Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2018, 22:40   #201
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Is een beetje hetzelfde als met het GSM gebruik in de wagen waarvan de boetes ook veel te laag zijn, gecombineerd met een nagenoeg onbestaande pakkans.

In Nederland zijn de boetes 2 x zo hoog.
dubbel

Laatst gewijzigd door Garry : 3 maart 2018 om 22:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2018, 22:43   #202
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Is een beetje hetzelfde als met het GSM gebruik in de wagen waarvan de boetes ook veel te laag zijn, gecombineerd met een nagenoeg onbestaande pakkans.

In Nederland zijn de boetes 2 x zo hoog.
Weeral zo een maatregel van gaat er bij liggen.

GSM gebruik tijdens het rijden is verboden maar met een dikke sigaar in uw bek rond rijden blijkt ongevaarlijk te zijn. Dat ge uw ogen amper nog open kunt houden van de opstijgende rookwalmen is totaal geen probleem en dat er regelmatig brandende tabak tussen de benen op de zetel beland waardoor plots allerlei acties al rijdend dienen ondernomen te worden om het vuur van tussen de benen weg geklopt te krijgen, ook dat blijkt totaal ongevaarlijk te zijn, maar een binnenkomend gesprek beantwoorden,... dat kan niet door de beugel, dat is kennelijk uiterst gevaarlijk, want meneer, ge moet uw beide handen aan uw stuur houden.

Dan zitten we wel met een probleem hé, want dan mogen ze enkel en alleen nog wagens verkopen met een automatische transmissie want met een handgeschakelde zijn uw handen ook niet permanent aan het stuur.

Handenvrij bellen, zo duur is zo'n installatie nu ook weer niet, ...een elastiek zoals voor een brooddoos dicht te houden volstaat al, je hoeft hem alleen maar rond je hoofd te doen, dan kun je daar je GSM tussen steken en klaar is kees.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 maart 2018 om 22:45.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 11:32   #203
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Weeral zo een maatregel van gaat er bij liggen.

GSM gebruik tijdens het rijden is verboden maar met een dikke sigaar in uw bek rond rijden blijkt ongevaarlijk te zijn. Dat ge uw ogen amper nog open kunt houden van de opstijgende rookwalmen is totaal geen probleem en dat er regelmatig brandende tabak tussen de benen op de zetel beland waardoor plots allerlei acties al rijdend dienen ondernomen te worden om het vuur van tussen de benen weg geklopt te krijgen, ook dat blijkt totaal ongevaarlijk te zijn, maar een binnenkomend gesprek beantwoorden,... dat kan niet door de beugel, dat is kennelijk uiterst gevaarlijk, want meneer, ge moet uw beide handen aan uw stuur houden.

Dan zitten we wel met een probleem hé, want dan mogen ze enkel en alleen nog wagens verkopen met een automatische transmissie want met een handgeschakelde zijn uw handen ook niet permanent aan het stuur.

Handenvrij bellen, zo duur is zo'n installatie nu ook weer niet, ...een elastiek zoals voor een brooddoos dicht te houden volstaat al, je hoeft hem alleen maar rond je hoofd te doen, dan kun je daar je GSM tussen steken en klaar is kees.
U snapt het niet zo goed. Het gaat er vooral om om uw ogen op de weg te houden en met uw gedachten bij de les te zijn ( oplettendheid ) . Wanneer men met de GSM een sms verstuurt is men geen van beiden. Een gesprek beantwoorden is ook gevaarlijk daar men danig kan opgaan in het gesprek dat "onbewust" gaat rijden. Een mens kan maar één ding op een bepaald moment. Tijd en ruimte gaan vaak verloren tijdens een gesprek of gedachten met alle gevolgen van dien zoals iemand die frontaal op een tegenligger knalt op een gewestweg.

Schakelen doe je automatisch en daarvoor hoef je uw blik niet af te wenden.

De boetes voor GSM gebruik in de wagen zijn dan ook veel te laag; belachelijk laag gezien de mogelijke gevolgen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 18:28   #204
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U snapt het niet zo goed. Het gaat er vooral om om uw ogen op de weg te houden en met uw gedachten bij de les te zijn ( oplettendheid ) . Wanneer men met de GSM een sms verstuurt is men geen van beiden. Een gesprek beantwoorden is ook gevaarlijk daar men danig kan opgaan in het gesprek dat "onbewust" gaat rijden. Een mens kan maar één ding op een bepaald moment. Tijd en ruimte gaan vaak verloren tijdens een gesprek of gedachten met alle gevolgen van dien zoals iemand die frontaal op een tegenligger knalt op een gewestweg.

Schakelen doe je automatisch en daarvoor hoef je uw blik niet af te wenden.

De boetes voor GSM gebruik in de wagen zijn dan ook veel te laag; belachelijk laag gezien de mogelijke gevolgen.
Dat is dikke lulkoek gezien het totaal niets te maken heeft met het voeren van een gesprek gezien het handen vrij wel mag en ook een gesprek voeren met een medereiziger is geen probleem.

Ook het roken van dikke sigaren, pijpen of sigaretten kan perfect. Geen van dit alles schijnt een probleem te zijn voor de concentratie.

Ik denk dat het eerder u is die het niet zo goed snapt. Om een binnenkomend gesprek te beantwoorden met de GSM in de hand heb ik ook mijn ogen niet voor nodig hoor.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 maart 2018 om 18:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2018, 18:34   #205
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Dat is dikke lulkoek gezien het totaal niets te maken heeft met het voeren van een gesprek gezien het handen vrij wel mag en ook een gesprek voeren met een medereiziger is geen probleem.

Ook het roken van dikke sigaren, pijpen of sigaretten kan perfect. Geen van dit alles schijnt een probleem te zijn voor de concentratie.

Ik denk dat het eerder u is die het niet zo goed snapt. Om een binnenkomend gesprek te beantwoorden met de GSM in de hand heb ik ook mijn ogen niet voor nodig hoor.
There you go;

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/h...et-gewoon-niet
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 10:52   #206
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Toyota gaat de diesel uitfaseren in 2018 voor haar personenwagen. Bij de commerciele voertuigen ga je dat nog kunnen verkrijgen (vaak moeten die kunnen trekken, inderdaad).

De eerste grote zegt Diesel vaarwel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 10:58   #207
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.007
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toyota gaat de diesel uitfaseren in 2018 voor haar personenwagen. Bij de commerciele voertuigen ga je dat nog kunnen verkrijgen (vaak moeten die kunnen trekken, inderdaad).

De eerste grote zegt Diesel vaarwel.
bron:
http://europe.autonews.com/article/2...rope-this-year
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 11:04   #208
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toyota gaat de diesel uitfaseren in 2018 voor haar personenwagen. Bij de commerciele voertuigen ga je dat nog kunnen verkrijgen (vaak moeten die kunnen trekken, inderdaad).

De eerste grote zegt Diesel vaarwel.
Diesels worden exclusieve voertuigen
__________________
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 11:33   #209
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 11:38   #210
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

hmm

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg I don't care.jpg‎ (87,6 KB, 1073x gelezen)
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:11   #211
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Zelfs in Polen zijn EV's schoner dan diesels.

Polen. Steenkoolland nr 1.

Dus hou op met deze onzin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:12   #212
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
hmm

Straks moogt ge uw favoriete Duitse steden niet meer binnen beste dpg.

Wat gaat ge dan doen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:22   #213
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Straks moogt ge uw favoriete Duitse steden niet meer binnen beste dpg.

Wat gaat ge dan doen ?
Je hebt er duidelijk nog steeds niks van begrepen wat men wel en niet gaat verbieden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2018, 12:27   #214
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.007
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Of fake-cartoon van de silly losers

ff juist stellen:



https://www.youtube.com/watch?v=yNLRy4rcLB4


http://priceofoil.org/2015/11/16/tim...promise-again/

Laatst gewijzigd door Micele : 6 maart 2018 om 12:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 07:53   #215
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Straks moogt ge uw favoriete Duitse steden niet meer binnen beste dpg.

Wat gaat ge dan doen ?
Gieren van 't lachen.

Ik denk dat ze nog niet goed hebben nagedacht al die burgemeesterkes.

Alle loodgieters, chauffagisten, onderhoud liften, takelwagens en ga zo maar verder, rijden met dieselvoertuigen.

Wat ben ik blij dat ik niet in de stad woon, als die straks allemaal een neus gaan opzetten wanneer ze die nodig gaan hebben in de steden.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 maart 2018 om 07:57.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 08:30   #216
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Gieren van 't lachen.

Ik denk dat ze nog niet goed hebben nagedacht al die burgemeesterkes.

Alle loodgieters, chauffagisten, onderhoud liften, takelwagens en ga zo maar verder, rijden met dieselvoertuigen.

Wat ben ik blij dat ik niet in de stad woon, als die straks allemaal een neus gaan opzetten wanneer ze die nodig gaan hebben in de steden.
Een verbod is alleen toegelaten als allerlaatste middel.

Ze gaan dus moeten bewijzen dat ze alle andere mogelijkheden hebben ingevoerd om de luchtkwaliteit te verbeteren voor ze een verbod kunnen invoeren, en dan ook nog beperkt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 09:14   #217
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Toyota gaat de diesel uitfaseren in 2018 voor haar personenwagen. Bij de commerciele voertuigen ga je dat nog kunnen verkrijgen (vaak moeten die kunnen trekken, inderdaad).

De eerste grote zegt Diesel vaarwel.
Veel bla bla om niks gezien ze in het segment waar ze hun diesels verkopen, de diesels zullen blijven.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03...licht-niet-vo/
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 09:32   #218
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 09:51   #219
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Citaat:
Die Behördenchefin reagiert damit auf das Urteil des Bundesverwaltungsgerichts in Leipzig aus der vergangenen Woche. Die Richter hatten Fahrverbote für zulässig erklärt, um damit die Stickstoffdioxid-Belastung zu vermindern - aber nur als letztes Mittel, und wenn dabei die Verhältnismäßigkeit etwa durch Ausnahmen gewahrt wird.
Die Bundesregierung kündigte an, zügig über eine blaue Plakette für saubere Autos zu beraten. Das Verkehrsministerium ist gegen eine solche Maßnahme.
Een algemeen dieselverbod is dus niet toegelaten.


Citaat:
“Dieselvoertuigen zijn goed voor minder dan 10 procent van de voertuigen die we verkopen.” De meeste van die tien procent zijn overigens bestelwagens, pick-ups en zware terreinvoertuigen. Voertuigen die ze ook na dit jaar nog in dieselvorm zullen aanbieden.
Dus veel bla bla om niks.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2018, 13:51   #220
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.938
Standaard

Ben ik blij dat ik op de boerenbuiten woon en niet in een stad. Maar het is en blijft lachwekkend. De moderne diesels zijn properder dan wat ze iedereen wijsmaken. Er zit voor een fortuin aan milieuvriendelijke maatregelen en oplossingen in. Dat Toyota ermee stopt is maar voor 1 ding : de winst is niet genoeg meer om een kleine en middenklasse diesel te ontwikkelen, produceren en te verkopen.

Groen = poen en Toyota kan niet genoeg meer poen meer verdienen dus stoppen ze met diesels te maken.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be