![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij jij de oude Grand Espace hebt, die heeft tot 3050 liter. https://www.automania.be/essais-marq.../document-5173 Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2018 om 09:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
bron: https://www.autoweek.nl/auto/21932/r...6v-authentique sharan 2610l bron: https://www.autoweek.nl/auto/22592/v...n-20-trendline Tesla X: bagageruimte 2180l bron https://www.autoweek.nl/auto/87125/tesla-model-x-90d Voor de tesla is die bagageruimte volgens mij totale ruimte: inclusief bagageruimte aan de voorkant. Ik twijfel er dus aan dat je daar ook een éénpersoons-slaapkamer mee kan verhuizen in één keer. De nieuwe monovolumes hebben idd minder koffer dan dewelke ik gebruikte. Daarom zal mijn volgende aankoop waarschijnlijk eerder genre VAN zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Daarom dat ik al eens rondgekeken heb om dan eventueel een elektrische scooter te kopen. Bij benzinescooter ligt het verbruik al eens gemakkelijk rond de 3liter als ik dat zo lees. M.i. is dat veel te veel. Kunt ge u beter een kleine tweedehands auto kopen. Dan hebt ge veel meer comfort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Gouverneur
|
![]() Het is een sportieve auto met toch meer dan genoeg ruimte. Als ik het vergleijk met mijn vorige wagen: een BMW 5-touring, dan heb ik nu meer ruimte en de wagen is sportiever voor ongeveer dezelfde kost. Een SUV moet je niet vergelijken met een Van, dat is een heel ander type auto. Trouwens een type auto waar ik niet graag mee rijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even duidelijk maken hoe interessant het eigenlijk is, zo een electrische wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ook op volgende vraag werd het antwoord al gegeven : wagen op bedrijf (leasing) en 100% fiscale aftrekbaarheid. Dus wij betalen Mijnheer zijn wagen mee af ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij betaalt er gewoon nauwelijks belastingen op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementslid
|
![]() Akkoord maar een werknemer zal nooit zo een dure wagen kunnen kopen. Waar ik dan weer de vraag stel : wat als elke bedrijfswagen morgen nog max. 50% zou in te brengen zijn? Of het nu een diesel, benzine, hybride of E-wagen is. Zou hij dan nog zo een dure wagen in leasing hebben genomen?
Zijn antwoord zal wel ja zijn. Maar tussen de waarheid en iets zeggen zit een wereld van verschil. Of de vraag anders geformuleerd : welke mens met wat verstand zou zo een dure wagen aankopen moest deze niets kunnen recupereren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder is de lage 'brandstofkost' een gevolg van de hoge taksen op diesel en benzine ivm electriciteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Fiscale aftrekbaarheid, hogere restwaarde van Teslas, minder onderhoud, minder wisselstukken (remmen, distributieriem, enz...), mogelijkheid tot tanken bedrijfsstroom...enz...zorgen er allemaal voor dat de maandelijkse lease kost van een 150k tesla bijzonder goed meevalt en hetzelfde is als een ICE wagen die pakken minder comfort en luxe biedt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Parlementslid
|
![]() Ook mee akkoord maar de vraag was of hij dan nog zo een dure wagen zou gekocht hebben? Als je overal hoort en leest dat E-wagens (Tesla bij uitstek) vooral door bedrijfsleiders worden gekocht omdat ze volledig zijn in te brengen? Dan heeft het nog weinig met het milieu te maken. Of voor andere redenen. Zouden ze allemaal nog hun E-wagen kopen moest die belast worden als een gewone ICE-wagen met 400PK en meer onder de motorkap? Voor mij geeft dit een dubbel gevoel dat toch wringt. Uitpakken met een dikke luxe limousine maar enkel omdat ze fiscaal geoptimaliseerd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als dat geld gaat beginnen kosten aan de Staat zal het rap gedaan zijn. (cfr zonnepanelen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De inherente voordelen (onderhoud, wisselstukken, prijs energie) blijven, los van de fiscale voordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Huyndai schat tot 70 % minder werkuren nodig in de fabricatie van de aandrijflijn van een EV ivg met een ICE. Ford schat zelfs tot op 1/10 !
(Motorke op as monteren, stekkerke van batterij en sturing aansluiten, klaar...) Als de economies of scale & kleinere leercurve hun impact beginnen te hebben, gaan we goedkope EV's op de markt zien komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Tesla model X wordt in de regel vergeleken met:
- Audi (S)Q7 ... - BMW X6 ... - Mercedes GLE ... (bron ADAC en ook tijdschriften) - Porsche Cayenne ... - Range Rover Sport ... (bron autotijdschriften) En meestal de topversies met even krachtige ICE-motoren, meer vermogen = duurder tot zeer duur bij bepaalde prestaties. Zijn er krachtige hybrides bij, dan zijn ze nog wat duurder... Het prijsverschil zal dan nog maar heel weinig zijn, en afhankelijk zijn van de genomen opties. Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2018 om 13:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() tov petroleumproducten: http://www.petrolfed.be/nl/maximumpr...maximumprijzen Laatst gewijzigd door Micele : 28 maart 2018 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Neen, verbrandingsmotoren zijn gewoon super inefficient met hun brandstof.
Dat is de reden voor de hogere brandstofkosten. 3 kWh = 1 liter diesel. 3 kWh = 0.7 euro electriciteit thuistarief 1 liter diesel = 1.25 euro. |
![]() |
![]() |