![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Mevrouw van de PS Onkelinx had daar toch een wettekst over ingediend, wat is daar nu van terecht gekomen ?
In ieder geval zou dat zowel in recreatieve als in medische zin geldig toegepast kunnen worden, maar men blijft onmachtig daartegenover vast bij een verbod of illegale status van het product, nochtans kan een wet ook regulerend ingezet worden maar men durft niet over die drempel stappen, soms is het van die dubbele moraal waarover men spreekt waaruit angst een zekere belemmering inhoudt ! |
|
|
|
|
|
#282 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijkbaar mag - of mocht ondertussen want het is meer dan tien jaar geleden - je daar niet dronken van voor in de wagen zitten.
|
|
|
|
|
#283 |
|
Europees Commissaris
|
Dat mag wel maar hij kon waarschijnlijk zijn mond niet houden.
|
|
|
#284 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is met alle middelen hetzelfde, het gebruik kan problematisch zijn maar daarom niet het middel op zichzelf. Suiker is ook verslavend, zolang je geen doos mars repen naar binnen werkt per dag, wat is dan het probleem? Bij zowat alles geldt; met mate gebruik is gene probleem, toch? |
|
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik had het anders begrepen, maar goed, Zweeds is niet mijn sterkste taal.
|
|
|
|
|
#286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#287 |
|
Europees Commissaris
|
Alcohol is geen drug. Je spuit of snuift dat niet.
|
|
|
#288 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Lol, als dat de voorwaarde is dan is cannabis ook geen drugs
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#290 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Als er daar evenveel klanten komen en gaan om alcohol te kopen, dan zal die drukte door de buurtbewoners evengoed als overlast beschouwd worden. En eerlijk ? Ik heb in m'n leven - ook per definitie - al meer getier, ambras en vechtpartijen in/aan cafés weten gebeuren dan in/aan coffeeshops. Wsl heeft dat verschil in menselijk gedrag iets te maken met de uitwerking van de respectievelijke producten op de fysiek-mentale toestand van de gebruiker.
|
|
|
|
#291 | |
|
|
Citaat:
Ge maakt mij, en mij niet allen, alleen maar meer anti cannabis. Zelfs Spa 'ers zijn openlijk tegen. Blijf maar liegen! Zo zal cannabis op een bepaald moment helemaal verboden worden. |
|
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En bezoekers van een coffeeshop gebruiken meestal niet ter plaatse waardoor meer overlast is door verkeer denk ik. |
|
|
|
|
|
|
#293 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik deed nochtans niet meer dan uw eigen woorden herhalen...
Als u nu beweert dat uw eigen woorden flagrante leugens zijn ben je wel helemaal aan't doorslagen... Citaat:
Laat maar even weten waar ik zat te liegen. Citaat:
Beter is misschien eens nadenken over die pro zijn argumenten. Misschien zijn ze toch niet zo vergezocht als uw anti-argumenten. Citaat:
Citaat:
Me dan even zwart op wit laten zien waar ik onwaarheden heb gepost is blijkbaar een ander paar mouwen. Citaat:
Amai, nooit geweten dat ik zo veel invloed had. Trouwens; is cannabis sowieso al niet helemaal verboden dan? Ik mag het niet kweken, ik mag het niet gebruiken, ik mag het niet invoeren,.... Jij bent echt wel goed op de hoogte van de zaken ja...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 april 2018 om 15:27. |
|||||
|
|
|
|
|
#294 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
En je vermoeden dat er in coffeeshops niet of nauwelijks gebruikt wordt klopt niet hoor. In een gezellige coffeeshop zit te toog even vol dan in een goed café...
|
|
|
|
#295 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat de klanten daar tot een stuk in de nacht zitten te smoren. Laatst gewijzigd door Bobke : 28 april 2018 om 15:46. |
||
|
|
|
|
|
#296 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar inderdaad, sommige mensen gebruiken een coffeeshop gewoon als winkel ja. Even binnenspringen, iets bestellen, betalen en weer buiten. En ja, die komen vaak met de auto, moeten ergens parkeren en veroorzaken mee drukte in de straat. Net zoals mensen bij de bakker ook moeten parkeren, binnengaan, iets bestellen, betalen en weer vertrekken. Het grote verschil is alleen dat dat bij bakkers geen overlast genoemd wordt en bij coffeeshops wel...
|
|
|
|
#297 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De enige coffeeshop die ik ken is in Terneuzen en daar is een grote parking. En veel F nummerplaten maar dat is jaren geleden. |
|
|
|
|
|
|
#298 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je vergist je.
Wat jij leugens noemt zijn helemaal geen leugens. Ik ontkracht gewoon wat jij gelooft. Als jij zou geloven dat de zon kubusvormig is en ik ontkracht dat met allerlei wetenschappelijke bewijzen is dat geen leugen. Het wordt natuurlijk wel een leugen als jij, met de wetenschappelijke bewijzen voor je neus, toch blijft geloven dat de zon kubusvormig is. Want dan lieg ik volgens jou. Want in jou gekronkelde gedachtegang is de zon wel kubusvormig en iedereen die zegt of aantoont dat dat niet is liegt. Zo gaat het in deze draad ook. Jij toetert iets, ik ontkracht dat en in plaats van je ongelijk toe te geven blijf je bij je grote gelijk en ga je er dus van uit dat ik zit te liegen. Want enkel wanneer je kan stellen dat ik zit te liegen kan je jezelf wijs blijven maken dat je gelijk hebt. Kijk bv. naar je gedoe over de giftigheid van cannabis. In een eerdere draad wees ik je er al op dat cannabis in principe niet giftig is omdat je er gigantische hoeveelheden van zou moeten gebruiken om eraan te sterven. Dat staat wetenschappelijk vast. Toch blijf jij bij de veronderstelling dat cannabis vergif is. Dat is je goed recht maar dan mag je mij niet beschuldigen van leugens. En dat is wat jij heel de tijd doet in deze draad. Zelf onwaarheden zitten spuien tegen de sterren op (alcohol is geen drug, cannabis is giftig, berre is gestorven aan cannabis,...) en dan beginnen roepen over leugens als iemand je eigen leugens ontkracht. Valt mij een beetje tegen van een wetenschappelijk genie als jij.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 april 2018 om 16:07. |
|
|
|
|
|
#299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In Tilburg en Breda is dat bv. zo. Hoe het in Terneuzen zit weet ik niet, dat is een beetje te ver uit mijn richt. In Eindhoven heeft men die regel ook een tijdje gehanteerd maar nadat men merkte dat de straatdealers de markt aan buitenlanders dan maar overnamen (met alle geweld tussen die straatdealers onderling als gevolg, territoriumdrift ofzo...) heeft men er wijselijk besloten buitenlanders maar terug toe te laten. Verder van de grens weg mogen buitenlanders nog wel binnen. Dat is zo bv. in Amsterdam. En ook Tilburg verloochent dat principe wel eens. Als er een groot festival in de buurt is (Festival Mondial geloof ik) mag je als buitenlander wel in de coffeeshops binnen als je je toegangsticket van het festival maar voor kan leggen. Officieel is het omdat je dan beschouwd wordt als 'tijdelijke inwoner'. De echte reden is natuurlijk dat die coffeeshopbezoekers ook elders in de stad ijverig hun duiten uitgeven (eten, drank, vertier...) en als het om geld draait danst niet enkel de duivel maar dus blijkbaar ook de burgemeester van Tilburg...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 28 april 2018 om 16:14. |
|
|
|
|
|
|
#300 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
CLAESSENS Joris Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter Bron: de koran. |
|
|
|
|