Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2018, 08:03   #2061
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Houden ze ons voor de gek of wat, wie kan daar nog aan uit?
Stel dat ze ook in de supermarkten zo hun prijzen publiceren .....
Basisproduct, water (in detail) ...... transport, onderhoud, zuivering, publiciteit, etikettering, hoeveelheidstoeslag enz.
Ik wil toch gewoon maar weten wat mijn drinkwater kost per ton en dat vind ik niet terug of na lang rekenwerk.
Zelfde verhaal met de electriciteitsfaktuur.
En zeggen dat de overheid het voorbeeld zou moeten geven.
Als eens naar de onderkant van uw factuur gekeken? Daar staat het eindbedrag... Menslief...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 09:18   #2062
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het ACW heeft een risicobelegging op een bedrieglijke wijze voorgesteld als een veilig spaarboekje. Hierdoor moeten de mensen op zijn minst een deel van hun geld terugkrijgen.

De federale overheid moet dit geld teruggeven aan de mensen of toch een deel en daarna zoveel mogelijk terugvorderen van de schuldigen in deze zaak na een gerechtelijke uitspraak.

De ACW leiding zou ook eindelijk strafrechtelijk vervolgd moeten worden met effectieve gevangenisstraffen.
Er is geen enkele zinnige reden om de Staat hierbij te betrekken. ACW/beweging.net is geen overheidsinstelling. De enige verantwoordelijke die hoort aangesproken te worden is ARCO en de organisatie die bovenn ARCO staat, namelijk beweging.net. De uitgever van de aandelen is de enige die hoort aangesproken te worden door de benadeelde aandeelhouders. En die uitgever was niet de Staat. Als de Arco-aandeelhouders zich tot de staat zouden mogen wenden dan kun je dat recht net zogoed toekennen aan de aandeelhouders van alle maatschappijen die onderuit gaan.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 09:21   #2063
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Watertarief
Deze informatie gaat over 8400 (Oostende)

Verander locatie

Op je waterfactuur wordt de prijs voor water opgesplitst in verschillende delen.

Er wordt een onderscheid gemaakt tussen huishoudelijk tarief en niet-huishoudelijk tarief.

Voor grootverbruikers en gebruikers van collectieve IBA's gelden andere tarieven voor sanering.
Meer over de tarieven voor grootverbruikers
Meer over de tarieven voor gebruikers van collectieve IBA's

Huishoudelijk tarief
Niet-huishoudelijk tarief
Drinkwater Excl 6% btw
Vastrecht € 50,0000
Korting op vastrecht € -10,0000
Basistarief drinkwater € 2,0347
Comforttarief drinkwater € 4,0694
Gemeentelijke bijdrage Excl 6% btw
Vastrecht € 30,0000
Korting op vastrecht € -6,0000
Basistarief gemeentelijke bijdrage € 1,3538
Comforttarief gemeentelijke bijdrage € 2,7076
Bovengemeentelijke bijdrage Excl 6% btw
Vastrecht € 20,0000
Korting op vastrecht € -4,0000
Basistarief bovengemeentelijke bijdrage € 0,9670
Comforttarief bovengemeentelijke bijdrage € 1,9340
Integrale waterprijs Excl 6% btw
Integrale waterprijs basistarief € 4,3555
Integrale waterprijs comforttarief € 8,7110

Houden ze ons voor de gek of wat, wie kan daar nog aan uit?
Stel dat ze ook in de supermarkten zo hun prijzen publiceren .....
Basisproduct, water (in detail) ...... transport, onderhoud, zuivering, publiciteit, etikettering, hoeveelheidstoeslag enz.
Ik wil toch gewoon maar weten wat mijn drinkwater kost per ton en dat vind ik niet terug of na lang rekenwerk.
Zelfde verhaal met de electriciteitsfaktuur.
En zeggen dat de overheid het voorbeeld zou moeten geven.
Wat heeft dat nu allemaal te maken met het ARCO-verhaal?
Oud 1 mei 2018, 09:36   #2064
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat heeft dat nu allemaal te maken met het ARCO-verhaal?
Jouw te betalen eind-afrekening vereffenen?
Oud 1 mei 2018, 09:57   #2065
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Of bedrogen, je weet wel, fraude.

In andere landen een strafbaar feit.
Dit is vermoeiend.....

Wat telt in een "rechtsstaat" is het geschrevene.Ondergetekende is ook "gelukkige" Arco aandeelhouder en kan op zijn papierke niks terugvinden over "sparen"....

Er is dus GEEN bedrog door Arco,enkel flagrante onbekwaamheid,maar dat is blijkbaar niet strafbaar.Die firma is kapot gegaan.jammer maar helaas....van die boer geen eieren meer en ik heb mijn "verlies" al lang doorgeslikt en wens niet dat "mijn" overheid Europese vervolgingen (met als gevolg alweer afleiden van overheidsgeld,eigenlijk ook MIJN geld) riskeert

Er is WEL bedrog door politici van Christendemocratische huiize die op een of andere manier daar meer van maken dan het is,en gezien ze totnogtoe mathematisch nodig waren om een regering te vormen,ondertussen andere partijen mee trekken in die zever...Eerst Sossen en nu zelfs Nationalisten.

DAT is bedrog,maar jammer goenoeg,gezien het "poilitiek" is,niet strafbaar....

Er is poging tot diefstal van de staat door belangenverenigingen van arcopar-aandeelhouders.....aandeelhouders die gelukkig met duizenden per jaar in onze crematoria verdwijnen....dat lost zichzelf dus op.

Er is ,momenteel,nog een beetje gebrek aan moed van partijen andere dan de Kaloten die vlakaf zeggen waarop het staat en weigeren er verder nog aan mee te werken.(het zou een verkiezingspunt kunnen zijn,wij werken NIET meer mee aan die Arcopar zever)

Laatst gewijzigd door kelt : 1 mei 2018 om 10:03.
kelt is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 10:35   #2066
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Mwa,ik ,nietig als ik ben,tja ik ben ook de staat nietwaar.....

Moet ik gaan bijdragen voor het gefoefel van de kaloten,ik dacht het niet....

Dat ze het eens gaan rapen waren ze het verloren zijn...
En toch is de regering, met daarin misschien de partij waarop u gestemd heeft - en het ACW/CD&V, net dat aan het proberen regelen.
Oud 1 mei 2018, 10:41   #2067
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit is vermoeiend.....

Wat telt in een "rechtsstaat" is het geschrevene.Ondergetekende is ook "gelukkige" Arco aandeelhouder en kan op zijn papierke niks terugvinden over "sparen"....

Er is dus GEEN bedrog door Arco,enkel flagrante onbekwaamheid,maar dat is blijkbaar niet strafbaar.Die firma is kapot gegaan.jammer maar helaas....van die boer geen eieren meer en ik heb mijn "verlies" al lang doorgeslikt en wens niet dat "mijn" overheid Europese vervolgingen (met als gevolg alweer afleiden van overheidsgeld,eigenlijk ook MIJN geld) riskeert

Er is WEL bedrog door politici van Christendemocratische huiize die op een of andere manier daar meer van maken dan het is,en gezien ze totnogtoe mathematisch nodig waren om een regering te vormen,ondertussen andere partijen mee trekken in die zever...Eerst Sossen en nu zelfs Nationalisten.

DAT is bedrog,maar jammer goenoeg,gezien het "poilitiek" is,niet strafbaar....

Er is poging tot diefstal van de staat door belangenverenigingen van arcopar-aandeelhouders.....aandeelhouders die gelukkig met duizenden per jaar in onze crematoria verdwijnen....dat lost zichzelf dus op.

Er is ,momenteel,nog een beetje gebrek aan moed van partijen andere dan de Kaloten die vlakaf zeggen waarop het staat en weigeren er verder nog aan mee te werken.(het zou een verkiezingspunt kunnen zijn,wij werken NIET meer mee aan die Arcopar zever)
Wat er op uw papierke geschreven staat interesseerd me niet, het gaat over het arco -product dat frauduleus verkocht is als veilig aan de goedgelovige dociele Vlaming.

- Leugenachtige praktijken.
- Fraude.
- Misbruik van vertrouwen.
- In bende.

En waarschijnlijk kunnen de procureurs - moesten ze niet in de zak van het ACW zitten, nog meer beschuldigingen vinden.
Oud 1 mei 2018, 10:51   #2068
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele zinnige reden om de Staat hierbij te betrekken. ACW/beweging.net is geen overheidsinstelling. De enige verantwoordelijke die hoort aangesproken te worden is ARCO en de organisatie die bovenn ARCO staat, namelijk beweging.net. De uitgever van de aandelen is de enige die hoort aangesproken te worden door de benadeelde aandeelhouders. En die uitgever was niet de Staat. Als de Arco-aandeelhouders zich tot de staat zouden mogen wenden dan kun je dat recht net zogoed toekennen aan de aandeelhouders van alle maatschappijen die onderuit gaan.
Inderdaad, het zit simpel in elkaar. Jammer genoeg heeft Leterme en zijn bende het herschapen tot een knoeiboel zonder weerga. Vrij normaal dat de Europese waakhonden hun rode stift bovenhaalden!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 10:57   #2069
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat er op uw papierke geschreven staat interesseerd me niet, het gaat over het arco -product dat frauduleus verkocht is als veilig aan de goedgelovige dociele Vlaming.

- Leugenachtige praktijken.
- Fraude.
- Misbruik van vertrouwen.
- In bende.

En waarschijnlijk kunnen de procureurs - moesten ze niet in de zak van het ACW zitten, nog meer beschuldigingen vinden.
Zou jij geweten hebben dat het aandelen waren?
Oud 1 mei 2018, 11:15   #2070
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is een goede vraag, maar ik heb geen antwoord.

Zou ik de vier pagina's kleine lettertjes gelezen hebben, waarschijnlijk niet.
Oud 1 mei 2018, 11:19   #2071
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een goede vraag, maar ik heb geen antwoord.

Zou ik de vier pagina's kleine lettertjes gelezen hebben, waarschijnlijk niet.
Tip: als de uitgever van een investeringsfonds falliet gaat ben je je geld kwijt. Nu nog altijd, zelfs met 100% kapitaalsgarantie.
Oud 1 mei 2018, 11:24   #2072
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tip: als de uitgever van een investeringsfonds falliet gaat ben je je geld kwijt. Nu nog altijd, zelfs met 100% kapitaalsgarantie.
Daar twijfelt niemand aan, veronderstel ik.

Maar dat heeft weinig of niets te zien met het feit dat bedriegelijke verkoop, fraude en dergelijke meer, voor andere mensen en of organisaties dan het ACW, verboden en strafbare feiten zijn.

En als de andere regeringspartijen meegaan in dit perfide spelletje om de belastingbetaler te laten opdraaien voor de misdaden van het ACW, dan zijn ze even grote crapuleuze smeerlappen als die van de CD&V zelf.
Oud 1 mei 2018, 11:31   #2073
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit is vermoeiend.....

Dat is, vanuit uw standpunt als Arco-aandeelhouder, een moedige en consequente redenering. Ik ben het met u eens dat Arco wellicht niet de bedoeling had haar coöperanten te bedriegen. Eventuele onbekwaamheid bij het management van Arco is, op het eerste zicht, een voor de hand liggende
conclusie achteraf. Eerlijk gezegd, ik durf dat eigenlijk wat te betwijfelen. Wat we zeker kunnen stellen is dat het Arco-management enorme risico's heeft genomen door de coöperanten-bijdragen nagenoeg uitsluitend te beleggen in één enkel financieel actief, met name Dexia-aandelen. Ik kan mij niet voorstellen dat dergelijke foute beleggingsstrategie zomaar uitsluitend werd bedacht door het Arco-management alleen. Want de Arco-vennootschappen (Arco-par, Arco-fin enz.) zijn allemaal dochterorganisaties van ACW/beweging.net. Het is aan de top van het ACW/beweging.net dat ze verantwoording verschuldigd waren. En die waren (en zijn) helemaal geen onwetende kerstekinderen. Het ACW wilde kost wat kost een machtspositie verwerven in het Belgisch financieel establishment. Dat valt slechts te realiseren via het verwerven van een zware participatie in een belangrijke financiële instelling waardoor je een "referentie-aandeelhouder" wordt. Het Gemeentekrediet (later Dexia) was zo een belangrijke instelling. De teloorgang van Arco is dus in de eerste plaats toe te schrijven aan de machtshonger van de middenveld-organisatie ACW/beweging.net.
Oud 1 mei 2018, 13:43   #2074
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is, vanuit uw standpunt als Arco-aandeelhouder, een moedige en consequente redenering. Ik ben het met u eens dat Arco wellicht niet de bedoeling had haar coöperanten te bedriegen. Eventuele onbekwaamheid bij het management van Arco is, op het eerste zicht, een voor de hand liggende
conclusie achteraf. Eerlijk gezegd, ik durf dat eigenlijk wat te betwijfelen. Wat we zeker kunnen stellen is dat het Arco-management enorme risico's heeft genomen door de coöperanten-bijdragen nagenoeg uitsluitend te beleggen in één enkel financieel actief, met name Dexia-aandelen. Ik kan mij niet voorstellen dat dergelijke foute beleggingsstrategie zomaar uitsluitend werd bedacht door het Arco-management alleen. Want de Arco-vennootschappen (Arco-par, Arco-fin enz.) zijn allemaal dochterorganisaties van ACW/beweging.net. Het is aan de top van het ACW/beweging.net dat ze verantwoording verschuldigd waren. En die waren (en zijn) helemaal geen onwetende kerstekinderen. Het ACW wilde kost wat kost een machtspositie verwerven in het Belgisch financieel establishment. Dat valt slechts te realiseren via het verwerven van een zware participatie in een belangrijke financiële instelling waardoor je een "referentie-aandeelhouder" wordt. Het Gemeentekrediet (later Dexia) was zo een belangrijke instelling. De teloorgang van Arco is dus in de eerste plaats toe te schrijven aan de machtshonger van de middenveld-organisatie ACW/beweging.net.
Zolang minister Johan maar zorgt voor de oplossing en die arme spaarders toch hun 40% van hun inleg terug geeft is dat iets waar we achteraf aan de toog nog jaren kunnen over discussiëren. Maar nu is het tijd om die brave mensen hun centjes terug te betalen.

cheeren voor minster Johan, de Arco kampioen, de minister die denkt aan de kleine spaarder
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 14:25   #2075
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk niet, zoals 99% van de cooperanten het waarschijnlijk ook niet zullen geweten hebben.
Maar Leterme en zijn bende, zullen het maar al te goed geweten hebben. Hij is een stap tever gegaan in de operatie "redding van de banken" (eigenlijk was ethias al ne stap tever).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 14:28   #2076
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK. Bij garantie hangt het altijd af wie de garantie geeft. Zo heeft LehmanBrothers voor miljarden kapitaalsgarantie gegeven, garantie die waardeloos werd bij het faillissement van LehmanBrothers.
Oud 1 mei 2018, 14:31   #2077
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar twijfelt niemand aan, veronderstel ik.

Maar dat heeft weinig of niets te zien met het feit dat bedriegelijke verkoop, fraude en dergelijke meer, voor andere mensen en of organisaties dan het ACW, verboden en strafbare feiten zijn.

En als de andere regeringspartijen meegaan in dit perfide spelletje om de belastingbetaler te laten opdraaien voor de misdaden van het ACW, dan zijn ze even grote crapuleuze smeerlappen als die van de CD&V zelf.
...en zet daar dan maar de Raad Van State bij, die in allereerste instantie geen grote problemen zagen in de staatswaarborg aan Arco...
Oud 1 mei 2018, 14:54   #2078
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...en zet daar dan maar de Raad Van State bij, die in allereerste instantie geen grote problemen zagen in de staatswaarborg aan Arco...
Ja.

Worden door politici benoemt waarschijnlijk.

Dan weet je toch genoeg.

En daarmee zijn we terug bij mijn stelling, alle Belgische politici zijn crapuleus uitschot.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 mei 2018 om 14:55.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 17:23   #2079
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zolang minister Johan maar zorgt voor de oplossing en die arme spaarders toch hun 40% van hun inleg terug geeft is dat iets waar we achteraf aan de toog nog jaren kunnen over discussiëren. Maar nu is het tijd om die brave mensen hun centjes terug te betalen.

cheeren voor minster Johan, de Arco kampioen, de minister die denkt aan de kleine spaarder
Panda, het is meer dan duidelijk dat je op mijn bericht geen zinvolle repliek weet te geven. Voor een zoveelste maal verval je in jouw blijkbaar grenzeloos gezever en gejen. Van jou hoef je hier geen kritiek op het middenveld te verwachten. Jij behoort duidelijk tot de trouwe aanbidders van organisaties die in jouw ogen "the powers that be" van het systeem vertegenwoordigen. En het feit dat een partij zoals N-VA, die niet is uitgehold door een middenveld, zich bij de regeringsvorming in 2014 heeft laten chanteren door een partij die volledig onder controle van haar middenveld staat bezorgt jouw duidelijk een grenzeloos leedvermaak en een stevige erectie. Maar je weet net zogoed als ik dat het dilemma in 2014 er in bestond te kiezen tussen twee opties: een coalitie met de middenveldpartij van de Tsjeven of een regering Di Rupo 2 met de sossen. De eerste optie heeft het gehaald omdat CD&V de tweede optie heeft gebruikt als de spreekwoordelijke revolver tegen de slaap van N-VA.

Maar "minister Johan" heeft tot op heden de Arco-game erg handig gespeeld. Gewoon door niet te bougeren en rustig de beslissing af te wachten van de Europese Commissie. Dat wachten kan rustig nog een hele tijd duren. Geloof me, het resultaat zal jou niet het leedvermaak-orgasme bezorgen waar je hier nu reeds bijna vier jaar zit op te wachten.

In feite is jouw bericht geen antwoord op dat van mij. Om de eenvoudige reden dat je pertinent goed weet dat ik gelijk heb. Maar ja, N-VA-haat en opgekropte frustratie omdat de sossen in de oppositie zitten (en er zichzelf verder stevig in vast spijkeren door de ene stommiteit na de andere ) is duidelijk erg groot.
Oud 1 mei 2018, 19:19   #2080
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Panda, het is meer dan duidelijk dat je op mijn bericht geen zinvolle repliek weet te geven. Voor een zoveelste maal verval je in jouw blijkbaar grenzeloos gezever en gejen. Van jou hoef je hier geen kritiek op het middenveld te verwachten. Jij behoort duidelijk tot de trouwe aanbidders van organisaties die in jouw ogen "the powers that be" van het systeem vertegenwoordigen. En het feit dat een partij zoals N-VA, die niet is uitgehold door een middenveld, zich bij de regeringsvorming in 2014 heeft laten chanteren door een partij die volledig onder controle van haar middenveld staat bezorgt jouw duidelijk een grenzeloos leedvermaak en een stevige erectie. Maar je weet net zogoed als ik dat het dilemma in 2014 er in bestond te kiezen tussen twee opties: een coalitie met de middenveldpartij van de Tsjeven of een regering Di Rupo 2 met de sossen. De eerste optie heeft het gehaald omdat CD&V de tweede optie heeft gebruikt als de spreekwoordelijke revolver tegen de slaap van N-VA.

Maar "minister Johan" heeft tot op heden de Arco-game erg handig gespeeld. Gewoon door niet te bougeren en rustig de beslissing af te wachten van de Europese Commissie. Dat wachten kan rustig nog een hele tijd duren. Geloof me, het resultaat zal jou niet het leedvermaak-orgasme bezorgen waar je hier nu reeds bijna vier jaar zit op te wachten.

In feite is jouw bericht geen antwoord op dat van mij. Om de eenvoudige reden dat je pertinent goed weet dat ik gelijk heb. Maar ja, N-VA-haat en opgekropte frustratie omdat de sossen in de oppositie zitten (en er zichzelf verder stevig in vast spijkeren door de ene stommiteit na de andere ) is duidelijk erg groot.

Waarom trap je een openstaande deur in ? Natuurlijk heb ik leedvermaak met het feit dat N-VA akkoord ging met deze regeling ! Waarom denk je dat ik hen al 4 jaar zit uit te lachen met dat feit ? Die spaarders kunnen van mijn part de boom in, dat interesseert me geen bal. Het gaat maar om 1 ding : n-va voor zijn engagement plaatsen, de uitvoering daarvan, en de gevolgen. Pure schadenfreude.

N-VA is even erg als de oude CVP, ze zouden hun moeder verkopen om mee aan de macht te zitten.
En net als de oude CVP doen ze er alles aan om dat achteraf anders uit te leggen.

Jij bent bezig over de onderliggende mechanismes, maar die doen er niet toe. Dit is pure politieke koehandel geweest, van het allerlaagste soort. Machiavelisme pur sang. En De Wever ondertekende dat akkoord. Dus mag hij daar nu mee uitgelachen worden. Meer is het niet.

Ik ga je nog meer zeggen : De Wever veegt even erg zijn zak aan die stommelingen die zich indertijd lieten rollen als ik dat doe. Alleen is hij slim genoeg om zijn eigen toekomstplan en zijn eigen carrière daar niet door te laten beïnvloeden.

De vervaldag nadert : ofwel moet hij zeggen tegen een paar honderdduizend mensen dat de grap niet doorgaat en daar de politieke gevolgen van dragen, ofwel moet hij betalen. Zo simpel is het. Er is geen tussenweg.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be