Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2018, 21:03   #141
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Niet verbieden, dat is kop in het zand steken. we moeten weten hoe groot de aanhang is voor dit gedachtengoed in de gemeenten waar ze opkomen.
Daarna kan bekeken worden hoe om te gaan met de "inconvenient truth".
Oud 6 april 2018, 21:08   #142
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Niet verbieden, dat is kop in het zand steken. we moeten weten hoe groot de aanhang is voor dit gedachtengoed in de gemeenten waar ze opkomen.
Nadat vrijwel alle partijen de islam door dik en dun verdedigden hebben ze nu dat de verkiezingen naderen er plots kritiek op, hoe geloofwaardig.

FB bericht van Demir.

Citaat:
De partij ‘Islam’ , ‘Be One’ van Abou Jahjah, de rijschool voor ‘enkel vrouwen’…
We kunnen de alarmklok blijven negeren en steeds weer op ‘snooze’ drukken als dergelijk nieuws opduikt. Ik hoor nu al de stemmen van diegenen die dit gaan relativeren en helemaal zo erg niet vinden.
Maar je kan er niet om heen. Het openlijk verwerpen van de gelijkheid tussen man en vrouw en de oprichting van islampartijen die dwepen met de sharia of buitenlandse dictators, zijn een realiteit.
Het heeft geen zin om alleen maar onze afschuw uit te schreeuwen over dit soort extreme uitwassen. De partij ‘islam’ is het topje van de ijsberg. Het is wat boven het wateroppervlak uitsteekt en wat we terecht met duidelijke woorden veroordelen. Maar het fundament is de ijsberg er onder. En die laten we te vaak ongemoeid in het publieke debat en de politiek.
‘Islam’ is een interpretatie van een religie die we nooit zouden tolereren als het een politieke partij was. Zoals vandaag bleek. En gelukkig maar.
Het wordt echter hoog tijd dat we beseffen dat islam voor velen niet louter een religieuze belevenis is. Maar een maatschappijvisie die haaks staat op de normen en waarden die wij hier koesteren. Zolang we dat niet onder ogen zien, zal de ijsberg blijven groeien. Net als de pieken boven de waterlijn.
Vlaanderen is religie gaan beschouwen als iemands innerlijke overtuiging die weinig tot geen invloed heeft op de maatschappij. Dat hoort het ook te zijn. De islam, zoals velen ze interpreteren, is dat niet. Het is geen toeval dat in Turkije de politiek opmars van Erdogan hand in hand gaat met oprukkende islam. De ene versterkt de andere.
We kunnen blijven doen alsof dit een buitenlands verhaal is, maar dat is het niet. Het Turkse regime en radicaal, islamitische regimes hebben vandaag een poot aan de grond in Vlaanderen. En die wordt steeds sterker.
In mijn eigen thuisstad Genk is Milli Görüs, een organisatie die rechtstreekse banden heeft met het Turkse regime, op zoek naar een gebouw om een school op te richten. Is er iemand die gelooft dat dit gebeurt in het kader van een betere samenleving? Gelooft u oprecht dat daar gelijkheid van man en vrouw centraal gaat staan? Dat holebi rechten daar vruchtbare grond vinden?
Ik herhaal het: we kunnen blijven op ‘snooze’ drukken als de alarmklok afgaat, maar het is bijna te laat.
Het is aan de politiek om het voortouw te nemen. Sinds ik mijn kandidatuur gesteld heb voor het burgemeesterschap in Genk, krijg ik steeds dezelfde opmerking: “Je hebt nogal wat Turken kwaad gemaakt met je uitspraken over Erdogan. Hoe maak je dat goed?”. Mijn antwoord is steeds hetzelfde: ik heb niks goed te maken. Als Erdogan hier vrouwen van Turkse origine oproept om minstens 5 kinderen te maken? Als in Turkse moskeeën wordt opgeroepen om mensen te verklikken die anders denken? Als Koerden ook hier in angst leven voor de lange arm van Erdogan? Dan is het mijn taak om als Vlaamse politica te zeggen dat zijn maatschappijvisie niet verenigbaar is met de Westerse. En ik verwacht hetzelfde van mijn collega’s.
Ik hoef uw stem niet als ik daarvoor in ruil plaats moet maken voor meer ongelijkheid tussen man en vrouw. Dat is het mij niet waard. Er is geen plaats voor religieus fanatisme en buitenlandse dictators of een mix daarvan, in Vlaanderen. Ik reken op de stemmen binnen die gemeenschap die dat ook niet willen. Dat zijn de mensen die ik wil ondersteunen. De anderen wil ik van hun ongelijk overtuigen.
Ik wil geen partijen viseren. Dit moet de partijpolitiek overstijgen. Maar ik wil wel een oproep lanceren. De vraag ‘hoe moet ik de moslimstem binnenhalen?’, mag niet meer beantwoord worden door het voeden van een maatschappijvisie die gelijkheid en mensenrechten ondermijnt. Dat gebeurt vandaag nog wel. De verantwoordelijkheid van de politiek is hierin verpletterend. Het is onze plicht om de democratie en de mensenrechten te verdedigen. Niet om ze uit te verkopen of er de lieve vrede mee af te kopen. Dan graaf je je eigen graf. Laat ons integendeel initiatieven nemen om de democratie te wapenen.
Het vet gedrukte zegt het VB al 30 jaar !
Maar inplaats van te luisteren naar die waarschuwingen stak men ze achter een cordon om ze het zwijgen op te leggen.

Trouwens valt het op dat N-VA weer warm en koud blaast.
Men verzet zich (terecht( tegen het idee van vrouwen en mannen gescheiden op een bus maar dat mannen op bepaalde scholen gediscrimineerd worden om moslima's ter wille te zijn hebben ze dan weer geen probleem mee.

https://www.vlaamsbelang.org/klok-te...egemoet-komen/

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 april 2018 om 21:21.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 23:40   #143
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Theo Asiel heeft alle NVA-kiezers dik bij hunne zjos en nog geen klein beetje.
Wie tot nu nog dacht dat Francken goe bezig was/is, zal z'n mening dienen te herzien.
Wie na het lezen van dit artikel nog steeds hetzelfde denkt, is niet meer tot de rede te brengen.

Theofans aller regio's, oordeel zelf maar:

Staatssecretaris Francken, waarom blijft u de sharia importeren?

https://doorbraak.be/staatssecretari...ia-importeren/

Ja, waarom blijft 'm dat doen ?? Is er ne Schoof in de zaal ?

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 6 april 2018 om 23:40.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 23:47   #144
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het antwoord staat hier helder en duidelijk uitgelegd in eenvoudig, voor iedereen begrijpelijk taalgebruik.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=241795

Niemand heeft dus nog een excuus om niet te weten waarom.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 6 april 2018 om 23:47.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2018, 23:55   #145
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik hoop 'n beetje op massaal veel zendtijd voor die shariagasten in de Belgo-media, die kunnen dan de geïmporteerde waanzin bevestigen, waar onze beleidspocos de hele bevolking en de toekomstige generaties mee opgezadeld hebben.

Zeker niet verbieden, dus.
Oud 7 april 2018, 00:06   #146
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
zal ik het hier ook eens posten?

Laat ons liever voorstellen om islamieten en niet-islamieten op aparte bussen te zetten. En met uitbreiding treinen, zwembaden, restaurants, stranden,....openbare ruimte in het algemeen.
De bussen voor de Islamieten moeten dan wel voorzien zijn van schietstoelen.
Wel van het type met een groot bereik.
Treinen, daar ook, maar daar moet het bereik veel minder zijn.
Tot juist in de draden boven de trein is voldoende.
Oud 7 april 2018, 00:08   #147
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

Trouwens valt het op dat N-VA weer warm en koud blaast.
De nva volgt netjes het grote plan hoor.
Gewoon af en toe de domme achterban een bot toewerpen.
Dan gelooft het klootjesvolk er weer in.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 00:11   #148
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop 'n beetje op massaal veel zendtijd voor die shariagasten in de Belgo-media, die kunnen dan de geïmporteerde waanzin bevestigen, waar onze beleidspocos de hele bevolking en de toekomstige generaties mee opgezadeld hebben.

Zeker niet verbieden, dus.
En aan gezichtsverlies moeten lijden zeker? "Het multiculturalisme dat eigenlijk moest uitdraaien op een monocultuur is gefaald."

Er moet toch zoals het VB stelde een soort van dienstplicht terug ingevoerd worden. Alleen wat showen met de inlichtingendiensten die overuren draaien is toch niet 100% waterdicht. Dat politiestaat gedoe is toch ook niet alles; dat is fascisme light al dat facebook gedoe en robocops.

Oud 7 april 2018, 00:30   #149
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Het antwoord staat hier helder en duidelijk uitgelegd in eenvoudig, voor iedereen begrijpelijk taalgebruik.

https://forum.politics.be/showthread.php?t=241795

Niemand heeft dus nog een excuus om niet te weten waarom.
Da's idd duidelijk, heb daarnet 'n reactie gepost.
Oud 7 april 2018, 00:35   #150
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
En aan gezichtsverlies moeten lijden zeker? "Het multiculturalisme dat eigenlijk moest uitdraaien op een monocultuur is gefaald."

Er moet toch zoals het VB stelde een soort van dienstplicht terug ingevoerd worden. Alleen wat showen met de inlichtingendiensten die overuren draaien is toch niet 100% waterdicht. Dat politiestaat gedoe is toch ook niet alles; dat is fascisme light al dat facebook gedoe en robocops.

Het multiculturalisme heeft nooit gewerkt en dat zal voor veel gutmenschen duidelijker dan ooit worden, in de mediatieke aanloop naar oktober.
Daarom zeg ik: Hup Partij Islam Hup !! Jullie brengen een islamvrij Europa dichterbij.
Oud 7 april 2018, 01:06   #151
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het multiculturalisme heeft nooit gewerkt en dat zal voor veel gutmenschen duidelijker dan ooit worden, in de mediatieke aanloop naar oktober.
Daarom zeg ik: Hup Partij Islam Hup !! Jullie brengen een islamvrij Europa dichterbij.

Het is ook een maar een "beetje" de schuld van het Westen zelf...

Oud 7 april 2018, 08:58   #152
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Het zal met deze zaak eindigen zoals met alles in de politiek in België. We dronken een glas we lieten ne plas en alles bleef zoals het was.
Binnen een paar weken is er weerom niets mis met de islam en krijgt Jambon weer het schuim op de mond als Dewinter zegt dat niet waar is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 11:29   #153
Diego Raga

Standaard

Dit gaat nog leuk worden:

"Ondanks het streven naar een islamitische staat is Islam naar eigen zeggen geen religieuze partij. Daarom zijn ook kandidaten zonder moslimachtergrond welkom op haar kieslijsten."

https://www.demorgen.be/politiek/par...-bus-b8c93170/

Dhimmies en moslimpijpers gevraagd, aub.
Oud 7 april 2018, 12:34   #154
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Theo Asiel heeft alle NVA-kiezers dik bij hunne zjos en nog geen klein beetje.
Wie tot nu nog dacht dat Francken goe bezig was/is, zal z'n mening dienen te herzien.
Wie na het lezen van dit artikel nog steeds hetzelfde denkt, is niet meer tot de rede te brengen.

Theofans aller regio's, oordeel zelf maar:

https://doorbraak.be/staatssecretari...ia-importeren/

Ja, waarom blijft 'm dat doen ?? Is er ne Schoof in de zaal ?
Nu, Francken kan niet zomaar doen wat zou moeten gebeuren.
Er zijn al verschillende juridische processen tegen zijn beleid gevoerd.
Daarnaast moeten sommige acties ondernomen worden door gemeentelijke besturen en kijk maar naar wat er in Gent gebeurd.

Je kan Francken dus inderdaad wel sommige zaken verwijten, maar niet alles.
De meeste zijn hier ook al veel langer dan dat de N-VA bestaat en kunnen zelfs niet door hem uitgewezen worden.
En ook de toevoer aan asielzoekers stoppen ligt niet binnen de mogelijkheden van Francken, hij kan enkel de erkenningen als asielzoeker weigeren en hen terug uitwijzen.

Het probleem bestaat ook al jaren, waardoor het VB er kon op wijzen voor de N-VA ook maar enige macht had.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 12:40   #155
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, Francken kan niet zomaar doen wat zou moeten gebeuren.
Er zijn al verschillende juridische processen tegen zijn beleid gevoerd.
Daarnaast moeten sommige acties ondernomen worden door gemeentelijke besturen en kijk maar naar wat er in Gent gebeurd.

Je kan Francken dus inderdaad wel sommige zaken verwijten, maar niet alles.
De meeste zijn hier ook al veel langer dan dat de N-VA bestaat en kunnen zelfs niet door hem uitgewezen worden.
En ook de toevoer aan asielzoekers stoppen ligt niet binnen de mogelijkheden van Francken, hij kan enkel de erkenningen als asielzoeker weigeren en hen terug uitwijzen.

Het probleem bestaat ook al jaren, waardoor het VB er kon op wijzen voor de N-VA ook maar enige macht had.
Dat kan allemaal goed zijn maar als Jambon met schuim op de bek in de fedrerale kamer tegen Dewinter zegt dat er niets mis is met de islam noch met de inhoud van de koran en dat we er zelfs respect voor moeten hebben , dan is het toch wel even lachen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 15:00   #156
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoe gaat hij dat uitleggen aan niets mis met de islam/koran Jambon?
Hoe kunnen we jou uitleggen dat het geen zin heeft met steeds maar dezelfde hypocriete zever af te komen? Wat zinnetjes uit hun context gerukt...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 15:10   #157
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Hoe kunnen we jou uitleggen dat het geen zin heeft met steeds maar dezelfde hypocriete zever af te komen? Wat zinnetjes uit hun context gerukt...
Niks uit de context gerukt. Jambon was maar al te fier dat hij Dewinter de mantel had uitgeveegd voor feiten die de N-VA vandaag nu zelf aanklaagt. Wie is er dan hypocriet ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 15:12   #158
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Dat waren weer harde woorden van den Theo voor het pensenvolk van de nva tevree te houden. Dat is nu eenmaal wat hij doet. Stoer twitteren maar achter het scherm importeren. Flinke Theo was weer tweezak aan het spelen. Enige tijd geleden was hij nog aan het verkondigen dat 'een land zonder migratie rampzalig zou zijn' en 'migratie iets positief is dat een aanwinst is voor een land'. Echter nu migranten nu eenmaal doen wat ze doen is het ook weer niet goed voor de man.

Arme nva kiezers. Zelden dat een partij zijn kiezer zo hard achterwaarts in de reet neemt (zonder tuf).
Wellicht zou het rampzalig kunnen zijn voor een land niet op migratie te kunnen rekenen indien er mensen tekort zijn voor alles en nog wat, inderdaad! Daar heeft den Theo geen ongelijk in! We hebben hier tenslotte al decennia migratie uit meerdere landen zoals Italië, China, Spanje, enz waar we enkel fatsoenlijke burgers aan over houden die hier samen met ons hun leven opbouwen en leiden!
Die migratie is beginnen tegenvallen van zodra moslims erbij kwamen, zo simpel is het! Dat is een bevolkingsgroep die nergens gewenst is en overal waar ze opduiken voor problemen zorgt! Een beetje de simpele vastgestelde waarheid manipuleren enkel om de NVA en den Théo aan te vallen...
Zonder de NVA aan de leiding zou het nu zoveel beter geweest zijn, nietwaar? De vorige ploegen hebben wonderen verricht...
Oud 7 april 2018, 15:16   #159
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wellicht zou het rampzalig kunnen zijn voor een land niet op migratie te kunnen rekenen indien er mensen tekort zijn voor alles en nog wat, inderdaad! Daar heeft den Theo geen ongelijk in! We hebben hier tenslotte al decennia migratie uit meerdere landen zoals Italië, China, Spanje, enz waar we enkel fatsoenlijke burgers aan over houden die hier samen met ons hun leven opbouwen en leiden!
Die migratie is beginnen tegenvallen van zodra moslims erbij kwamen, zo simpel is het! Dat is een bevolkingsgroep die nergens gewenst is en overal waar ze opduiken voor problemen zorgt! Een beetje de simpele vastgestelde waarheid manipuleren enkel om de NVA en den Théo aan te vallen...
Zonder de NVA aan de leiding zou het nu zoveel beter geweest zijn, nietwaar? De vorige ploegen hebben wonderen verricht...
zolang de N-VA andere vl.nationalisten in een cordon opsluit, zal ik niet voor hen stemmen. De dag dat De Wever het CS opblaast (hij hoeft daarom nog niet met het VB samen te werken) krijgt hij misschien mijn stem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2018, 15:21   #160
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel verbieden, zo vlug mogelijk, en met welke middelen ook!
Wachten tot we weten hoe groot de aanhang is zou wel eens kunnen tegenvallen, daaruit zou eens kunnen blijken dat die aanhang ondertussen zo groot is dat ze niet meer in te perken valt!
Indien de islam hier en nu onvoldoende tegenwind krijgt kan dat voor vele moslims betekenen dat de islamzaak gewonnen is en dat ze er alle belang bij hebben te zorgen dat ze bij de groep behoren voor die zich tegen hen keert als zijnde "de slechte moslims"!
Veel mensen kiezen gemakshalve en voor alle zekerheid de kant van "de sterkste"! Als we de islam zodanig laten uitdijen dat zij lijken hier de sterkste te zijn...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be