Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2018, 18:11   #241
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zie je wel !
Ik zeg het al jaren !

Maar niet te snel victorie kraaien : wij vlamingen zijn een taai ras en we gaan de fascistoide tendensen bekampen door tot op de draad versleten en afgeschreven bulkcarriërs op te kopen die dan voor de finale reis van de usurpators met valse vlaggen kunnen gebruikt worden. Brandstof voor een paar kilometer is genoeg, Om het geheel een tikje dramatiek mee te geven kan men met wat restjes gele en zwarte verg op de roestige romp de vlaams blok vlag schilderen. Op het dek zetten we dan een passend muziekje op : het Horst Wessel lied !
Je weet toch hé Panda dat Churchill zei dat als het fascisme terug opkomt , het onder de vorm van een anti-fascisme zal zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 19:41   #242
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou dat zeker willen doen. De vlaamse vlag is mooi, de raad voor heraldiek die adviseerde bij het ontwerp heeft haar werk goed gedaan.

Verder moei ik mij met wat ik zelf wil, maar dat kun je wellicht zelf wel raden.

Het smerige hondsvod van de blokkers is onaanraakbaar, net zoals zijzelf dat zijn als politicus. Het ene gaat samen met het andere, we krijgen daar jaarlijks de illustratie van op het blokfeestje in Steenstraete op d'Yserwaecke.

En nog iets quercus, het stuit me tegen de borst dat iemand die er prat op gaat van een sterk ontwikkeld gevoel te hebben voor zijn vlaamse identiteit zich laat meeslepen in zwakzinnige terminologie over "nagellak" die uit de koker komt van blok creaturen. Je moet het maar doen : een vlaams gezinde die zit te lachen met de "nagellak" op zijn eigen vlag.

Met zulke vrienden heb je eigenlijk zelfs geen vijanden meer nodig...
Ik heb reeds eerder geschreven dat voor mij persoonlijk beide versies van die vlag mogen gebruikt worden. Ik vind het gewoon onaanvaardbaar dat ook hier een soort "political correctness" binnensluipt. Weeral eens. Het is niet omdat jij de versie zonder rode nagels mordicus blijft associëren met een politieke partij die jou niet bevalt, dat iedereen dan maar die versie zou moeten
laten vallen. Ik herhaal: beide versies duiken op in historische documenten. En dat was eeuwen vooraleer er sprake was van het Vlaams Belang.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 19:44   #243
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je weet toch hé Panda dat Churchill zei dat als het fascisme terug opkomt , het onder de vorm van een anti-fascisme zal zijn.

Is nog niet gedaan met die zever langs beide kanten?
Het heeft met fascisme noch met anti-fascisme iets te maken.
De oorlog is reeds lang voorbij en er zijn geen overlevenden die nog kunnen collaboreren. Dus Panda beoogt gans andere dingen. Of vindt hij er soms plezier in om nakomelingen van collaboreurs het leven zuur te maken?
Zijn drijfveer is gans anders en die is gewoon de Vlamingen uit mekaar drijven met valse voorwendsels. En de slimmen weten waarom dit moet.
De dommen natuurlijk niet. Maar ik bezoek dit forum niet om te proberen om dommen slim te maken. Dat ze hun plan trekken. En de geslepen ondermijners van dit forum moeten niet slimmer worden. Zij weten het wel waarom ze zo handelen. Feitelijk is hun drijfveer dezelfde als deze van Panda. Verdeel en heers nietwaar Panda?
Vechten voor het vaderland zeker? Komaan he vent. Vechten voor zoiets doet niemand nog. Vechten voor eigen profijtjes wel.
Ik heb verdomd nooit anderen gekend en ik loop hier op deze aardkloot al langer rond dan vele anderen en ik heb ook de job gehad waar ik beter de kans kreeg om de echte mens te leren kennen. Blijf uit zijn broekzak want anders wordt het een roofdier. Zeker als er geld in zit dat onterecht werd verworven ten koste van allen in dit vaderland. Dat zijn de feiten.
Aan verdere sprookjes heb ik geen behoefte.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 19:46   #244
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

We zijn hem kwijt, onze Panda.
Mogelijks heeft hij zich te lang gewenteld in zijn adoratie voor Rajoy en diens kruistocht naar Puigdemont.
Onze Panda bevecht nu de windmolens van de Vlaamse strijdvlag ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 19:46   #245
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb reeds eerder geschreven dat voor mij persoonlijk beide versies van die vlag mogen gebruikt worden. Ik vind het gewoon onaanvaardbaar dat ook hier een soort "political correctness" binnensluipt. Weeral eens. Het is niet omdat jij de versie zonder rode nagels mordicus blijft associëren met een politieke partij die jou niet bevalt, dat iedereen dan maar die versie zou moeten
laten vallen. Ik herhaal: beide versies duiken op in historische documenten. En dat was eeuwen vooraleer er sprake was van het Vlaams Belang.
Ik heb nog altijd geen enkel zinvol argument mogen horen waarom de vlaams gezinden hun eigen vlag niet promoten maar liever een symbool van de Yserwaecke lovers koesteren.

We hebben een vlaamse vlag. Waarom gebruik je ze niet ?
Haat je je eigen regio ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 19:53   #246
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nog altijd geen enkel zinvol argument mogen horen waarom de vlaams gezinden hun eigen vlag niet promoten maar liever een symbool van de Yserwaecke lovers koesteren.

Haat je je eigen regio ?
Waarom lees jij mijn boodschappen met een onvoorstelbare graad van vooringenomenheid? Moet ik het nu werkelijk nog eens herhalen? Voor mij persoonlijk zijn beide versies evenwaardig omdat ze allebei reeds eeuwen oud zijn. En dat het Vlaams Belang en Yserwaecke een voorkeur hebben voor de "ongelakte nagels"-versie kan mij geen kloten schelen. Did I make myself clear?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 19:53   #247
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Haat je je eigen regio ?
Nee, we haten Belgie.
Oud 13 april 2018, 20:11   #248
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Haat je je eigen regio ?

En dat zinvol argument ga je van mij zeker niet krijgen Panda.
Voor mij mag je reeds lang eens een zinvol argument geven waarom je gebeurtenissen uit een vroegere oorlog blijft gebruiken om stomme kloten te beïnvloeden? Zijn er niet genoeg recente gebeurtenissen die ons moeten doen nadenken? Pamperen van de Islam bijvoorbeeld? En het huidige geblaat plotseling wanneer sommigen ontdekken dat de Islam met een eigen partij wil opkomen. Waaruit blijkt dat de Allah-aanbidders niet van tel zijn of waren maar wel hun stemmetjes. Maar goed. Als het geen debielen zijn zullen ze dat zelf wel doorhebben nu.
Wij hebben in het Westen geen "sharia" nodig. Integendeel zelfs.
Dus is het onze wetgeving of.....buiten.
Achter een nieuwe sharia moeten we niet zoeken.
We hebben de vorige al eeuwen gehad. Dat volstaat.

Laatst gewijzigd door werkman : 13 april 2018 om 20:12.
Oud 13 april 2018, 20:36   #249
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Haat je je eigen regio ?
2

Waarom de vlag van een al lang niet meer bestaand graafschap gebruiken als er een officiële vlag is van het Vlaamse gewest.
Dat ons daar eens iemand een geldige reden voor geeft.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 20:37   #250
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee, we haten Belgie.
En doe je dat door de vlaamse vlag te verloochenen ten voordele van een partijpolitiek gebonden symbool te omarmen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 20:42   #251
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Nu heb ik er zeker weer een hoop tegen hun schenen gestampt.
Dat was echt niet de......bedoeling hoor.
Leef je maar verder uit op andere topics.
Of starten we een nieuwe op? Over de kleur van slipjes die deelnemers/sters hier dragen.
Valt ook eindeloos iets over te zeggen.
Zeker als er zijn die een bruin slipje dragen. Schande!
En ter vervollediging het volgende. Ik heb geen enkele partijkaart en verdedig alleen maar mijn eigen realiteit. Spijtig zeker?
Daarstraks heb ik nog op dit forum gezegd dat een zelfstandig Vlaanderen mij afschrikt. De zeden zijn hier te ruw en de leugens; achterbaksheid en het steken van dolken in uw rug nog ruwer. En dit tot jolijt van iedereen.
Dat is het Vlaanderen waar ik schrik voor kreeg.
Voor mij moet er niks meer veranderen.
Wat veranderd is heeft tot op heden geen beterschap gebracht.
En wat er vroeger was nog minder.
Dus! Dat er van komt wat wil. Ik heb er geen boodschap meer aan.

Laatst gewijzigd door werkman : 13 april 2018 om 20:57.
Oud 13 april 2018, 21:04   #252
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeioei, uit de tweede wereldoorlog.

Dat beloofd...
Neen, de zwart-gele vlag is ontstaan onder impuls van Rodenbach.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 21:05   #253
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Lap, daar gaat Panda zijn VB-theorie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2018, 21:06   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom de vlag van een al lang niet meer bestaand graafschap gebruiken als er een officiële vlag is van het Vlaamse gewest.
Dat ons daar eens iemand een geldige reden voor geeft.
Tip: leer eens iets over de Vlaamse Beweging in de collegestad Roeselare tijdens de 19e eeuw.
Oud 13 april 2018, 21:20   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA doet aan koppelverkoop.
Lid worden (betalen) = vlag krijgen.......
Hendrik/Henri/Heinrich, het wordt toch tijd dat u eerst de woordjes begrijpt voor u ze samenzet in een zin. Zoek toch eens op wat "koppelverkoop" betekent. Zeker niet "iets gratis erbij krijgen".
Oud 14 april 2018, 00:31   #256
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat betwijfel ik ten sterkste. Waarom wapperen in Noord-Frankrijk alleen zwart-gele leeuwenvlaggen naast de 'bleu-blanc-rouge'?
Oud 14 april 2018, 07:11   #257
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Haat je je eigen regio ?
Mijn grootouder gebruikte reeds de zwart-gele leeuwenvlag, lang voor het VB en zelfs de Volksunie bestonden.
En hun verklaring was heel eenvoudig, die is goedkoper dan die met rode klauwen en is niet gebonden aan een rijke graaf.
Een graaf die niet steeds voor het Vlaamse volk koos, maar vaak uit eigen voordeel de zijde van een onderdrukker van het Vlaamse volk koos.
Een graaf die vaak de taal van het Vlaamse volk niet sprak.

Het is dus niet te verbazen dat een partij waarvan de voorzitter een geschiedkundige is, voor deze vlag kiest en niet voor het wapenschild van familie waar volksverraders tussen zitten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 07:50   #258
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tip: leer eens iets over de Vlaamse Beweging in de collegestad Roeselare tijdens de 19e eeuw.
tip: geef gewoon eens antwoord op mijn vraag.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 07:54   #259
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, we haten Belgie.
Dan haat u ook uw eigen regio aangezien Vlaanderen deel van België is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2018, 07:58   #260
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Inderdaad ,na de Vlaamse Onafhankelijkheid kunnen we een referendum houden,welke Leeuw de Vlamingen verkiezen voor hun vlag.
Nooit dus.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be