![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Binnen het Frans en Engels zijn er grotere verschillen dan tussen Standaardnederlands en Standaardafrikaans.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 10 januari 2018 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Europees Commissaris
|
![]() In Vlaanderen is tussentaal in opkomst in formele situaties en in Nederland Poldernederlands. Dat vind ik in beide gevallen een slechte zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Terwijl Franstaligen decennia lang misvormd werden in dit sjoemel merk België dat de Franstaligen gezamenlijk voorkeursbehandeling verkregen en er gezorgd werd dat ze hulp kregen bij de OCMW en co enz zelfs al vertikten ze het en andere taal dan Frans te spreken in ons lands deel!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen was dat in een tijd dat de standaardtaal in beide landen nog veel sterker tegen elkaar aanleunde. Nu hoor je heel scherp het verschil, maar dat zorgt niet voor begripsproblemen. Integendeel, door elkaar juist veel meer te horen, verdwijnen bepaalde muren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan zwijgen we nog over de woordenschat! In hun taal werden heel wat woorden bewaard die in Frankrijk al lang verdwenen zijn of als totaal verouderd overkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zo kan ie wel weer he ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou het toch. De standaardtaal in beide landen hebben nooit erg aangeleund. Toen niet en nu niet. Integendeel zelfs! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je mag zelfs meedoen! slechts 1 vraagje, algemene kennis. noem alle Waalse auteurs op die je kent en noem alle Nederlandse auteurs op die je kent ... welk lijstje is het langst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2018 om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
durf je daar eerlijk op antwoorden? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op vlak van tv persoonlijkheden is het verschil nog veel groter denk ik. Zo zou ik bijvoorbeeld geen enkele Waalse stand-up comedian kunnen benoemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is me dat nu voor een vraag. Een volkomen irrelevante vraag. Als men aan de doorsnee-Vlaming zou vragen een opsomming te geven van Vlaamse auteurs, dan kan 97% van de Vlamingen nog eens geen 5 Vlaamse auteurs opsommen. Misschien zelfs niet eens 3.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2018 om 11:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als goede Belg is een vlaming onze 3 officiële landstalen voldoende machtig om een conversatie te voeren.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 11 januari 2018 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'algemene' kennis enkel over auteurs .. tja erg 'algemeen'... waarom geen sporters? musici? politiekers? ... waarom enkel maar baseren op auteurs? antwoord: . cherry picking
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 11 januari 2018 om 12:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |