Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2018, 00:16   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Nee, dat is inderdaad uitgestorven goed.
Neen, hoor. Dat snoepgoed is niet "uitgestorven". Het werd onlangs zelfs weer in productie gebracht. De naam "Jodenvet" wordt in Nederland trouwens nog steeds gebruikt. Geen Jood die er moeilijk over doet.

G, informeer u eerst. Om de haverklap slaat u uw hoofd tegen de muur van uw eigen onwetendheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 00:18   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Die reep chocolade op zich niet nee, men noemt het dan ook gewoon een reep - en geen 'negerreep'...
U beweert nochtans al de hele tijd dat er een link is tussen naam van een koekje en kolonialisme. En als reactie begon u plotseling over de oorsprong van de cacaoboon. En als de reep ter sprake komt, is die oorsprong plotseling van geen tel meer.

Of anders gezegd: logisch denken is er bij u niet bij. U springt van de hak op de tak. En het voornaamste: argumenten ontbreken.
Oud 3 februari 2018, 00:19   #103
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

En euh wat betreft dat aardappelen eten, mss er eens bij stilstaan dat het zonder expansiedrang nr andere oorden het hier toch ook niet v een leien dakje had gelopen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 00:21   #104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En euh wat betreft dat aardappelen eten, mss er eens bij stilstaan dat het zonder expansiedrang nr andere oorden het hier toch ook niet v een leien dakje had gelopen.
Stelt u nu dat kolonialisme toch iets goed is? Of waar wilt u nu toe komen met die zoveelste "ik zeg maar iets"?
Oud 3 februari 2018, 00:21   #105
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik moet niets. Ik ben een vrij man en ben niet bereid mij aan te passen aan de hedendaagse cultuur. En dat is in dit land ook mijn volle vrijheid.

Net zoals het uw vrijheid is met een hoofddoek rond te lopen, is het mijn vrijheid mij niet aan te passen aan het overspannen gegrien van het politiek correct denken.
Ja, u bent dan ook niet diegene die de negerkoppen verkoopt. De bakkerij zelf gaat de naam wel aanpassen omdat er aanstoot aan werd genomen. Het gaat uiteindelijk maar om de naam van een koekje tov imago, reputatie in de samenleving.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 00:29   #106
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door de hedendaagse cultuur van gevoeligheden moet de oude Vlaamse zich een beetje aanpassen, he.
Daarbij, de oude westerse cultuur is weldegelijk doorspekt met onderhuids en ook openlijk racisme in taalgebruik, strips, films,...
Again well said guinestar, het Westen heeft idd nagenoeg alles te danken aan vroegere expansiedrang. Dat zelfs nadat men er herhaaldelijk op wees sommigen halsstarrig blijven volhouden alsof het om een simpel 'koekje' zou gaan is toch echt wel erg.
Oud 3 februari 2018, 00:29   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, u bent dan ook niet diegene die de negerkoppen verkoopt. De bakkerij zelf gaat de naam wel aanpassen omdat er aanstoot aan werd genomen. Het gaat uiteindelijk maar om de naam van een koekje tov imago, reputatie in de samenleving.
Reputatie in de samenleving? Omdat er één iemand een klacht neerlegt? U schat de draagwijdte van deze zaak totaal verkeerd in. Dit vormt geen thema dat de publieke opinie beroert. In het Nederlands spreken bij zoiets over "van een mug een olifant maken". Dat doet u.
Oud 3 februari 2018, 00:33   #108
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Again well said guinestar, het Westen heeft idd nagenoeg alles te danken aan vroegere expansiedrang. Dat zelfs nadat men er herhaaldelijk op wees sommigen halsstarrig blijven volhouden alsof het om een simpel 'koekje' zou gaan is toch echt wel erg.
Het Westen heeft alles te danken aan zijn eigen dynamisme. In de kolonies werden niet de plannen ontworpen voor de machines die zich in het Westen ontwikkelden tijdens de Industriële Revolutie bijvoorbeeld. De innovatieve geest zit bij het Westen.

Als u trouwens nu met al die ideeën van u afkomt, is dat de vrucht van de westerse beschaving. U kan denken wat u wil, juist omdat wij in het Westen dat als een belangrijke waarde hebben aangevoeld en verder ontwikkeld. Dat schijnt u wel eventjes te vergeten.
Oud 3 februari 2018, 00:39   #109
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stelt u nu dat kolonialisme toch iets goed is? Of waar wilt u nu toe komen met die zoveelste "ik zeg maar iets"?
Stel ik open morgen een kraam op de markt hier om de hoek met loempia's, wafels, whatever en ik noem die 'sales flamands'/vuile vlamingen. En ik hang tevens een grote spandoek met in het vet: 'sales flamands kom proeven. Nee het zijn geen sales/solden maar vuile vlamingen!'

Wat denkt u, dat geeneen voorbijganger daar aanstoot aan zou nemen (omdat er toevallig ook om het in uw logica te zeggen Brugse kletskoppen worden verkocht).
Oud 3 februari 2018, 00:41   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel ik open morgen een kraam op de markt hier om de hoek met loempia's, wafels, whatever en ik noem die 'sales flamands'/vuile vlamingen. En ik hang tevens een grote spandoek met in het vet: 'sales flamands kom proeven. Nee het zijn geen sales/solden maar vuile vlamingen!'

Wat denkt u, dat geeneen voorbijganger daar aanstoot aan zou nemen (omdat er toevallig ook om het in uw logica te zeggen Brugse kletskoppen worden verkocht).
Nogmaals, om welke reden zou ik, als Vlaming, daar aanstoot "moeten" nemen? Omdat u het zegt?

Denkt u nu werkelijk dat uw eigen gedachten de navel van de wereld zijn en dat iedereen zich overgeeft aan een dergelijk overspannen gegrien?
Oud 3 februari 2018, 00:56   #111
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Westen heeft alles te danken aan zijn eigen dynamisme. In de kolonies werden niet de plannen ontworpen voor de machines die zich in het Westen ontwikkelden tijdens de Industriële Revolutie bijvoorbeeld. De innovatieve geest zit bij het Westen.

Als u trouwens nu met al die ideeën van u afkomt, is dat de vrucht van de westerse beschaving. U kan denken wat u wil, juist omdat wij in het Westen dat als een belangrijke waarde hebben aangevoeld en verder ontwikkeld. Dat schijnt u wel eventjes te vergeten.
Zie alweer dat moraliserend vingertje. Pls let me remind you dat zonder de expansie waar ik naar verwees westers dynamisme en innovatieve geest niet de hoogtepunten hadden bereikt waar u het over heeft.
Oud 3 februari 2018, 00:58   #112
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, om welke reden zou ik, als Vlaming, daar aanstoot "moeten" nemen? Omdat u het zegt?

Denkt u nu werkelijk dat uw eigen gedachten de navel van de wereld zijn en dat iedereen zich overgeeft aan een dergelijk overspannen gegrien?
Ja maar we hebb en het niet uirsluitend over u, just saying...
Oud 3 februari 2018, 01:29   #113
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Niet te vergeten dat die slavenhandel vrolijk doorgaat in landen als Soedan en Mauretanië.
Uiteraard, maar daar kunnen dan weer politiek-correcte argumenten mee gespind worden, om de politiek slapende burger/kikker iets verder mee op te koken.
Citaat:
Maar daar kraait geen haan naar, aangezien Broeder Muzel niet voor het hoofd gestoten mag worden...
Akkoord, maar er zijn nogal wat meer bevolkingsgroepen dan muzels, die begiftigd zijn met een uiterst gevoelige quetsbaarheid, omgeven met ’n vlees- en zielsverscheurende doornkrans, als symbool voor het eeuwige niet-in-vraag-stelbare-slachtofferschap in censuurwetten (hebben) kunnen laten faciliteren.
De news speak evolueert - stilaan maar konsekwent - naar een toestand, waarbij zelfs onderbouwde kritiek op het (EU-) beleid op dezelfde lijn zal geplaatst én behandeld worden, als het oproepen tot geweld en het verheerlijken van terrorisme, om zodoende een (wettelijk) wapen in handen te hebben dat voor de meeste burgers beangstigend genoeg is, om kop in kas te houden en zo broodroof en sociale demonisatie te vermijden.

De censuurbrigades zijn al op kruissnelheid en voldoen ruim aan de voorwaarden, die door een machiavellistisch machtskringetje worden vooropsteld, als het gaat om de bevolking te framen als kikkers in ’n kookpot.
Die ‘negerkoppen’ en alle voorgaande én komende equivalenten daarvan, zijn dan ook slechts een voze afleiding, een goedgemikte inktwolk, die uit de tentakels van spindoctors komt gesijpeld en steeds unanieme kritiek bevat op witmans als de onverbeterlijke racist/supramicist, als afleiding voor de acute dreiging van totale censuur.

Enfin, deze hartelijke jongens kennen alvast de fijnste kneepjes van het kikkeren van de bevolking:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  juncker_hitler-505x288.png
Bekeken: 177
Grootte:  169,5 KB
ID: 108386

Noot: die demagoog met het lelijke snorretje heeft zelfs nog een flinke streep voor op z’n snorloze collega (die op de rechtse foto staat), want die laatste is zelfs nog nooit door enig (Europese) burger verkozen geweest...

Kortom en welbeschouwd is 1984 geen toekomstroman meer, maar het hedendaagse draaiboek van een uitvoerend beleid dat vormelijke besluiten uitvoert, om zo goed mogelijk aan de voorgeschreven bereidingswijze van autochtone kikkerkokerij te kunnen voldoen.

In de fond is die Marokkaanse mevrouw en zelfs heel de allochtone bevolkingsgroep in Europa, zijn in wezen ook maar slechts de geïmporteerde smaakmakers van die fameuze kikkersoep en zullen eveneens geconsumeerd worden op de cultuurmarxistische hoogmis, die onze zelfbenoemde EU-Judassen aan het organiseren zijn, ten koste van onze intellectuele vrijheid, maatschappelijke veiligheid en economische welvaart.

De evidente vraag stellen wié de chef-kok dan is die de politiek-correcte gaarkeuken rigoureus aanstuurt, zou al heel wat maatschappelijke problemen zichtbaar en daardoor tevens bespreekbaar maken, al vermoed ik dat de Offizielle Poco-Mitarbeiters dan wel héél dik in de weg zullen zitten van elke aanzet hiertoe, om die by all means te versluieren/verketteren onder het mombakkes van politieke correctheid, comme d’habitude.
De échte vijand van Europa zit binnenin.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 3 februari 2018 om 01:43.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 01:32   #114
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bemb[LEFT
em;8638815]Brugse kletskoppen werden nooit zo onderdrukt als zwartjes in Afrika. Nice try Jan but fail.
Zwarte mensen worden nochtans steeds verhandeld in gebieden in noord-afrika en oost-afrika. Voor de duidelijkheid: Ik heb het niet over gebak, maar over mensen.

Blijkbaar kan je ginder voor een normaal Belgisch maandloon een stuk of 3 zwarte joekels kopen voor eigen gebruik.

Dit is natuurlijk niet zo erg als patisserie dat al meer dan 90 jaar 'neger' als voorzetsel heeft.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 08:46   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie alweer dat moraliserend vingertje. Pls let me remind you dat zonder de expansie waar ik naar verwees westers dynamisme en innovatieve geest niet de hoogtepunten hadden bereikt waar u het over heeft.
Er steekt nergens een moraliserend vingertje op mijn tekst. Gewoon feiten.
Oud 3 februari 2018, 10:15   #116
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom vochten die landen niet terug? Afghanistan en Irak doen aan terreur om hun landen te beschermen tegen Amerikaanse invasies. De landen die gekoloniseerd zijn kregen een infrastructuur in de plaats.

De Vlaming is ook over de geschiedenis x aantal keer verovert. Heb jij eigenlijk al eens een Europese kaart bekeken en de grenzen bestudeert die wisselden om de zoveel jaar door invasies. Dat noemen ze oorlog. Heb jij al eens in een oorlog gezeten anders snap je toch niet weet waar je over spreekt... kill or be killed.
Oud 3 februari 2018, 10:32   #117
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben geen vooroordelen. Het probleem is net dat er geen gebakjes witkop, kletskop, kaaskop, enz. heten. U zit effectief met een dubbel moraal.

Moest een Marokkaanse bakkerij plots kaaskopjes of witkoppen beginnen verkopen, dan zou het ook weleens kunnen dat iemand er aanstoot aan neemt.
Of ziet u bv. een zwarte bakker, een neger, zelf ook negerkoppen verkopen?
Kletskoppen bestaan wel, net zoals Jodenkoeken in Nederland, maar niemand heeft daar ooit een zaak over gemaakt.
Ook moorkoppen gaf nooit een probleem, iedereen weet wat daarmee bedoeld wordt en dit is niet aanstootgevend.
Het heeft alles te maken met erg lange tenen en personaliseren van namen die voor een bepaald soort snoep staan.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 12:07   #118
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Oei, wat moeten we doen met witbier ? Ook verbieden ?
(Om nog te zwijgen over Brugse Zot enz... )
Oei! Daar had ik nu nog aan gedacht sè! Maar je hebt gelijk. Wel te verstaan vanuit het standpunt van het modieus politiek-correct puritanisme. Laten we dergelijk standpunt voortaan aanduiden met het logo M.P.C.P.Dat "Brugse Zot" is discriminerend tegenover de mentaal gehandicapte medemens.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 februari 2018 om 12:11.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 12:32   #119
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar we hebb en het niet uirsluitend over u, just saying...
A propos BemBem, had jij nog niet zo lang geleden hier formeel aangekondigd dat je afscheid zou nemen van forum.politics.be?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2018, 12:58   #120
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:

Het westen zou zich helemaal niet zo sterk hebben ontwikkeld zonder hun kolonialisme, en dat is een feit.
En vanaf het moment men hier God en religie afgezworen had, ging men de grenzen helemaal te buiten: zichzelf superieur wanend, andere beschavingen en culturen inpalmend, andere ethnieen vernietigend, enz. Om machines te ontwikkelen had men grondstoffen en vooral rijkdom nodig. Ipv eerlijke handel verrijkte het westen zich op kap van de kolonies en kon op die manier allerlei ideeën in de praktijk omzetten. De gekoloniseerde had helemaal niets te zeggen.

In de koran staat dat God de mensheid in verschillende rassen en culturen heeft verdeeld. Het westen is zelf begonnen met deze grenzen buitenproportioneel te overschrijden... en nu zit het zelf ook met buitenproportionele migratie uit verre culturen en landen. De westerse beschaving zal verder veranderen... leg u er maar bij neer. Schurfthoofden en negerkoppen zijn sowieso niet het hoogtepunt van de Vlaamse cultuur, so big deal als die namen verdwijnen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be