![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#321 |
|
Europees Commissaris
|
Allez, zelfs het oerconservatieve Oklahoma zet de eerste stapjes.
Oklahoma Legalizes Medical Marijuana |
|
|
|
|
|
#322 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De situatie is ernstig, maar niet hopeloos!
Het grootste deel van de zorgperiodes in de CGG omwille van stoornissen gebonden aan illegale middelen zijn voor cannabis. Als de blowers op dit forum dit al niet weten, hoe wilt ge dat de bevolking dit weet. Sensibiliseren! De bevolking informeren! Als al die blowers nu eens stoppen met die hobby en beginnen pingpongen of hello Kitty popjes verzamelen, zou dat niet wat beter zijn? Dan moet ik met mijn belastinggeld niet al die opvang voor cannabisprobleemgevallen betalen. En als al die cannabisaanhangers toch hun hobby willen voorzetten, waarom betalen jullie de kosten dan zelf niet? De blowers willen wel de lusten, maar niet de lasten. Dat is niet rechtvaardig! |
|
|
|
|
|
#323 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nu moet de maatschappij dit toch bekostigen maar krijgen ze geen inkomsten. En stellen ze moeten maar niet blowen brengt geen aarde aan de dijk. Ik zou ook kunnen zeggen dat de werkelozen maar moeten werken, de rokers maar niet moeten roken (het netto is hiervan ook negatief) enz... |
|
|
|
|
|
|
#324 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
He Bedankt voor de aankondiging. Kan ik goed gebruiken. Morgen hang ik hem op aan alle voetbalkantines. Ik ga er nog zo een paar maken. Voor de alpinisten voor de basketballers skaters rallypiloten voor de frietkoten de fastfoodketens de bakkerijen de slagers sportschutters de jagers voor de wielrenners voor de café's voor rallypiloten de paardrijders boksers gevechtssporters en skieërs man man echt bedankt voor die mooie quote die gaat echt nog vans pas komen. Morgen ga ik deze affiche overal gaan hangen. De minister van begroting gaat me persoonlijk komen feliciteren. Hopelijk heb je geen patent genomen op deze tekst ?? Kijk heb deze al klaargemaakt. Echt goed vind ik hem. Als die voetballers nu eens stoppen met die hobby en beginnen pingpongen of met hello Kitty popjes verzamelen, zou dat niet wat beter zijn ? Dan moet ik met mijn belastinggeld niet al die opvang door voetbalprobleemgevallen betalen. En als al die voetbalclowns toch hun hobby willen voortzetten , waarom betalen jullie de kosten dan zelf niet ? De voetbalclowns willen wel de lusten maar niet de lasten. Dat is niet rechtvaardig! Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2018 om 08:56. |
|
|
|
|
|
|
#325 | |||
|
|
Citaat:
Als we de verhoudingen van alle behandelde sportblessures zouden bekijken, dan zouden we volgens onze man van de wetenschap kunnen achterhalen dat joggen/hardlopen gevaarlijker is dan alle extreme sporten samen. Citaat:
Citaat:
Men hoeft dan zelfs niet te blowen om van het lachen een onverwacht ontspannend effect op de blaas te ervaren.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 28 juni 2018 om 08:57. |
|||
|
|
|
|
|
#326 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als rabiaat anti-cannabisser en anti-uitbreiding van drugsvrijheid, moet ik toch even melden:
ik las deze draad niet. Er zijn er al genoeg geweest hierover. Maar dan toch even mijn gedacht: medicinale cannabis moet in mijn gedachten vandaag nog legaal gemaakt worden. Onze artsen gebruiken toch ook zaken zoals morfine ... Maar van al de rest van de actuele illegale drugs: de tendens moet dezelfde zijn als met tabak. Altijd maar restrictiever. Onnozel-kleine gebruikers moeten niet in de gevangenis. Een boete die pijn doet is meer dan genoeg. Kleine dealers moeten ook boetes krijgen, die op hun niveau pijn doet. Al de rest van de dealers: de gevangenis in. Er is maar één lijn, en dat is die van de openbare gezondheid.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#327 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#328 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#329 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Zelfs de zorgsector geeft aan dat we niet goed bezig zijn, als mening binnen de openbare gezondheid kan dit wel tellen denk ik. |
|
|
|
|
|
|
#330 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#331 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom is de vergelijking met werkelozen fout? Kosten de werkelozen ons niet veel geld en zit er daar dan niemand bij die kan werken maar dit niet doet vanwege eender welke reden?
|
|
|
|
|
|
#332 | |
|
|
Legalisatie houdt taksen in.
Je beweert dus impliciet dat in geval van legalisatie het illegaal circuit groter of gelijk zal zijn dan nu het geval is. Citaat:
|
|
|
|
#333 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#334 |
|
|
Omdat absolute tewerkstelling niet kan. Werkloosheid is een noodzakelijk residu van de vraag en aanbod naar arbeid. Dat heeft niets met persoonlijke keuze te maken.
|
|
|
|
|
|
#335 |
|
|
Natuurlijk. Het leuke is zelfs dat als we uw redenering toepassen, we kunnen achterhalen dat er (naar analogie met de cannabisgebruikers in de zorgcentra) geen enkele extreme sport bestaat die gevaarlijker is dan voetbal.
Als we de denkwijze van onze man van de wetenschap toepassen en ze in verhouding plaatsen met de zorgaanvragen voor cannabis, dan zouden voetballers beter gaan blowen. Bron "Vorig seizoen kwamen er 671 aangiften van ongeval van contractspelers – vooral voetballers uit eerste en tweede klasse dus – op het departement van het federaal solidariteitsfonds van de Belgische voetbalbond binnen. Dat is iets meer dan het jaarlijkse gemiddelde van 600. Maar alle leeftijden en reeksen in acht genomen, zijn het er al gauw 33.000 die per jaar op de bond belanden. Dat betekent dus zowat 150 ?* 200 per dag. Het provinciale voetbal heeft daarin het grootste aandeel."
|
|
|
#336 | |
|
|
Citaat:
Zo zou volgens hem (door hem gepost in andere draad) slechts 26% van de Australische blowers aan het werk zijn. Dat was een billenkletser want de grafiek waar hij mee afkwam gaf daarentegen aan dat van alle werkenden in Australië, 26% cannabis gebruiken. Wat natuurlijk iets anders is.
|
|
|
|
#337 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Allez, buiten hun fantasievol "Ze moeten maar stoppen" gewauwel. |
||
|
|
|
|
|
#338 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het ene cijfer is vergaard door telling, het andere door bevraging. Zo lang dat maar op een wetenschappelijk verantwoorde wijze is gebeurd gaat men zich daar in de lagere school niet druk over maken. Citaat:
Als we jou denkwijze gaan volgen (36% aanvragen voor zorg door cannabis ---> van cannabis wordt je kirreiwiet) kan je evengoed stellen dat je dat van heroïne lang niet zo makkelijk kirrewiet wordt want daar komen maar 22% van de aanvragen voor. Jou cijfers en jou interpretatie zeggen dus dat je bijna 2 keer zoveel kans hebt om kirrewiet te worden van cannabis dan van heroïne... Dat is er fout aan jou interpretatie van die 36%. Citaat:
Vol is volgens mij 100%. Dat is althans wat men mij vertelde in de lagere school. Afgang inderdaad.
|
|
|
|
#339 | |
|
|
Citaat:
En bij een gedoogbeleid wordt de vraag vergroot dat geleverd moet worden door het illegale circuit.
|
|
|
|
#340 | |
|
|
Citaat:
Alleen zullen de mensen die niet willen werken eerder aan de zijde van de werkloosheid terug te vinden zijn. En dat zal in hun geval een betere verklaring voor hun werkloosheid zijn dan het feit dat totale tewerkstelling niet kan.
|
|