![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dichter Rodenbach heeft indertijd de tweekleurige vlag gelanceerd als de strijdvlag voor de Vlaamse Beweging (in België) om zo een onderscheid te maken met de toenmalige vlag van de provincie Oost-Vlaanderen. Dat is de reden. Met WO II, het Vlaams Blok... of andere fantasietjes van Pandaman heeft het niets te maken. En een weetje: de rijkswacht (gendarmerie) van Pas-de-Calais draagt op de arm de driekleurige leeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pajoske, de vlag van het graafschap Vlaanderen was helemaal niet de leeuw. De leeuw was het wapen - en pas later verwerkt in de grafelijke vlag - van de graaf van Vlaanderen. Niet van het graafschap. Aanvankelijk hernam de vlag slechts de kleuren van het wapen, maar niet de tekening. Indertijd wapperden er dan ook een vlag met horizontale banen zwart-geel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het verraad aan Vlaanderen, dat zit elders. Laatst gewijzigd door Pericles : 14 april 2018 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De geschiedenis wordt niet gebruikt maar misbruikt door elementen die andere zaken beogen. Lees mijn bijdrage nr 114. Bijdrage nr 138 bevat ook een interessant spoor dat overwogen mag worden. Bovendien ben ik dus een VB'er nadat ik in mijn tuin gewerkt heb want dan heb ik gitzwarte nagels. Hoe bloemetjes kweken een mens kan veranderen! De oorlog is door voorbij ventjes. Lach maar verder met de Vlaamse boerkes maar als die niet werkten en de Walen hun bieten niet uitgetrokken omdat die teveel grond hadden dan had er geen eten op uw tafel gestaan. Maar soit! Dit is geen forum maar de "Groeninghe polder" waar de slag van destijds wordt over gedaan. Feitelijk niet tegen overheersers ditmaal maar door het gemengd janhagel onderling dat hier gekweekt werd uit het sperma van alle vroegere bezetters. Raszuiver Vlaamse volk bestaat niet dus meer. Wel een volk dat gekweekt werd via kleine partikels op genen die verfoeilijk vreemd crapul hier hebben achtergelaten. En in de ruime zandbak is hetzelfde gebeurd destijds. Er werden niet genoeg hoeren mee getransporteerd op "de Kruistochten". Dat hele zootje dat er rond loopt zijn afstammelingen van oorlogszuchtige Meden en Perzen en "tutti quanti". Alleen is het daar nog vroeger gebeurd. De resultaten zien we. Hier moeten die resultaten nog komen. Want niets bewijst dat wij zouden beter zijn indien wij raszuiver zouden zijn. Neem de wetten weg en 30 % onder ons zijn geboren moordenaars. Nu gebeurt dat geniepig. Niet met wapens dus. Maar ze zijn nu ook al bezig. Met een depressie kun je ook iemand vermoorden. Het duurt alleen maar langer voor ge het gewenste resultaat bekomt. En dat verwijt ik alle politiekers. Zij eigenen zich onbeperkt alle macht toe waardoor 30 % (hetzelfde percentage dus) onder hen die macht zullen misbruiken. En het stom volk weet dat maar kijkt er naar en blijft die feiten gedogen. Zonder zelfs te denken dat de fout bij henzelf ligt. Als je met uw ogen te sluiten een rijksdaalder meer kunt verdienen dan uw gebuur dan is dat prettig meegenomen. ![]() Meer verdienen of krijgen om niks te doen. Wat een reuze job! En het zijn juist dat crapul; dat niet kan wachten; dat naar dit forum afzakt om hun sadisme te kunnen beleven. Proficiat dus! Wie onder ons zal volgend jaar de Nobelprijs voor de vrede krijgen? ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 14 april 2018 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen werd verkocht aan de Hitler-Duitsers door de Vlaams-nationalistische VNV-ers en DeVlag voor een bord linzensoep. Voor de postjes. De zwarte leeuw is het symbool bij uitstek voor de uitverkoop van Vlaanderen aan de Hitler-bende. Daar kan men nooit meer om heen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 april 2018 om 08:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Der oude tyrannie voor immer was voorbij Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 april 2018 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de vlucht naar Nederland nog niet te einde was hadden ze hier schijnbaar slimmer volk. Ik kom wel een paar decennia te laat met mijn mening. Vooral die laatste zin zegt meer dan een bladzijde proza van mij. Maar toegegeven......ik ben dan weer te vredelievend in een wereld vol met zakkenrollers. Moest ik dat gedichtje geschreven hebben dan zou die laatste zin luiden als volgt : "Zolang gij gatlikkend kruipt en aflaten koopt" Laatst gewijzigd door werkman : 14 april 2018 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is er één die dit -wat laat- is gaan beseffen: Bart De Wever. Zo oreerde hij terecht dat de collaboratie in alle opzichten fout was. Helaas, het symbool van de collaboratie, de zwarte leeuw, schijnt hem blijkbaar niet te deren. Dat is dan genoteerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit alles niet zou zijn gebeurd zouden we dan nu - minder transferten naar Wallonië hebben - in een democratie leven waarin een merderheid een meerderheid is - geen annexatie van Vlaamse grond bij Brussel en wallonië hebben gekend - enz... Verdomme, verdomme, hadden ze dat toen maar geweten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het paul goossens syndroom
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens naar aantallen is de Waalse collaboratie niet af te schilderen als "een strobrand". Interessant is echter hoe u het schetst: in Vlaanderen was de collaboratie er inderdaad grotendeels gekomen door de stiefmoederlijke behandeling waarmee de Belgische staat de Vlamingen behandelde. Het heeft gezorgd voor een belangrijke afkeer voor die staat. Met alle gevolgen van dien. In Wallonië was de collaboratie voornamelijk ingegeven door daadwerkelijke sympathie met het nazisme. En op dat vlak dus ideologisch veel ernstiger te noemen dan in Vlaanderen. Mocht u het niet weten: ook de Franse vlag wapperde boven de gebouwen van het Vichy-regime. Volgens uw logica is de Franse vlag voor eeuwig besmet als een collaboratiesymbool. Probeer het maar eens wijs te maken aan de Fransen! |
|
![]() |
![]() |