![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volgens de sprittmonitor.de is het verbruik van een benzine uitvoering tussen de 7,5 - 11.92 liter/100km Die van de diesel tussen de 4,98 en 9,7 / 100 km , zelfs heb ik over een langere periode een gemiddelde verbruik van 5,64 liter voor een wagen met 40PK meer. |
|
|
|
|
|
|
#243 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#244 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#245 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En slechts een bijzonder klein gedeelte van de bevolking rijdt zulke km aantallen (met een prive wagen) dus waarom zou iemand opteren voor een diesel ? Niet, daarom dat dus de dieselmarkt in Belgie in elkaar aan het storten is (bron: de tijd van gisteren). |
|
|
|
|
|
|
#246 |
|
Banneling
|
Overigens, mijn VW diesel doet 5.5-6 liter 100km. Sorry dat ik uw verbruikscijfers niet geloof.
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het hangt er natuurlijk allemaal wel een beetje van af hoe gevoelig of ongevoelig je het gaspedaal gaat beroeren of de wagen nodeloos hoog in de toerentallen te gaan jagen want dan zal die ook wel ietsje meer willen 'drinken'.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Onze tweede wagen is een diesel. Op papier 4.2l/100 km. In praktijk 5.5-6 liter. Onze grotere wagen is een benzine. Op papier 4.2l/100 km. In praktijk 6 liter. Waarom zeg ik een "range" bij de diesel: boordcomputer is niet zo heel denderend. Bij de benzine is die wel vrij nauwkeurig. Maar als je voltankt en de km teller reset weet je ook al genoeg.... |
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Banneling
|
Die diesel is trouwens een wagen die op de "te verkopen" lijst staat.
Wordt vervangen door een benzine of aardgas. Elentrik is heel leuk, maar dat zal de werkgever voor mij mogen financieren als het zo ver is. |
|
|
|
|
|
#250 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij de particuliere markt hebben de meesten het begrepen maar 1 op 5 neemt nog een nieuwe diesel.
Globaal houdt de diesel nog wat stand wegens de bedrijfswagenspolitiek daar is het nog 2 op 3. De eerste 2 maanden van 2018 is er al alleszins nog een duidelijke versnelling opgemerkt, men weet waarom. Citaat:
Vooral de euronorm 6d-TEMP moeten meer adblue verbruiken, want die zouden zogezegd niet meer sjoemelen met te kleine adblue reservoirs en dito minder inspuiting. ...wat een miserie toch: https://www.autogids.be/auto-advies/...nk-je-het.html ADAC heeft het lijstje geupdated met de huidige aangeboden euronorm 6d TEMP dieselwagens op de markt tem maart 2018: Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 8 maart 2018 om 11:32. |
||
|
|
|
|
|
#251 |
|
Parlementslid
|
Zwak verweer van een ingenieur
Nagevraagd en verdergaand uit wat ik juist aan de telefoon hoorde : ik heb het even proberen te berekenen en kom : 84 km/dag enkel X 2 X 20 dagen/maand geeft aan een verbruik van 4,3 liter diesel/100 km en een prijs van 1,21 euro/liter = 175 euro/maand afgerond. 84 km/dag enkel X 2 X 20 dagen/maand geeft aan een verbruik van 6,3 liter benzine/100 km en een prijs van 1,32 euro/liter = 280 euro afgerond. Sorry het zou volgens wat ze zeiden dan maar 105 euro/maand zijn of een klein 1200 euro op jaarbasis. Dat is voor velen hier waarschijnlijk een te verwaarlozen bedrag? |
|
|
|
|
|
#252 |
|
Parlementslid
|
Maar eigenlijk boeit het mij toch niet. Schaf nu onmiddellijk de verkoop van nieuwe diesels af. Of nog beter weiger nu vandaag nog om nog een diesel, nieuw of tweedehands, nog een nummerplaat toe te kennen. Maar wees dan ook consequent en verbied ELKE diesel af. Dus ook de camionetten, vrachtwagens, boten ... en noem maar op. Nu is het allemaal wat hypocriete politiek en de grote massa monddood maken.
Ik kijk enkel nog maar naar LEZ : betaal en je mag toch enkele keren per jaar met een oude vervuilende wagen binnen. Doen ze het voor het milieu dan is een neen een neen. Maar niet een neen maar mits wat centen te geven wordt het een ja. En tot het er langs de oren uit komt bewijst dit mijn stelling : groen = poen. |
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Men is hier gewoon lekker aan het liegen om gelijk te krijgen, uit stijfkoppigheid. |
|
|
|
|
|
|
#256 |
|
Banneling
|
En rekenen we dan ook de (veel) hogere BIV en jaarlijkse tax mee in rekening ?
De meer frequentere en duurdere onderhouden ? De duurdere wagen ? |
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Banneling
|
Citaat:
als het warmer wordt zakt dat wel 1,5l zonder mijn rijstijl aan te passen overigens... we hebben het hier wel over de wekelijkse tankbeurt tov de eenmalige of (meer)jaarlijkse kosten die jij er tegenoverstelt hé Tavek ... maar reken ze gerust mee... mijn volgende wordt wsl terug gewoon een diesel. Laatst gewijzigd door Anna List : 8 maart 2018 om 14:10. |
|
|
|
|
|
|
#258 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De grootste leugenaars zitten bij de dieselbestuurders.
Dat toont VAB zwart op wit aan met recente objectieve testen. Zelfs bij de dieselprijzen aan de pomp liegen dieselbestuurders dat ze zwart zien. Nochtans is het prijsverschil hoogstens 4 cent. Deze morgen nog een pomp gepasseerd, onlangs was het verschil zelfs maar 2 cent. https://www.hln.be/nieuws/binnenland...t-op~a11b9d48/ TCO berekent gaat zich een diesel pas lonen vanaf 30000 km per jaar, het zal zeker een samenzwering van de VAB zijn, dus dieselhoedje opzetten en je verder wat blijven wijsmaken. https://www.demorgen.be/binnenland/v...zine-bfeac569/ Laatst gewijzigd door Micele : 8 maart 2018 om 14:25. |
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Banneling
|
Citaat:
+- 200-300 euro per jaar. Als je weet dat je voor de dieselwagen makkelijk een 2-300 euro tax per jaar meer betaalt, en de wagen ook al snel 2000-3000 euro duurder is.... Je komt er niet meer aan uit met slechts 3 cent verschil tussen diesel en benzine. Vergeet dat argument dat een dieselwagen "goedkoper" zou zijn. Dat is gewoon niet meer waar. |
|
|
|
|