Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2015, 15:55   #81
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je beseft toch wel dat kanker, wat inderdaad ongecontroleerde celdeling is, los staat van de noodzaak om via voedsel je weerstand en uithoudingsvermogen op peil je houden?
Je mag een oerdomme mening hebben maar wanneer je gaat drammen met je onzin, alsof de groei van kanker afhangt van wat je normaal eet, dan heb je de intelligentie van een pinda hoor.

Nog nooit gehoord dat het gewezen kankerpatiënt zijn, uiteraard op de hoogte van wat dit is, een " machtsargument " zou zijn, gaat het nog wel met jou?
Waar voedt een kankercel zich mee? met de hemelse dauw??
Van elke stukje energie dat u binnenkrijgt gaat het grootste deel naar die kankercel. Het is een ongelijke strijd waarbij u uw vijand bewapent.
Dus OPNIEUW stel ik dezelfde vraag:
Is het aangewezen om bij kanker de eetlust op te wekken?

Als ge mijn niet gelooft, google even 'hunger' en 'cancer'. Ik heb dat niet uitgevonden, de wetenschap weet dit al heel lang.

Waarom zou een niet-kanker patiënt 'niet op de hoogte' zijn? Het is inderdaad een machtsargument omdat u het feit dat u kanker hebt gehad als argument gebruikt. Bovendien gebruikte u het als argument om mij dom te verklaren, en dat is nog lager dan degoutant.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 17 juni 2015 om 15:57.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 16:49   #82
lupus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
gelieve uw eigen uitgevonden definitie niet te poneren als waarheid.

volgens de wet:

kan je me ergens aangeven dat het moet genezen? Direct of zelfs maar indirect?

linkje:http://www.fagg-afmps.be/nl/binaries...m290-27168.pdf

kan je zelf wel googlen
morte-vivante,
om met Geert in discussie te gaan moet je zijn regels naleven:

JE MAG TIJDENS DISCUSSIE NIET:
01 linken of een bron weergeven
02 spreken uit ervaring
03 anderen met ervaring als bron meegeven
04 het woord kleuter gebruiken

Je MOET gebruik maken van argumenten die Geert zijn mening bevestigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb

Ik bekijk geen linken, en ik zal u uitleggen waarom. Ge biedt mij enkel linken aan die uw mening bevestigen.
Als ge nu een link zou aanbieden die uw mening NIET bevestigt, (dat zou een wereldwonder zijn), zou ik u serieus nemen.
Spijtig, maar waar.

Laatst gewijzigd door lupus : 17 juni 2015 om 17:16.
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2015, 21:39   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lupus Bekijk bericht
morte-vivante,
om met Geert in discussie te gaan moet je zijn regels naleven:

JE MAG TIJDENS DISCUSSIE NIET:
01 linken of een bron weergeven
02 spreken uit ervaring
03 anderen met ervaring als bron meegeven
04 het woord kleuter gebruiken

Je MOET gebruik maken van argumenten die Geert zijn mening bevestigen.

Spijtig, maar waar.
Begrijp nu toch voor ééns en altijd dat Geert VBD gewoon en dikke trol is .....maar wel één die het trollen perfect beheerst.....hoe drukker jullie je maken hoe liever hij het heeft....De man (of vrouw) amuseert zich te pletter achter zijn pc dat moest je toch al heel lang inzien....Gewoon negeren die trol.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 08:01   #84
Peche
Banneling

Standaard zal ik es goe trollen

De aandacht zou niet op iets illegaal moeten liggen, maar aan het feit dat minderjarigen te lang aan een hard drug als alcohol geraken.
Dat we van die mentaliteit afmoeten dat drank sociaal is en naar een zero tolerantie in het verkeer.
Drank is ook drugs. En ik kom mij al vroeg in kroegen bezatten en drank en winkels kopen. Nachtwinkels en supermarkten verkochten beide sterke drank aan minderjarigen. Maar toch wijzen naar wiet met 30% thc?? Stro is wel 80% alcohol. En dat gaven ze kleuters soms tegen een valling etc.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 08:16   #85
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Van elke stukje energie dat u binnenkrijgt gaat het grootste deel naar die kankercel. Het is een ongelijke strijd waarbij u uw vijand bewapent.

Als ge mijn niet gelooft, google even 'hunger' en 'cancer'. Ik heb dat niet uitgevonden, de wetenschap weet dit al heel lang.

Waarom zou een niet-kanker patiënt 'niet op de hoogte' zijn? Het is inderdaad een machtsargument omdat u het feit dat u kanker hebt gehad als argument gebruikt. Bovendien gebruikte u het als argument om mij dom te verklaren, en dat is nog lager dan degoutant.
Nee, zoals we al langer weten is het bij kanker aangewezen om helemaal niks meer te eten. Of drinken. Best 3 maanden lang. De kankercellen sterven dan helemaal af.
Oud 18 juni 2015, 09:30   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar gaat het toch totaal niet over? Waar die kankercel zich mee voedt? Het is toch wel heel erg dat je aan u moet uitleggen, dat uw redenering zo krom is als een hoepel, het gaat over voldoende eten, tijdens de behandeling die de kankercellen uitschakelt! Dat heeft invloed op je hele lichaam, zorgen dat de weinige weerstand die er op dat moment is, zo goed mogelijk blijft is uiteraard van belang of dacht u dat alle andere lichaamscellen geen energie meer nodig hebben op het moment dat ook zij met regelrecht gif ( wat chemo is, legt de celdeling plat ) te maken krijgen?

Het grootste deel voedsel gaat gewoon naar je lichaam, in verhouding is kanker veel kleiner dan je volledig lijf, wie kanker heeft moet proberen om toch iets te eten iedere dag, voldoende te drinken en indien je kunt ook te bewegen. Dus wanneer cannabis daarbij helpt, is beweren dat je beter niet tot amper eet omdat anders je kanker groeit, tijdens je chemo, dusdanig belachelijk dat ik hoop dat u nu zelf dit ook inziet?
Denk dat menig oncoloog in de lach schiet met uw verzinsels!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 09:55   #87
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het toch totaal niet over? Waar die kankercel zich mee voedt? Het is toch wel heel erg dat je aan u moet uitleggen, dat uw redenering zo krom is als een hoepel, het gaat over voldoende eten, tijdens de behandeling die de kankercellen uitschakelt! Dat heeft invloed op je hele lichaam, zorgen dat de weinige weerstand die er op dat moment is, zo goed mogelijk blijft is uiteraard van belang of dacht u dat alle andere lichaamscellen geen energie meer nodig hebben op het moment dat ook zij met regelrecht gif ( wat chemo is, legt de celdeling plat ) te maken krijgen?

Het grootste deel voedsel gaat gewoon naar je lichaam, in verhouding is kanker veel kleiner dan je volledig lijf, wie kanker heeft moet proberen om toch iets te eten iedere dag, voldoende te drinken en indien je kunt ook te bewegen. Dus wanneer cannabis daarbij helpt, is beweren dat je beter niet tot amper eet omdat anders je kanker groeit, tijdens je chemo, dusdanig belachelijk dat ik hoop dat u nu zelf dit ook inziet?
Steekt er uwen tijd ni in, alice.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2015, 10:08   #88
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Steekt er uwen tijd ni in, alice.
Idd, heb ik ook eens geprobeerd. Haalt niks uit.
Ik gebruik 'em enkel nog om een beetje mee te lachen. Die gast is niet serieus te nemen.
Oud 24 juni 2015, 09:02   #89
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

amen:

Citaat:
Findings Use of marijuana for chronic pain, neuropathic pain, and spasticity due to multiple sclerosis is supported by high-quality evidence. Six trials that included 325 patients examined chronic pain, 6 trials that included 396 patients investigated neuropathic pain, and 12 trials that included 1600 patients focused on multiple sclerosis. Several of these trials had positive results, suggesting that marijuana or cannabinoids may be efficacious for these indications.
http://jama.jamanetwork.com/article....icleid=2338266
Oud 24 juni 2015, 09:06   #90
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

tijd om de investeringen in clinische studies te verhogen:

Citaat:
Results A total of 79 trials (6462 participants) were included; 4 were judged at low risk of bias. Most trials showed improvement in symptoms associated with cannabinoids but these associations did not reach statistical significance in all trials. Compared with placebo, cannabinoids were associated with a greater average number of patients showing a complete nausea and vomiting response (47% vs 20%; odds ratio [OR], 3.82 [95% CI, 1.55-9.42]; 3 trials), reduction in pain (37% vs 31%; OR, 1.41 [95% CI, 0.99-2.00]; 8 trials), a greater average reduction in numerical rating scale pain assessment (on a 0-10-point scale; weighted mean difference [WMD], −0.46 [95% CI, −0.80 to −0.11]; 6 trials), and average reduction in the Ashworth spasticity scale (WMD, −0.36 [95% CI, −0.69 to −0.05]; 7 trials).
http://jama.jamanetwork.com/article....icleid=2338251
Oud 26 juni 2015, 06:44   #91
Peche
Banneling

Standaard

Maar waarom iets dat puur natuur werkt synthetiseren en erger nog patenteren? Wie is bevoegd patenten op voedselmenus te nemen? Is dat niet het beetje hetzelfde?
Welke soort gebruiken ze überhaupt voor die spray?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2015, 09:17   #92
geertvdb

Standaard

Citaat:

Gij kent er toch absoluut niets van, hé.

Het belangrijkste alarmteken dat iemand kanker heeft is onverklaarbaar gewichtsverlies. Waarom denkt gij dat een lichaam automatisch begint te vasten? Ooit al eens over nagedacht? Wel ik ga het u vertellen.
Dat is de enige manier dat een lichaam nog heeft om een kankercel te vernietigen. Een oorlogsstrategie.

Natuurlijk gaat het grootste deel van het voedsel niet naar de kankercel. Maar relatief gezien wel. Want een kankercel heeft veel meer energie nodig dan een gewone cel. Vasten doet de kankercel meer kwaad dan andere cellen.
Ik snap dus echt niet dat ge zo iets simpel niet kunt begrijpen.
Oud 26 juni 2015, 09:18   #93
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Begrijp nu toch voor ééns en altijd dat Geert VBD gewoon en dikke trol is .....maar wel één die het trollen perfect beheerst.....hoe drukker jullie je maken hoe liever hij het heeft....De man (of vrouw) amuseert zich te pletter achter zijn pc dat moest je toch al heel lang inzien....Gewoon negeren die trol.
Zeg niet: hij is een trol.

Maar zeg: Ik bijt mijn tanden stuk op zijn ijzersterke argumenten.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 26 juni 2015 om 09:30.
Oud 11 april 2018, 16:08   #94
geertvdb

Standaard

Verdikkie verdikkie verdikkie! Nu blijkt dat ik tocxh al die tijd gelijk had!!

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eest~a5f844bc/

Cannabis geneest geen kanker, wie had dat nu gedacht?

Ik dus.

Mirakels bestaan niet.
Oud 11 april 2018, 16:14   #95
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik dus.

Mirakels bestaan niet.
Normaal zou ik moeten antwoorden met te zeggen zoals jij...Ik lees nooit links maar goed ik ben een eerlijke mens.

Inderdaad en net vandaag wordt mijn mening omtrent uw gekke vriend nog eens bevestigd.....Kopballen is de oorzaak van zijn dementie. Vers van de pers.
Ga het gesprek aan met zijn ouders...ze hebben recht op de waarheid.

Dringend verbieden.Is pakken gevaarlijker dan wiet. Maar wie kan het beter weten als jij. Praat erover in de instelling. Van een ijzersterk argument gesproken kan dit tellen.

https://www.hln.be/wetenschap-planee...lijk~a68ab067/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 april 2018 om 16:26.
Oud 11 april 2018, 16:18   #96
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik dus.

Mirakels bestaan niet.
Gelijk gehad ? Niemand heeft hier ooit beweerd dat cannabis kanker geneest. Er is geen bewijs van maar ook geen bewijs van niet. Lees uw link.
Voetbal is de oorzaak van de vele psychiatrische gevallen. Ik raad het iedereen af. Ga blowen maar stop met sjotten.
Oud 11 april 2018, 17:43   #97
geertvdb

Standaard

Citaat:
Gelijk gehad ?
Ja, ge-lijk. In de zin van: bij het rechte eind.
Citaat:
Niemand heeft hier ooit beweerd dat cannabis kanker geneest.
Ooooh! maar da's niet waar!

En gij hebt toch de titel van deze draad geschreven? 'Wondermedicijn'!

Wat bedoelde gij daarmee, dat cannabis meeëters geneest?

Of een ongeneesbare ziekte? Ik denk het 2e! Wat denkt gij?

Citaat:
Er is geen bewijs van maar ook geen bewijs van niet. Lees uw link.
Voetbal is de oorzaak van de vele psychiatrische gevallen. Ik raad het iedereen af. Ga blowen maar stop met sjotten.
Ik snap niet waarom ge over voetbal begint.

Misschien moet ge daar eens een draad over openen?
Oud 11 april 2018, 17:51   #98
geertvdb

Standaard

Citaat:
Gelijk gehad ? Niemand heeft hier ooit beweerd dat cannabis kanker geneest.
Dit is zo een ongelooflijke leugen.

Ge hebt zelf ooit een thread gestart met het heuchelijke nieuws dat cannabis tumoren doodt:

Cannabis ...waarom nog illegaal..zeker medisch

Zo een gewetensloze leugen ... zelfs de extreem rechtse foorapen op dit forum laten zich daartoe zelden verleiden.
Oud 11 april 2018, 18:06   #99
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge hebt zelf ooit een thread gestart met het heuchelijke nieuws dat cannabis tumoren doodt:

Zo een gewetensloze leugen ... zelfs de extreem rechtse foorapen op dit forum laten zich daartoe zelden verleiden.
Ik heb nooit iets geschreven dat cannabis tumoren doodt. Als ik lieg stuur me dan het bewijs. In de instelling heeft U toch tijd zat om wat opzoekwerk te verrichten.

Het kan zijn dat ik ooit een link heb gepost waarin zo iets werd beweerd. Maar dan ben ik het niet die dat beweer.

Die link eventuele kan dan evengoed waarheid zijn dan uw link

Echter kan U het moeilijk hebben over een link gezien u nooit links leest....maar die leugen bent U waarschijnlijk weer vergeten.

U hebt hier ofwel de verkeerde voor ofwel is het met U nog erger gesteld dan met uw vriend.....Hoe is het ondertussen met zijn ouders ? Laat hun toch maar de link lezen ivm die kopballen.
Oud 11 april 2018, 18:09   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zie in die draad niks over tumoren ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be