![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Banneling
|
dat denk ik niet, ik zal een electrische kopen wanneer me dat financieel fair lijkt ... dat wil zeggen dat die eigenlijk een pak goedkoper moet zijn dan de diesel of benzine van hetzelfde of een gelijkaardige model/klasse ...
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Electrische wagens mogen een paar duizend euro duurder zijn, en nog steeds zijn ze dan financieel veel interessanter dan benzine of dieselwagens. |
|
|
|
|
|
|
#283 |
|
Banneling
|
ik ben geen ingenieur, maar ik ga me toch behoorlijk commercieel in t zak gezet voelen wanneer ik meer moet neertellen voor een elektromotor dan voor een ontploffingsmotor.
|
|
|
|
|
|
#284 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Onze beide benzinewagens verbruiken ook badkuipen vol benzine per jaar. Gewoon verbranden en de gassen zijn gratis voor het volk. Laatst gewijzigd door Micele : 8 maart 2018 om 15:38. |
|
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#288 |
|
Banneling
|
Een electromotor is niet het hart van de wagen. Het is de batterij, en die heeft een ICE wagen niet.
|
|
|
|
|
|
#289 |
|
Banneling
|
Wat telt voor u, als ge rijplezier even buiten beschouwing laat ?
De kost/km, of enkel de aankoopkost. Als je enkel de aankoopkost in beschouwing brengt, blijf dan maar verder dieselen tot je de laatste bent. Maar de meeste mensen beschouwen de TCO, daarom ook dat ze jarenlang toen de overheid dat nog wilde duurdere diesels kochten. |
|
|
|
|
|
#290 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je moogt alrijd een paar prijzen noemen, per 100 kW ofzo. (maar daar was al een *oude draad over, met wat copy/paste van deskundigen, maar dat mag niet in jouw ogen?) * was een draad van Schoof: https://forum.politics.be/showthread.php?t=240134 Laatst gewijzigd door Micele : 8 maart 2018 om 15:56. |
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#292 |
|
Banneling
|
Ik begin te zien hoe je denkt
Een EV zit stampvol lithium, cobalt, nikkel, enz... Waarom zou je nog een ICE wagen die vol met pisbakkenstaal zit kopen. |
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Banneling
|
Citaat:
EV's zijn gemaakt voor jou ! |
|
|
|
|
|
|
#294 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik vraag mij trouwens af hoe het zit met belastingen. Alles onder lichte vracht betaalt toch geen BIV en een lage jaarlijkse belasting? Is die ook aan de uitstoot gekoppeld? Maar die belastingen zijn wel volledig via hun belastingaangifte te recupereren? Idem hun factuur van brandstof? Gaan deze bedrijven ook in de toekomst zwaarder belast worden? Of is het enkel de brave werkman die ze willen kloten? Citaat:
Vandaag is een dieselwagen niet duurder dan een benzinewagen. In mijn geval was de 2.0 diesel zelfs goedkoper dan een gelijkwaardige benzine. En diesel is zeker goedkoper naar onderhoud toe. Buiten als er iets defect gaat zoals een EGR klep ed. Verbruik ligt nog steeds lager en de prijzen van brandstof schommelen van dag tot dag maar vandaag is de diesel (nog) goedkoper. In verzekering maakt het geen bal verschil. BIV en VB is ook niet het struikelpunt voor particulieren. Zolang je lichtere motoren neemt. Er zijn teveel factoren waarvan de totaalprijs afhankelijk is en veel organisaties rekenen pro of contra diesel. Nu gaat diesel verdwijnen? Neen zeker niet de eerste 10 jaar. Op termijn misschien maar dat is koffiedik kijken. Het is wel een feit dat meer autoconstructeurs met goedkopere diesels zullen stoppen. Omdat het niet meer winstgevend is. Te duur door de hogere gestelde eisen van overheid uit. Dus we gaan massaal naar benzine moeten gaan? Er is (nog) geen alternatief dat vandaag al ingeburgerd is. |
||
|
|
|
|
|
#295 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Met regeneratieve rijstijl zonder remmenslijtage!
|
|
|
|
|
|
#297 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geef het 3 a 4 jaar. Ik ga ook een nieuwe auto MOETEN kopen dit jaar. De tweede kleine auto thuis. Die diesel dus, die moet weg. Hoofdauto mag wat duurder zijn, maar de tweede auto die louter dient voor pendelen mag voor mij maximaal 25k kosten. Ik kijk op dit moment naar aardgas, wegens de interessante fiscaliteit, het lage verbuik, minder geluid- en fijnstofproductie. |
|
|
|
|
|
|
#300 |
|
Banneling
|
probleem is ook dat er wel goede EV's worden geproduceerd in die prijsrange
(Kona, Bolt, Model 3) Maar je krijgt ze gewoon niet vast. Men reserveert alle productie voor Noorwegen, Nederland, Korea, VS..... |
|
|
|