![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar voor de Vlaamse eisen die soms op papier ingewilligd werden volstond een handdruk en die werden heel dikwijls dan ook gewoon weg niet uitgevoerd... Franstalige democratie noemen ze dat tegen de dictatuur van de Vlamingen... Laatst gewijzigd door marie daenen : 2 februari 2018 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk, facisten kunnen niet nadenken, die volgen gewoon de wet, hoe onredelijk en vals die wet ook is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Toen Franco aan de macht kwam was er wetteloosheid in Spanje want het land verkeerde in een burgeroorlog... en Franco was de Hitler die de wet hersteld heeft naar zijn eigen imago...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toen Franco aan de macht kwam was er een grondwet in voege. Hij heeft die nooit aangepast, dat is pas na zijn dood gebeurd. Hij heeft ze gewoon naast zich neergelegd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Gouverneur
|
![]() Dat denk/snap ik helemaal niet. Ik bracht simpelweg het artikel van Knack ter sprake. Zou u het erg vinden om wat minder pretentieus in de plaats van anderen te denken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen welke prijs? Hoeveel doden, geëxecuteerden, verdwijningen, folteringen ...?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar terug naar Ronse.
Op heel die tijd dat de faciliteiten er al zijn, heeft er ooit een gemeenteraad zo'n fikse stelling ingenomen? Is dat dan een politiek fait d'hivers (lol) of net iets meer dan dat?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het staat in het rapport. En het parlement heeft zich voor de regeling van de faciliteiten juist op dat rapport gebaseerd. Uit de parlementaire debatten van toen bleek trouwens dat de Franstaligen het over die intentie ruim eens waren met de Vlaamse volksvertegenwoordigers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is niet het probleem van de normale mensen in de maatschappij. Wie heeft hen belet van te leren lezen, en zelf een tekst te lezen in plaats van te rekenen op een derde om hen uitleg te geven ? Trouwens, wat zaten die zakken van de VU daar dan te doen in het parlement ? Aan hun scrotum krabben in plaats van hun parlementaire job te doen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand is daar mee bezig. (misschien 1 of 2 rukkers in n-va, dat kan...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstalige aanwezigheid aan de Kust is zo groot dat we er meer en meer Franstalige uitbaters zien. Ik ga zeer regelmatig naar de Kust tijdens de zomer en ik spreekt dus uit ervaring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiek is dat een scheet in een netzak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Belgisch anti-Vlaams racisme is niet iets dat van beneden, vanuit de bevolking, via hun vertegenwoordigers naar boven opgebouwd werd en wordt; maar dat is iets dat van bovenuit naar beneden geregeld wordt... Vandaar dat la Belgique als land een failed land is en altijd zal blijven... Schijndemocratie zal daar niets aan veranderen en Bruxelles is het racitisch uithangbord van dat la Belgique... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor elke bijkomende vrijheid die de Vlamingen in dat la Belgique hebben kunnen bekomen; democratische vrijheden welke in elke democratie hen automatisch zouden toekomen, hebben ze een dikke prijs moeten betalen welke die vrijheden al in de kiem uitholden en op termijn Vlaanderen dikwijls nog meer boycotte ten voordele van de grote francofonie dan iets anders... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb onlangs het verwijt van hem gekregen dat ik dat deed. Bon. Weten we weer. Poerenpummels; stommerikken die niet kunnen lezen enzoverder..... Scheten in een fles dus in Ronse. Wat de VU betrof heeft hij wel gelijk. De vaandeldragers hebben inderdaad niks gepresteerd. Zoals trouwens een oppositie niks presteert. Ze zijn wel gevlucht naar andere partijen en sommigen ook aanvaard als ze maar voldoende aanhang hadden. Maar......ze zijn wel dood gekitteld. Een beetje uitgerangeerd dus. Trek op het spoor een wissel en de trein rijdt naar "Bachte de kupe" Dat maakt deel uit van het politieke spel. Maar de tegenstanders kraaien achteraf wel graag dat je niks wilde presteren. Ik ben verdomd al vergeten wat er ditmaal allemaal nog tussen zijn boterham lag. Geeft niks! Ik weet toch dat ik er niets aan kwijt ben. Het wordt weer stilaan tijd dat hij nog eens in een kinderkoets over de A2 koerst bij nacht. Toeterend en maar "Wilmaaaa" roepende!!! Op de vlucht voor de levende doden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 4 februari 2018 om 04:38. |
|
![]() |
![]() |