Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2018, 13:00   #1821
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je weet toch pertinent goed waarom N-VA akkoord is gegaan met die hold-up regeling?
Voor degene die niet doorhebben wat jij hierboven situeert:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=198009
Bart De Wever's moeder verspeelt € 4.000 Arco aandelen.

Lezer Wim vroeg De Wever in de chatsessie of de N-VA iets wil doen voor de 800.000 Arcopar-coöperanten, waarvan hij er zelf een is. "Ook in mijn gezin is er een slachtoffer", antwoordde De Wever verrassend. "Mijn inwonende moeder heeft er 4.000 euro uitstaan. Ik vind het evident dat de slachtoffers vergoed worden, maar dan wel in eerste instantie door degenen die hen bedrogen hebben. Pas als die alles op tafel gelegd hebben, mag men wat mij betreft de belastingbetaler aanspreken."

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 14:10   #1822
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan...

En nochtans behoort De Morgen volgens Panda niet tot de "dubieuze" publicaties.
Bovendien verscheen het volgende in de tijd :

Citaat:

Europa

Maar het is helemaal niet evident om snel een regeling te vinden voor Arco. De regering heeft het advocatenbureau Clifford Chance aangeduid om een oplossing uit te werken die de toets van Europa doorstaat.

Maar volgens regeringsbronnen blijft Europa kritisch.
‘Niet enkel over de piste die bewandeld zou worden, maar ook over de hoogte van het bedrag’, zegt een bron.

De regering wil de coöperanten 40 procent van hun oorspronkelijke inleg geven, in totaal 600 miljoen euro.

Een deel van dat bedrag moet van ACW-opvolger Beweging.net komen. Maar ook dat blijft een moeilijke kwestie. ‘Ze zullen meer op tafel moeten leggen dan 30 miljoen euro’, klinkt het bij een bron.
De N-VA speelt het hier zeer slim.
Door deze strategie kunnen hun politieke tegenstanders hen nooit verwijten dat zij de oorzaak zijn dat dat die "arme Arco-vennoten" hun geld kwijt zijn.

Mislukt het door Europa, dat blijft het ACV incl CD&V met de zwarte piet zitten.

Lukt het ! Dan kan de N-VA mede die pluim op haar hoed steken tegenover diezelfde aandeelhouden en zorgt ze voor een substantiële aderlating bij Beweging.net, dat enkel knarsetandend moet slikken om nog niet meer leden te verliezen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 15:06   #1823
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Lezer Wim vroeg De Wever in de chatsessie of de N-VA iets wil doen voor de 800.000 Arcopar-coöperanten, waarvan hij er zelf een is. "Ook in mijn gezin is er een slachtoffer", antwoordde De Wever verrassend. "Mijn inwonende moeder heeft er 4.000 euro uitstaan. Ik vind het evident dat de slachtoffers vergoed worden, maar dan wel in eerste instantie door degenen die hen bedrogen hebben. Pas als die alles op tafel gelegd hebben, mag men wat mij betreft de belastingbetaler aanspreken."
Nog zo'n evidentie bestaat uit het vervolgen van de frauders/bedriegers.

Waarom zegt vriend de Wever daar niets over?
Oud 10 januari 2018, 15:10   #1824
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

hij kent de minister van justitie?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 15:15   #1825
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ooit de formateursnota gelezen van BdW? Daar stonden paragrafen in over het bestrijden van sociale en fiscale fraude.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 15:44   #1826
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Denk je dat hij ACW niet durft/wil dagvaarden ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 15:56   #1827
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Geloof jij nu echt dat die € 4 000 van "moeder De Wever" de bepalende factor is geweest in die hold-up "regeling" binnen de federale regering?

Sorry, maar dit getuigt toch van een zekere wereldvreemdheid.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 16:32   #1828
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hij kent de minister van justitie?
dat is iemand van zijn oud kartel, misschien heeft hij daar nog enigszins misplaatste genegenheid voor. Ik zie zo direct geen andere verklaring.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Denk je dat hij ACW niet durft/wil dagvaarden ?
Hij is geen procureur natuurlijk.
Oud 10 januari 2018, 16:33   #1829
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit de formateursnota gelezen van BdW? Daar stonden paragrafen in over het bestrijden van sociale en fiscale fraude.
Ja, luister naar onze woorden maar kijk niet naar onze daden...
Oud 10 januari 2018, 16:50   #1830
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is iemand van zijn oud kartel, misschien heeft hij daar nog enigszins misplaatste genegenheid voor. Ik zie zo direct geen andere verklaring.

Hij is geen procureur natuurlijk.
Zijn eigen mama is een benadeelde, en toch laat hij dat zomaar straffeloos gebeuren...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 16:55   #1831
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

CD&V krijgt zuurtje toegeworpen met Arco

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180110_03290364

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 17:05   #1832
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
CD&V krijgt zuurtje toegeworpen met Arco

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180110_03290364
Juist !
Citaat:
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) wil haast maken met een oplossing voor het Arco-debacle.
En Johan Van Overtveldt (N-VA) weet waarom hij haast wil maken.
Het tijdstip om Belfius naar de markt te brengen is ideaal.
De bankaandelen staat algemeen op hoge niveaus op de beurs.
Daarmee kan de vork maximaal verhoogd worden waarin de IPO kan plaats vinden.
In feite betaald de markt het eventuele extra Arco-gedeelte.
Maar hij moet wel het akkoord van de CD&V hebben maar niet zonder toezegging dat beweging.net ook haar deel betaald. Fifty fifty zou aanvaardbaar zijn.
Alleen zou getreuzel het zaakje duurder en onmogelijk maken. (onafgezien van de Europese inmenging.)

Goed gezien van Johan Van Overtveldt om het ijzer nu te smeden als het heet is en hij de staatskas uit de wind zet.

Een win-win-win (3x!) situatie dus !

Laatst gewijzigd door Anselmo : 10 januari 2018 om 17:06.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 17:58   #1833
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het fantastisch dat een NV-A 'er met de ideale oplossing komt. Gras van voor de voeten van Peeters gemaaid en geen kosten voor de niet Arco spaarder. Chapeau..........
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 20:01   #1834
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bart De Wever zwijgt hierover in alle talen. De strafrechtelijke verjaring van de feiten is 10 jaar. Bart De Wever en de zijnen willen met alle middelen voorkomen dat de verjaring gestuit wordt door een onderzoek naar de aansprakelijkheid. Die aansprakelijkheid ligt grotendeels bij natuurlijke personen. De Arco vennootschappen hebben weliswaar rechtspersoonlijkheid maar die dekken nooit strafrechtelijke feiten van de bestuurders.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 januari 2018 om 20:05.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 20:05   #1835
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

OK Belfius naar de beurs en met deel van opbrengst Arco sjoemel bijpassen, bijpassen op het merendeel dat Arco zelf inbrengt.

>>> Dan de Bad-bank Dexia in faling laten gaan en op die wijze de gangsters die daar nog steeds rijkelijk betaald worden door het parket voor justitie brengen voor hun wandaden!

Of CD&V en Arco ivorentorens: is het de bedoeling dat wij/België met die Bad-bank Dexia veroorzaakt door jullie gesjoemel nog generaties blijven zitten?
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 21:12   #1836
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Als dat zo zou zijn dan hadden ze dat reeds lang geëist. Niet dus.
Toch wel:

https://www1.wdr.de/nachrichten/ig-m...kampf-102.html

https://www.focus.de/finanzen/news/t...d_7695234.html

Hoe zat dat weer met de Duitse vakbonden volgens u ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 15:15   #1837
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En werden die eisen concreet uitgevoerd?
Er is wel een serieus verschil tussen het populistisch discours van de vakbonden en de werkelijkheid. Wees er maar van overtuigd dat de vakbondsvertegenwoordigers in de "Mitbestimmumg"-Raden van Bestuur de megafoonschreeuwers met hun beide voetjes op de grond zullen geplaatst hebben.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 16:15   #1838
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Villa Politica de dag van vandaag stond in het teken om twee heren af te maken, met de grond gelijk te maken, openlijk te veroordelen zonder enige geldige reden.

Die twee heren zijnde: De huidige premier Michel en Francken.

Een dametje met een rood jasje uiteraard luisterende naar de naam Fernadez geloof ik ging zwaar uit de bol.

Daarna was er nog één of andere clown aan het woord die ik niet ken.

Meneer De Winter mocht ook een woordje plaatsen maar kreeg bitter weinig applaus, wat had u gedacht.

Heel die heisa begint dramatischer en dramatischer proporties aan te nemen.

Gewoon eruit zetten al wat hier als illegaal wil proberen voet aan de grond te zetten want het gaat om illegalen die men in eigen land naar alle waarschijnlijkheid zelf de deur gewezen heeft en dat vergeten véél mensen.

p.s.

Ik zou het de Politici aanraden om geen gebruik meet te maken van volgende diensten: smoelboek, Skype, twitter andere rotzooi ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 januari 2018 om 16:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 16:48   #1839
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Villa Politica de dag van vandaag stond in het teken om twee heren af te maken, met de grond gelijk te maken, openlijk te veroordelen zonder enige geldige reden.

Die twee heren zijnde: De huidige premier Michel en Francken.

Een dametje met een rood jasje uiteraard luisterende naar de naam Fernadez geloof ik ging zwaar uit de bol.

Daarna was er nog één of andere clown aan het woord die ik niet ken.

Meneer De Winter mocht ook een woordje plaatsen maar kreeg bitter weinig applaus, wat had u gedacht.

Heel die heisa begint dramatischer en dramatischer proporties aan te nemen.

Gewoon eruit zetten al wat hier als illegaal wil proberen voet aan de grond te zetten want het gaat om illegalen die men in eigen land naar alle waarschijnlijkheid zelf de deur gewezen heeft en dat vergeten véél mensen.

p.s.

Ik zou het de Politici aanraden om geen gebruik meet te maken van volgende diensten: smoelboek, Skype, twitter andere rotzooi ...
Voor wat die "dame" met rood jasje en inderdaad PS creatuur betreft, ik heb die aan het woord gehoord in de vorige "Ce n'est pas tous les jours dimanche" politiek debat op RTL. Die "dame" deed niets anders dan iedereen overroepen, zeker nadat iemand wees op de werkelijkheid! De debatleider moest naast haar komen staan opdat ze eventjes haar smoel zou willen houden! Gewoon ongelooflijk hoe dat ze daar meende in de bres te moeten springen voor de halve wereld die volgens haar gefolterd zou kunnen worden! Een echte PS-gekkin zoals bepaalde van haar soortgenoten die we mogen bedanken voor de toestand van onze hedendaagse "multiculturele wereld" met al zijn verrijkingen!
Ze was eventjes het noorden kwijt toe iemand van de Vlaamse sprekers haar opmerkte dat er ten tijde van Di Rupo ook al dergelijke gasten werden uitgezet en men ze dan niet gehoord of gezien had...
Wanneer ze Francken en/of de NVA erbij kunnen sleuren komt de stoom uit hun oren!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2018, 16:50   #1840
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Voor wat die "dame" met rood jasje en inderdaad PS creatuur betreft, ik heb die aan het woord gehoord in de vorige "Ce n'est pas tous les jours dimanche" politiek debat op RTL. Die "dame" deed niets anders dan iedereen overroepen, zeker nadat iemand wees op de werkelijkheid! De debatleider moest naast haar komen staan opdat ze eventjes haar smoel zou willen houden! Gewoon ongelooflijk hoe dat ze daar meende in de bres te moeten springen voor de halve wereld die volgens haar gefolterd zou kunnen worden! Een echte PS-gekkin zoals bepaalde van haar soortgenoten die we mogen bedanken voor de toestand van onze hedendaagse "multiculturele wereld" met al zijn verrijkingen!
Ze was eventjes het noorden kwijt toe iemand van de Vlaamse sprekers haar opmerkte dat er ten tijde van Di Rupo ook al dergelijke gasten werden uitgezet en men ze dan niet gehoord of gezien had...
Wanneer ze Francken en/of de NVA erbij kunnen sleuren komt de stoom uit hun oren!
Ik merkte eigenlijk te laat dat ik het verkeerd gepost heb.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be