![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ? | |||
| 1. De federale overheid moet borg staan. |
|
2 | 3,92% |
| 2. De gewesten moeten borg staan. |
|
0 | 0% |
| 3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. |
|
1 | 1,96% |
| 4. Laat het ACW desnoods maar stikken. |
|
22 | 43,14% |
| 5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. |
|
1 | 1,96% |
| 6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. |
|
22 | 43,14% |
| 7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. |
|
1 | 1,96% |
| 8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). |
|
2 | 3,92% |
| Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1901 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#1902 |
|
Banneling
|
nee, je zou de beweging.net ook juridisch kunnen verplichten tot meer, mocht men niet juist de architect van deze fraude op de ministerpost gezet hebben.
|
|
|
|
|
|
#1903 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen euro voor arco-beleggers dus. Een correct uitvoering van zijn job met betrekking tot dat dossier is dus verder aanmodderen en CD&V een rad voor de ogen blijven draaien, minstens tot aan de volgende regeringsvorming. |
|
|
|
|
|
|
#1904 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jammer genoeg zit er tijdsdruk op : tenzij Michel het ervoor over heeft om de beursgang van Belfius niet te laten doorgaan natuurlijk. |
|
|
|
|
|
|
#1905 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
We gaan nog lachen hoe dan ook.
|
|
|
|
|
#1906 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Btw, Beweging.net vzw ontkent door rond-de-pot-draaierij dat ze zich voor 30 miljoen zouden geëngageerd hebben. Dat is een gerucht van de riooljournalistiek.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#1907 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Minister Johan mag vooral niet teveel vertrouwen hebben in Beweging.net maar kan beter zelf actie ondernemen. Wat je zelf doet, doe je beter ! |
|
|
|
|
|
|
#1908 | |
|
Minister
|
Citaat:
Winst op Belfius ex Dexia????? CD&V verdoezeld dat België, dus wij de bevolking wel nog zit met de bad-bank Dexia met miljarden schulden!!!! Na twee winstjaren opnieuw zwaar verlies voor bad-bank Dexia!!!! Dexia, de "restbank" die voor de helft in handen is van de Belgische overheid, heeft vorig jaar een nettoverlies van 462 miljoen euro geboekt. In de twee voorgaande jaren was nochtans winst geboekt, maar topman Wouter Devriendt waarschuwde in mei al dat structurele winstgevendheid er niet meer in zit. Wat dus gelijkstaat met blijvende schulden voor België / de bevolking!!! In het afwikkelingsplan dat met de Europese Commissie werd afgesproken, werd nog uitgegaan van een kleine structurele winst vanaf 2017-2018. Op de aandeelhoudersvergadering in mei waarschuwde Devriendt echter dat dit niet meer mogelijk zou zijn, omdat de omstandigheden zijn veranderd. Dexia had eind vorig jaar nog 180,9 miljard euro op de balans staan. Dat is 31,8 miljard euro minder dan een jaar eerder. Dat het nettoresultaat zo rood kleurt, heeft onder meer te maken met een "aanzienlijke impact van heffingen en reglementaire bijdragen", goed voor 89 miljoen euro. Ook werden voorzieningen op de blootstelling aan Puerto Rico verhoogd.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 6 maart 2018 om 19:57. |
|
|
|
|
|
|
#1909 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#1910 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1911 | |
|
Minister
|
Citaat:
Maar de indruk wekken zoals CD&V doet dat met de verkoop van Belfius het vroegere Dexia er winst gemaakt word is scheef getrokken schoonsspraak. Zeker dat CD&V opteert die verkoop winsten aan te wenden om de Arco sjoemel schulden te vergoeden aan de gedupeerden!! Volgens mij moet de winsten uit de verkoop van Belfius gebruikt worden om de schulden van de bad-bank Dexia te helpen verminderen.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 7 maart 2018 om 04:28. |
|
|
|
|
|
|
#1912 |
|
Minister
|
Arco-topvrouw Francine Swiggers minimaliseert fel haar rol bij Dexia: "F. Swiggers maakte nooit deel uit van het management"
80 0000 Arco gedupeerden en de zaak loopt via mail en Twitter. Terwijl zo een mega diefstal door het parket onderzocht en afgehandeld zou moeten worden. Dexia/Arco/CD&V een pot nat Maffia met zwijgplicht https://www.msn.com/nl-be/nieuws/oth...ent/ar-BBK0rW9
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 8 maart 2018 om 20:11. |
|
|
|
|
|
#1913 |
|
Parlementslid
|
https://www.tijd.be/ondernemen/banke...g/9990183.html
Met zijn arrest volgt het administratief rechtscollege het standpunt van het Grondwettelijk Hof en het EU-Hof van Justitie. ... Mogelijk komt er dus een plan C, waarbij enkel Belfius (ex-Dexia Bank België) en Beweging.net met geld over de brug komen, eventueel aangevuld met wat nog uit de vereffening van Arco komt. |
|
|
|
|
|
#1914 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#1915 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De journalisten van de Tijd dienen gewoon de jaarrekening van Arco te raadplegen om te berekenen hoeveel er van de vereffening naar de coöperanten gaat. Op de algemene vergadering van Arco, die jaarlijks plaatsvindt en plaatsvond ( ook tijdens de vereffening) konden de journalisten lastige vragen stellen over de kosten die Arco maakte in het nadeel van de coöperanten.
|
|
|
|
|
|
#1916 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1917 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1918 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De volgende mop zal zijn : welk excuus gaat Michel nu uit zijn hoge hoed toveren om maar niet te moeten beslissen.
|
|
|
|
|
|
#1919 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dit is het eerste voorstel met enige realiteitszin. Laatst gewijzigd door Anna List : 9 maart 2018 om 10:13. |
|
|
|
|
|
|
#1920 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|