![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die Spilbeek doet toch wat ie wil?
Als hij zich zo niet goed vindt, en anders wel: dat hij toch doet wat hij of zij aangenaam vindt. Wat heeft iemand anders daarmee te maken? Dat het nieuws is en zo prominent in de media komt, omdat deze vrijheid nog ongewoon is voor ons, dat is begrijpelijk. Zeker de reactie van die kaloten-studentjes vind ik van een schoonmoedergehalte waar ik van moet kotsen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnenkort is het weer communietijd en zullen er weer duizenden Vlaamse kindjes volwaardig lid worden van de Katholieke Kerk. Hoeveel van de ouders die gisteren de reactie van het KVHV schandalig vonden zullen binnen enkele maanden blij in de kerk staan wanneer hun kind het laatste initiatiesacrament ondergaan? Die ouders moeten eens beseffen dat lid worden van de katholieke kerk ook betekent dat ze akkoord gaan met de waarden van de katholieke kerk (of dit toch zouden horen te doen). Tenzij ik me niet vergis is het standpunt van de kerk nog steeds dat men niet op een dergelijke manier 'knoeit' met wat door god geschapen is. Het is goed dat het KVHV de mensen hier aan doet herinneren. Hopelijk gaan vele ouders wat consequenter handelen en hun kinderen niet dopen, laten vormen... vermits ze het niet eens zijn met tal van belangrijke standpunten van de katholieke kerk. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 1 februari 2018 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij/zij zich daar beter met voelt, who cares? Misschien hebben de media er teveel aandacht aan willen schenken?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 1 februari 2018 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je mag niet eisen dat de samenleving meegaat in je waanbeelden, laat staan dat ze er financieel voor opdraait. Ik zou hem alvast nooit aanspreken als mevrouw. Het blijft een vent met een pruik.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet er dan niet meer zijn dan die hypothalamus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder beangstigend dat die Neanderthalers dus echt bestaan...wie zo over anderen denkt, gaat veel sneller grensoverschrijdend gedrag vertonen en is daar nog trots op ook. Koppel dit terug naar partnergeweld, moord op vrouwen door ex vrienden en je zou nog gaan denken dat er ergens in de psychiatrie een computer onbeheerd is gebleven waar een aantal patienten zich laat gaan. Gelukkig staan die Neanderthalers van dit forum niet voor de gemiddelde man!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Speelt beleefdheid een zeker rol bij jou? Of is het vooral jouw eigen gedachten kenbaar maken over de andere mens?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag mij af of Demper wel zelf een echte vent is. Veel verder dan een viking baard en het hebben van alt right ideeën komt die remancipacie niet. In de fitness spieren kweken is meestal iets voor halve homo's (vinden ze), het dichtst bij een vechtsport komen is voor hun video's delen waarop McGregor show verkoopt. Hun eigen mannelijkheid verkennen door zich expliciet belachelijk te maken met hun angst voor verkeerde rolmodellen. Is mannelijkheid dan zo fragiel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe kun je nu nog over beleefdheid of respect praten over mensen die het Noorden kwijt zijn? Ik vind Zeus nog beleefd. Want ik zou hem nooit meer aanspreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn mensen die het noorden kwijt zijn, maar er zijn er blijkbaar ook die het zuiden kwijt zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Parlementslid
|
![]() Ja sorry ik ben nog een hetero. Vandaag klinkt dat saai en stom. Nu is het hip je te "outen" als bi, homo of transgender. Als je dat zo hoort en leest is een huwelijk tussen man en vrouw abnormaal geworden. Of je moet zeggen dat je een huisvriend hebt en je graag met zijn drieën samen speelt. Wie met wie speelt maakt niet veel meer uit. Het wordt hoe langer hoe zotter.
Heel die heisa over Boudewijn "Bo" is gewoon een klucht. Een man van 58 jaar, gehuwd en kinderen. En vanaf nu wordt hij een zij. Iedereen denkt erover hoe hij of zij wil maar kom nu niet om begrip en respect vragen. Wat is het volgende? Annie Verstraeten die het nieuws gaat voorlezen? (ter info : fictieve voorstelling want Danny Verstraeten is tenminste nog een man met waarden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Psychologen zijn meestal zelf halve garen die zichzelf waarschijnlijker van kant maken. Ja een gek is een gek, bijvoorbeeld iemand die denkt dat de muren dichterbij komen ofzo. Maar je komt hier weeral irritante praat verkopen... Geef eerder eens prioriteiten aan een soort van lijn trekken in je normen en waarden kader ipv psychologische sofa praatjes...
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() Bravo. Nu vraag ik mij af waarom zoiets een slecht voorbeeld zou zijn. Dat het een bron van humor is kan ik niet ontkennen.... Maar zoiets komt in het nieuws net omdat het ongewoon is. Domme achterlijke chauvinistische macho's zien dat ineens als een nieuw opgedrongen toonbeeld van normaal zijn. Domme wijven die zulke macho mannen aantrekkelijk vinden volgen uiteraard die mening. Ik durf wedden dat gij ook die neiging hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat meer en meer mensen zich outen als homo heeft helemaal niets te maken met al dan niet 'hip' zijn maar wel met het feit dat men dit eindelijk durft en door de maatschappij wordt erkend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Macho types die er van overtuigd zijn dat geaardheid een keuze is, zijn vermoedelijk biseksueel.
|
![]() |
![]() |