwijl Dexia en ARCO beschermde gangsters nooit vervolgt werden!!!!!
Oud 8 januari 2018, 14:13   #1779
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het is wel naast de draad maar het is de CIA die tot de conclusie gekomen was dat er in één van de overnames hun eigen vertaal/spionage programma van Arabische dialecten zat en dat konden ze niet in Belgische handen geven. Dus een hele waarheidsgetrouwe constructie opzetten was voor die mensen een koud kunstje en voldoende om die goedgelovige Vlamingen te kruisigen. Ondertussen gebruiken de Amerikaanse geheime diensten nog altijd de technologie van L&H. Dit terzijde en nu terug on Topic.
De Christen zuil moet maar zien dat ze ergens aan geld geraken. Punt.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2018, 14:39   #1780
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je merkt een zeer goed punt op ! Minister Johan heeft blijkbaar nog steeds geen positief gevolg gegeven aan zijn opdracht van de premier om een regeling voor te bereiden om de spaarders gedeeltelijk te vergoeden. Dringend tijd voor de kaloten om de regering vanaf nu te blokkeren tot dat de neo-belgicistische partij haar minister zijn job doet ! Anders gaat N-BA het zo spelen dat ze het "voorbij 2019" willen tillen en dan zijn we nog niet aan de nieuwe patatjes toe...
Dringend tijd om de nieuwe tsjeven aan hun engagement te herinneren, desnoods met wat stampen tegen de weke delen.
De mama van Bart De Wever die centjes in Arco stak zit nu écht al lang genoeg te wachten tot die lamzak van een Johan eindelijk eens in gang schiet.
Never gonna happen .
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be