Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2018, 12:31   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind het vooral ongelooflijk droevig dat men anno 2018 nog altijd een thema wil maken rond een waardeloos boek uit 2006 van een gepensioneerde psycholoog van kust-mijn-kloten over een "onderzoek" dat kwalitatief op niets trok.
en daarbovenop dat we ondertussen weten dat IQ een zeer Westers instrument is die in feite niets zegt over hoe intelligent iemand echt is.
Oud 27 februari 2018, 12:36   #82
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en daarbovenop dat we ondertussen weten dat IQ een zeer Westers instrument is die in feite niets zegt over hoe intelligent iemand echt is.
Ook al. Als de bewoners van het Amazonegebied ooit een intelligentietest zouden ontwerpen op basis van wat in die samenleving nodig is, zouden wij onderaan bengelen.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 12:39   #83
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ook al. Als de bewoners van het Amazonegebied ooit een intelligentietest zouden ontwerpen op basis van wat in die samenleving nodig is, zouden wij onderaan bengelen.
Wat zou dat kunnen zijn? Een test om te zien hoe je een vis moet vangen? Waar de beste mango's hangen?
Oud 27 februari 2018, 13:18   #84
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Voor zover ik aan IQ testen heb meegedaan van het in het studiejaar tot over een paar jaar herinner ik me weinig in die testen dat gaat over wiskunde en meetkunde voor gevorderden, maar eerder algemene kennis , ruimtelijk inzicht, de basis eigenlijk .
Algemene kennis hoort niet tot een IQ test.

Ruimtelijk inzicht wel. En dat is sterk verwant met ruimtemeetkunde, aka wiskunde.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 13:39   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Algemene kennis hoort niet tot een IQ test.

Ruimtelijk inzicht wel. En dat is sterk verwant met ruimtemeetkunde, aka wiskunde.
Zoals dit:

Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 15:38   #86
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Dat zal onze Ronsense Panda op zijn versnellingloze bamboefiets wel proberen. De EHBO staat al klaar.
Ik vermoed dat Panda die weerlegging liever skipt, er zijn nu eenmaal gemakkelijker dingen in ’t leven:

Naam: imagesDKV3Y8ST.jpg
Bekeken: 149
Grootte: 12,8 KBNaam: bamboo-bicycle-lg.jpg
Bekeken: 146
Grootte: 23,3 KB
Oud 27 februari 2018, 15:48   #87
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal onze Ronsense Panda op zijn versnellingloze bamboefiets wel proberen. De EHBO staat al klaar.
Het draadje gaat over een waardeloos boek van 2006, waar Diego die een halte te laat opgestapt is dan wat commentaar gaat bijschrijven die hij haalt uit datzelfde waardeloze boek, en jij denkt dat de heilige graal gevonden is ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 februari 2018 om 16:01.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 15:49   #88
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet alleen dat, hoe die kerel statistieken dooreen husselt is gewoon een lachertje.
Oud 27 februari 2018, 16:03   #89
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zoals dit:

Oke, heb de foto 2 minuten bekeken en mijn antwoord is als volgt:

De figuren van elke rij (horizontaal) hebben steeds hetzelfde aantal stippellijnen. Rij 1 heeft telkens 1 stippellijn, rij 2 heeft 2 stippellijnen, en de missende figuur op rij 3 moet er dus 3 hebben om aan het patroon te voldoen.

Verder heeft zowel elke kolom als elke rij, 1 figuur die van links beneden naar rechts boven loopt, 1 figuur die van rechts beneden naar links boven loopt, en 1 horizontaal lopende figuur.

Om aan beide criteria te voldoen, moet de missende figuur dus 3 stippellijnen hebben en van rechts beneden naar links boven lopen.

Met andere woorden het spiegelbeeld van de figuur links beneden (gespiegeld tov een verticaal lopende as)

Heb er wel even over moeten nadenken.
Ben ik nu officieel intelligent?

Overigens is elke figuur een kopie van de figuur diagonaal links erboven aangevuld met 1 extra stippellijn (dus 1 vak naar links en dan 1 naar boven)

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 februari 2018 om 16:15.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 16:08   #90
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Het draadje gaat over een waardeloos boek van 2006, waar Diego die een halte te laat opgestapt is dan wat commentaar gaat bijschrijven die hij haalt uit datzelfde waardeloze boek, en jij denkt dat de heilige graal gevonden is ?
Panda, het begint wel wat op te vallen dat je het al enkele posts hebt over 'waardeloos', 'verhaaltje', 'duimzuigerij' en nog wat synoniemen, mbt die niet-poco bevindingen over IQ enzo, maar van enig onderbouwd tegenargument is er (weeral) geen sprake.

Voor de verandering daar mss eens mee beginnen ?
Oud 27 februari 2018, 16:39   #91
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Dat volgens jou ‘zeer Westers instrument’ is nochtans duidelijk onpartijdig, wanneer het in intelligentietests wordt toegepast op zwarte Amerikanen die in een blank gezin opgroei(d)en.
Die kwamen – des ondanks - niet boven het iq uit van zwarte ghettokinderen, die niet het geluk hadden om in een veilige (school) omgeving op te groeien.

Trouwens, dat ‘zeer Westers instrument’ kan ook een terugval meten van het gemiddelde IQ en die oorzaak heeft ook zo z’n (demografische) redenen:

IQ in “Western Nations” Dropping as Percentage of Whites Shrink

“The measured IQ of “Western” nations—specifically Western Europe—is dropping dramatically as the percentage of whites—expressed as a part of the whole—becomes smaller, new statistics have shown.”

Politiek-correct of niet, maar hoe meer immigratie uit gebieden met een gemiddeld lager IQ, hoe dommer de hele bevolking van het ontvangende continent wordt:

“Although the drop in IQ levels was recently presented in the controlled media (and the Daily Mail in particular) as some type of mysterious drop to which no easily-identifiable cause could be attributed, the decreased IQ is obviously the product of mass Third World immigration from countries with much lower IQs.”

http://newobserveronline.com/iq-in-w...ites-shrink-2/

Hebben cultuurmarxisten hier mss een andere verklaring voor ?
Laat ons anders snel nog wat rondjes Nieuwe Belgen bijmaken, daar worden we allemaal toch zoveel beter van.
Oud 27 februari 2018, 17:22   #92
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Een statistiek van de statistiek. Gemiddeld IQ per regio.
Oost-Azië 104
West-Europa 98
Oost-Europa 97
Noord-Amerika 95
Zuid-Oost Azië 92
Zuid-Oost Europa 92
Centraal-Azië 89
Zuid-Amerika 88
Oceanië 86
West-Azië 86
Zuid-Azië 82
Noord-Afrika 79
Midden-Amerika 77
Centraal-Afrika 72
Zuid-Afrika 72

Afrika scoort slecht en dat is ook het geval met Midden-Amerika. Dit laatste vooral door de invloed van de Caraïben.
Dat is geen Heilige Graal. Dat zijn gewoon vaststellingen en metingen met de gereedschappen, die ter beschikking staan. Leer te leven met de nooit voltooide wetenschapsverwerving. Het kan gebeuren dat uw eigen hypothesen en verklaringen dienen herzien te worden.
Oud 27 februari 2018, 17:29   #93
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen, dat heeft niks te maken met hersenvolume.

Voor degene die het niet door hebben: zwarten en blanken zijn nog steeds en en dezelfde type homo sapiens.
Tuurlijk, een verschil in 90 000 jaar evolutie is te klein om een genetisch iq verschil te veroorzaken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 19:06   #94
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Ik erger me dood aan mensen die beweren dat iemand intelligent is omdat hij/zij een goed diploma heeft, vooral als het over artsen gaat. Ik ken namelijk heel wat matig begaafde artsen die zich simpelweg halfdood hebben gestudeerd. Terwijl een begaafd iemand het op de helft van die tijd had gekund.

En dan heb je ook nog van die mensen die denken dat elke sociaal gehandicapte idioot die de middelbare school niet wilde afmaken intelligent is. Want Albert Einstein heeft zijn middelbare school ook niet afgemaakt..

Of van die quizzers die elke krant vanbuiten leren en dan het stempel "intelligent" krijgen omdat ze alles weten bij De Slimste Mens. Terwijl in realiteit iemand met een enorm IQ die de krant nooit leest, kansloos is bij een quiz.

Laat het ons erover eens zijn dat je een schets kan maken over de aanleg die iemand heeft voor een bepaald domein waarin hij begaafd of intelligent zou zijn. Op basis van hoe snel iemand een taal kan leren bvb, in vergelijking met anderen die net evenveel studeren.

De idee dat je een exact cijfer kan plakken op intelligentie is behoorlijk idioot.
Maar ik geloof wel dat er verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen. Je hebt heel wat bevolkingsgroepen die hun brein nooit getraind hebben omdat ze andere prioriteiten hebben in het leven.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 februari 2018 om 19:07.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 19:41   #95
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen Heilige Graal. Dat zijn gewoon vaststellingen en metingen met de gereedschappen, die ter beschikking staan. Leer te leven met de nooit voltooide wetenschapsverwerving. Het kan gebeuren dat uw eigen hypothesen en verklaringen dienen herzien te worden.
Sorry hoor, maar de statistische verwerking van de beschikbare gegevens gebeurde op een amateuristische wijze, de conclusies zijn dan ook van hetzelfde niveau. Waardeloos.
Oud 27 februari 2018, 19:47   #96
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Beste forumleden en lezers en lezeressen altegader, u mag mij dat niet kwalijk nemen maar ik geloof daar geen ballen van, van IQ tests.

Ook de Rorschachtest (vlekkentest) daar geloof ik niet in.

Bij de laatste test vraagt een 'testafnemer', wat ziet u?

aha! de tetten van het buurmeisje!!! (U neemt er op die manier even een loopje mee)

Volgende vlekken worden onder uw neus geschoven, en wat ziet u nu?

Ja sorry 'dokter' weer maar eens de tetten van het buurmeisje.

Dat kan nog best een tijdje doorgaan voor men u buiten zwiert dan.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 februari 2018 om 19:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 20:01   #97
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik erger me dood aan mensen die beweren dat iemand intelligent is omdat hij/zij een goed diploma heeft, vooral als het over artsen gaat. Ik ken namelijk heel wat matig begaafde artsen die zich simpelweg halfdood hebben gestudeerd. Terwijl een begaafd iemand het op de helft van die tijd had gekund.

En dan heb je ook nog van die mensen die denken dat elke sociaal gehandicapte idioot die de middelbare school niet wilde afmaken intelligent is. Want Albert Einstein heeft zijn middelbare school ook niet afgemaakt..

Of van die quizzers die elke krant vanbuiten leren en dan het stempel "intelligent" krijgen omdat ze alles weten bij De Slimste Mens. Terwijl in realiteit iemand met een enorm IQ die de krant nooit leest, kansloos is bij een quiz.

Laat het ons erover eens zijn dat je een schets kan maken over de aanleg die iemand heeft voor een bepaald domein waarin hij begaafd of intelligent zou zijn. Op basis van hoe snel iemand een taal kan leren bvb, in vergelijking met anderen die net evenveel studeren.

De idee dat je een exact cijfer kan plakken op intelligentie is behoorlijk idioot.
Maar ik geloof wel dat er verschillen zijn tussen bevolkingsgroepen. Je hebt heel wat bevolkingsgroepen die hun brein nooit getraind hebben omdat ze andere prioriteiten hebben in het leven.
Tussen bepaalde bevolkingsgroepen ?
Geen 200 jaar geleden zat 3/4 van de bevolking zich bij ons aan de kont te krabben als substituut voor civilisatie naast de kerk die hen in een keurslijf dwong. Men kweekte in europa sinds de kerstening hersenloze volgers die mits wat input om de paar decennia wilden meestappen in de zoveelste zinloze oorlog omwille van wat grenzen, de kut van één of andere prinses , of wat religieuze twist met arianen, katharen, protestanten en andere volgelingen van Satan of anderen die de almacht van de kerk niet wilden erkennen. Zwijgen, buigen voor de almacht en zwijgen over de onderdrukking of sterven in niet al te gezellige omstandigheden was zowat de rode lijn in het leven van een groot deel van de europese bevolking gedurende meer dan 1.500 jaar.

Hoe het mogelijk is dat uit een volk dat bijna 2 millenia lang enkel maar dociliteit heeft moeten slikken als boodschap via hun feodale heersers + de bondgenoten van de romeinse kerk zich toch nog heeft via de franse revolutie weten te ontkerstenen en vrij vechten is de grootste verwezenlijking van de geschiedenis.

1500 jaar mentale verknechting was blijkbaar niet voldoende om ons genetisch de cretinisering in te duwen.

En dan gaan er nu wat vlaams blokkers beweren dat andere volkeren inferieur zijn omdat ze hun brein nooit getraind hebben omdat ze andere prioriteiten hadden in het leven... Terwijl onze eigen voorouders zelf uit 1.500 jaar opgelegde achterlijkheid komen.
Oud 27 februari 2018, 20:14   #98
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen bepaalde bevolkingsgroepen ?
Geen 200 jaar geleden zat 3/4 van de bevolking zich bij ons aan de kont te krabben als substituut voor civilisatie naast de kerk die hen in een keurslijf dwong. Men kweekte in europa sinds de kerstening hersenloze volgers die mits wat input om de paar decennia wilden meestappen in de zoveelste zinloze oorlog omwille van wat grenzen, de kut van één of andere prinses , of wat religieuze twist met arianen, katharen, protestanten en andere volgelingen van Satan of anderen die de almacht van de kerk niet wilden erkennen. Zwijgen, buigen voor de almacht en zwijgen over de onderdrukking of sterven in niet al te gezellige omstandigheden was zowat de rode lijn in het leven van een groot deel van de europese bevolking gedurende meer dan 1.500 jaar.

Hoe het mogelijk is dat uit een volk dat bijna 2 millenia lang enkel maar dociliteit heeft moeten slikken als boodschap via hun feodale heersers + de bondgenoten van de romeinse kerk zich toch nog heeft via de franse revolutie weten te ontkerstenen en vrij vechten is de grootste verwezenlijking van de geschiedenis.

1500 jaar mentale verknechting was blijkbaar niet voldoende om ons genetisch de cretinisering in te duwen.

En dan gaan er nu wat vlaams blokkers beweren dat andere volkeren inferieur zijn omdat ze hun brein nooit getraind hebben omdat ze andere prioriteiten hadden in het leven... Terwijl onze eigen voorouders zelf uit 1.500 jaar opgelegde achterlijkheid komen.
En als klap op de vuurpijl gaat men die bevochten vrijheid wat blasé wegwuiven en zeggen dat die middeleeuwers van daarvoor de ware helden van onze beschaving zijn.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 20:36   #99
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht

Diego Raga heeft in een vorige quote harde cijfers laten zien, die er niet om liegen betreft adoptiekinderen.

Betreft trainen en genetische aanleg ben ik niet over uit. Ruwweg de helft van mijn tijd ga ik met bosnegers (marrons)om; ik werk nml. veel in de rimboe.

Stadsnegers of 'verpeste' bosnegerkinderen uit de stad behoren niet tot mijn sociale kring. Ik kan niet over hen oordelen.

Als het om marrons gaat hebben zij een akelig goed geheugen en een goede aanleg voor talen. Met akelig goed, bedoel ik exact gesprekken kunnen ophalen die tenminste 5 jaar of langer geleden plaatsvonden. Ook welk afvoerputje of whatever bv bij welke boom bij welke schuur stond. Soms sta in dergelijke situaties ik paf, of ik met Artificial Intelligence van doen heb.

Ergo een olifantengeheugen en naar ik aanneem ook een beter taalgevoel en uiteraard ritmegevoel dan de gemiddelde blanke.

Wat telt in de wereld van de geciviliceerde samenlevingen is het gehele plaatje begrijpen plus goed zijn in je vak. Het gehele plaatje kunnen snappen is ook gebaseerd op vooruit denken; bv wat als er deze richting wordt ingeslagen; wat zijn de consequenties voor nu en voor later bij zo'n beslissing, etc. Dit zit niet in de (gemiddelde) neger en maakt dat zij voor internationale IQ testen falen tov andere rassen, dunkt me.

De werkwijze van een bosneger vind ik overigens uiterst stressvol en inspannend. Ik heb mijn rust nodig en moet zo nu en dan afstand van die lieden om niet gek te worden. Ik pak liever een pen en papier, schrijf mijn doelen op, maak mijn berekeningen voor bv de prijsberekening voor aankopen, max volume transport - hieraan mag niemand tornen -; echter laat het het geritsel en gehossel met alle geheugen dat daaraan te pas komt om bv een vracht van dorp A naar stad B te gaan aan den neger over. Laatste zou ik weer (vaak) gruwelijk op mijn bek gaan.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 februari 2018 om 20:41.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 20:49   #100
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Betreft herseninhoud; ik heb ergens gelezen dat de hersenen dat laatste 10.000 jaar van de mens aan het krimpen zijn. De mens is niet dommer geworden maar gebruikt zijn hersenen efficienter. Dit na de mens overging van jagen en bessen plukken naar het planten van graan, schapen hoeden, metalen bewerken, nederzettingen stichten, etc.

Waarschijnlijk is dit zo'n gevoelig onderwerp dat men het over de 'mens' heeft en niet over haar subgroepen. De mens afzonderlijk beoordelen in 'rassen' ligt waarschijnlijk voor de cultureel marxisten zeer gevoelig. Voor mij een vraag, misschien voor u een weet ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 27 februari 2018 om 21:07.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be