![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#741 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#742 |
|
Europees Commissaris
|
Kan zijn, maar ik vermoed dat zij een te verwaarlozen minderheid binnen de islam. Spijtig genoeg.
|
|
|
#743 |
|
Europees Commissaris
|
Durft u dat gaan verkondigen in Molenbeek of Borgerhout?
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 februari 2018 om 22:34. |
|
|
|
|
|
#744 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#745 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Net zoals de Soefies. En de Druzen zijn ook goed te verhapstukken, net door hun afwijkende interpretaties van de koran.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#746 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mohammed was in het begin van zijn loopbaan als warlord nog redelijk gematigd in uitspraken die aan hem toegeschreven werden, minstens een eeuw na zijn dood. Maar gaande weg, werd hij wel veel agressiever en gewelddadiger, hij moest immers stammen aan hem binden die gebruiken zoals oorlogsbuit, slaven en het recht daarmee te doen wat je wilt, niet wilden laten vallen. Zo ontstond zijn " leger" waarmee hij steeds meer gebied veroverde. Wat is dan het probleem met die Koran? Wat er staat zijn verzen, die volgens lengte werden gerangschikt, niet volgens chronologische of opeenvolgende gebeurtenissen. Maar het verklaart wel de veelvuldige tegenspraak, en wie moreel eerlijk is zou dit wel mogen vermelden. Laatst gewijzigd door alice : 5 februari 2018 om 22:45. |
|
|
|
|
|
|
#747 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mensen mogen een geloof hebben. Ikzelf geloof dat, wanneer ik sterf, ik mijn overleden vrienden en familieleden ga terugzien. Dat is voor mij voldoende. Daar hoef ik geen moskeeën of kerken voor te bouwen. Daar hoef ik geen 'speciale' kledij voor te dragen. Daar hoeven geen mensen voor gedood te worden. Daar hoeft niet voor gediscrimineerd te worden: ongelovige of gelovige. Daar hoeft de maatschappij geen rekening mee te houden. Dat is iets innerlijk en dat zou met religie ook zo moeten zijn.
|
|
|
|
#748 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#749 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hun roots liggen in Pakistan, wat maar ontstond in de periode van Ghandi die eveneens geweld afwees. Die islam ontwikkelde zich dus eigenlijk naast de Hindoes wat kan verklaren dat ze veel minder agressief zijn in hun visie.
|
|
|
|
|
|
#750 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die minderheden zijn even hard vervolgd als de dhimmies, joden en heidenen als je de "ware gelovigen", die uiteindelijk maar een zeer aggressieve minderheid zijn, de kans geeft.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. De Belgische wetgeving: een 18de eeuws herenhuis waar zelfverklaarde deskundigen al eeuwen aan bricoleren zodanig dat de nooduitgang in de septische put uitkomt — en alleen inertie het nog recht houdt |
|
|
|
|
|
#751 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo, heeft Lukkas niet de vrijheid om een eigen mening er op na te houden?Daar legt hij toch geen ander iets bij op? Of heeft u moeite met wat af wijkt van uw opvattingen?
|
|
|
|
|
|
#752 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Correctie: niet in Pakistan, wel in India. Niet ver van Delhi.
|
|
|
|
|
|
#753 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In tegenstelling tot u heb ik geen problemen met andere inzichten, wat natuurlijk niet inhoudt dat ik er gerust niet mee akkoord kan gaan. |
|
|
|
|
|
|
#754 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#755 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie pleit voor vrijheid, komt weinig geloofwaardig over als hij dan besluit met de oproep dat iets "moet". |
|
|
|
|
|
|
#756 |
|
Europees Commissaris
|
Ik leg niemand iets op. Wie val ik lastig met mijn visie over het leven na de dood?
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 februari 2018 om 23:11. |
|
|
|
|
|
#757 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Gelukkig leven wij niet meer tijdens de katholieke inquisitie. Ik had al gebrand, voor één woordje.
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 5 februari 2018 om 23:31. |
|
|
|
|
|
|
#758 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#759 |
|
Europees Commissaris
|
De koran is een marsorder voor de islamitische legers.
|
|
|
#760 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|