![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een heel sympathieke buurman die een Franstalige vriendin heeft. Ze werkt in Luik maar wil dichterbij aan de slag geraken, maar spreekt geen woord Nederlands.
Hetzelfde probleem doet zich voor met buitenlandse import, ook moslims dus. De rooien willen de problemen die Nederlandsonkundigheid tot gevolg heeft oplossen door de kinderen ook op school hun moedertaal te laten spreken. Grotere nonsens bestaan er er niet! Die kinderen gaan pas naar school als ze leerplichtig worden. Ze kennen dan nog geen woord Nederlands ook al zijn ze hier geboren. De rode gatlikkers van alle mogelijke buitenlandse import doen daar nog een kolenschep bovenop. ZO zullen ze wel aan werk geraken. ALS ze er al in slagen om een diploma te behalen.
![]() |
#362 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind geen partij in dit land om op te stemmen omdat ze allen het middeleeuwse 1x kiezen om de macht nastreven. Vandaar, bijgetekend de Cameleon en alle politiek kleuren op de Vlaamse leeuw <<<<hiernaast. Eens ze in hun zetel zitten negeren ze de mening van de meerderheid van de bevolking. Integendeel steeds meer wetten en regels ten voordele van de minderheid worden doorgedrukt uit electoraal belang en dan hebben politici het over democratie. terwijl dit net voor spanning en wrevel zorgt in de maatschappij. Daarom verwijs ik misschien gemakshalve simplistisch steeds opnieuw naar Zwitserland waar de bevolking wel degelijk via keuze maken zelf kan beslissen door het bereiken van meerderheid keuze bij referendums wat gebeurd in hun stad, kanton, Land. Terwijl hier en bijna overal ter wereld met het middeleeuwse 1 X kiezen voor partij of persoon de politici theatraal ruziën, schelden en hun achterban via pers, TV, sociale media en belangengroepen op zetten tegen elkaar om de macht van de partij en niet om aan de voorkeur/wensen van de meerderheid van de bevolking. Daarom schreef ik ook om nu en einde te maken aan al dat theater vol hypocrieten in de regering die toestemming gaven voor het belijd dat Francken volgt. >> dat de NVA de stekker er uit trekt.... want inderdaad gans die “vreemdelingen industrie” waar totaal geen openheid of duidelijkheid over bestaat wie wat doet of financieel gesteund word, verbouwd ons land, ons handelen en zuigt onze sociale zekerheid leeg … Net zoals er over de kosten voor het vervangen en afbreken van de kerncentrales nog steeds naar de bevolking toe NIETS duidelijk gemaakt word! Verhofstadt verkocht onze eigendom de kerncentrales aan Frankrijk en nu willen ze weer handelen ...maar geven Geen prijs raming vrij. Steunen zich op rapporten van de monopolisten die natuurlijk voor eigen zak spreken! Toevallig weer de liberalen die nu NVA binnen de regering aanvallen als ze meer duidelijkheid eisen! En de tjeven doen mee om NVA te beschadigen.... Wat heeft de bevolking daaraan, In Zwitserland werd heel duidelijk kosten en baten van drie te volgen scenario’s uitgebreid aan de bevolking voorgelecht. Ze konden via referendum kiezen voor afbouw kerncentrales op korte, midden of lange termijn. De Zwitserse bevolking koos voor midden lange termijn en de politiek zal die keuze uitvoeren zonder reutelen en scheldpartijen! Hier word er al 20 jaar theater gevoerd en zal weer uiteindelijk de bevolking opdraaien voor “het zoveelste kalf dat verdronken is in een niet gevulde put” Waar de politiek dan weer zal stellen dat ze zullen ingrijpen als het probleem zich stelt… Waardoor wij alles het duurst betalen van gans EU!!!! En weer gegijzeld zullen worden door energie bedrijven en zij die mee graaien Nieuwe verkiezing…. dan zal de bevolking kiezen. Door het theater/peuter gedrag van de politici zal inderdaad het thema dan gaan over de “vreemdelingen industrie” en de gevolgen er van die gans onze levenssfeer de laatste tijd beïnvloed. En misschien ook duidelijkheid brengen in het hoe en wat en de prijs voor kernuitstap ….
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 9 januari 2018 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is Henri niet om de moslims te doen maar om de Franstaligen die in Vlaanderen Nederlands zouden moeten leren.
Gezien 18 van de 24 terroristische aanslagen gepleegd werden in Brussel en Wallonië, en de aanslagen in overgrote meerderheid gepleegd werden door moslims, zou het mij niet verwonderen dat Henri de moslims liever kwijt dan rijk is. Maar Henri aarzelt niet om de moslims te misbruiken in een poging om zijn francofone taalgenossen het leren van het ongewenste Nederlands te besparen.
![]() |
#364 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar iedereen lijkt me utopisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kinderen van moslim die hier geboren worden, maar die geen woord Nederlands spreken als ze schoolplichtig worden bewijzen het tegendeel. Er nemen hier een aantal Franstaligen deel aan dit forum. Ze spreken Nederlands met haar op, maar ze spreken Nederlands. Kaal, ook een forumdeelnemer al zien we hem hier jammer genoeg nog zelden, had zelfs veel sympathie voor de onafhankelijkheidsstrijd van de Vlaams-nationalisten.
![]() |
![]() |
#368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zullen we daar niet mee wachten tot na de volgende peiling ? Als ge begrijpt wat ik bedoel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijke schade heeft Alexander niet geleden. Met dank aan zijn Franstalige politieke famille. Maar zijn eigen partij heeft daar wel degelijk een prijs voor betaald.
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 januari 2018 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#372 |
Banneling
|
![]() hoezo dan? ze zijn daarmee zelfs in de Vl reg ingebroken als ik t me goed herinner...
Laatst gewijzigd door Anna List : 9 januari 2018 om 14:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#373 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel generaties hebben franstaligen nodig ???
![]() |
#374 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- 6 Miljoen vlamingen waarvan er een gedeelte het Nederlands ook niet machtig zijn. - 18 Miljoen Hollanders. Dan heb je het ver gehad he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkiezingen om de 4, 5 of 6 jaar ? Bwa, waarom niet systematisch nu vb. gemeente, provincie en Vlaamse, en dan na twee en een half jaar, federale en Europese, enzovoorts ? En in de republiek Vlaanderen idem, maar dan Vlaams en Europees tesamen, tegenover daar tussenin de gemeenteraadsverkiezingen en de provincies afgeschaft als politiek niveau.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#377 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslims vragen, en als het van de linkse kerk afhangt, krijgen niet alleen taalfaciliteiten, maar alle faciliteiten.
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, dat wordt altijd weer geopperd tijdens jullie bedel-sessies ten aanzien vd Vlamingen.
![]() |
#379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het beste wat we kunnen doen is Henri zijn gevoelige hartje laten luchten. Laat hem op zijn gemakse zaaien wat hij na de volgende verkiezingen zal moeten oogsten. Het zal gene vette zijn, die oogst, maar wij kunnen eens hartelijk lachen.
![]() |
![]() |
#380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen belg.
Op mijn vorige identiteitskaart schrapte ik die leugen dat ik wel b. zou zijn met typ-ex. Als ik dan via Zaventem op reis ging, krabte ik er dat wel af, om geen miserie te hebben in het buitenland. Maar gvd de flik in zijn hok in Zaventem, bij terugkomst, keek me toch wat te achterdochtig. Dus nu laat ik dat maar.
![]() |
![]() |